Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 470 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Biologické aspekty syndromu vyhoření
Čihařová, Markéta ; Šivicová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hrachovinová, Tamara (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit syndrom vyhoření jako psychosociální fenomén s důrazem na biologické mechanismy, které ho provázejí. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, literárně-přehledové a empirické. V rámci literárně-přehledové části je tento jev představen z obecného hlediska, je popsána historie jeho výzkumu a jsou uvedeny jeho externí i osobnostní příčiny a faktory, které jedinci pomáhají syndromu předcházet. Dále je popsán vývoj vyhoření a jeho psychické, sociální a pracovní projevy. Hlavní část práce je věnována biologickým projevům syndromu vyhoření a jeho souvislosti s jednotlivými soustavami lidského těla. V empirické části je předložen návrh na výzkumné šetření, které se zabývá srovnáním hladiny kortizolu v těle u vysokoškolských studentů skórujících vysoko a nízko v testu na syndrom vyhoření. Klíčová slova: syndrom vyhoření, stres, vyčerpání, změněné fungování, zdraví
Psychohygiena jako prevence syndromu vyhoření u poradenských pracovníků
Šípová, Zuzana ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou psychohygieny jako prevence syndromu vyhoření u poradenských pracovníků pracujících v poradnách pro rodinu, manželství a mezilidské vztahy. Cílí na psychology a sociální pracovníky. V první části je zpracována problematika týkající se poradenství a požadavků kladených na poradenské pracovníky, dále specifika a rizika související s touto profesí, a klientela, která do poraden přichází. Dále je řešena problematika syndromu vyhoření a psychohygieny vztažená k profesi poradenských pracovníků. Druhá část diplomové práce je zpracována v podobě výzkumného empirického šetření, jehož cílem bylo zmapovat problematiku psychohygieny jako prevence před syndromem vyhoření u poradenských pracovníků, konkrétně u psychologů a sociálních pracovníků, pracujících v poradnách pro rodinu, manželství a mezilidské vztahy. V rámci tohoto šetření bylo zjištěno, že poradenští pracovníci vnímají jako nejvíce zatěžující na své práci její administrativní a organizační prvky, a nemotivované či obtížné klienty. Naopak je nejvíce obohacuje rozmanitost, různorodost a pestrost klientských příběhů, setkávání s klienty a pocit smysluplnosti. Pokud jde o psychohygienické strategie a techniky, které poradenští pracovníci nejvíce využívají, v popředí figurují relaxace, meditace a napojení na...
Syndrom vyhoření u zdravotně sociálních pracovníků
Matoušová, Kateřina ; Janečková, Hana (vedoucí práce) ; Hudcová, Eliška (oponent)
Tématem této bakalářské práce je: ,,Syndrom vyhoření u zdravotně sociálních pracovníků". Práce vznikla na základě mého zájmu o problematiku syndromu vyhoření a také o profesi zdravotně sociálního pracovníka, které bych se po absolvování tohoto oboru ráda věnovala. Práce se zabývá představením problému vyhoření mezi zdravotně sociálními pracovníky a apelováním na důležitost prevence jeho vzniku. Je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je vysvětlen pojem syndrom vyhoření, popsány jeho příznaky, stádia, diagnostika a prevence. Také je zde popsán syndrom pomáhajících a souvislost mezi vyhořením a stresem. Dále je v této části objasněna profese zdravotně sociálního pracovníka, jeho vzdělání, kompetence, etika, typologie jeho klientů, multidisciplinarita a nakonec jsou zde uvedena rizika vzniku syndromu vyhoření u zdravotně sociálních pracovníků. V praktické části je využita kvantitativní metoda sběru dat, pomocí dotazníkového šetření. Výzkumu se zúčastnilo 123 respondentů a data byla analyzována dle standardizované metody MBI - Maslach Burnout Inventory.
Prevence syndromu vyhoření krátkodobých pěstounů
Kaše, Adam ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
Syndrom vyhoření je fenoménem zkoumaným od 70. let 20. století se stále větší razancí a zájmem. Tento jev, charakteristický zejména psychickým i fyzickým vyčerpáním, negativními pocity spojenými s pracovní náplní a prostředím či celkovou apatií, je asociován primárně s pracovníky pomáhajících profesí. Dosud však neproběhl jediný výzkum zaměřený na syndrom vyhoření u pěstounů na přechodnou dobu. Empirická část práce proto představeným výzkumem cílí zkušenosti této ohrožené skupiny v České republice, mapuje současný stav, rizikové faktory i možnou prevenci syndromu vyhoření. Výzkum využívá kvalitativní design a metodu polostrukturovaných rozhovorů. Navzdory metodologickým limitům studie výsledky poukazují na skutečnost, že navzdory drobným odchylkám v osobních názorech panuje mezi respondenty spíše shoda, co se týče vnímaných rizik syndromu vyhoření. Z toho plyne, že syndrom vyhoření u pěstounů na přechodnou dobu je slibným prostorem pro další výzkum a tématem pro podnětnou diskuzi. Klíčová slova: syndrom vyhoření; náhradní rodinná péče; pěstounská péče na přechodnou dobu
Syndrom vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání
Lazorová, Tereza ; Švamberk Šauerová, Markéta (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na téma syndromu vyhoření učitelek v mateřských školách. Práce obsahuje teoretickou i praktickou část. Praktická část se zabývá vymezením základních pojmů a definic. Vytyčuje, jak a za jakých podmínek může syndrom vyhoření vzniknout, jak s ním lze pracovat, jaké má důsledky a jaké jsou možnosti prevence. Praktická část sleduje, jak vyhoření zasáhlo do života učitelek a rozebírá, jak často se s problémem setkaly i u svých kolegyň. Věnuje se konkrétním případům vyhoření, zjišťuje, proč v určitých případech nastalo, a jak se s ním dotazované učitelky vypořádaly. Výzkum probíhal pomocí dotazníků určeným učitelkám mateřských škol.
Výkonová motivace výkonnostních fotbalistů kategorie U19-U21
Míka, Václav ; Sedláčková Knoblochová, Michaela (vedoucí práce) ; Rusnáková, Kristýna (oponent)
Název: Výkonová motivace výkonnostních fotbalistů v kategorii U19-U21. Cíle: Cílem této práce bylo prozkoumat vztahy mezi sociálním prostředím, výkonovou motivací a motivačními důsledky podle našeho teoretického rámce. Pomocí deskriptivní, korelační a regresní analýzy jsme chtěli zjistit, jaký vliv to má na výkonnostní fotbalisty ve věkové kategorii U19-U21. Metody: Výzkumný soubor byl tvořen 75 respondenty, a to poloprofesionálními a profesionálními hráči fotbalu, v kategorii U19-U21 ze tří fotbalových klubů (FK Dukla Praha, SK Dynamo České Budějovice a Aritma Praha). Studie byla provedena použitím kvantitativního dotazníku, který byl složen ze šesti standardizovaných dotazníků v jejich české verzi. Proximální sociální prostředí, motivační klima, byla analyzovány prostřednictvím dvou měřících nástrojů, a to Coach - Created Empowering and Disempowering Motivational Climate Questionnaire (Appleton a kol., 2015) a Youth Sport Environment Questionnaire (Eys a kol., 2009). Cílové orientace byly zjištěny prostřednictvím Perception of Success Questionnaire (Roberts a kol., 1998). Sportovní motivace byla měřena prostřednictvím Sport motivation scale- 6 (Mallet a kol., 2007). Motivační důsledky byly zjišťovány prostřednictvím Athlete Burnout Questionnaire (Raedeke a kol., 2001) a jeho koncepčním opakem...
Syndrom vyhoření v učitelské profesi
Gregar, Jan ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Syndrom vyhoření v učitelské profesi Cíle: Diplomová práce si kladla za cíl popsat míru syndromu vyhoření u učitelů základních škol, středních škol a gymnázií. Dalšími cíli pak bylo porovnat míru syndromu vyhoření mezi skupinami učitelů, jež spojují sociodemografické či profesní charakteristiky a popsat názory učitelů na téma syndromu vyhoření. Metody: V rámci praktické části práce jsme využili dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 653 probandů - učitelů. Dotazníkové šetření se skládalo z dotazníku MBI a z položek vytvořených autorem. Pro rozesílání byla využita internetová platforma Survio. Pro výběr respondentů byla použita metoda sněhové koule, prostý záměrný výběr a prostý záměrný výběr přes instituce. Analýza dat byla provedena v programu Excel a Statistica. Výsledky: Zjistili jsme vysoký stupeň emocionálního vyčerpání u 34 % učitelů, vysoký stupeň depersonalizace u 12 % učitelů a nízký stupeň pracovního uspokojení u 26 % učitelů. Ačkoliv je syndrom vyhoření ve školském prostředí poměrně známý fenomén, z hlediska prevence mu není věnována dostatečná pozornost. Vyhoření se netýká pouze věkově či pracovně starších učitelů, ale především učitelů začínajících. Zjištěny byly také další názory učitelů na syndrom vyhoření a souvislosti mezi syndromem vyhoření a různými zkoumanými jevy....
Generace Z a digitální práce
Stránská, Anna ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce Generace Z a digitální práce se zabývá aktuálně probíhajícím nástupem generace osob narozených v období 1995-2012 do pracovního prostředí. Specifika přístupu Generace Z k digitální práci jsou zkoumána jak v souvislosti se způsobem využívání digitálních komunikačních technologií, tak v ohledu prožívání stresu a vnímání spolupráce se zástupci starších generací. Provedený kvalitativní výzkum má za cíl poskytnout vhled do způsobu výkonu digitální práce Generací Z i jejího uvažování nad souvisejícími tématy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 470 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.