Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klima školy
Novotná, Michaela ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je problematika klimatu školy. Text je veden snahou vystihnout důležité rysy tohoto fenoménu a ukotvit jeho teoretický rámec. Práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. Východiskem k pochopení klimatu je osvětlení základní terminologie, které se věnuje první kapitola teoretické části. Druhá kapitola se již podrobněji zabývá klimatem školy, jeho strukturou a vlivem. Třetí kapitola sleduje faktory a činitele, které klima školy ovlivňují. Největší prostor je pak věnován nejvýznamnějším spolutvůrcům klimatu, tedy žákům a učitelům. Poslední kapitola rozebírá různá kritéria, podle nichž je možné určit typ klimatu ve škole. Tato typologie uzavírá celou teoretickou část. Praktická část práce se věnuje výzkumnému šetření zaměřenému na vnímání školního klimatu z pohledu žáků, učitelů a rodičů na školách gymnaziálního typu v menším městě. Kromě samotné deskripce klimatu na sledovaných školách, věnuje se výzkumná část i porovnání klimatu mezi školami, a to jak z hlediska sledovaných oblastí, tak i z pohledu jednotlivých aktérů.
Názory dospívajících na problematiku seniorů
Kosová, Magdaléna ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá v teoretické i praktické rovině názory dospívajících na problematiku seniorů. Představuje charakteristiku dospívání a jeho etap. Popisuje základní fyzické, psychické, emocionální a sociální změny v dospívání a jejich vliv na dospívající v tomto období. Následně definuje stáří, stárnutí, seniora a etapy stáří. S ohledem na etapy stáří uvádí základní fyzické, psychické a sociální změny v období stáří. Třetí kapitola se zaměřuje na problematiku názorů společnosti na seniory, na postoje společnosti k seniorům a na faktory, kterými jsou tyto postoje ovlivňovány. Čtvrtá kapitola popisuje názory dospívajících na seniory, postoje dospívajících k seniorům a faktory, kterými jsou jejich postoje ovlivňovány. Třetí i čtvrtá kapitola je dokreslena výzkumy s touto problematikou. Závěrečnou kapitolu tvoří výzkumné šetření popisující názory dospívajících na seniory. Výzkumné šetření tvoří deset okruhů s vybranou problematikou seniorů. Z pohledu dospívajících se zabývá charakteristikou seniorů, očekávání a obavy seniorů, dále výhodami a nevýhodami seniorů, prací seniorů, péčí o seniory, život se seniorem, situací dnešních seniorů, přínosem kontaktu se seniorem a vlivem školy na názory respondentů. V diskuzi jsou následně porovnány výsledky z výzkumného šetření s teoretickou...
Rituály ve školním prostředí
Typlová Komárková, Eva ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce jsou rituály ve školním prostředí, konkrétně v málotřídních školách. Práce ve své teoretické části popisuje prostředí málotřídních škol v České republice a specifika pedagogické práce v nich. Dále se věnuje rituálům z obecného pohledu a následně pak jejich vztahu ke skrytému kurikulu školy. Navazující kapitoly popisují konkrétní rituály pěstované v současné době na málotřídních školách. Výzkumná část je pojata kvalitativně jako analýza strukturovaných rozhovorů s učiteli a řediteli málotřídních škol. Práce je zakončena syntézou empirické a teoretické části a interpretací výsledků. V závěru je nastíněn přesah témat, která s problémem souvisejí.
Reflexe socializačních rozporů(konfliktů)dospívajících klientů OSPOD
Smrž, Josef ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vybrané aspekty socializace dospívajících. Všímá si charakteristik interakce dospívajících a dospělých, klade důraz na prožívání sociálních vztahů a sleduje působení autority na socializační procesy u této skupiny. Diplomová práce má charakter teoreticky empirický s tím, že v teoretické části jsou objasněny výše uvedené oblasti. Empirická část využívá designu kvalitativního výzkumu. Soubor respondentů tvoří skupina dospívajících chlapců a dívek, která je klientem OSPOD (oddělení sociálně právní ochrany dětí) a kurátorů pro mládež, s kterými byly realizovány polostrukturované rozhovory mapující problematiku vztahů s jednotlivými socializačními proměnnými a jejich reflexi kurátory pro mládež. Lze předpokládat, že procesy socializace a interakce jsou určitými způsoby konfliktní. S ohledem na jejich další vývoj je třeba porozumět těmto specifickým vývojovým projevům a jejich vnímání. Zjištěné výsledky jsou podrobně popsány a diskutovány s odbornou literaturou. V závěru práce jsou doporučeny další výzkumy a intervence v oblasti práce s dospívajícími klienty, u nichž se objevují socializační rozpory. Diplomová práce rozšiřuje znalosti o této specifické skupině dospívajících a přináší náměty pro práci psychologů a dalších pomáhajících profesí, které se dostávají do...
Kolegialita a spolupráce učitelů v základní škole speciální
Mikšovská, Eva ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra pedagogiky Abstrakt Diplomové práce Bc. Eva Mikšovská Kolegialita a spolupráce učitelů v základní škole speciální Collegiality and cooperation of teachers in basic special school Praha 2013 Vedoucí práce: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. Diplomová práce se zaměřuje na kolegialitu a spolupráci učitelů s cílem zmapování jejich aktuálních možností a potřeb v této oblasti. Zároveň na základě získaných poznatků přispět k lepšímu porozumění, zlepšování a rozšiřování spolupráce a kolegiality učitelů. Teoretická část práce pojednává o spolupráci obecně, vymezuje základní pojmy. Přináší informace o typických podobách a formách spolupráce ve školním prostředí, spolupráci učitelů v českých základních školách. Zabývá se také faktory usnadňujícími spolupráci, instrumenty pro rozvoj spolupráce pedagogů a rolí vedení škol při spolupráci. Popisuje osobnost učitele, jeho kompetence, prostředí a organizaci základní školy speciální. Empirická část práce zjišťuje konkrétní úroveň kolegiality a spolupráce učitelů v Základní škole speciální Kolín. Klíčová slova: kolegialita, spolupráce, učitel, základní škola speciální, kolega, formy spolupráce, spolupracující škola, osobnost učitele, kompetence učitele, spolupráce učitelů, školní prostředí
Marketingové příležitosti mateřské školy. Stupeň vzdělání rodičů jako jeden z možných faktorů ovlivňujících výběr mateřské školy
Střechová, Jarmila ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Název: Marketingové příležitosti mateřské školy Podtitul: Stupeň vzdělání rodičů jako jeden z možných faktorů ovlivňujících výběr mateřské školy Autor: Jarmila Střechová Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce.: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt: Předkládaná závěrečná bakalářská práce podává základní informace o školním marketingu a přibližuje význam marketingového řízení školy v obecné rovině. Školy vyvíjejí značné úsilí, aby obstály v silné konkurenci, musí pružně a rychle reagovat na změny ve společnosti. Měnící se situace ovlivňuje představy rodičovské veřejnosti o práci školy. Neodmyslitelnou součástí marketingového řízení školy je proto určování a předvídání požadavků klientů. Závěrečná práce vychází z přesvědčení, že dobrá znalost představ klientů může napomoci managementu organizace efektivně odpovídat na poptávku trhu. Výzkumná část práce je založena na průzkumu, který probíhal na sídlištní mateřské škole se zaměřením na zjišťování rodičovských priorit ovlivňujících výběr předškolního zařízení. Šetření zhodnotí, zdali současná nabídka sledované mateřské školy bude odpovídat nárokům klientů v blízké budoucnosti. Výsledky práce by mohly inspirovat managementy mateřských škol k zamyšlení nad vlastními možnostmi udržení klientů.
Sebepojetí žáka mladšího školního věku se specifickými poruchami učení
Šrůmová, Zuzana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce nabízí pohled na sebepojetí dětí mladšího školního věku se specifickými poruchami učení. Na devíti konkrétních příkladech dokládá, jaké faktory ovlivňují budování sebepojetí a jak se vyvíjely jednotlivé osudy sledovaných dětí. Teoretická část v propojení vývojové psychologie, sociologie a pedagogiky staví pojmový a myšlenkový základ, spočívající v charakteristice dítěte mladšího školního věku především z hlediska jeho smyslového, kognitivního a emočního vývoje, vývoje a způsobu budování sebepojetí člověka, resp. dítěte, a komplexního pohledu na specifické poruchy učení. V praktické části jsou popsány kazuistiky devíti žáků, které autorka měla možnost po dobu dvou let sledovat a pozorovat jejich vývoj. Jedná se o 9 žáků pátých tříd (7 chlapců a 2 dívky) na jedné škole. Práce podává podrobný pohled na sféry úspěchu těchto dětí, jejich pojímání sebe sama, pozici v kolektivu a jedinečnost jejich příběhu a osobnosti.
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.
Edukační model výuky duševní hygieny ve vybrané škole a její vliv na psychické zdraví pubescentů.
PETRÁNOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se svým obsahem a formou zakládá na edukačním modelu duševní hygieny, který je určen pro žáky pubescentního věku. O duševní hygieně je zde pojednáno jako o součásti zdravého životního stylu a předmětu výchovy ke zdraví. V teoretické části jsou zahrnuty literární prameny a zdroje, vztahující se k tématu. Intervenční program duševní hygieny byl aplikován v 7. třídě ZŠ Oskara Nedbala pro 29 žáků ve věkovém průměru 13 let. Vliv aplikovaného intervenčního programu duševní hygieny byl měřen pomocí vstupního a výstupního dotazníkového měření životních rytmů a spánkového režimu. Měření probíhalo i v kontrolní třídě. Samostatně byl také měřen vliv hodiny relaxace pomocí testů POMS. Tato hodina přinesla zajímavé výsledky v pozitivní změně v aktuálním psychickém stavu pubescentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.