Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí9 - 18další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz dánského režiséra Larse von Triera v kontrastu populárního a odborného magazínu
Šára, Filip ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Téma bakalářské práce je Mediální obraz dánského režiséra Larse von Triera v kontrastu odborného a populárního magazínu. Mediální obraz je velmi široký pojem, který si zaslouží podrobnější vysvětlení. Promítá se do něj několik aspektů mediální i kulturně- společenské oblasti: výstavba textů, způsob práce s informacemi, služby čtenářskému publiku, prvky umělecké publicistiky nebo zásady správného používání českého jazyka. V neposlední řadě objektivita, sémiotické významové kódování textů, politika vybraných tištěných periodik a nakonec osobní i profesní život filmového tvůrce, včetně jeho díla. Bakalářská práce představuje kontroverzního filmaře Larse von Triera v kontextu jeho tvorby a osobnosti. Důraz je kladen na žurnalistickou práci týdeníku Reflex a čtvrtletníku Film a doba. Výběr není náhodný, smyslem je poukázat na rozdílnost stylů společenského a specializovaného periodika, jak naznačuje i termín "kontrast" v titulu bakalářské práce. Analýza jednotlivých materiálů, zmiňujících von Triera (a z toho vyplývajících přístupů) je jádrem bakalářské práce. Mým cílem je sumarizovat výsledky referování o režisérovi a z nich vyplývající celkovou charakteristiku. Popisuji, jak vybraná média tvoří obraz osobnosti a zda to odpovídá realitě. Práce představuje, na co se časopisy primárně zaměřují a jaké...
Mediální obraz kultury v týdenících Respekt a Reflex
Jermanová, Barbora ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce "Mediální obraz kultury v týdenících Respekt a Reflex" ke kultuře ve společensko Teoretická část této práce se věnuje popisu vlivů na produkci kulturní žurnalistiky. Zabývá se výkladovému pojetí kultury od antropologického pojetí, přes pojetí Frankfurtské a Birminghamské školy až po současné přístupy k postoji ke kultuře a kreativním průmyslům. To vše je zasazeno do kontextu studia médií a masmédií, které rovněž ovlivňují kulturní produkci. Výsledky analytické části pak představují pojetí kultury na základě popisu redakčních řístupů ke kulturním tématům a analýzu obsahů daných týdeníků. V závěru práce Klíčová slova Kulturní žurnalistika, kultura v médiích, kultura, média, společnost,
Titulní strany časopisu Reflex a konstrukce hyperreality
Krutilek, Ondřej ; Podzimek, Jan (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Závěr V průběhu výzkumu bylo zaznamenáno několik zajímavých poznatků o "chování" simulakra a také o povaze samotné hyperreality. Nejprve bylo popsáno, že povaha hyperreality je výrazně odlišná v porovnání s realitami nižšího řádu. Hyperrealita je sémantický prostor, který je vyplněný simulakry. Tato simulakra v sobě nesou velmi silné významy, což je v podstatě jeden se základních elementů jejich podstaty. Na druhou stranu se ale ne všechny významy dostanou do hyperreálného stadia. To znamená, že ve výsledku trpí hyperrealita nedostatkem významů. Spektrum významů v hyperrealitě je - jednoduše řečeno - velmi omezené. Přestože je simulakrum nositelem silného významu, může nakonec vymizet. V této práci byly popsány dva mechanismy, jak k takovému vymizení může dojít. Simulakrum se může jednoduše vytratit, pokud na něj společnost v důsledku společenských změn zapomene. Druhý způsob vymizení simulakra je forma jakéhosi "duelu" mezi simulakry. Proti stávajícímu simulakru je postaveno simulakrum nové. Pokud publikum z jakéhokoliv důvodu usoudí, že nové simulakrum vyhovuje lépe jeho potřebám, původní simulakrum zaniká. Práce dokumentuje, že existuje široké spektrum objektů, které mohou projít simulací a stát se simulakry. Ve zkoumaném materiálu byla objevena simulakra osobností, společenských fenoménů, ale i vět nebo...
Mediální reflexe současné české architektury v českém periodickém tisku
Zahrádková, Nikola ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Lebedová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce Mediální reflexe současné české architektury v českém periodickém textu se zabývá výzkumem mediální reflexe současné české architektury v deníku Právo, deníku Lidové noviny a týdeníku Reflex ve vybraných letech 2012 a 2016. Teoretická část vysvětluje mediální koncepty, rozebírá pojmy reprezentace a vytváření stereotypní reprezentace. Další část práce se zaobírá tématem současné architektury, soustředí se na její postavení ve společnosti a na vztah architektury a medií. Výzkumná část práce vysvětluje vybranou metodu kvantitativní obsahové analýzy, dále je vysvětlen postup analýzy a výzkumu, předložený analýzou dosazené výsledky, které jsou interpretovány. Vyhodnocením dat je odpovězeno na výzkumné otázky a zhodnoceny hypotézy. Současná česká architektura se v periodickém tisku objevuje především v domácím zpravodajství a přílohách. Můžeme říci, že se tato tématika objevuje v mediích ve spojitosti s bydlením a veřejnými budovami, což vytváří velmi stereotypní rámec. Rozsah článku i jejich žánr je ovlivněn jejich umístěním. V deníku Lidové noviny a týdeníku Reflex převažují delší, kritické články, v deníku Právo kratší zpravodajské články. Tematická agenda je různá a rozptýlená, v souvislosti se zvoleným médiem.
Inzerce ve vybraných týdenících v době hospodářské krize v letech 2007-2011
Tůmová, Michala ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Inzerce ve vybraných týdenících v době hospodářské krize v letech 2007-2011 zkoumá metodou kvantitativní obsahové analýzy médií četnost inzerce reklam všech ekonomických subjektů, které v týdenících Respekt, Reflex a Týden inzerovaly. Časové rozmezí bylo stanoveno na červen 2007 až červen 2011. Cílem této práce je zjistit chování těchto subjektů před krizí, v jejím raném počátku až do její přibližné poloviny. Teoretická část práce přináší vysvětlení příčin finanční krize, vysvětluje vztah mezi inzercí a médii, popisuje vývoj vybraných periodik a seznamuje čtenáře s metodou výzkumu. Empirická část předkládá a ilustruje výzkumem získaná data, ze kterých jsou pak vyvozeny závěry. Vyhodnocením výzkumu bylo docíleno jasných závěrů, které dokazují vliv finanční krize na ekonomické subjekty.
Rozdíly v práci se sociálními sítěmi (Facebook, Twitter) u časopisů Respekt a Reflex
Víchová, Lucie ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Fenomén sociálních sítí bezpochyby ovlivňuje tradiční způsob fungování médií. Málokteré periodikum dnes může existovat bez redakční stránky na Facebooku či účtu na Twitteru nebo na Instagramu. Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl specifikovat rozdíly ve využití sociálních sítí Facebooku a Twitteru redakcemi dvou předních českých týdeníků - Respektu a Reflexu. V teoretické části jsou popsána pozitiva a negativa, která s sebou nese současná role sociálních sítí v žurnalistice. Součástí je též charakterizace procesu přizpůsobování se novým trendům v oblasti online žurnalistiky se zvláštním důrazem na budování čtenářské komunity a interakci s ní a na fenomén tzv. brandingu novinářů. Tato část také blíže představuje jednotlivé sociální sítě, s nimiž pracují redakce zkoumaných týdeníků. Praktická část se pak opírá o výzkum prováděný metodou kvantitativní obsahové analýzy příspěvků na facebookových stránkách a twitterových účtech časopisů Respekt a Reflex za pomoci vlastní kódovací knihy. Příspěvky byly shromážděny během jednoho měsíce sledování, konkrétně během října 2016. Výsledky výzkumu jsou zpracovány do podrobně popsaných grafů. Následuje celkové porovnání způsobu práce zmiňovaných týdeníků se sociálními sítěmi.
Sémiotická analýza komiksu v současných českých společenských časopisech v letech 2000-2015
Dorňáková, Anna ; Průchová, Andrea (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českým komiksem ve společenských a kulturních magazínech po roce 2000. Svým zaměřením tak v jistém smyslu navazuje na publikace zabývající se historií českého komiksu. Po roce 2000 se na poli českého obrazového seriálu tvoří nová generace autorů, tzv. Generace nula, jejíž zástupci se v mnoha ohledech zásadně liší od autorů dřívějších, zvláště těch, jež lze řadit do Generace 89. Prostřednictvím sémiotické analýzy se v této práci zaměřujeme na komiksovou produkci v současných periodikách a pokoušíme se zjistit, do jaké míry i magazíny zaměřené na zpravodajství, a určené tak pro širší vrstvy příjemců, publikují na svých stránkách různorodé komiksy, případně jak tyto materiály korespondují s profilem časopisu. Pro zachycení možného kontrastu byla do rozboru zařazena navíc i kulturně zaměřená periodika. Skupinu magazínů, jejichž komiksy a stripy byly analyzovány tak tvoří zpravodajské časopisy Reflex a Respekt a kulturní periodika Art+Antiques a A2. Analytické části předchází teorie, jež se vedle reflexe debat o vhodné definici pojmu komiks zaměřuje na vztah textu a obrazu, jenž je pro komiks tak významný. Kromě toho je v této práci probírán i aparát vizuálního jazyka komiksu a historie českého obrazového seriálu.
Obrazová politická satira v českých médiích
Zamouřilová, Klára ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Obrazová politická satira v českých médiích představuje jednotlivé typy obrazové satiry, které se v českých médiích postupně využívaly, a zařazuje je do historického kontextu. Politickou satiru začne podrobně zkoumat od padesátých let 20. století v souvislosti s etablováním komunistického režimu v Československu. Největší prostor ale věnuje digitální době. Popisuje technologické proměny, které měly vliv na vznik nové formy satiry, fotomontáže. V práci je hodnocena fotomontáž předem přiznaná. Nejprve ji představuje na příkladech tradičních médií a posléze se posune k nové možnosti publikování, do prostředí internetu. Obsahy webových stránek s mediální tematikou už tvoří i "amatérští" novináři. Práce se zaměří na produkci jednoho z tvůrců občanské žurnalistiky v prostředí internetu, Tea Adamy, který svými montážemi komentuje politické dění. Analýzou jeho fotomontáží zjišťuje, na která témata autor reaguje a jakým způsobem je zpracovává. Podrobuje důkladnému rozboru kategorii Celebrity/Poblitici a hledá motivy, které se v jeho obrazech opakují. Výstupem je ucelený náhled do autorovy tvorby.
Mediální stereotypizace Čechů v období kauzy Národní knihovny
Kára, Jan ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Mediální stereotypizace Čechů v období kauzy Národní knihovny" se zabývá stereotypy české národní identity/češství v obsazích českých tištěných médií. Zvolenými médii jsou týdeníky Respekt a Reflex. Zkoumané období je od 2. března 2007 do 2. června 2007, tedy 3 měsíce po vyhlášení vítěze mezinárodní architektonické soutěže na novou budovu Národní knihovny na Letné. K definování stereotypů, vycházejících ze zkoumaného materiálu, je použita kvalitativní metoda analýzy obsahu. Ta je pojata jako interpretace mediálního textu. Rozbor provádí analýzu a současně interpretuje nalezené zmínky o Češích/národu/společnosti. Zkoumá, jakou identitu a charakter vybrané tituly českému národu přisuzují. Práce následně zkoumá shody a rozdíly mezi oběma tituly. Výzkumné části práce předchází část teoretická a metodologická. Teoretická část poskytuje výklad pojmů národní identita a národní charakter, stereotypizace a popisuje kauzu Národní knihovny z pohledu popisující historickou problematiku jejích prostor, průběh architektonické soutěže a výslednou podobu návrhu od Jana Kaplického. Metodologická část popisuje techniku kvalitativního výzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí9 - 18další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.