Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí94 - 103další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moc jako aspekt terapeutického vztahu v rámci gestalt přístupu
Krčmářová, Barbora ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na fenomén moci v psychoterapeutickém vztahu v Gestalt přístupu. Vychází z pojetí vztahu mezi psychoterapeutem a klientem jako zásadního činitele změny v psychoterapii. Moc chápe v souladu s teorií Michela Foucaulta jako přirozený a nutný vztahový fenomén. V intencích Gestalt přístupu sleduje způsoby, jimiž si psychoterapeut moc uvědomuje, jak se s ní dostává do kontaktu a jak s ní pracuje. Diplomová práce má teoreticko empirický charakter, přičemž teoretická část sumarizuje poznatky o moci, vztahu jako bázi práce v pomáhajících profesích a základní poznatky z oblasti Gestalt terapie. Empirická část využívá design kvalitativní metodologie. Z rozhovorů s Gestalt psychoterapeuty získává poznatky o jejích postoji, vnímání a uchopování fenoménu moci. Takto získaná data jsou zpracována metodou zakotvené teorie a porovnána s dalšími daty. V závěru jsou zmíněny další možnosti rozšíření získaných informací a práce s nimi v oblasti psychoterapie. Výsledky rozšiřují povědomí o charakteristikách psychoterapeutického vztahu a přináší inspiraci pro frekventanty psychoterapeutických výcviků, praktikující psychoterapeuty a další pracovníky v pomáhajících profesích.
Role učitele v německé celodenní škole
Čapková, Jana ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Urbánek, Petr (oponent) ; Hendl, Jan (oponent)
PAVLÍKOVÁ, J. Role učitele v německé celodenní škole. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2011. 198 s. Disertační práce. Disertační práce zkoumá roli učitele v německé celodenní škole, jako specifické vzdělávací instituci s mnoha charakteristickými znaky. V teoretické části je popsán kontext role učitele v německé celodenní škole. Je definována celodenní škola v Německu a popsány její charakteristiky. Stručně je nastíněna historie celodenního vzdělávání v Německu a také současný vývoj v jednotlivých spolkových zemích. V teoretické části je dále vymezena sociální role, role učitele a shrnuty dosavadní poznatky o profesi učitele v německé celodenní škole. Empirická část řeší otázku obrazu role učitele v německé celodenní škole, její charakteristiky a kontextu, ve kterém se odehrává. Výzkumné šetření je realizováno kvalitativní strategií, metodou zakotvené teorie. Konkrétním výsledkem výzkumného šetření je substantivní zakotvená teorie role učitele v německé celodenní škole. Ta je dále srovnávána se stávajícími teoriemi role učitele. Klíčová slova: role učitele, německá celodenní škola, zakotvená teorie.
Jezdecká turistika v Národním parku České Švýcarsko a krajině pražské aglomerace
Krejčová, Linda ; Čermák, Daniel (vedoucí práce) ; Thöndlová, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce je studií, kvalitativním výzkumem, který má za cíl zjistit, zda ve vybraných dvou oblastech, chráněném a nechráněném území, funguje jezdecká turistika a do jaké míry odpovídá konceptu šetrné turistiky. Vzhledem k tomu, že jezdecká turistika je velmi mladý rozvíjející se druh sportovní aktivity, věnuje se práce i zodpovězení otázek, jaké má v dané oblasti jezdecká turistika podmínky a zda při jejím provozu nedochází k uživatelskému konfliktu na stezkách nebo jiným sporům. Důležité bylo i zjištění míry spolupráce jednotlivých aktérů, které tvoří komunikační síť. Pro realizaci výzkumu byla zvolena kvalitativní strategie sběru dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů a analýza získaných dat prostřednictvím metody zakotvené teorie. Koncept tzv. měkké turistiky vychází z rešerše odborné literatury. Její znaky de facto apelují na dodržování zásad trvale udržitelného rozvoje, ze kterého tak nutně vychází teoretický rámec rozhovorů. Klíčová slova: jezdecká turistika, metoda zakotvené teorie, chráněná území, trvale udržitelný rozvoj, šetrná turistika, hipostezka, síť aktérů, komunikace, regionální politika, udržitelný cestovní ruch. Abstract My thesis is a qualitative research using inductive methods. Its aim is to create a theory about management of equine tourism in two selected areas,...
Psychosociální následky traumatického poranění mozku. Jejich dopad na rodinu pacienta.
Jira, František ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Šivicová, Gabriela (oponent)
Název práce: Psychosociální následky traumatického poranění mozku. Jejich dopad na rodinu pacienta. Autor: František Jira Katedra (ústav): Katedra psychologie FF UK v Praze Vedoucí práce: doc. PhDr. Petr Kulišťák, Ph.D. Počet stran: 116 Klíčová slova: traumatické poranění mozku psychosociální následky rodina ohnisková skupina zakotvená teorie Předkládaná diplomová práce se věnuje psychosociálním následkům (souvisejícím se životem mezi lidmi) traumatického poranění mozku. Ústředním tématem diplomové práce je dopad těchto následků na rodinu pacienta. Práce sestává z teoretické a empirické části. Teoretická část je rozdělena na čtyři okruhy - neuroanatomii a patologii, poranění mozku, psychosociální následky a rehabilitaci. V empirické části je zpracována problematika dopadu psychosociálních následků po traumatickém poranění mozku na rodinu pacienta pomocí kvalitativního výzkumného přístupu. Výzkum probíhal v občanském sdružení Cerebrum a Ústřední vojenské nemocnici Praha metodou ohniskových skupin. Pro následnou analýzu byla použita metoda zakotvené teorie. Výsledkem práce je srozumitelné zpracování obsáhlého tématu psychosociálních následků u osob po poranění mozku. Práce poskytuje podrobný náhled typických somatických, kognitivních, psychických, sociálních a emocionálních projevů, které se objevují...
Reflexe otázky přijetí jednotné evropské měny v českém denním tisku
Obenbergerová, Linda ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Kyjonková, Petra (oponent)
Diplomová práce "Reflexe otázky přijetí jednotné evropské měny v českém denním tisku" se zabývá analýzou mediálního obrazu přechodu České republiky na společnou měnu euro v českých médiích. Za pomoci kvantitativní metody obsahové analýzy a kvalitativní metody zakotvené teorie jsou zkoumány články z deníků Hospodářské noviny a Právo z období od začátku května roku 2004, kdy se Česká republika stala členem Evropské unie, do konce dubna roku 2011. Kvantitativní obsahová analýza umožňuje porovnání obou periodik utříděním a shrnutím kvantifikovatelných údajů obsažených v článcích. Metoda zakotvené teorie pohlíží na zkoumaný soubor jako celek a přistupuje k jeho bližšímu rozboru pojmenováním skrytých struktur textu. Těžištěm práce je popis mediálního obrazu přechodu na jednotnou evropskou měnu v České republice na základě dílčích závěrů výzkumného projektu. Autorka tímto textem navazuje na svou bakalářskou práci "Obraz přijetí eura v českém tisku" a využívá její výsledky v porovnání s opakováním výzkumu na rozšířeném vzorku mapujícím sedm let vývoje tématu. Vytváří se tak prostor pro zachycení proměn ve způsobu informování obou deníku v čase i formulaci závěrů o aspektech výzkumných metod.
Redakční postupy při práci s multikulturními tématy
Lávičková, Adéla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá redakčním zpracováním multikulturních témat v tištěných médiích. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem postupují novináři z různých typů médií, když vytvářejí mediální produkt týkající se multikulturního tématu. Teoretická část práce v první fázi objasňuje multikulturalismus a jeho vývoj, pojmy užívané v souvislosti s multikulturní oblastí a situaci v České republice. Druhá část pojednává o výskytu a zpracování multikulturních témat v médiích a dále se věnuje redakčním postupům novináře, jak obecně, tak ve spojení s multikulturními tématy. Praktická část se zaměřuje na hloubkové rozhovory s novináři, kteří danou tématiku zpracovávají. Rozhovory jsou dále analyzovány pomocí otevřeného kódování, které je součástí zakotvené teorie.
Časopis Revolver Revue jako společenský fenomén a jeho vývoj
Geisler, Michal ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Revolver Revue je kulturní časopis založený v roce 1985. Vznikl v rámci prostředí subkultury českého undergroundu, zpočátku vycházel ilegálně jako samizdat a byl jednou z aktivit alternativní kultury tehdejšího komunistického Československa. Po transformaci společenských poměrů v zemi se stal součástí oficiálního kulturního provozu a vychází dodnes. Následující text představuje pohled na Revolver Revue jako na společenský fenomén. Autor se snaží postihnout jeho hlavní prvky a vývoj, přičemž identifikuje a vysvětluje hlavní změny, ale i projevy kontinuity. Ve vzájemné provázanosti si všímá úrovní konkrétních aktérů, sociální skupiny, instituce, ale i společenského, politického a historického kontextu. Ústřední částí práce je představení kvalitativního empirického výzkumu založeného na analýze pořízených rozhovorů a na studiu dokumentů. Výstup byl proveden podle východisek a některých praktických postupů metody zakotvené teorie.
Dítě a kůň : využití metody AAA pro podporu osobnosti
Jiráková, Vladana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Teoretická část bakalářské práce vymezuje uplatnění metody AAA (Animal Assisted Activities) v animoterapii a její použití v rámci hiporehabilitace. Stručně seznamuje s metodikou a klientelou aktivit s využitím koní (AVK) a představuje možný přínos humánně- animálních interakcí pro rozvoj osobnosti dítěte. Dále jsou zde stručně představeny rizikové faktory doprovázející vývoj dítěte. Praktická část předkládá výsledky kvalitativního výzkumu zpracovaného na vzorku dětí navštěvujících soukromou jezdeckou stáj. Výzkum byl uskutečněn na základě zápisků z pozorování a rozhovorů s členy stáje pomocí zakotvené teorie a snaží se objasnit, jakým způsobem dochází při kontaktu s koněm k vývoji psychických a fyzických dovedností dítěte.
Zpětná vazba a koučování
Fišerová, Jarmila Ester ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Teoretická část této diplomové práce mapuje základní pojmy, přístupy a kategorizace vztahující se k procesům zpětné vazby a koučování. Také popisuje jejich vzájemné vztahy v řízení rozvoje jednotlivců i skupin. V praktické části této diplomové práce jsou kategorizovány a především pomocí kvalitativní metody zakotvené teorie zkoumány výpovědi praktikujících koučů v ohniskové skupině a v závěru formulovány do několika okruhů doporučených k dalšímu ověřování. Klíčová slova: Zpětná vazba, koučování, rozvoj, zakotvená teorie, ohnisková skupina, klíčová událost
Konstrukce zdravého životního stylu v médiích na příkladu pořadu "Jste to, co jíte"
Vozobulová, Petra ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Bakalářská práce "Konstrukce zdravého životního stylu v médiích na příkladu pořadu Jste to, co jíte" se zabývá tímto pořadem televize Prima Family a tím, jak konstruuje obraz zdravého životního stylu. V teoretické části jsou prezentovány odborné pohledy na složky zdraví, a také na mediální konstrukci. Analytická část práce se (ve své kvalitativní a kvantitativní složce) snaží uceleně prezentovat způsob a formu konstrukce zdravého životního stylu v tomto pořadu a stanovit základní kategorie této konstrukce, kterými jsou kategorie zdravý životní styl jako návod, jako režim, jako výživa a její složky, jako pohybová aktivita a jako protipól nemoci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí94 - 103další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.