Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informovanost žen o problematice Downova syndromu
KŘEPELOVÁ, Lenka
Anotace Bakalářská práce se věnuje problematice Downova syndromu (dále DS). I když se prenatální diagnostika zdokonaluje a dětí s DS se rodí méně, jsou stále nedílnou součástí speciální pedagogiky. V dnešní době inkluze se tato problematika týká navíc i pedagogických pracovníků v běžných školách. Pro správný vývoj dítěte je důležitá spolupráce s rodinou. Cílem práce je zjistit informovanost žen z široké veřejnosti o problematice výchovy dítěte s DS a porovnat rozdíly v informovanosti v závislosti na věku a zkušenostech žen. Teoretická část bakalářské práce popisuje souvislosti se vznikem DS, diagnostické možnosti, charakteristické znaky a vývoj dítěte. Dále popisuje možnosti vzdělávání a specifika péče o děti s DS. Empirická část práce je zpracována v podobě smíšeného výzkumu. V rámci kvalitativního výzkumu byly pomocí rozhovoru zjišťovány názory tří matek, které vychovávají dítě s Downovým syndromem. Na základě zjištěných informací byl vytvořen dotazník, s jehož pomocí byly osloveny ženy, které ještě děti nemají, a ženy, které již dítě nebo děti bez postižení mají.
Příměstský tábor jako prostředek k rozvoji sociální integrace dětí se zdravotním postižením
UHLÍKOVÁ, Barbora
Magisterská diplomová práce se věnuje tématu integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami obecně, ve školství a ve volnočasových aktivitách. Z volnočasových aktivit bylo zvoleno téma příměstského letního tábora. Teoretická část se věnuje volnému času a možnostem volnočasových aktivit, a to jak před rokem 1989, tak po roce 1989. Dále popisuje možnosti integrace dětí s handicapem a zkoumá otázku: "Jaké jsou příležitosti/možnosti a úskalí integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do společnosti?" Praktická část popisuje návrh, přípravu a realizaci projektu pětidenního příměstského tábora pro šest dětí ve dvou skupinách. V každé skupině bylo jedno dítě se speciálními vzdělávacími potřebami: v první skupině chlapec s Downovým syndromem, v druhé skupině chlapec na vozíčku. Projekt byl náročný, ale úspěšný. Kromě projektu tábora je v praktické části kapitola věnovaná rozhovorům s rodiči nebo blízkými dětí, které byly na tomto táboře a také s dobrovolnicí od salesiánů, která má zkušenosti s integrací dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Optimalizace digitální polymerázové řetězové reakce pro aplikaci v neinvazivní prenatální diagnostice
Šenkyřík, Pavel ; Korabečná, Marie (vedoucí práce) ; Vodička, Radek (oponent)
Digitální PCR (Polymerase Chain Reaction) je metoda umožňující absolutní kvantifikaci sekvencí DNA a proto nachází uplatnění v mnoha diagnostických disciplínách. Zaměřili jsme se na diagnostiku trisomie 21. chromosomu, která se projevuje jako Downův syndrom. Informace o genomu plodu lze získat z volné fetální DNA, která se během těhotenství uvolňuje do krevního řečiště matky z placenty. V prvním trimestru fetální DNA tvoří přibližně 5-10 % volné DNA a je tudíž vhodným cílem pro neinvazivní prenatální testování (NIPT). Potřebujeme však techniku, která je schopna rozlišit tuto relativně malou frakci volné fetální DNA a odlišit ji od volné DNA matky. Právě digitální PCR poskytuje díky širokým možnostem multiplexování různé způsoby, jak tohoto cíle dosáhnout. Zaměřili jsme se na optimalizaci multiplex reakce, která v jednom fluorescenčním kanále rozlišuje počet kopií referenčního chromosomu 18 a sledovaného chromosomu 21. Výsledné stanovení tohoto poměru nám poskytuje informaci ohledně rovnováhy mezi chromosomy a může nám tak potvrdit či vyvrátit přítomnost trisomické fetální frakce. Využitelnost navržené metody pro klinickou aplikaci jsme testovali vyšetřením vzorků DNA izolovaných z 25 vzorků plazmy těhotných se zdravými plody a z 15 vzorků plazem od těhotných s plody postiženými Downovým syndromem....
Rozvoj komunikačních schopností u dětí s Downovým syndromem
Vašutová, Tereza ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce s názvem Rozvoj komunikačních schopností u dětí s Downovým syndromem je prací speciálně pedagogického charakteru a jejím cílem je seznámit čtenáře s problematikou komunikace u dětí s Downovým syndromem. Teoretická část je zpracována na základě analýzy české a cizojazyčné odborné literatury a elektronických informačních zdrojů. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitol, z nichž první se zabývá obecně komunikací a vývojem řečových a jazykových schopností u dětí intaktních. Druhá kapitola je věnována Downovu syndromu, kde se autorka práce zabývá nejen jeho terminologickým vymezením a etiologií, ale také narušenou komunikační schopností dětí s Downovým syndromem, logopedickou intervencí a alternativní a augmentativní komunikací. Empirická část této bakalářské práce je zpracována ve třetí kapitole. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza rozvoje komunikačních schopností u dětí s Downovým syndromem. Na jeho základě pak byly stanoveny cíle dílčí a výzkumné otázky. Naplnění stanovených cílů bylo dosaženo díky výzkumnému šetření kvalitativního charakteru, při kterém byly použity následující metody: analýza anamnestických údajů, analýza dostupných dokumentů, doplňující polostrukturované rozhovory s rodiči a pozorování. Výstupem tohoto výzkumného šetření je zpracování případových...
Inkluzivní letní tábor a jeho význam pro intaktní účastníky
Saaková, Johanna ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
SAAKOVÁ, Johanna. Inkluzivní letní tábor a jeho význam pro intaktní účastníky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, katedra speciální pedagogiky, 2022. počet stran 121. Diplomová práce. Diplomová práce pojednává o provozování inkluzivního letního tábora, kterého se mimo dětí s poruchou autistického spektra, s mentální postižením a s Downovým syndromem účastní i děti intaktní a sourozenci dětí s postižením. Práce se zabývá především programem během týdenního pobytu na táboře a dále se zaměřuje na rozhovory s intaktními účastníky. Cílem této diplomové práce je rozbor přípravy, realizace a následné podrobné popsání inkluzivního letního tábora pro děti s poruchami autistického spektra, pro děti s jiným mentálním postižením, pro intaktní děti (sourozence) a následná analýza jeho vlivu na intaktní dětské účastníky. Ve své práci bych si ráda ověřila hypotézu, že na inkluzivním táboře v Bukové dostávají děti vše, co od něj očekávají (kvalitní program, přátele, zábavu, bezpečí, důvěru ve vedoucích apod.) i když v něm jsou děti s postižením, které vyžadují mnoho péče a pozornosti od ostatních dospělých vedoucích a asistentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena na šest kapitol, z nichž první charakterizuje pojem Inkluze. Druhá kapitola se zabývá rodinou...
Specifika dospívání dětí s Downovým syndromem z pohledu rodičů
Tučková, Věra ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Název práce: Specifika dospívání dětí s Downovým syndromem z pohledu rodičů Anotace Bakalářská práce Specifika dospívání dětí s Downovým syndromem z pohledu rodičů se podrobně zabývá vymezením pojmu Downův syndrom, jeho vznikem a formami. Především pak specifickým chováním dětí s Downovým syndromem v období dospívání. V práci je zmíněna také problematika sexuálního zneužívání dětí s mentálním postižením, tedy i dětí s Downovým syndromem, a osamostatňování dětí. V praktické části jsou uvedeny obavy matek pečujících o dítě s Downovým syndromem, jak s věkem dítěte tyto obavy vzrůstají.
Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom
Turská, Iva ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Téma diplomové práce se týká integrace mentálně postiženého jedince do skupiny běžné populace, v průběhu přípravné plavecké výuky. Cílem práce je posouzení a zmapování problému Downova syndromu a na základě východisek navržení a ověření koncepce integrace postiženého. Teoretická část diplomové práce vychází z charakteristiky specifik mentálně postižených, objasňuje pojmy Downova syndromu, zaměřuje se na integraci mentálně postižených a seznamuje s plaváním jako prostředkem k integraci. Praktická část diplomové práce popisuje průběh výzkumu, charakterizuje vyšetřovaný soubor, uvádí výsledky testování (Štochl, 2002) a registruje osvojení sledovaných dovedností. Výsledky jsou hodnoceny slovně i formou grafů. Součástí praktické části je také vypracovaná koncepce integrace mentálně postiženého, vytvořena na základě analýzy odborné literatury a na základě praktických a teoretických zkušeností. Koncepce obsahuje jednotlivé návrhy a vlastní aplikaci. Diskuse vysvětluje a hodnotí výsledky integrovaného jedince během výzkumu. Závěr práce porovnává výsledky výzkumu s pracovními hypotézami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.