Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konopné drogy u studentů pražských lékařských fakult: prevalence užívaní a související rizikové chování
Bošková, Milena ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gabrhelík, Roman (oponent)
Cíle : Hlavním cílem je zjistit prevalenci užívání konopných drog u studentů lékařských fakult v Praze a zmapovat jejich rizikové chování vůči těmto drogám. Soubor : Výzkumný vzorek tvořilo 686 studentů medicíny 1., 2.,3. Lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Hlavním kritériem pro vstup do výzkumu bylo, že studenti museli být zapsáni v prvním až pátým ročníku medicíny. Studenti šestého ročníku medicíny byli z výzkumu vyloučeni kvůli jejich omezeným časovým možnostem, které souvisely s jejich studiem. Metody : Při realizaci výzkumu se využilo kvantitativní metody ve formě anonymního strukturovaného dotazníku. Výsledky : Bylo zjištěno, že celoživotní prevalence užívání konopných drog u studentů medicíny oproti dřívějším výsledkům různych výzkumů podstatně stoupla. Prevalence užívání konopných drog za posledních 12 měsiců byla vyšší u mužů než u žen. Potvrdilo se, že muži dosahují v průměru vyšší skóre v dotazníku CAST, který mapuje rizikové chování týkající se užití konopných drog. Ti, kteří v dotazníku CAST dosáhli vyšší skóre, častěji kombinovali konopné drogy s alkoholem nebo se u nich projevily jiné formy rizikového chování. Závěr : Celoživotní prevalence užívání konopných drog se u mladých lidí, včetně vysokoškolských studentů, zvyšuje. Z výsledků této práce můžeme konstatovat, že rizikové...
Pojetí rodičovství u studentů vysokých škol
Pešinová, Martina ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se pokouší zmapovat názory, postoje a hodnoty současných vysokoškoláků. Hlavním cílem práce je zjistit, jak vysokoškolští studenti nazírají na rodičovství. Teoretická část bakalářské práce se věnuje poznatkům o současné rodině a jejích proměnách po roce 1989. Snaží se postihnout, jak dalece je rodina dnešní společností uznávána a podporována. Dále zkoumá, jak se na rodině odrazily změny v ekonomice státu, jak se vyvinuly mezilidské vztahy mezi členy rodiny a jakou hodnotu má v současné rodině dítě. V další části teorie je rozebíráno téma rodičovství. A to jak z pohledu rodičů, tak z pohledu dítěte. Rodičovství je nahlíženo i z historického hlediska, zmíněn je nástup antikoncepce, která umožnila oddělení sexuálního života od života reprodukčního. Možnost rodičovství plánovat změnila podstatně vztah k němu. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na údaje o vysokoškolských studentech. Jaké obory studují a jak dlouho, jaké jsou jejich životní cíle a jaké postavení pro ně mezi ostatními životními aspiracemi zaujímá rodičovství. Praktická část se pokouší zjistit, jaké postoje současní vysokoškoláci zastávají ve vztahu k rodičovství. Výzkum byl prováděn technikou dotazníkového šetření a srovnáván se zjištěními v teoretické části. Výsledky praktické části nepotvrdily zjištění v...
Didaktické hry a jejich využití ve výuce geologie na ZŠ
DAŇKOVÁ, Soňa
Předkládaná diplomová práce mapuje způsoby výuky geologie na základních školách a zabývá se motivací žáků ve spojitosti s uplatněním didaktické hry ve výuce geologie. Data byla získaná prostřednictvím dotazníkového šetření ve třech skupinách respondentů, a to učitelů geologie, resp. přírodopisu, žáků 9. tříd základních škol a vysokoškolských studentů učitelství přírodopisu. Teoretická část práce obsahuje poznatky o motivaci žáků, výukových metodách a didaktické hře. Praktická část práce obsahuje metodiku výzkumu, výsledky kvantitativního výzkumu a autorskou didaktickou počítačovou hru, kterou respondenti testovali a hodnotili. Výsledky výzkumu ukazují, že většinu žáků nebaví výuka geologie, nicméně zapojením didaktické hry do výuky lze zvýšit jejich zájem o geologii. Výzkumem bylo také zjištěno, že vysokoškolští studenti učitelství přírodopisu mají jiný názor na výuku geologie než současní učitelé přírodopisu. Například podle studentů učitelství je neoblíbenost geologie u žáků způsobená osobností učitele, ale podle učitelů je zapříčiněná celkovou neatraktivností předmětu. Podobně studenti vidí příčinu sporadického užívání didaktických her ve výuce geologie v učiteli, nicméně podle učitelů se didaktické hry neintegrují do výuky z nedostatku času.
Uplatnění marketingu v řízení firem
Doubrava, Tomáš ; Heinz, Vít (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je analýza personálního marketingu vybrané společnosti se zaměřením na studenty VŠ. V teoretické části je postupováno od vysvětlení obecných pojmů až ke konkrétním popisům využitých analýz. Po provedení všech analýz v praktické části jsou v závěru diplomové práce navrhnuta vhodná řešení ke zlepšení současné situace personálního marketingu vybrané společnosti s důrazem na segment studentů VŠ.
Etika v reklamě
Mihályová, Jana ; Krkošková, Drahomíra (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit postoje vysokoškolských studentů k etice reklamy v České republice. Pro dosažení tohoto cíle bude mezi studenty proveden empirický výzkum pomocí dotazníkového šetření. Teoretická část práce se věnuje obecně pojmům etika a reklama a jejich postavení a významu v České republice, následující část pak uvádí příklady neetických reklam z české i zahraniční praxe. Výsledkem šetření bude zjištění míry tolerance, resp. netolerance respondentů vůči etice reklamy v České republice a jejich následná formulace ve formě doporučení pro zainteresované skupiny. Práce a její výsledky budou předloženy reklamní agentuře a grafickému studiu GAD STUDIO s.r.o. se sídlem v Brně. Stejně tak budou její výsledky poskytnuty jako zpětná vazba Radě pro reklamu.
Attitudes of university students towards diversity management
Sakalová, Silvia ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vávra, Radovan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozmanitostí a rozmanitosti managementem. Cílem práce je analyzovat jak ovlivňuje studenty a absolventy vysokých škol při výběru zaměstnání podpora rozmanitosti a realizace rozmanitosti managementu danou firmou a zároveň zjistit jaké mají studenti a absolventi povědomí o rozmanitosti managementu, jejich postoje k rozmanitosti na pracovišti a jejich názory na diskriminaci na pracovním trhu. Zvolenou metodou analýzy byl kvantitativní výzkum zaměřený na studenty ekonomických oborů u kterých je poměrně pravděpodobné, že budou v budoucnu zasahovat do chodu organizací na těch nejvyšších pozicích. Z výzkumu vyplynulo, že studenti mají velmi dobrou znalost o rozmanitosti, povědomí o rozmanitosti managementu mají studenti a absolventi poměrně vysoké avšak málo z nich se s tímto konceptem setkalo v praxi. Většina z nich si myslí, že rozmanitosti management mě pozitivní vliv na výkonnost firmy a za jeho největší výhodu považují zvýšení kreativity a inovace zaměstnanců. Při výběru nabídky zaměstnání považují firmy, které podporují rozmanitost zaměstnanců za atraktivnější.
Česko-mexické a mexicko-české kulturní standardy ve studijním prostředí
Bendová, Ivana ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Hlavním cílem práce je definovat česko-mexické a mexicko-české kulturní standardy ve studijním prostředí a zjištěné skutečnosti porovnat s teorií kulturních standardů Ivana Nového. Identifikace kulturních standardů je zkoumána na základě metody kulturních standardů Alexandera Thomase spočívající v analýze opakujících se konfliktních situací. Data pro analýzu byla sesbírána prostřednictvím hloubkových rozhovorů s Čechy mající studijní zkušenost v Mexiku a Mexičany se studijní zkušeností v České republice. Výzkum si klade za úkol nalézt a určit rozdíly v přístupu k času, vnímání autorit a odlišnosti role vzdělávání pro Mexičany a pro Čechy. Na základě výzkumu jsou stanoveny doporučení pro Čechy, kteří se chystají studovat v Mexika a doporučení pro Mexičany plánující studijní pobyt v České republice.
Průzkum stravovacích návyků u studentů FM VŠE
Jelínková, Barbora ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent)
Cílem této práce je zmapovat stravovací návyky, preference potravin, stravovací zlozvyky a způsob stravování u studentů bakalářského stupně Fakulty managementu VŠE. Výsledky výzkumu mohou posloužit k rozhodování o nabídce stravovacích zařízení, které jsou zřízeny fakultou (menza, bufet). Dále mohou být tyto informace prospěšné samotným studentům.
Poptávka studentů vysokých škol po cestovním ruchu
Rotková, Petra ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Práce se věnuje analýze poptávky jednoho z významných segmentů na trhu cestovního ruchu, studentů vysokých škol. Jejím hlavním cílem je zjištění preferencí, požadavků a hlavních motivů této cílové skupiny v oblasti cestovního ruchu. Na základě odpovědí získaných z dotazníkového šetření budou shrnuty trendy v poptávce dnešních vysokoškolských studentů, které je možné využít jako doporučení pro poskytovatele služeb cestovního ruchu pro zvolení vhodné marketingové strategie ve vztahu k tomuto segmentu
Vnímání pohybových aktivit studenty ZSF
PRŮKOVÁ, Iva
Tato bakalářská práce na téma vnímání pohybových aktivit studenty ZSF se zabývá vztahem studentů Zdravotně sociální fakulty k pohybovým aktivitám. Pravidelná pohybová aktivita je jedna ze základních oblastí pozitivního ovlivňování našeho zdraví. Tak jako můžeme dostatečnou pohybovou aktivitou pozitivně ovlivnit naše fyzické a i psychické zdraví, tak i nedostatek pohybových aktivit má negativní vliv na naše zdraví. Při nedostatku pohybových aktivit se zvyšuje riziko různých onemocnění, jako jsou například onemocnění pohybové soustavy, krevního oběhu, trávicí soustavy. Velmi rozšířeným problémem nedostatku pohybových aktivit je nadměrné ukládání tukových zásob, které způsobuje nadváhu a posléze i obezitu. Obezita je velký celosvětový problém. Řešením těchto zdravotních problému je právě dostatečný pohyb. V úvodu teoretické části této bakalářské práce je čtenář seznámen se základními pojmy. Nejdříve je popsán stěžejní pojem a to pohybová aktivita. Po definování tohoto pojmu teoretická část pokračuje v charakteristice pohybových aktivit, jako je například motivace, dělení, výběr a význam pohybových aktivit. Poté následuje část popisující životní styl, volný čas, zdraví a nemoc. Tyto pojmy velmi úzce souvisí s pohybovou aktivitou, a proto je tato část práce zaměřena také na rizika nedostatku pohybových aktivit a naopak rizika závislosti na sportu. Následující dvě podkapitoly popisují pozitivní a negativní ovlivňování zdraví. Do pozitivního ovlivňování patří přiměřený pohyb, optimální tělesná hmotnost, spánek a výživa. Mezi hlavní oblasti negativního ovlivňování zdraví byl v této práci zařazen nedostatek pohybu, nesprávná výživa, obezita, stres a návykové látky. Poslední podkapitola teoretické práce popisuje cílovou skupinu tohoto výzkumu a to studenty vysokých škol. Zaměřuje se na trávení volného času studentů vysokých škol, stresem, který studenti prožívají zejména v období zkouškového období a hlavně pohybovými aktivitami studentů. V závěru je popsána cílová skupina studentů Zdravotně sociální fakulty JČU. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké mají tito studenti povědomí o pohybových aktivitách. To znamená zjistit, zda mají znalosti o riziku nedostatkupohybu a jestli vědí, jak ovlivňovat pozitivně svoje zdraví. Dalším cílem bylo zjistit, jaký mají vztah k pohybovým aktivitám. Jestli se aktivně pohybují a v jaké frekvenci, intenzitě a které pohybové aktivity preferují. Praktická část bakalářské práce je zpracována kvantitativní metodou prostřednictvím elektronického dotazníku. Celkem dotazník vyplnilo 232 respondentů studujících Zdravotně sociální fakultu prezenční formou. Otázky do dotazníku byly postaveny tak, aby naplnily stanovené cíle. Celkem dotazník obsahoval 19 otázek. Nejdříve otázky směřovaly k zjištění základních údajů o respondentech, jako je pohlaví, obor studia, ročník studia a věk. Druhá část dotazníku směřovala k odpovědi na to, zdali mají studenti Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity dostatečné povědomí o ovlivňování zdraví. Poslední, třetí, část dotazníku zjišťovala již konkrétní pohybové aktivity, které respondenti vykonávají a v jaké frekvenci a intenzitě. Výsledky byly zpracovány do grafů a shrnuty v diskuzi, ve které byly porovnány s výzkumem probíhajícím v roce 2010 na celé Jihočeské univerzitě. V závěru byly navrženy možnosti pro potenciální doporučení pro vedení fakulty, jakým směrem vést podporu pohybových aktivit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.