Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využívání médií a digitálních technologií ve vzdělávání se zaměřením na učitele ZŠ MČ Praha 7
Novák, Jakub ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Konec 20. století je začátkem výrazného pokroku v oblasti digitálních technologií. Moderní technologie nám usnadňují každodenní činnosti, podporují efektivnější pracovní výkony a jsou zdrojem zábavy pro všechny věkové kategorie. Vliv, který na nás a naše okolí mají, je veliký, a proto bychom jim měli věnovat pozornost. Zvláště v případě dětí, které jsou v kontaktu s digitálním světem od svého narození. Tato práce vznikla se záměrem průzkumu, zda české základní školství vnímá digitální změny ve společnosti a reaguje na ně. Kromě teoretické části, která se věnuje obecnému přehledu z oblasti digitálního světa (média, kyberprostor, virtuální realita) a konkrétnímu stavu vybavení a využívání moderních technologií ve vzdělávání, se výzkumná práce zaměřuje na využívání technologií v praxi. Podrobně zkoumá počítačovou gramotnost učitelů veřejných základních škol z městské části Praha 7, jejich postoj k digitálním technologiím a ověřuje, zda jsou učitelé připraveni na stále rychlejší tempo technologických inovací, aby byli schopni poskytnout svým studentům co nejlepší přípravu do života.
Postavení médií v každodenním životě současných žáků 2. stupně
Gsöllhoferová, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce si všímá vlivu vybraných médií na žáky druhého stupně základních škol především z pohledu toho, jak tento vliv sami na sobě vnímají samotní žáci. V úvodní teoretické části seznamuje s vybranou související literaturou a z ní vyplývajících paradigmat, s vybranými odbornými pojmy, teoriemi vlivu médií a stávající úrovní mediální výchovy v rodinách a školách. Empirická část, která je v této práci stěžejní, pak podrobně seznamuje s přípravou, realizací a výstupy z dotazníkového průzkumu provedeného na dvou pražských základních školách mezi žáky pátých a devátých tříd. Kvantitativní dotazníkové šetření na stanovených hypotézách mnohdy potvrdilo předcházející teoretické poznatky a výsledky dřívějších průzkumů citovaných odborníků, doplnilo je však o několik nových a závažných zjištění v kontextu médií nových a prokazatelného vlivu, který média na děti školního věku mají. Pro případná zobecnění či snahu aplikovat zjištěné poznatky plošně na širší populaci je však nutné mít na paměti menší velikost výzkumného vzorku, na němž průzkum proběhl. V závěru práce nabízí několik praktických doporučení pro další prohloubení mediální gramotnosti zejména u sledovaných věkových skupin, aplikovatelných jak v domácím, tak školním prostředí.
Mediální výchova pohledem budoucích učitelů
Janková, Karolina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přinést odlišný pohled na problematiku mediální výchovy, a to konkrétně ze strany studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Práce má poskytnout vhled do přípravy pedagogů na jejich budoucí povolání, především pak na jejich připravenost k výuce průřezového tématu Mediální výchova, definovaného Rámcovým vzdělávacím programem. Teoretická východiska popsaná v první kapitole práce poskytují základní přehled spojený s vymezením elementárních pojmů týkajících se mediální výchovy a mediální gramotnosti, druhá kapitola popisuje způsoby a možnosti přípravy a sebevzdělávání budoucích pedagogů v rámci vysokoškolského vzdělávání i mimo něj. Praktickou část práce pak tvoří rozhovory se současnými studenty realizované na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Rozhovory zjišťují, jakým způsobem probíhá vzdělávání budoucích pedagogů a jak svou připravenost na výuku mediální výchovy sami hodnotí. Hlavním cílem práce je zmapování současného stavu a otevření diskuze za účelem zkvalitňování výuky mediální výchovy a kontinuálního zvyšování mediální gramotnosti českých žáků.
Mediální výchova pohledem budoucích učitelů
Janková, Karolina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přinést odlišný pohled na problematiku mediální výchovy, a to konkrétně ze strany studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Práce má poskytnout vhled do přípravy pedagogů na jejich budoucí povolání, potažmo na jejich připravenost k výuce průřezového tématu Mediální výchova, definovaného Rámcovým vzdělávacím programem. Teoretická východiska popsaná v první kapitole práce poskytují základní přehled spojený s vymezením elementárních pojmů týkajících se mediální výchovy a mediální gramotnosti, druhá kapitola popisuje způsoby přípravy budoucích pedagogů v rámci vysokoškolského vzdělávání i mimo školu. Praktickou část práce pak tvoří dotazníkové šetření realizované na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy mezi současnými studenty různých oborů. Dotazníkové šetření poskytuje podklady pro analýzu současného stavu v oblasti vzdělávání budoucích pedagogů. Zjišťuje, jakým způsobem jejich vzdělání probíhá a jak svou připravenost na výuku mediální výchovy sami hodnotí. Hlavním cílem práce je zmapování současného stavu a vytvoření podnětů pro budoucí pedagogy tak, aby docházelo ke kvalitnímu a účinnému zvyšování mediální gramotnosti českých žáků.
Vzdělávací pořady ČT:D Nauč tetu na netu a Pirátské vysílání
Berná, Vladimíra ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo analyzovat obsah zábavně vzdělávacích pořadů o médiích Nauč tetu na netu a Pirátské vysílání, které vysílala dětská veřejnoprávní televize Déčko, a porovnat tento obsah s Doporučenými očekávanými výstupy mediální výchovy. Pořady jsou určeny dětem ve věku 8-12 let a mají zábavnou formou zvyšovat jejich mediální gramotnost. Práce je rozdělena na tři části. První část je teoretická a je zaměřena na téma mediální výchovy a mediální gramotnosti, charakteristiku televizní stanice ČT:D, Rámcový vzdělávací program a Doporučené očekávané výstupy z mediální výchovy. Druhou část práce tvoří české vzdělávací pořady o médiích, které jsou nebo v minulosti byly vysílány v České televize. Hlavní pozornost je věnována výzkumné části práce, která obsahuje charakteristiku a strukturu pořadů Pirátské vysílání a Nauč tetu na netu, představení hlavních postav pořadu, a především obsah jednotlivých dílů týkající se médií. Kvalitativní analýza zjišťovala obsah jednotlivých dílů s důrazem na probíraná mediální témata a to, zda odpovídají očekávaným výstupům z mediální výchovy pro starší žáky prvního stupně základní školy, protože pro tuto skupinu jsou oba pořady určeny.
Analysis of the Selected Company by Using the Selective Methods
Lucký, Jakub ; Vallová, Radka (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
The main aim of the diploma thesis is the analysis of the business entity Moravia IT s.r.o., which operates in the field of software localization, testing, and related engineer’s activities. For the evaluation of the company has been chosen external and internal analysis. The last part of this diploma thesis provides suggestions for improvements of the current state.
Postavení médií v každodenním životě současných žáků 2. stupně
Gsöllhoferová, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce si všímá vlivu vybraných médií na žáky druhého stupně základních škol především z pohledu toho, jak tento vliv sami na sobě vnímají samotní žáci. V úvodní teoretické části seznamuje s vybranou související literaturou a z ní vyplývajících paradigmat, s vybranými odbornými pojmy, teoriemi vlivu médií a stávající úrovní mediální výchovy v rodinách a školách. Empirická část, která je v této práci stěžejní, pak podrobně seznamuje s přípravou, realizací a výstupy z dotazníkového průzkumu provedeného na dvou pražských základních školách mezi žáky pátých a devátých tříd. Kvantitativní dotazníkové šetření na stanovených hypotézách mnohdy potvrdilo předcházející teoretické poznatky a výsledky dřívějších průzkumů citovaných odborníků, doplnilo je však o několik nových a závažných zjištění v kontextu médií nových a prokazatelného vlivu, který média na děti školního věku mají. Pro případná zobecnění či snahu aplikovat zjištěné poznatky plošně na širší populaci je však nutné mít na paměti menší velikost výzkumného vzorku, na němž průzkum proběhl. V závěru práce nabízí několik praktických doporučení pro další prohloubení mediální gramotnosti zejména u sledovaných věkových skupin, aplikovatelných jak v domácím, tak školním prostředí.
Využívání médií a digitálních technologií ve vzdělávání se zaměřením na učitele ZŠ MČ Praha 7
Novák, Jakub ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Konec 20. století je začátkem výrazného pokroku v oblasti digitálních technologií. Moderní technologie nám usnadňují každodenní činnosti, podporují efektivnější pracovní výkony a jsou zdrojem zábavy pro všechny věkové kategorie. Vliv, který na nás a naše okolí mají, je veliký, a proto bychom jim měli věnovat pozornost. Zvláště v případě dětí, které jsou v kontaktu s digitálním světem od svého narození. Tato práce vznikla se záměrem průzkumu, zda české základní školství vnímá digitální změny ve společnosti a reaguje na ně. Kromě teoretické části, která se věnuje obecnému přehledu z oblasti digitálního světa (média, kyberprostor, virtuální realita) a konkrétnímu stavu vybavení a využívání moderních technologií ve vzdělávání, se výzkumná práce zaměřuje na využívání technologií v praxi. Podrobně zkoumá počítačovou gramotnost učitelů veřejných základních škol z městské části Praha 7, jejich postoj k digitálním technologiím a ověřuje, zda jsou učitelé připraveni na stále rychlejší tempo technologických inovací, aby byli schopni poskytnout svým studentům co nejlepší přípravu do života.
Analýza komunikace a argumentace Petra Nečase v období 2010-2013
Lucký, Jakub ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Práce se věnuje analýze vystupování bývalého premiéra České republiky Petra Nečase, důraz je kladen na sledování a rozbor z pohledu pragmatické lingvistiky a argumentace. Při analýze je zohledňován také dobový kontext zejména konkrétní politické kauzy. Cílem práce je vytvořit charakteristiku vystupování zkoumané osoby, která může sloužit jako podklad pro další výzkumnou práci zejména v oblasti pragmatické lingvistiky, politického marketingu či politického PR. Pro analýzu byl zvolen kvalitativní přístup, jako materiály byly vybrány videozáznamy televizních debat, jednání Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a tiskové konference z období, kdy Petr Nečas zastával pozici předsedy vlády. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Lucký, Jan
1 Lucký, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.