Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Česká internetová literární kritika
Kučera, Štěpán ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Práce se zabývá českou internetovou literární kritikou a jejím vztahem k literární kritice tištěné, potažmo vztahem nových médií k médiím masovým. Autor definuje, co lze nazývat "internetovou literární kritikou" a zachycuje její stav v letech 2009 a 2012. Pomáhá si pracovní osou "tištěná - internetová kultura", na niž jednotlivé typy webových projektů umísťuje: nejblíže tradičnímu, konzervativnímu pólu jsou internetové deníky a časopisy, nejblíže ryze síťovému pólu pak diskuzní servery. Během mapování literárněkritické scény na internetu vyzdvihuje konkrétní projekty a osobnosti, jejichž činnost považuje za zvlášť přínosnou literární kritice jako celku, a sleduje jejich vývoj mezi roky vymezujícími tuto práci. Zástupce popisovaných projektů zároveň oslovil několika anketními otázkami, stejně jako zástupce tištěné kultury - nakladatele. Ptal se hlavně na jejich vztah k internetové literární kritice, zvláště ve srovnání s kritikou tištěnou, a na možnosti, které internet v této souvislosti nabízí. Srovnáním let 2009 a 2012 autor popisuje vývoj zkoumaného fenoménu a konstatuje, že internetové projekty vývojově spjaté s tradiční tištěnou kulturou mají sklon buď zanikat, anebo se naopak vydat cestou skutečné profesionalizace, obvykle s finanční podporou státu. Čím blíže mají zkoumané projekty k "síťovému pólu",...
Kamarád taky hrát: případová studie vzniku přátelství v MMORPG hrách
Kolář, Šimon ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Blahovec, Václav (oponent)
Bakalářská práce Kamarád taky hrát: případová studie přátelství v MMORPG hrách si klade za cíl zjistit, jaké významy mají pro hráče MMORPG her přátelské vztahy v rámci hry, jak tyto vztahy vznikají a jaká je jejich dynamika na základě sociologických teorií sebeprezentace. Teoretická část popisuje koncepty MMORPG, přátelství a sebeprezentace a uvádí čtenáře do kontextu. Zároveň funguje jako východisko pro praktickou část práce. Ta představuje metodologii kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s informátory. Dále se zabývá samotnou analýzou těchto rozhovorů a jejich následnou intepretací. Ze studie vyplývá, že sociální vztahy jsou pro hráče významnou součástí hry. Zároveň se ukazuje, že pro vznik přátelství je nutný osobní kontakt zúčastněných a vzájemný náhled do zákulisí.
Čeští mobilní operátoři ve vybraných oborových médiích v letech 2013 až 2017
Ullmann, Ondřej ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Diplomová práce se věnuje nejčtenějším on-line médiím, které v ČR píší o mobilních operátorech (mobil.iDnes.cz, MobilMania.cz a Mobilenet.cz). Cílem práce je poskytnout širší přehled o tom, jak tato média informují o mobilních operátorech v ČR (T-Mobile, O2 a Vodafone). Práce čtenáři odhaluje rozdíly a podobnosti v mediálních výstupech sledovaných médií a tím mu může pomoci v kritickém přístupu k přijímaným informacím. V teoretické části se věnuje přístupu novináře jako zprostředkovatele informací s vysvětlením hlavních teorií. Dále reflektuje roli novináře jako příjemce informací a věnuje se podrobněji i roli PR. Výzkumná část obsahuje výsledky provedené obsahové analýzy, ze které čtenář získá přehled o četnosti mediálních výstupů, sentimentu nebo míře využívání tiskových zpráv a způsobu jejich přebírání. Všechny sledované veličiny jsou porovnávány napříč médii i operátory. Z výsledků vyplývá, že mezi sledovanými médii jsou významné rozdíly v míře přebírání tiskových zpráv i celkovém sentimentu vydávaných článků. Web MobilMania.cz je vůči všem mobilním operátorům výrazně kritičtější než ostatní sledovaná média, naopak u Mobilenet.cz výzkum potvrdil, že jako médium, které přebírá větší části tiskových zpráv, má vyšší podíl pozitivně laděných článků. Web mobil.iDnes.cz se na základě provedeného výzkumu...
Internet a Apoštolský stolec
Líbal, Zdeněk ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Internet a Apoštolský stolec se zabývá specifickou otázkou z oblasti vztahu katolické církve a médií. Zkoumá vývoj postoje Apoštolského stolce k internetu v kontextu postoje církve k ostatním sdělovacím prostředkům, a to na základě rešerše církevních mediálních dokumentů a analýzy užití internetu a ostatních sdělovacích prostředků v praxi. Internet chápe jako prozatím poslední zásadní mezník ve vývoji lidské komunikace a hledá odpověď na otázku, jak se s tímto fenoménem katolická církev reprezentovaná Apoštolským stolcem vyrovnává. V názvu práce je na prvním místě uveden právě internet, aby byla naznačena perspektiva, v níž je problematika nahlížena. V závěru jsou poznatky získané analýzou dokumentů konfrontovány s faktickým užíváním internetu Apoštolským stolcem.
Význam odborné praxe a zvyšování odborných znalostí v rámci vysokoškolského studia jako podstatného faktoru pracovního uplatnění absolventů
Jonák, Martin ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématice reálného uplatnění absolventů po absolutoriu na trhu práce v České republice a možné přípravě na tuto problematiku během studia. Míra participace studentů na jejich budoucích profesních kvalitách a zvýšení konkurenceschopnosti jejich lidského kapitálu je předmětem této práce. Postavení absolventů se v historii České republiky mění. Tato práce popisuje vývoj postavení vysokoškolsky vzdělaného absolventa v období historie České republiky, a to před Sametovou revolucí a socializmem, následně pak vývoj vzdělávací politiky terciárního vzdělání v demokratické společnosti. Tato období jsou blíže rozpracována pomocí odborných pramenů a názorových idejí. Diplomová práce se zaměřuje na časový horizont absolventů deseti let 2006-2015. Za použití výzkumného šetření autor sleduje jednotlivé strategie a postoje studentů v rámci této problematiky. Respondenti dané cílové skupiny absolventů jsou dotazováni retrospektivně na jejich počínání při studiu. Svět se mění. Dochází k technologickému pokroku, globalizaci a rozvoji států jako socioekonomických jednotek. Stejně tak se přizpůsobují a rozvíjejí se i jednotliví aktéři vzdělávacího systému v oblasti vysokých škol. Ti se adaptují na současný stav vzdělávacího systému, trh práce a celkově se přizpůsobují společnosti, a také...
Nové výzvy teorie dohledu
Lacinová, Miroslava ; Štogrová Jedličková, Petra (vedoucí práce) ; Malečková, Dita (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Nové výzvy teorie dohledu" má za cíl popsat teorii dohledu v současné síťové společnosti za použití přístupů informační vědy a následně teorii dohledu ověřit na dvou případových studiích. První případová studie prověřuje vliv obsahu profilu sociální sítě Facebook na rozhodování o přijetí, či nepřijetí uchazeče do zaměstnání. Druhá případová studie analyzuje běžný den člověka v kontextu dohledu. Obě studie demonstrují vykonávání dohledu v odlišných oblastech dohlížení.
Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů
Novotný, Marek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů" pojednává o žurnalistice na počátku druhé dekády 21. století. Práce popisuje některé změny, ke kterým v současnosti dochází. Zaměřuje se především na problémy, se kterými se potýkají tradiční média a možnosti, které tyto problémy otevírají agilnějším internetovým médiím. Pomocí průzkumů veřejného mínění přibližuje pohled jejich čtenářů, ale dává prostor i názorům zástupců producentů obsahu. Dále mapuje možné způsoby monetizace obsahu, jako je inzertní model, mikroplatby, freemium model, nebo model paywall. Rovněž přibližuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů. Ve své další části práce ukazuje, jak může vypadat monetizace internetového obsahu přímo na vybraných případových studiích, kterými jsou webový server Motejlek.com, slovenská síť prémiového obsahu Piano a úspěšný americký projekt The Huffington Post, který kombinuje agregátor zpráv s komentáři a blogy. V závěru práce vyvozuje ze shromážděných poznatků a dat strategie, které by mohly být úspěšné v současné, rychle se měnící mediální krajině, a naopak popisuje slabiny některých konceptů, které její autor za životaschopné nepovažuje. Klíčová slova Agregátor, blog, inzerce, mikroplatby, monetizace Murdoch, nová média, Piano, paywall
The filter bubble and its consequences
Riva, Alexandra ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá negatívnym dôsledkom personalizovaných sociálnych sietí tzv. "informačnou bublinou". Ukážkovou platformou tejto bakalárskej práce je Facebook, ktorý je typickým príkladom média, ktoré prispôsobuje svoje online služby našim osobným preferenciám. Hlavnou otázkou tejto bakalárskej práce je, či sme si vedomí negatívnych dôsledkov, ktoré informačná bublina prináša a ako takto filtrované informácie ovplyvňujú náš pohľad na svet. Cieľom práce je predstaviť pojem "Informačná bublina", zhodnotiť výhody a riziká a zmapovať pomocou pološtrukturovaných rozhovorov, určitú skupinu používateľov Facebooku a ich povedomie o tejto problematike. Vykonaný výskum je kvalitatívny v súlade s metódami J. Hendl (2005, 2. vyd.). Prezentované výsledky výskumu sú prehľadom toho, ako tento problém vnímajú respondenti a aké je ich povedomie o probléme informačnej bubliny. Zároveň tieto výsledky poskytujú základ pre budúci výskum.
Public Relations AC Sparta Praha fotbal a.s.
Žofák, Miroslav ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Omcirk, Vilém (oponent)
Název: Public relations AC Sparta Praha fotbal a.s. Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnocení public relations fotbalového klubu AC Sparta Praha fotbal a.s. Práce se zaměřuje zejména na fungování oddělení komunikace a PR. Cílem práce je analýza a popis komunikačních kanálů klubu a návrh na jejich zlepšení. Metody: V práci je využita metoda dotazníkového šetření, jedná se o elektronický dotazník ze stránek vyplnto.cz, další metoda je interview se zaměstnancem AC Sparta Praha fotbal a.s., který pracuje pro oddělení komunikace a PR. Další metodou je analýza interních dokumentů klubu. Výsledky: Z výsledků práce vychází, že fanoušci jsou s prací oddělení komunikace a PR spokojeni. Klub využívá tři typy komunikačních kanálů, jsou to sociální sítě, magazín Sparta do toho! a webové stránky. Sparta by měla zlepšit obsah videí, měla by se zaměřit na představení hráčů po lidské stránce. Klíčová slova: AC Sparta Praha fotbal a.s., fotbal, public relations, corporate design, dotazník, nová média
Postavení médií v každodenním životě současných žáků 2. stupně
Gsöllhoferová, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce si všímá vlivu vybraných médií na žáky druhého stupně základních škol především z pohledu toho, jak tento vliv sami na sobě vnímají samotní žáci. V úvodní teoretické části seznamuje s vybranou související literaturou a z ní vyplývajících paradigmat, s vybranými odbornými pojmy, teoriemi vlivu médií a stávající úrovní mediální výchovy v rodinách a školách. Empirická část, která je v této práci stěžejní, pak podrobně seznamuje s přípravou, realizací a výstupy z dotazníkového průzkumu provedeného na dvou pražských základních školách mezi žáky pátých a devátých tříd. Kvantitativní dotazníkové šetření na stanovených hypotézách mnohdy potvrdilo předcházející teoretické poznatky a výsledky dřívějších průzkumů citovaných odborníků, doplnilo je však o několik nových a závažných zjištění v kontextu médií nových a prokazatelného vlivu, který média na děti školního věku mají. Pro případná zobecnění či snahu aplikovat zjištěné poznatky plošně na širší populaci je však nutné mít na paměti menší velikost výzkumného vzorku, na němž průzkum proběhl. V závěru práce nabízí několik praktických doporučení pro další prohloubení mediální gramotnosti zejména u sledovaných věkových skupin, aplikovatelných jak v domácím, tak školním prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 334 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.