Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacientku s diagnózou revmatoidní artritida se stavem po TEP kyčelního kloubu
Uhlíková, Barbora ; Žáková, Lenka (vedoucí práce) ; Vincová, Gabriela (oponent)
Autor: Barbora Uhlíková Vedoucí práce: PhDr. Lenka Žáková, Ph.D. Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacientku s diagnózou revmatoidní artritida se stavem po TEP kyčelního kloubu Cíle: Cílem této práce je teoretické zpracování informací týkající se diagnózy, zhotovení kazuistiky fyzioterapeutické péče u pacientky s diagnózou revmatoidní artritida se stavem po TEP kyčelního kloubu. Metody: V části teoretické je zpracována anatomie a kineziologie kyčelního kloubu, informace o revmatoidní artritidě a osteoartróze, možnosti léčby osteoartrózy, endoprotézy kyčelního kloubu a následná fyzioterapeutická intervence po výkonu TEP kyčelního kloubu. Speciální část zahrnuje vstupní kineziologický rozbor, jednotlivé terapie, výstupní kineziologický rozbor a zhodnocení efektu fyzioterapeutické intervence. Práce dále obsahuje porovnání mnou vybraných a využitých fyzioterapeutických metod s literaturou EMB. Všechny fyzioterapeutické metody a postupy které byly využity během terapie jsou v rámci bakalářského studia Fyzioterapie na UK FTVS. Výsledky: Během fyzioterapeutické intervence skládající se z 9 terapií došlo u pacientky k několika pozitivním změnám. Terapie probíhaly bez komplikací. Podrobně jsou výsledky terapií popsány ve Zhodnocení efektu terapie. Pacientka byla po rehabilitačním pobytu v...
Povědomí veřejnosti o profesi porodní asistentky
UHLÍKOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce je zaměřena na znalosti veřejnosti o profesi porodní asistentky. V teoretické části práce je popsán historický vývoj profese porodní asistentky, porodní asistence jako vědní disciplína, současné postavení porodní asistentky, kde je zmíněn systém vzdělávání a kompetence porodní asistentky. Ve výzkumné části je popsáno kvantitativní výzkumné šetření. Sběr dat probíhal pomocí dotazníku. Zpracování dat spolu s grafickým a tabulkovým vyhodnocením bylo provedeno pomocí programu Microsoft Excel. Data byla poté statisticky vyhodnocena pomocí tabulek a chí kvadrát testu. Ze zpracovaných odpovědí byly vytvořeny grafy, které zobrazují odpovědi respondentů. Výzkumný soubor tvořilo 139 respondentů ve věku 18-65 let. Cílem práce bylo zjistit znalosti veřejnosti o profesi porodní asistentky. Pro výzkumnou část byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza zněla: Povědomí veřejnosti o kompetencích porodní asistentky se liší v závislosti na pohlaví. Tato hypotéza se nepotvrdila. Druhá hypotéza zněla: Povědomí veřejnosti o kompetencích porodní asistentky se liší v závislosti na věku. Ani tato hypotéza se nepotvrdila. Výzkumné šetření ukázalo, že veřejnost není dostatečně informována o této profesi. Respondenti nahlížejí na porodní asistentku jako na osobu pracující v nemocnici, kde pečuje o ženu během porodu, avšak nevnímají její kompetence spojené s péčí o gynekologicky nemocnou ženu. Respondenti nevěděli, že v kompetencích porodní asistentky je péče o novorozence i jeho první ošetření po porodu na porodním sále. Respondenti uváděli porodní asistenci jako obor lékařský, dále zmiňovali, že porodní asistentka může předepisovat léky. Respondenti vědí, že porodní asistentka může vést prenatální poradnu pro těhotné a zároveň i cvičení a předporodní kurzy pro těhotné. Výsledky bakalářské práce mohou být využity na odborných seminářích pro porodní asistentky.
Příměstský tábor jako prostředek k rozvoji sociální integrace dětí se zdravotním postižením
UHLÍKOVÁ, Barbora
Magisterská diplomová práce se věnuje tématu integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami obecně, ve školství a ve volnočasových aktivitách. Z volnočasových aktivit bylo zvoleno téma příměstského letního tábora. Teoretická část se věnuje volnému času a možnostem volnočasových aktivit, a to jak před rokem 1989, tak po roce 1989. Dále popisuje možnosti integrace dětí s handicapem a zkoumá otázku: "Jaké jsou příležitosti/možnosti a úskalí integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do společnosti?" Praktická část popisuje návrh, přípravu a realizaci projektu pětidenního příměstského tábora pro šest dětí ve dvou skupinách. V každé skupině bylo jedno dítě se speciálními vzdělávacími potřebami: v první skupině chlapec s Downovým syndromem, v druhé skupině chlapec na vozíčku. Projekt byl náročný, ale úspěšný. Kromě projektu tábora je v praktické části kapitola věnovaná rozhovorům s rodiči nebo blízkými dětí, které byly na tomto táboře a také s dobrovolnicí od salesiánů, která má zkušenosti s integrací dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Využití alternativních a augmentativních komunikačních systémů u dětí s dětskou mozkovou obrnou
UHLÍKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce je zaměřena na využití alternativních a augmentativních komunikačních (AAK) systémů u dětí s dětskou mozkovou obrnou (DMO). Cílem je vytvořit přehled metod AAK vhodných pro děti s DMO a zjistit, jak přispívá využití metod AAK ke zlepšení v oblasti sociálních vztahů a vzdělávání. V úvodní části práce je vymezen pojem DMO, charakterizovány její formy a příčiny vzniku, dále je pozornost věnována problematice narušené komunikační schopnosti jedinců s DMO, jež velkou měrou ovlivňují následný vývoj a osobnost jedince. Přehled metod AAK určených ke kompenzaci narušené komunikační schopnosti je zaměřen především na postupy známé a dostupné v České republice. Výzkumná část práce obsahuje popis metodiky, pět případových studií dětí s diagnózou DMO, které využívají některý ze systémů alternativní komunikace, a závěrečnou diskuzi.

Viz též: podobná jména autorů
4 Uhlíková, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.