Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání strategické komunikace vesmírných agentur NASA a ESA
Thein, Filip ; Poliaková, Karolína (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozdíly v komunikaci mezi americkou vesmírnou agenturou NASA a jejím evropským protějškem ESA. Teoretická část se zaměřuje na komunikaci astronomie, historický vývoj agentur, a spolupráce s dalšími národními a soukromými subjekty. V praktické části je zmapovaná přímá komunikace NASA a ESA s veřejností. Cílem práce je porovnat rozdíly ve strategické komunikaci vesmírných agentur a nalézt klíčové komunikační aspekty. Výzkum prováděný komparativní metodou a tematickou analýzou odhaluje, v čem se komunikace evropské a americké agentury liší. V rámci interpretace dat jsou výsledky vztaženy na organizační strukturu, historii agentur, deklarované hodnoty a financování.
Postoje českých diváků ke sledování zahraničních audiovizuálních děl s českým dabingem na příkladu anglojazyčných sitcomů
Krumphanzlová, Lucie ; Vodičková, Karolína (vedoucí práce) ; Poliaková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá diváckými postoji ke sledování zahraniční anglojazyčné audiovizuální tvorby v českém dabingu a v originálním znění. Kombinací kvantitativní a kvalitativní metody zkoumá, jaké mají čeští diváci důvody pro preferenci dabovaného a originálního znění, do jaké míry jsou tyto preference výhradní a zda mají diváci k jednomu či druhému způsobu sledování negativní nebo pozitivní vztah. Cílem práce je mimo jiné zjistit, zda je při výběru znění důležitým faktorem úroveň znalosti anglického jazyka a zda je dabing pro mladší publikum méně atraktivní než pro starší diváky. Kvantitativní data byla sbírána pomocí dotazníkového šetření, v rámci kvalitativní části výzkumu proběhly skupinové diskuzní rozhovory, tzv. focus groups. Pro získání konkrétnějších dat byla do skupinových diskuzí zařazena ukázka ze sitcomu Červený trpaslík v obou jazykových verzích, na jejímž hodnocení účastníci ilustrovali své divácké postoje. Výzkum také díky svému širokému záběru zmapoval názor diváků na český dabing a jeho místo v televizním vysílání.
Analýza role reprezentace patologických modelů intrapersonálních vztahů v romantických komediích na formování kulturních percepcí a behaviorálních standardů moderní společnosti
Pekaryk, Polina ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Poliaková, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměří na analýzu reprezentace patologických modelů interpersonálních romantických vztahů ve filmové tvorbě žánru romantické komedie a její dopady na formování kulturních percepcí a následně behaviorálních standardů moderní společnosti. Diskurzem práce je také rozbor podstaty psychologických, konkrétně kognitivních procesů, které jsou základem formování modelu interakcí diváků s mediálními obsahy audiovizuálního typu. Tyto kognitivní procesy budou analyzované pomocí teorie selektivní sociálně kognitivní teorie kultivační teorie G. Gebnera. Dále téma žánru romantické komedie a na základě vybraných filmů popíši patologické sociální které jsou v uvedených filmech propagované latentně nebo zjevně. Hlavními příklady těchto patologických jevů jsou sexismus, normalizace psychologického a sexuálního násilí, genderová reprezentace a stereotypizace a jiné. Poslední část práce je věnována ilustraci dopadů šíření mediálních sdělení daného charakteru v praxi na základě vybraných studií.
Analýza role reprezentace patologických modelů intrapersonálních vztahů v romantických komediích na formování kulturních percepcí a behaviorálních standardů moderní společnosti
Pekaryk, Polina ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Poliaková, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměří na analýzu reprezentace patologických modelů intrapersonálních romantických vztahů ve filmové tvorbě žánru romantické komedie a její dopady na formování kulturních percepci a následně behaviorálních standardů moderní společnosti. Diskurzem práce je také rozbor podstaty psychologických, konkrétně kognitivních procesů, které jsou základem formovaní modelu interakcí diváků s mediálními obsahy audiovizuálního typu. Tyto kognitivní procesy budou analyzované pomocí teorie selektivní expozice a kultivační teorie G.Gebnera. Dále studuji téma žánru romantické komedie a na základě vybraných filmů popisují a analyzují patologické sociálně jevy, které jsou v uvedených filmech propagované latentně nebo zjevné. Hlavními příklady těchto patologických jevů jsou sexismus, normalizace psychologického a sexuálního násilí, genderová reprezentace a stereotypizace a jiné. Poslední část práce je věnována ilustraci dopadů šíření mediálních sdělení daného charakteru v praxi na základě vybraných studií.
Role náhody v novo-mediálním umění na příkladu tvorby Zdeňka Sýkory
Poliaková, Karolína ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Práce mapuje využití principu nahodilosti v umělecké činnosti se zaměřením na umění výtvarné a zasazením české tvorby do světového kontextu. V rámci práce se ověřuje hypotéza, zda se náhoda v rukou umělce stává nástrojem, jak objektivizovat své dílo a přiblížit se obecným principům figurujícím v přirozeném světě, což tvorbě dle předpokladu dodává novost a v důsledku zvyšuje její uměleckou hodnotu. Text otevírá etymologický výklad pojmu náhoda, dále sleduje fenomén nahodilosti v různých společenských sférách, a nakonec představí umělecké směry a konkrétní díla, která náhodu systematicky využívají. Přehled avantgardního umění a abstrakce první poloviny 20. století umožní interpretovat principy nahodilosti i v počítačovém umění. Práci zakončuje detailní analýza díla Zděňka Sýkory, ve kterém se podle autorky zrcadlí vývojová linie předpočítačového umění spolu se zlomovým přechodem na digitální nástroje. Závěr práce odkrývá různorodost využití principu nahodilosti ve světě umění a nachází společný dělitel v objektivizující funkci, resp. z ní vycházející estetické hodnoty. Skrze tento výklad zasazuje práce Zdeňka Sýkoru do kontextu světového umění a rozšiřuje jeho výklad jakožto počítačového umělce na komplexní interpretaci se silným zakořeněním v krajinomalbě.
Motiv násilí a variabilita jeho užití v reklamě s ilustrací na sociální reklamě organizace Amnesty International na rozdílných mediatypech ve vybraných letech
Poliaková, Karolína ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Práce mapuje proměnu motivu násilí v reklamní tvorbě. V první části se zaměřuji na možné formální projevy násilí a na funkci, kterou může prvek násilí plnit v reklamním díle. Do formy pak ve své práci pro komplexnost analýzy řadím jak styl vyobrazení, tak násilí v reklamě po stránce obsahové. Pro detailnější rozbor prvku násilí v reklamě je přihlédnuto k roli emocí, které formují výslednou recepci. Dále je tematizováno násilí v rámci právního systému České republiky a samoregulačního principu se zohledněním toho, jak v tomto systému figuruje činnost Rady pro reklamu. Součástí práce je i zasazení motivu násilí v reklamě do kontextu výzkumů týkajících se této problematiky. Vzhledem k náplni analytické části práce, která se věnuje reklamní tvorbě nevládní neziskové organizaci Amnesty International, je nejprve uvedena problematika sociální reklamy ve srovnání s komerčním marketingem. Variabilita motivu násilí z hlediska formálních aspektů a funkčnosti je demonstrována na reklamní tvorbě Amnesty International v letech 2006, 2008, 2012 a 2014, a to v různých typech médií - venkovní reklama, tisk, video a online aplikace. Jednotlivá reklamní díla jsou analyzována podle sémiotické teorie Rolanda Barthese z díla Rétorika obrazu. Analýza v druhé části práce potvrdila výskyt prvku násilí v některých z možných...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.