Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz ženy na portrétní fotografii týdeníku Letem světem v letech 1927 a 1937
Bednaříková, Barbora ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce Obraz ženy na portrétní fotografii týdeníku Letem světem v letech 1927 a 1937 se zabývá zobrazením různých rolí ženy na snímcích v meziválečném ilustrovaném týdeníku Letem světem. Metodou obrazové obsahové analýzy porovnává fotografické pojetí rolí ženy hospodyně, matky, manželky, symbolu krásy, zaměstnankyně a sportovkyně v letech 1927 a 1937. V teoretické části zasazuje do politického a mediálního kontextu první Československé republiky vznik fenoménu obrázkových časopisů a periodika Letem světem. V analytické části práce dále charakterizuje prvorepublikovou portrétní praxi, přístup autora i zobrazovaného k fotografování a v neposlední řadě také obrazové stereotypy, pomocí nichž byly role žen vyjadřovány v různých žánrech časopisu i v reklamách. Cílem práce je kromě srovnání dvou ročníků časopisu také poukázat na rozdíly mezi prezentovaným obrazem prvorepublikové ženy a jejím reálným společenským a právním postavením v soudobé společnosti, jímž se podrobněji zabývá úvodní část práce.
Obrazová politická satira v českých médiích
Zamouřilová, Klára ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Obrazová politická satira v českých médiích představuje jednotlivé typy obrazové satiry, které se v českých médiích postupně využívaly, a zařazuje je do historického kontextu. Politickou satiru začne podrobně zkoumat od padesátých let 20. století v souvislosti s etablováním komunistického režimu v Československu. Největší prostor ale věnuje digitální době. Popisuje technologické proměny, které měly vliv na vznik nové formy satiry, fotomontáže. V práci je hodnocena fotomontáž předem přiznaná. Nejprve ji představuje na příkladech tradičních médií a posléze se posune k nové možnosti publikování, do prostředí internetu. Obsahy webových stránek s mediální tematikou už tvoří i "amatérští" novináři. Práce se zaměří na produkci jednoho z tvůrců občanské žurnalistiky v prostředí internetu, Tea Adamy, který svými montážemi komentuje politické dění. Analýzou jeho fotomontáží zjišťuje, na která témata autor reaguje a jakým způsobem je zpracovává. Podrobuje důkladnému rozboru kategorii Celebrity/Poblitici a hledá motivy, které se v jeho obrazech opakují. Výstupem je ucelený náhled do autorovy tvorby.
Módní fotografie a její současná pozice v médiích a reklamě
Mikešová, Kateřina ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce Módní fotografie a její současná pozice v médiích a reklamě se zabývá úlohou fashion stories ve vztahu k lifestylovým magazínům, které je publikují, s ohledem na to, jací fotografové jsou pod jednotlivými fashion story podepsáni, a zda inzerce v daných magazínech souvisí s obsahem fashion stories. Analytická část práce je založena na konkrétním příkladu tří lifestylových magazínů vycházejících v České republice - Elle, Dolce Vita, proč ne?! a na práci čtyř fotografů v nich nejčastěji publikujících - Anně Mrázek Kovačič, Standovi Merhoutovi a dvojicích Štěpánka Stein & Salim Issa, René & Radka. Je rozdělena do tří dílčích celků. První zkoumá fashion stories a jejich roli v médiích, vymezuje parametry, na jejichž základě lze určit kvalitu jednotlivých fashion stories a tyto pak aplikuje na jednotlivé magazíny. Druhý analyzuje vztah fashion stories k reklamě na základě značek, které v daných magazínech inzerují v komparaci ke značkám, které jsou ve fashion stories použity. Třetí pak analyzuje fotografický styl autorů a hledá, nakolik je ovlivněn požadavky dané zakázky.
Problémy postprodukce ve fotožurnalismu na příkladu soutěže World Press Photo
Šedivá, Pavla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Lábová, Alena (oponent)
Cílem této práce je popsat problém digitální postprodukce na příkladu fotografií soutěže World Press Photo. Teoretická část bakalářské práce se věnuje redefinici standardu fotožurnalismu a vnímání digitální postprodukce konzumenty médií. Praktická část obsahuje případové studie fotografií, které byly ze soutěže vyřazeny nebo se staly předmětem diskuse a rozhovor s Markem E. Johnsonem z NPPA. Součástí jsou také dva dotazníky, které zkoumají vnímání digitální postprodukce ze strany konzumentů médiálních sdělení a z pohledu vítězů soutěže World Press Photo.
Osobnost Viléma Heckela v československých médiích
Mitáč, Stanislav ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Kozumplík, Miloš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je představit osobnost a tvorbu Viléma Heckela, jednoho z nejvýznamnějších českých fotografů dvacátého století. Vilém Heckel patřil k tehdejší špičce zejména v oblasti horolezecké, krajinářské, ale také reklamní fotografie. Teoretická část této práce se snaží načrtnout fotografický vývoj Viléma Heckela a věnuje se všem hlavním složkám jeho tvorby. Doplňkem této části je československý mediální a fotografický kontext let 1950-1970. Analytická část se zaměřuje na výzkum publikační činnosti Viléma Heckela ve vybraných dobových periodikách. Nabízí kvantitativní srovnání počtu publikovaných snímků v jednotlivých časopisech, rozebírá Heckelovu publikační činnost a jeho dobový mediální obraz. Pomocí konkrétních fotografií se také snaží ilustrovat Heckelův vizuální styl. Nakonec práce shrnuje přínos tvorby Viléma Heckela v různých obdobích. V přílohách se nachází ukázky jeho titulních fotografií a rozhovor s jeho dcerou Helenou.
Vliv obrazového zpravodajství na obsah přílohových magazínů deníků MF DNES, Lidové noviny a Hospodářské noviny
Matura, Jan ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Lábová, Alena (oponent)
Diplomová práce "Vliv obrazového zpravodajství na obsah přílohových magazínů deníků MF DNES, Lidové noviny a Hospodářské noviny" pojednává o vlivu obrazového zpravodajství na produkci suplementů tří celostátních deníků. Výsledky výzkumu provedeného v rámci práce, který kombinuje kvantitativní výzkum obrazového zpravodajství deníků a kvalitativní výzkum rozhovorů s vedoucími pracovníky redakcí magazínů, hodnotí způsob práce redakcí s obrazovým materiálem. Výzkum zjišťuje, jaký typ obrazového zpravodajství se v produkci suplementů objevuje, jak redakce uvádějí zdroje obrazového zpravodajství a jaký vliv má na vznik textů. Komparace obou částí výzkumu uvádí rozdíly mezi naměřenými daty kvantitativní analýzy a názory vedoucích pracovníků na obrazové zpravodajství v jejich magazínech. Sledovány byly magazíny Víkend Hospodářských novin, Pátek Lidových novin a Magazín DNES, který do svého vydání vkládá MF DNES. V teoretické části autor uvádí základní teze mediálních účinků, nastolování agendy, gatekeepingu, provádí rešerši dostupných výzkumů a předkládá přehled mediálního trhu s celostátními deníky a jejich suplementy v České republice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fotografie v tisku před volbami (PS PČR 2006, 2010)
Koubek, Filip ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Rigorózní práce "Fotografie v tisku před volbami -(PS PČR 2006, 2010)" přináší analýzu obrazu politiků v pěti českých seriózních denících před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v letech 2006 a 2010. Rozbor využívá metody kvantitativní obsahové analýzy, sleduje vývoj témat, deníky a politické strany. Práce shrnuje základní aspekty fotografií před volbami v tisku. V práci naleznete přes 140 grafů, které přehledně prezentují závěry i víceúrovňových analýz. Analyzovanými deníky byly: Hospodářské noviny, Mladá fronta Dnes, Lidové noviny, Právo a Haló noviny. Šetření proběhlo pomocí statistických a analytických nástrojů SPSS PASW.
Jsou české lifestylové časopisy jen nositelem reklamy?
Samšuková, Jana ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Lábová, Alena (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Jsou české lifestylové časopisy jen nositelem reklamy?" hodnotí obsah dvou českých lifestylových magazínů - JOY a Harper's Bazaar. Vychází z hypotézy, že české lifestylové magazíny jsou přesyceny reklamou a jejich tvůrci poskytují větší prostor inzerentům než vlastnímu lifestylovému obsahu. Práce se zabývá zejména porovnáním množství obsahu inzertního a lifestylového, a to v tříměsíčním období roku 2012. V menší míře se pak věnuje případné provázanosti mezi inzerenty a redakčním obsahem, tematické agendě analyzovaných časopisů a jejich reálné ceně lifestylového textu bez inzerce. Ve všech těchto aspektech zároveň porovnává oba magazíny. Výsledná zjištění jsou v práci vyhodnocena kvantitativní obsahovou analýzou, konkrétně pomocí tzv. emergent kódování. V první části práce se autorka zabývá představením zkoumaných magazínů, jejich současné prezentaci, historii a zasazením do českého mediálního trhu, v části rovněž tématu komercionalizace médií. Součástí této práce je i CD s kompletní kódovací knihou včetně definic proměnných.
Etické aspekty občanského fotožurnalismu se zaměřením na fotografické a audiovizuální záznamy od konce dvacátého století po současnost
Hrdličková, Lucie ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Bakalářská práce Etické aspekty občanského fotožurnalismu se zaměřením na fotografické a audiovizuální záznamy od konce dvacátého století po současnost se zabývá fenoménem občanského žurnalismu, který zejména v posledním desetiletí zaznamenal díky rozvoji informačních a komunikačních technologií strmý nárůst a nahlíží na něj z etického hlediska. Práce je rozdělena do tří částí. První část řeší teoretické vymezení pojmů etika a občanský žurnalismus, včetně etických principů v žurnalistice a etických kodexů. Zabývá se také argumenty pro a proti občanskému žurnalismu a jeho další formou, participativní žurnalistikou. Druhá část se věnuje novým médiím, od jejich historie až po současnost a sociálním sítím (Facebook, Twitter a další), které s rozvojem občanského žurnalismu souvisí. Poslední část má podobu praktických příkladů se zaměřením na fotografické a audiovizuální záznamy. Je rozdělena na události stěžejní, které vedly k ukotvení pojmu občanský žurnalismus v novinářském slovníku a k proměně mediálního světa (Rodney King, Tsunami apod.) a události eticky sporné, které mimo jiné poukázaly právě na problém pokrývání událostí amatéry bez znalosti etických kodexů a dalších novinářských postupů (smrt Nedy Agha Solatn, smrt Muammara Kaddáfího apod.). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fotografie v časopisu Mladý svět 1959-1989
Soukup, Jaroslav ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Chuchma, Josef (oponent)
Práce pojednává o nakládání s fotografií v časopise Mladý svět. Analyzuje období od vzniku časopisu v roce 1959 do konce roku 1989. Hlavní důraz je kladen na práci fotoreportérů (fotoeditorů) Leoše Nebora, Miroslava Hucka a Miroslava Zajíce, kteří měli rozhodující vliv na obrazovou podobu časopisu. Práce formou obsahové obrazové analýzy zkoumá profilové obrazové materiály (reportáže, titulní strany) a pokouší se na nich doložit specifičnost práce s fotografií, která MS odlišovala od většiny dobových periodik. Kvalita snímků i prostor, kterého se jim na stránkách časopisu dostalo, je dokladována na konkrétních příkladech z průběhu celého analyzovaného období. Představena jsou jak témata a způsob jejich zobrazení, tak i někteří významnější autoři, kteří spoluvytvářeli renomé, které MS v průběhu let získal.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.