Název:
Marketingová komunikace neziskové organizace Amnesty Inernational ČR v roce 2013
Překlad názvu:
Marketing communication of a nonprofit organisation: Amnesty International ČR in year 2013
Autoři:
Tajzlerová, Lucie ; Obluk, Ondřej (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská diplomová práce Marketingová komunikace neziskové organizace Amnesty International ČR v roce 2013 pojednává o marketingové činnosti české pobočky globálního hnutí v daném roce. Práce představuje organizaci v prostředí českého neziskového sektoru, mapuje její aktivity v roce 2013 a na jejich základě identifikuje použité komunikační prostředky z marketingového hlediska. Cílem práce je ověřit předpoklad, že Amnesty International ČR jako nestátní nezisková organizace upřednostňuje méně nákladné marketingové nástroje, ale zároveň usiluje o maximální efektivitu s ohledem na své omezené zdroje a dlouhodobou strategii. Z analýzy činnosti české pobočky vyplývá, že sdružení využívá zejména tyto nástroje marketingové komunikace a PR: press/media relations, event management/marketing, celebrity PR, government relations/lobbing, fundraising a guerilla marketing. Účelem je dosažení takové publicity, která organizaci usnadní práci a pomůže naplnit její společenské cíle na poli boje za lidská práva. Mezi překážky na cestě k úspěchu patří omezený rozpočet, finanční závislost na dobrovolných příspěvcích, problematická cílová skupina či ostatní zájmové skupiny. V rámci možností však existuje i prostor pro zlepšení, a to zejména při práci s cílovou skupinou a v online sféře.The bachelor thesis Marketing communication of a non-profit organization: Amnesty International ČR in year 2013 deals with the marketing activity of the Czech section of global movement in the given year. The thesis presents the organization and the environment of Czech non-profit sector, explores its activities in 2013 and identifies used communication tools from the marketing point of view. The aim of this thesis is to verify the presumption that Amnesty International ČR as a non-governmental non-profit organization prefers rather inexpensive marketing tools but also strives for maximum effectiveness (with regard to limited sources and long-term strategy) at the same time. The analysis of the activity of the Czech section shows that the association particularly uses the following marketing and public relations tool: press/media relations, event management/marketing, celebrity PR, government relations/lobbing, fundraising and guerrilla marketing. The goal is to achieve publicity that facilitates endeavor and helps Amnesty to meet its objectives in the field of human rights observance. Limited budget, financial dependence on voluntary contributions, problematic target group and competing interest groups belong to the obstacles on the way to success. However, there is also some room for improvement,...
Klíčová slova:
Amnesty International; fundraising; neziskový sektor; public relations; sociální marketing; Amnesty International; fundraising; non-profit sector; public relations; social marketing