Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Prostorová analýza výsledků prezidentských voleb 2018 v hlavním městě Praze
Vratný, Radek ; Lepič, Martin (vedoucí práce) ; Šimon, Martin (oponent)
České prezidentské volby v roce 2018 byly značně kontroverzní a polarizující událostí. Jedním polarizujícím faktorem byla představa, že volební chování lidí v Hlavním městě Praze je výrazně odlišné od volebního chování lidí ve zbytku Česka. Primárním cílem této práce je tedy studium volební podpory obou kandidátů druhého kola voleb napříč územím Prahy. Hlavní část analýzy se soustředí na prostorovou diferenciaci volebních výsledků obou kandidátů ve volebních okrscích Prahy a hledání prostorových shluků podpory. Za účelem tohoto výzkumu byly využity nástroje explorační prostorové analýzy dat, konkrétně globální a lokální metody prostorové autokorelace. Následně se práce snaží objasnit faktory podmiňující toto volební chování pomocí socioekonomických a demografických ukazatelů za užití metody vícenásobné lineární regrese. Výsledky analýzy prokázaly prostorovou proměnlivost volebních výsledků obou kandidátů napříč Prahou, nalezly shluky podpory, a také potvrdily, že toto volební chování lze vysvětlit především socioekonomickými indikátory.
Dezinformace a jejich šíření v českém mediálním prostoru během volby prezidenta ČR 2018
Husák, Matěj ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá šířením manipulativních, propagandistických a falešných zpráv v internetovém online prostředí. K šíření těchto dezinformací docházelo rovněž během českých prezidentských voleb, které se konaly v lednu roku 2018. Tyto dezinformace byly šířeny zejména tzv. alternativními médii, jež jsou často spojována také s rozšiřováním ruské propagandy. Výzkumným cílem této práce je prostřednictvím kvalitativní textové analýzy rozebrat dezinformace a jejich šíření, užité prostředky a formy dezinformací ve stanoveném období od listopadu roku 2017 až po březen roku 2018 na vybraných zpravodajských portálech. V teoretické části práce představujeme zejména ucelený a podrobný přehled teoretického ukotvení dezinformací a propagandy, jejich cíle, aspekty šíření, výsledný efekt a možné způsoby obrany proti nim. Obdobně zmiňujeme i jednotlivé kroky pragmalingvistiky, jež slouží jako teoretický podklad pro naši práci. V empirické části práce, která je strukturálně rozdělena dle jednotlivých médií, analyzujeme mediální obsah pěti vybraných zpravodajských webů. V závěru práce docházíme ke zjištění, že na webových servech prokazatelně docházelo k šíření klamných, manipulativních a lživých sdělení, majoritně pak o prezidentském kandidátovi Jiřím Drahošovi, a to především v lednu roku 2018,...
Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018
Martinovský, Marek ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Autor: Marek Martinovský Název práce: Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018 Abstrakt Předmětem této bakalářské práce je zmapování fenoménu tzv. endorsementu v českém mediálním prostředí. Konkrétním zkoumaným vzorkem jsou mediální výstupy vybraných titulů mediálního domu Economia, konkrétně Hospodářských novin a serveru Aktuálně.cz v období 14 dnů před druhým kolem přímé volby prezidenta v letech 2013 a 2013. Práce rozebírá rozličné teoretické aspekty problematiky endorsementu ve světových - zejména amerických - médií a také v krátkosti zmiňuje příklady endorsementu v českém mediálním prostředí. Jádrem práce je poté kvantitativní analýza obsahu, jejíž prostřednictvím lze získat přehled o četnosti explicitní a implicitní podporu kandidátů, jež se ve vybraných titulech vyskytovala, a dále snaha nalézt u těchto hodnot korelaci s deklarovanou institucionální podporou v obou titulech. Vedlejším cílem práce je pak zmapovat doposud neprozkoumaný terén explicitní a implicitní podpory během voleb v roce 2018.
Teorie hoaxu a jeho příklady v české prezidentské volbě 2018
Hobzová, Ilona ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tématem bakalářské práce Teorie hoaxu a jeho příklady v české prezidentské volbě 2018 je teoretické vymezení pojmu hoax a jeho praktická analýza v souvislosti s volbou prezidenta České republiky v roce 2018. Teoretická část se nejprve zabývá samotným pojmem hoax - jeho významem a původem. Kapitola Historie hoaxu je rozdělena na dvě podkapitoly. První se týká světové historie hoaxu - podrobně popisuje šest hoaxů z různých historických období. Druhá podkapitola se věnuje jedné z nejstarších dezinformací, která se objevila v souvislosti s českými dějinami. V kapitole Jevy související s hoaxem se práce zabývá pojmy, které s hoaxy úzce souvisejí - Propaganda a Konspirační teorie. V kapitolách Rozvoj hoaxů s rozvojem internetu a Nejčastější typy hoaxů se práce zaměřuje na hoaxy sdílené prostřednictvím internetu. Kapitola Nejčastější typy hoaxů rozděluje a podrobněji popisuje nejznámější formy hoaxu, k jejichž vzniku a sdílení dochází v digitálním prostředí. Nezbytnou součást teorie tvoří poslední kapitola Jak poznat hoax. Jedná se o seznam znaků, které jsou pro hoax charakteristické. Jde o znaky, které popisují odborníci monitorující hoaxy a dezinformace, ale také o ty, které byly vypozorovány při samostatné práci a vlastní analýze. Praktická část krátce přibližuje průběh prezidentských voleb v lednu...
Mediální obraz kandidátů v amerických prezidentských volbách 2016
Šimková, Jana ; Dopieralla, Jakub (vedoucí práce) ; Hájek, Lukáš (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá prezidentskými volbami v USA v roce 2016. Konkrétně pak mediálnímu obrazu kandidátů nominovaným Demokratickou a Republikánskou stranou, tj. Hillary Clintonové a Donaldu Trumpovi. Popisuje cestu k nominaci a kampaně obou kandidátů, vysvětluje historii zaujatosti médií v USA a následně tato témata spojuje. Ukazuje, jak se lišilo konkrétně mediální pokrytí Clintonové a Trumpa během kampaně před prezidentskými volbami 2016. Práce se zabývá i politickou polarizací a tím, jestli a jakou roli v ní hrají média. Na konkrétním příkladu dvou pořadů oblíbených u voličů na opačných stranách politického spektra práce ukazuje, jakou podobu může mít konzervativní či liberální bias. Snaží se zodpovědět otázku, jestli a proč je konzervativní bias v pořadu Seana Hannityho silnější než liberální zkreslení v případě Rachel Maddow. K zodpovězení výzkumné otázky je použita integrační metoda kvalitativní obsahové analýzy. Výzkumným vzorkem v práci je celkem 28 epizod pořadů Hannity a The Rachel Maddow Show, vysílaných poslední 3 týdny před prezidentskou volbou. V rámci tohoto vzorku byly zkoumány zvolené kvalitativní a kvantitativní indikátory. Z výzkumné otázky pak vycházejí tři hlavní hypotézy, jež budou konfrontovány s výsledky analýzy a následně případně potvrzeny. První hypotézou je, že...
Současné podoby negativních politických kampaní ve Spojených státech amerických: Případ volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa z roku 2016
Kolská, Martina ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Politický marketing za poslední roky zaznamenal největší vývoj v profesionalizaci. Ačkoliv dříve byla komunikace a marketingová strategie výhodou politických subjektů oproti jejich konkurenci, dnes je tento přístup nedílnou součástí politického procesu. Práce se věnuje konkrétní součásti politického marketingu, a to negativním politickým kampaním, jejich vývoji ve Spojených státech amerických a současné podobě. Negativní kampaně jsou nedílnou součástí každého významnějšího boje o politickou moc v USA. Kromě historických a politických souvislostí se autorka věnuje také profesionalizaci vedení kampaní, vlivu vývoje technologií a obecně změnám, které v posledních letech na poli politického marketingu probíhají. Poslední ukončená prezidentská kampaň, která vyústila ve zvolení Donalda Trumpa prezidentem, byla v mnohém nekonvenční a přelomová. Autorka práce zkoumala negativní výroky Donalda Trumpa z dominující sociální sítě Twitteru, z prezidentských debat a z návštěv v regionech. Prostřednictvím sémiotické analýzy, doplněnou o analýzu diskurzu, vybraných sdělení autorka blíže zkoumala negativní kampaň Donalda Trumpa z roku 2016. Autorka se především zaměřila na jazykovou a obsahovou stránku výroků, které následně dala do kontextu celé prezidentské kampaně.
Mediální obraz prezidentských kandidátů ve vybraných českých denících: Případová studie mediální reprezentace prezidentských voleb v USA, Francii a České republice
Presser, Šimon ; Kmeťková, Zuzana (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výzkumem mediálního obrazu prezidentských kandidátů, a to jak v rovině teoretické, tak i v rovině empirické. Teoretická část se věnuje tématům nastolování agendy, význačnosti a rámcování. Především však sumarizuje dosavadní studie a metodologické přístupy k výzkumu nastolování agendy atributů a vytváření mediálního obrazu politických kandidátů. Celkem je v této práci analyzováno šestnáct výzkumů prováděných v různých mediálních prostředích. Z těchto studií byla za použití konceptuálního clusteringu vyextrahována sada obecně platných a sledovatelných mikroatributů. Tato baterie byla dále doplněna o vlastní úvahy autora a o atributy, které vzešly z empirického výzkumu českých deníků. Výsledkem teoretické části je tak široce aplikovatelná sada 29 mikroatributů, které naplňují pětici makroatributů a dvojici nově definovaných zastřešujících metaatributů. Vedle zmíněné sady atributů je v této diplomové práci vytvořena a popsána zcela nová metoda výpočtu Koeficientu mediální afekce, díky němuž je možné vyhodnotit afektivní zabarvení obrazu kandidátů v médiích novým a variabilně upravitelným způsobem. Teoretická část práce tedy představuje nový a komplexní přístup ke sledování mediálního obrazu prezidentských kandidátů. V empirické části je tato metodologie aplikována na...
Vzestup Macriho a úpadek kirchnerismu v Argentině
Skutelniková, Milena ; Krausz Hladká, Malvína (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Tato bakalářská práce sleduje příčiny ztráty popularity levicové politiky Cristiny Fernandez de Kirchner tzv. kirchnerismu a vítězství Mauricia Macriho v prezidentských volbách roku 2015. Pravicový politik Mauricio Macri svým vítězstvím, tak přetrhl dvanáctiletou nadvládu kirchnerismu. Práce se skládá ze tří částí. První část se zaměřuje na politický systém Argentiny. Ve druhé části je sledována politika manželů Kirchnerových, která vedla k finanční krizi roku 2014-2015 a třetí část analyzuje samotné prezidentské volby.
Mediální obraz vytvářený tradičními a novými médii: Komparativní analýza mediální reprezentace na příkladu prezidentských voleb 2018
Houdková, Eliška ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
S příchodem internetu došlo ke změně mediálního prostředí a také mnoha teorií, které byly do té doby vztahovány pouze k tradičním médiím. Základy předkládané práce jsou postaveny na otázce, zda tradiční média a média nová vytváří odlišné mediální obrazy. Tato otázka je dále rozvíjena kapitolami na téma konstrukce reality, mediální konvergence, teorie agenda-setting nebo sociálních sítí a dále zkoumána na příkladu voleb prezidenta České republiky. O post hlavy státu se v roce 2018 ucházelo dohromady devět kandidátů a takový počet s sebou přinesl mnoho výzev pro média tradičního typu. Právě televize, tisku a rozhlasu se totiž týká omezení v podobě maximálního počtu znaků či stopáže, a proto musí docházet k vynechávání a zjednodušování některých informací. Sociální sítě podobnými problémy netrpí, naopak se s jejich příchodem uživatelé setkávají s novými charakteristikami. Na základě dat sebraných ze vstupů veřejnoprávní České televize a příspěvků uveřejněných na facebookových stránkách konkrétních kandidátů došlo ke komparaci a stanovení, jak se liší mediální obraz podávaný odlišnými typy médií.
Role médií v politickém marketingu:Případová studie českých prezidentských voleb 2018
Puač, Jelisaveta ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou nástrojů politického marketingu využitých prezidentskými kandidáty Jiřím Drahošem a Milošem Zemanem v průběhu druhého kola prezidentských voleb vysílaných na televizní stanici ČT 1. Dále se věnuje mediálnímu obrazu, který kandidáti prostřednictvím těchto nástrojů a dané televizní stanice tvořili. Cílem předkládaného výzkumu je tedy definovat konkrétní nástroje politického marketingu jmenovaných kandidátů , jaké bylo možné sledovat v televizním vysílání, ať už byla jejich aplikace cílená na komunikaci prostřednictvím televize, či nikoliv. Následně na konkrétních identifikovaných nástrojích ozřejmit, jaký jejich pomocí vytvářeli kandidáti mediální obraz svůj i svého soupeře. Součástí práce je i stručné porovnání přístupů obou aspirantů k marketingové strategii a k tvorbě mediálního obrazu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.