Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zodpovědnost mezinárodních neziskových organizací
Staša, Michal ; Skovajsa, Marek (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce se dotýká dvou aktuálních témat, která plní v posledních letech odborné časopisy. Jedná se o diskurz o globální občanské společnosti, její existenci, definici či rozsahu. Diplomová práce mapuje základní přístupy k tématu a řadí autory na globalisty, skeptiky a empiriky. Druhým tématem je zodpovědnost, jejíž potřeba se zvýšila na počátku nového tisíciletí po sérii skandálů několika globálních institucí. Ty se nevyhnuly ani mezinárodním neziskovým organizacím. Práce shrnuje několik typologií zodpovědnosti a představuje její základní oblasti rozdělené do dvou skupin: morální a politická zodpovědnost a procedurální a interní zodpovědnost. Ve výzkumné části jsou hodnoceny tři pobočky mezinárodních neziskových organizací: Amnesty International, Greenpeace a Hnutí DUHA - Přátelé Země. Cílem bylo nalézt vhodnou metodiku pro měření zodpovědnosti národních poboček a vyzkoušet ji na uvedených organizacích. Výsledkem je modifikace existující metodiky organizace One World Trust a zjištění nízké míry zodpovědnosti u zkoumaných organizací.
Transmedia Storytelling & Amnesty International In the Czech Republic and the UK, 1993-2003
O'Donoghue, Veronique ; Cviklová, Lucie (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Od devadesátých let dvacátého století lze sledovat dva souběžné procesy: výrazný rozmach digitální komunikace a rozvoj neziskového sektoru. Ačkoliv neziskový sektor sílil globálně, v České republice byl tento růst ještě patrnější, navíc se zde neziskové organizace v první dekádě po pádu komunismu setkávaly se zajímavými výzvami. Předkládaná explanatorní případová studie srovnává pomocí SWOT analýzy organizaci Amnesty International v České republice a ve Velké Británii. Při náhledu na historii organizace, na způsob jejího fungování a na konkrétní aktivity různých jejích sekcí v obou zemích je aplikována metoda komunikace zvaná transmedia storytelling, jež je uplatňována například v žurnalistice či v komerčním sektoru, není ovšem příliš využívána v neziskovém sektoru. Cílem práce je prozkoumat, jak může být tato technika užitečná pro mezinárodní neziskové organizace, jako je Amnesty International, a to zejména v efektivitě tzv. nastolování agendy, při mobilizaci zdrojů a při volbě vhodných technik vedení kampaní a získávání finančních prostředků v závislosti na specifikách daného regionu. Klíčová slova: transmedia storytelling, Amnesty International, nastolování agendy, neziskové organizace, mobilizace zdrojů.
Transmedia Storytelling & Amnesty International In the Czech Republic and the UK, 1993-2003
O'Donoghue, Veronique ; Cviklová, Lucie (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Od devadesátých let dvacátého století lze sledovat dva souběžné procesy: výrazný rozmach digitální komunikace a rozvoj neziskového sektoru. Ačkoliv neziskový sektor sílil globálně, v České republice byl tento růst ještě patrnější, navíc se zde neziskové organizace v první dekádě po pádu komunismu setkávaly se zajímavými výzvami. Předkládaná explanatorní případová studie srovnává pomocí SWOT analýzy organizaci Amnesty International v České republice a ve Velké Británii. Při náhledu na historii organizace, na způsob jejího fungování a na konkrétní aktivity různých jejích sekcí v obou zemích je aplikována metoda komunikace zvaná transmedia storytelling, jež je uplatňována například v žurnalistice či v komerčním sektoru, není ovšem příliš využívána v neziskovém sektoru. Cílem práce je prozkoumat, jak může být tato technika užitečná pro mezinárodní neziskové organizace, jako je Amnesty International, a to zejména v efektivitě tzv. nastolování agendy, při mobilizaci zdrojů a při volbě vhodných technik vedení kampaní a získávání finančních prostředků v závislosti na specifikách daného regionu. Klíčová slova: transmedia storytelling, Amnesty International, nastolování agendy, neziskové organizace, mobilizace zdrojů.
Marketingová komunikace neziskové organizace Amnesty Inernational ČR v roce 2013
Tajzlerová, Lucie ; Obluk, Ondřej (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská diplomová práce Marketingová komunikace neziskové organizace Amnesty International ČR v roce 2013 pojednává o marketingové činnosti české pobočky globálního hnutí v daném roce. Práce představuje organizaci v prostředí českého neziskového sektoru, mapuje její aktivity v roce 2013 a na jejich základě identifikuje použité komunikační prostředky z marketingového hlediska. Cílem práce je ověřit předpoklad, že Amnesty International ČR jako nestátní nezisková organizace upřednostňuje méně nákladné marketingové nástroje, ale zároveň usiluje o maximální efektivitu s ohledem na své omezené zdroje a dlouhodobou strategii. Z analýzy činnosti české pobočky vyplývá, že sdružení využívá zejména tyto nástroje marketingové komunikace a PR: press/media relations, event management/marketing, celebrity PR, government relations/lobbing, fundraising a guerilla marketing. Účelem je dosažení takové publicity, která organizaci usnadní práci a pomůže naplnit její společenské cíle na poli boje za lidská práva. Mezi překážky na cestě k úspěchu patří omezený rozpočet, finanční závislost na dobrovolných příspěvcích, problematická cílová skupina či ostatní zájmové skupiny. V rámci možností však existuje i prostor pro zlepšení, a to zejména při práci s cílovou skupinou a v online sféře.
Motiv násilí a variabilita jeho užití v reklamě s ilustrací na sociální reklamě organizace Amnesty International na rozdílných mediatypech ve vybraných letech
Poliaková, Karolína ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Práce mapuje proměnu motivu násilí v reklamní tvorbě. V první části se zaměřuji na možné formální projevy násilí a na funkci, kterou může prvek násilí plnit v reklamním díle. Do formy pak ve své práci pro komplexnost analýzy řadím jak styl vyobrazení, tak násilí v reklamě po stránce obsahové. Pro detailnější rozbor prvku násilí v reklamě je přihlédnuto k roli emocí, které formují výslednou recepci. Dále je tematizováno násilí v rámci právního systému České republiky a samoregulačního principu se zohledněním toho, jak v tomto systému figuruje činnost Rady pro reklamu. Součástí práce je i zasazení motivu násilí v reklamě do kontextu výzkumů týkajících se této problematiky. Vzhledem k náplni analytické části práce, která se věnuje reklamní tvorbě nevládní neziskové organizaci Amnesty International, je nejprve uvedena problematika sociální reklamy ve srovnání s komerčním marketingem. Variabilita motivu násilí z hlediska formálních aspektů a funkčnosti je demonstrována na reklamní tvorbě Amnesty International v letech 2006, 2008, 2012 a 2014, a to v různých typech médií - venkovní reklama, tisk, video a online aplikace. Jednotlivá reklamní díla jsou analyzována podle sémiotické teorie Rolanda Barthese z díla Rétorika obrazu. Analýza v druhé části práce potvrdila výskyt prvku násilí v některých z možných...
Zodpovědnost mezinárodních neziskových organizací
Staša, Michal ; Skovajsa, Marek (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce se dotýká dvou aktuálních témat, která plní v posledních letech odborné časopisy. Jedná se o diskurz o globální občanské společnosti, její existenci, definici či rozsahu. Diplomová práce mapuje základní přístupy k tématu a řadí autory na globalisty, skeptiky a empiriky. Druhým tématem je zodpovědnost, jejíž potřeba se zvýšila na počátku nového tisíciletí po sérii skandálů několika globálních institucí. Ty se nevyhnuly ani mezinárodním neziskovým organizacím. Práce shrnuje několik typologií zodpovědnosti a představuje její základní oblasti rozdělené do dvou skupin: morální a politická zodpovědnost a procedurální a interní zodpovědnost. Ve výzkumné části jsou hodnoceny tři pobočky mezinárodních neziskových organizací: Amnesty International, Greenpeace a Hnutí DUHA - Přátelé Země. Cílem bylo nalézt vhodnou metodiku pro měření zodpovědnosti národních poboček a vyzkoušet ji na uvedených organizacích. Výsledkem je modifikace existující metodiky organizace One World Trust a zjištění nízké míry zodpovědnosti u zkoumaných organizací.
Vytváření lobbingových strategií neziskových organizací - případová studie Amnesty International France
Mydlilová, Jana ; Tomalová, Eliška (vedoucí práce) ; Matějka, Ondřej (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je zjistit, zda je lobbing, který vykonává Amnesty International France jako nezisková a nevládní organizace, odlišný od lobbingu profesionálního, tedy takového, který hájí především zájmy svých členů. Z obecné teorie lobbingu a teorie lobbingu neziskových organizací tak byly vybrány nástroje vytváření tlaku na veřejné činitele a faktory, které mohou využití těchto nástrojů ovlivnit, a v rámci výzkumu bylo ověřeno, zda tyto nástroje Amnesty International France opravdu využívá a které faktory ji motivují vybrané prvky lobbingu volit. Očekávaným výsledkem bylo zjištění, že lobbing Amnesty International France jako nevládní a neziskové organizace je specifický z důvodů odlišných okolností, důvodů a cílů jeho lobbingu oproti tomu profesionálnímu. Z výsledků analýzy dokumentů Amnesty International France a z rozhovorů s aktéry vytváření lobbingové strategie vyplývá, že tato nezisková a nevládní organizace opravdu volí některé nástroje specifické od lobbingu profesionálního a je ovlivňována odlišnými faktory. Zároveň je však možné sledovat i podobnosti těchto dvou typů lobbingu.
Role nevládních organizací v mezinárodním právu veřejném
Nohová, Zuzana ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Votava, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat aktuální roli nevládních organizací v mezinárodním právu veřejném. Za tímto účelem zodpovídá tři výzkumné otázky, jež zahrnují: Postavení mezinárodních nevládních organizací v systému mezinárodního práva veřejného, participaci nevládních organizací na významných mezinárodních konferencích a smlouvách a možnost posílení subjektivity nevládních organizací uvnitř mezinárodněprávního systému. Případová studie pak poskytuje názornou ukázku fungování nevládních organizací v rámci mezinárodního společenství na jedné z nejvlivnější lidskoprávních organizací současnosti -- Amnesty International.
INGOs and the concept of good governance: the case of Amnesty International
Zlotos, David ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vymětal, Petr (oponent)
In this paper, Jürgen Habermas' account on 'The Structural Transformation of the Public Sphere' will be set into relation with the emergence of INGOs as actors in the public sphere. The emergence of NGOs, and later INGOs, can be closely linked to the transformation of the public sphere as described by Habermas. An account from the early beginnings of non-governmental associations to the institutionalized status of INGOs following the establishment of the UN aims to describe the roots and roles of such organizations as actors within the public sphere more precisely. The concept of 'good governance' will be related to the commitments of the INGO Accountability Charter of which Amnesty International (AI) is a signatory. The case of AI will then be used as an example to apply the insights gained from the theoretical perspectives explored before. The question of whether AI is successful in its application of good governance relies on the definition of 'successful'. In this paper, the definition is given by Habermas' definition of the actorness in the transformed public sphere and the fulfilment of the commitments to the INGO Accountability Charter. Identifying AI as an actor in the public sphere provides the ground on which the development and controversies surrounding this INGO will be analyzed. Understanding the role AI aspires to play is an important factor. In this context, the controversies AI has faced in the public eye become a starting point into the inquiry of what role good governance plays in AI's communicative efforts. These, in turn, are a key to the organization's attempts to counterbalance negative perceptions and to maintain its position as a successful communicative actor. The end will be formed by conclusions given on the analysis of AI's employment of good governance in transformed, transnational civil society. Points for future research will be indicated if applicable.
Úspěšné kampaně v boji za lidská práva
Kalousková, Lucie ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Kultová, Dana (oponent)
Význam nevládních organizací od druhé světové války neustále roste. Amnesty International je jednou z nejznámějších organizací, které se zabývají ochranou lidských práv, přičemž globálně se jí daří dokonce nastavovat a ovlivňovat lidskoprávní agendu. Diplomová práce analyzuje společné znaky tří vybraných úspěšných kampaní Amnesty International s cílem zjistit, jaké klíčové atributy mohou přispívat k dosažení cílů kampaní na podporu lidských práv.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.