Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnostně sociální rozvoj skrze dramatickou improvizaci
Gabrielová, Vanda ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Autorka se ve své práci zaměřuje na význam a možnosti dramatické improvizace v osobnostně sociálním rozvoji dospělých. Poukazuje na principy a pravidla této metody, které mohou pomáhat v rozvoji potenciálu každého člověka. Speciálně se pak zaměřuje na témata, mezi které patří překonávání bariér, sebedůvěra, soustředěnost, fantazie, kontrola emocí, herecké dovednosti a umění dialogu. Dále upozorňuje na zásady a postupy v přípravě a realizaci kurzů podle didaktického cyklu C-M-I-A-R-E. Předkládá požadavky kladené na lektory a celkovou organizaci. Na závěr uvádí ukázková cvičení, se kterými se účastníci dramatické improvizace mohou setkat. Vysvětluje jejich účel a postupně je analyzuje.
Proměny oblastního divadla repertoárového typu (Městské divadlo v Mostě 1985-1995)
Kotisová, Linda ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá desetiletím Městského divadla v Mostě v období 1985 -1995. Začátek práce se soustředí na vývoj divadelnictví na Mostecku od počátků až do 80. let 20. století. Poté je část diplomové práce věnována stavbě a podobě nové divadelní budovy architekta Iva Klimeše, dále příchodu režiséra Zbyňka Srby do Divadla pracujících v Mostě a s ním i studentů DAMU a několika klíčovým inscenacím na mosteckém jevišti v období 1985-1995. Zvláštní kapitola se zaměřuje na sametovou revoluci a její průběh v mosteckém divadle.
1973 - 1982 Divadlo DRAK a počátky společenské emancipace českého loutkářství (Vrcholné inscenace Josefa Krofty)
Kotisová, Sandra ; Pavlovský, Petr (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce poukazuje na počátky zrovnoprávnění a plného společenského uznávání loutkářství v rámci českého divadelnictví v letech 1973 až 1982. Práce se zabývá historií východočeského divadla DRAK v Hradci Králové od jeho založení, příchodem režiséra Josefa Krofty, pražskou stagionou DRAKu v roce 1977, počátky zahraničních zájezdů, pohledem na DRAK v kontextu totality a nastiňuje Kroftův režijní princip a tím pohled na poetiku divadla DRAK v průběhu deseti let. Větší prostor je věnován rekonstrukci vybraných vrcholných dobových inscenací divadla DRAK v režiích Josefa Krofty, protože právě na nich lze pozorovat začátek společenské emancipace českého loutkového divadla.
Výuka lyžování dětí předškolního věku zábavnou formou
Fenclová, Michaela ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce navrhuje model metodiky lyžování pro výuku dětí předškolního věku. Projekt "Lyžování dětí zábavnou formou" byl sestaven na základě věkových zvláštností a potřeb dítěte a má nás ujistit v tom, že není důležité v daném věku naučit dítě lyžovat v krátkém časovém úseku, ale mnohem důležitější je založit u dětí potřebný pohybový základ a vytvořit kladný vztah k této činnosti, což v tomto věku jde nejlépe pomocí hry. Toto tvrzení potvrdily výsledky, které jsem získala po ověření projektu v praxi. Na základě experimentu můžeme konstatovat, že model je realizovatelný v praxi a u dětí měl velký úspěch. Celkově se ukázalo, že práce splnila svůj záměr a získané výsledky by měly být přínosem jak v oblasti teoretické, tak i praktické.
Pikler pedagogika raného věku
Noack, Dana ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Název práce: Pikler pedagogika raného věku Autor: Dana Noack Katedra (ústav): Katedra psychologie, FF UK Vedoucí diplomové práce: Prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. Abstrakt: Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem rodiče, kteří se seznámili s principy Pikler pedagogiky, využívají tyto principy v rodinné výchově v období do tří let věku dítěte. V rámci teoretické části byl popsán proces socializace (se zdůrazněním předpokladů k rané interakci na straně dítěte i rodiče), téma výchovy v rodině (základní modely a její závislost na sociokulturním a historickém kontextu) a nastíněny nejdůležitější aspekty vývoje dítěte během prvních tří let. V poslední kapitole teoretické části je představena postava maďarské dětské lékařky Emmi Pikler, základní východiska jejího přístupu a jeho principy vztahující se na oblast motorického vývoje, péče a hry. V empirické části jsou popsány výsledky kvalitativní obsahové analýzy dat získaných pomocí dotazníku. Data zprostředkovávají základní představu o tom, jakým způsobem konkrétní rodiče využívají principy Pikler pedagogiky při výchově svých dětí.
Hra a hravost ve výtvarném umění
Záhorská, Irena ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Práce pojednává o fenoménu hry, jako o základním principu lidské kultury. Hra je přítomna od pradávna ve všech sférách lidských společenství a spoluvytváří jejich dynamiku. Teoretická část vychází z prací, které se tématem teorie her zabývají. Z nichž nejvýznamnějšími jsou Homo ludens od Johana Huizingy, Oáza štěstí a Hra jako symbol světa od Eugena Finka a Hry a lidé od Rogera Cailloise, který přináší nové světlo do tohoto tématu. Jádrem práce je projev tohoto jevu ve výtvarném umění. Práce specifikuje svoje zaměření na českou výtvarnou scénu 20. a 21. století. Didaktická část je zaměřená na možnosti využití hry a hravosti ve výtvarné výchově. Klade si otevřené otázky, jak využít hru nejen jako nástroj motivace, ale také jako nástroj tvorby.
Problematika jazykových her v filosofii L. Wittgensteina
Klapilová, Adéla ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Život Ludwiga Wittgensteina, vývoj filosofie jazyka a vliv Wittgensteina na Vídeňský kruh. Analýza díla Tractatus logico-philosophicus. Koncepce jazykových her ve Wittgensteinově filosofii a spis Filosofická zkoumání. Vysvětlení pojmu "hra" a pojmu "jazyková hra". Pravidla a jejich místo v jazykových hrách. Důležitost kontextu pro správné pochopení řečeného. Otázka vyslovitelného a podstata v nevyslovitelném. Využití znalosti koncepce jazykových her pro výuku. Klíčová slova: Ludwig Wittgenstein, hra, jazyková hra, pravidla, kontext, výuka
Bridž: komplexní aplikace pro hraní bridže a vytváření /testování dražebních systémů
Pražma, Jan ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Forstová, Lenka (oponent)
Cílem práce je zdokonalení stávajících aplikací Editor a Simulátor, které vznikly v rámci autorovy bakalářské práce. Dokument hovoří o hlavních aspektech bridžové hry, o licitaci a sehrávce. Celý dokument vychází z autorovi bakalářské práce na níž je v dokumentu často odkazováno. Autor se nicméně snažil, aby dokument byl čitelný i bez znalosti jeho předchozí práce. Dokument se konkrétněji zabývá autorovou snahou o vytvoření základní typologické množiny výroků jakožto prostředku pro popsání situací bridžového rozdání a tyto výroky jsou pak použity při konstrukci dražebních konvencí a systémů. Autor diskutuje bridžové problémy a prezentuje zdokonalený algoritms pro řešení úlohy s odkrytými kartami. Práce se též zabývá samotnou softwarovou strukturou a krátce i grafickým rozhraním obou aplikací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.