Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální sítě a studijní self-efficacy u vysokoškolských studentů
Pleskačová, Linda ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Tato teoreticko-empirická bakalářská práce se věnuje tématu sociálních sítí a studijního self- efficacy u vysokoškolských studentů. Teoretická část se zabývá teorií sociálních médií, sociálními sítěmi, jejich rolí ve společnosti, genderovými rozdíly v užívání sociálních sítí, obecným a studijním self-efficacy. V empirické části jsou popsány, zkoumány a porovnávány odpovědi na dotazník, který byl distribuován studentům vysokých škol skrze sociální sítě. Výzkumná sonda je tvořena vzorkem (N = 742, 64.96 % žen, 34.50 % mužů, 0.54 % nebinárních osob, průměrný věk = 23.3 let), který se skládá ze studentů vysokých škol. Dotazník byl kvantitativně vyhodnocen pomocí deskriptivní statistiky a testování statistických hypotéz. Vysokoškolští studenti tráví na sociálních sítích v průměru 2.71 hodiny denně a většina (81 %) uživatelů využívá sítě pasivně, tzn. převážně se nezapojuje aktivně do sdílení obsahu na sociálních sítích. Studenti nejčastěji používají Messenger (18 %), Instagram (16 %), Facebook (16 %), YouTube (15 %) a WhatsApp (10 %). Výsledky výzkumu prokázaly, že není rozdíl mezi aktivními a pasivními uživateli v sebehodnocení v oblasti studijního výkonu (v obecném studijním self-efficacy a v studijním self-efficacy vysokoškoláků). Rostoucí míra integrace sociálních sítí do života nesouvisela ani s...
Pohled adolescentů na etnickou šikanu vyčleňováním
Jarolímek, Matouš ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Lukavská, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá postoji adolescentů k šikaně vyčleňováním v etnickém kontextu. Šikana je stále značně rozšířená na českých školách a v současné době může narůstající různorodost školních tříd s sebou někdy přinášet také narůstající výskyt šikany mezi dětmi s různou etnickou příslušností. Z těchto důvodů je zapotřebí znát postoje k šikaně na základě etnicity těch, kterých se to nejvíce týká, tedy adolescentů. V teoretické části jsou definovány hlavní pojmy a následně zasazeny do kontextu tématu bakalářské práce. Navazující praktická část si klade za hlavní cíle kvantitativními postupy popsat postoje adolescentů k šikaně vyčleňováním, mezi které patří ochota zastat se šikanovaného, hodnocení šikany vyčleňováním nebo její vnímané dopady. Následujícím cílem je ověřit, zda v těchto postojích hraje roli to, zda se jedná o šikanu českého studenta směřovanou na spolužáka se stejnou českou etnicitou nebo směřovanou na spolužáka s minoritní, konkrétně ukrajinskou etnicitou. Byl ověřován předpoklad, že dospívající hodnotí šikanu vyčleňováním vrstevníka menšinové etnicity jako přijatelnější než šikanu vyčleňováním vrstevníka etnicity většinové. Dalším cílem je ověřit, zda v těchto popisovaných postojích hraje také roli gender respondenta, přičemž bylo ověřováno, zda dívky hodnotí šikanu...
Informovanost o kyberšikaně v adolescenci
Rubličová, Jana ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá informovaností o kyberšikaně u dětí v adolescenti. Práce je členěna na dvě části, a to teoretickou a praktickou. V části první je čtenář obeznámen se základními pojmy související s šikanou a kyberšikanou, včetně jejich druhů, forem a platforem, na kterých může kyberšikana probíhat. Následně je popsáno, kdo se celého procesu kyberšikany zúčastňuje a také je vymezeno legislativní ustanovení. Práce se také zaměřuje na prevenci a zdroje pomoci pro oběti kyberšikany. Jsou popsány postoje dospívajících ke kyberšikaně, jejich informovanost a míra odsouzení kyberšikany. V druhé, praktické části, byla pomocí kvantitativního dotazníkového šetření zjišťována míra informovanosti adolescentů, a to ve třech hlavních oblastech: jaké mají adolescenti znalosti o základních pojmech, znalosti o prevenci kyberšikany a v jaké míře kyberšikanu odsuzují. Pro následné vyhodnocení bylo použito celkem 116 dotazníků, kde průměrný věk respondentů činil 13,1 let. Výsledky ukázaly, že nejznámější formou kyberšikany pro žáky je kyberstalking a že většinu informací o kyberšikaně získávají ze školy. Nicméně je třeba studenty více informovat o tématech jako je metodik prevence či preventivní organizace. Z výsledků je také patrné, že škola poskytuje poměrně málo preventivních přednášek nebo jiných vzdělávacích...
Manipulativní techniky v multi-level marketingu
Staňková, Tereza ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje psychické manipulaci během náboru v multi-level marketingových společnostech. Přesto, že multi-level marketingové společnosti často používají neetické praktiky a představují nejen finanční riziko, počty jejich členů u nás dlouhodobě narůstají. Obzvlášť nebezpečné jsou pro zranitelné skupiny, mezi něž patří matky na rodičovské dovolené, nezaměstnaní a studenti. Téma ovšem zatím není dostatečně prozkoumáno, a chybí tak teoretický základ pro vytvoření metodiky prevence škodlivého působení multi-level marketingu. Cílem práce je popsat, jak probíhá nábor u multi-level marketingových společností, které působí v České republice, včetně konkrétních manipulativních technik, jež při něm využívají. K dosažení cíle byla využita metoda zúčastněného pozorování procesu náboru u tří vybraných multi-level marketingových společností - Amway, Herbalife a Nu Skin. Pozorování bylo doplněno o sběr dokumentů. Výsledky této práce mohou v pedagogické praxi sloužit jako základ pro rozšíření povědomí o problematice psychické manipulace v multi-level marketingu a vytvoření metodiky prevence. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje multi-level marketing jako obchodní model, objasňuje jeho souvislost s pojmy přímý prodej, pyramidové schéma a komerční kult, popisuje...
Klima školní třídy a edukační styl učitele na základní škole se sportovním zaměřením
Hyklová, Barbora ; Kollerová, Lenka (oponent)
Rigorózní práce si klade za cíl zmapovat problematiku klimatu školní třídy a edukačního stylu učitele na druhém stupni základní školy se sportovním zaměřením. Cílem teoretické části práce je seznámit čtenáře s fenomény klima školní třídy a edukační styl učitele. U klimatu školní třídy je pozornost věnována faktorům, které mají na něj vliv, aktérům a diagnostice klimatu školní třídy, dále výzkumům, které se klimatem školní třídy zabývají, školní třídě jako sociální skupině a vývojovému období žáků druhého stupně základní školy. Další kapitola pojednává o edukačním stylu učitele, zaměřuje se na interakci mezi učiteli a žáky, na různá pojetí edukačních stylů učitele, na možnosti zjišťování edukačních stylů, a na výsledky výzkumů na toto téma. Na teoretickou část navazuje realizovaný výzkum, který si klade za cíl zmapovat klima školní třídy a edukační styly třídních učitelů na základní škole se sportovním zaměřením, dále změnu ve vnímání těchto fenoménů při změně třídní učitelky, vliv věku na klima školní třídy, porovnání hodnocení edukačního stylu žáky a jednotlivými učiteli a v neposlední řadě se zaměřuje na souvislost mezi klimatem ve školní třídě a edukačním stylem učitele. V závěru práce jsou diskutovány výsledky výzkumné části a shrnuty poznatky výzkumného šetření. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Program prevence duševního zdraví pro školy
Karmazínová, Anna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kollerová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se věnuje přínosu programu prevence duševního zdraví pro školy na snížení míry stigmatizačních postojů ze strany žáků a žáček vůči pacientům s duševním onemocněním, ale i osvětě v oblasti duševního zdraví i nezdraví. Cílem je vytvořit, realizovat a vyhodnotit intervenci a její dopady na postoje a vědomosti žáků a žaček. Teoretická část představuje problematiku dospívání a duševního zdraví, stigmatizaci s důrazem na školní prostředí. Konec teoretické části je věnován podpoře duševního zdraví, především v rámci školního prostředí. Empirická část využívá smíšeného výzkumného designu a následujících metodologických prostředků: pracovní list, dotazník, pozorování a terénní deník. Výzkumný vzorek představují žáci a žačky čtvrtých ročníků (18-20 let) vybraných seminářů na gymnáziích. Ze získaných dat byla provedena kvalitativní analýza pracovních listů a kvantitativní analýza dotazníkového šetření zabývající se mírou stigmatizace pacientů s duševním onemocněním ze strany žáků a žaček. Z výzkumu vyplývá, že žáci a žačky mají vytvořenou představu o pacientovi s duševním onemocněním a také dokáží popsat co pacient či pacientka s duševním onemocněním prožívá. Dále pak z výzkumu vyplývá pedagogická relevantnost v tématu duševního zdraví s ohledem na výsledný vliv školní intervence na snížení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 KOLLEROVÁ, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.