Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39,534 záznamů.  začátekpředchozí39515 - 39524další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.51 vteřin. 

Profesní rozvoj učitele matematiky
Pávová, Jana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Profesní rozvoj učitele matematiky AUTOR: Jana Pávová KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce se zabývá tématem Profesní rozvoj učitele matematiky. V teoretické části zasazuje systém dalšího vzdělávání učitelů v ČR do kontextu celoživotního učení. Představuje jeho legislativní dělení a popisuje dělení alternativní. V následující části nabízí přehled zdrojů informací vhodných pro učitele matematiky a současné nabídky kurzů dalšího vzdělávání a aktivit sebevzdělávání pro tyto učitele. Příslušné odkazy jsou uvedeny v přílohách. V empirické části se věnuje analýze, interpretaci a zhodnocení kvalitativního výzkumu mezi učiteli matematiky, který zjišťuje, jaké jsou jejich zkušenosti s dalším vzděláváním/profesním rozvojem a jejich postoje a názory v této oblasti. Dále analyzuje jejich přístupy z hlediska konstruktivismu ve výuce matematice. KLÍČOVÁ SLOVA: učitel matematiky, další vzdělávání pedagogických pracovníků, další vzdělávání učitelů, profesní rozvoj, edukační portál, JČMF, matematické soutěže, konstruktivismus ve výuce matematice, talentovaní žáci, nadaní žáci.

Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě
MATĚJKOVÁ, Klára
Diplomová práce se zaměřuje na sebepojetí a emocionální aspekty žáků se specifickými poruchami učení ve středním školním věku. Specifické poruchy učení přináší žákům komplikace nejen ve vzdělávacím procesu, ale mají také dopad na sebehodnocení žáků. Práce je rozčleněna na dvě části. Teoretická část vymezuje jednotlivé pojmy související s tématem tak, jak je uvádí odborná literatura. Cílem je poskytnout čtenáři základní informace pojící se s touto problematikou. Praktická část se věnuje vlastnímu výzkumu. Záměrem výzkumu bylo porovnání žáků se specifickými poruchami učení a žáků bez této diagnostiky. Součástí praktické části je stanovení cílů a hypotéz, charakteristika zkoumaného vzorku, uvedení použitých metod sběru dat a následný rozbor a interpretace získaných informací.

Multilingual Compensatory Strategies of Czech Native Speakers in English
Pokorná, Vítězslava ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato diplomová práce předkládaná k obhajobě se zabývá tématem osvojení více cizích jazyků a jejich vzájemné interference. Cílem práce je prokázat prostřednictvím praktického výzkumu přítomnost negativního jazykového transferu. V teoretické části jsou čtenáři seznámeni s relevantními tématy, tj. učení jazyků, zpracování jazyka, bilingvismus a multilingvismus. Dále se zaměřuje na samotný transfer. V praktické části jsou formulovány tyto dvě hypotézy: "interference dominantního cizího jazyka je podstatně vyšší než interference dalšího cizího jazyka" a "pasivní interference dosahuje vyšší míry než aktivní interference". Následuje prezentace výsledků výzkumu a potvrzení obou hypotéz.

Výživné mezi rodiči a dětmi
Dlouhá, Markéta ; Hendrychová, Michaela (vedoucí práce) ; Pohl, Tomáš (oponent)
Výživné mezi rodiči a dětmi Resumé Má diplomová práce se zabývá tématem výživného mezi rodiči a dětmi. Toto téma se týká téměř každého z nás, ať už jako povinného nebo oprávněného. Podle mého názoru je téma výživného mezi rodiči a dětmi velmi zajímavé a stále aktuální a zaslouží si pozornost celé společnosti. První kapitola mé práce osvětluje základní pojmy této problematiky, jako výživné, jeho druhy a funkce. Tato kapitola také stručně popisuje historický vývoj právní úpravy výživného a vymezuje subjekty vyživovací povinnosti. Největší pozornost je v mé práci věnována vyživovací povinnosti vůči nezletilému dítěti, protože právní úprava tohoto druhu vyživovací povinnosti je nejdůležitější a společensky nejvýznamnější. Má práce se zabývá především kritérii pro stanovení výše výživného, dobou trvání a způsobem plnění výživného. Závažný problém představují soudní rozhodnutí o výši výživného, která jsou občas v obdobných případech značně odlišná. Proto ministerstvo spravedlnosti v loňském roce vytvořilo doporučující tabulku pro stanovení výše výživného, která má sjednotit rozhodovací praxi soudů. Další kapitola je věnována vyživovací povinnosti k rodičům. Právní úprava této oblasti je bohužel málo proracovaná a také související judikatura je nedostačující. Má práce zmiňuje také důležitá společná pravidla pro...

Láska a víra. Erotická motivika v díle Jaroslava Durycha.
Paukerová, Lucie ; Vaněk, Václav (vedoucí práce) ; Wiendl, Jan (oponent)
Práce sleduje vztah náboženství a sexuality na vybraném díle katolického autora Jaroslava Durycha (1886-1962). Zabývá se jednak jeho tvorbou esejistickou, jež obsahuje autorův teoreticky zformulovaný koncept umění, jednak jeho díly básnickými a prozaickými, v nichž zkoumá erotickou motiviku a obraz ženy-panny. Cílem práce je ukázat, jak se Durych jako bytostný katolík vyrovnává s tématem sexuality, do jakých kontextů staví smyslnou dívčí krásu a jaké významy erós v jeho díle vytváří. Mimo jiné se práce také zabývá specifickými aspekty a motivy Durychovy erotiky a značnou pozornost věnuje zkoumání dívčích hrdinek, jejichž vzájemná podobnost a zaměnitelnost, ustálený způsob zobrazování a idealizovaný obraz vytváří typickou dívčí postavu Durychových děl - v práci pojmenovanou "nahá dívka", jež je výsledkem propojení erósu, náboženské etiky a motivu chudoby.

Pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů
Husová, Lucie ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tématem magisterské práce jsou pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů, což je analyzováno na příkladě středoškolských adaptačních kurzů. Teoretická část se na základě odborné literatury věnuje zážitkové pedagogice, zkušenostnímu učení, sociálním skupinám a skupinové atmosféře ve školních kolektivech. Empirická část mapuje vývoj skupinové atmosféry a vývoj skupinových vztahů u čtyř tříd, které absolvovaly různé druhy adaptačních kurzů. Práce shledává, že adaptační kurzy jsou přínosné pro kvalitu vztahů mezi žáky a jejich další vývoj.

Kurzy pro veřejnost pořádané Masarykovou veřejnou knihovnou ve Vsetíně
Fabiánová, Kamila ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Tématem diplomové práce je charakteristika vzdělávacích akcí, které pořádá pro veřejnost Masarykova veřejná knihovna ve Vsetíně. Cílem práce je analýza a zhodnocení vzdělávacích kurzů a seminářů pro vybrané skupiny obyvatel v kontextu s dalšími vzdělávacími a komunitními aktivitami. Důraz je kladen především na činnosti realizované v rámci projektů spolufinancovaných z fondů Evropské unie. Práce se zaměřuje na kurzy počítačové a informační gramotnosti, motivační semináře, výchovu a vzdělávání dětí ohrožených sociální exkluzí, tematické semináře, e-learningové kurzy a přednášky pro seniory. Prostor je věnován také propagační činnosti vsetínské knihovny.

Videotrénink interakcí (VTI) jako podpora změny v organizaci
Šlosárek, Jan ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Hlavním tématem magisterské diplomové práce "Videotrénink interakcí (VTI) jako podpora změny v organizaci" je využití metody VTI k rozvíjení komunikačních dovedností pracovníků s klienty v residenční službě pro dospělé lidi s mentálním postižením. Práce objasňuje východiska, důvody a okolnosti, které vedly k zavedení metody VTI do organizace a na videoukázkách dokladuje úspěšnost celého procesu.

E-learning v ČR a jeho využití na středních školách
Tichý, David ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Tématem diplomové práce je postavení e-learningu v ČR a jeho využití na středních školách. První část obsahuje mapování současné situace vzhledem k rozmachu informační společnosti a jejího vlivu, kterému byť i nevědomky podléháme všichni. První část vychází z historických pramenů, státní informační a komunikační politiky a reportech o situaci v českém školství. V dalších dvou částech se již zabývám tím, jak se vliv informačních a komunikačních technologií promítá do kurikulárních dokumentů českého školství a jaký vliv má na rozvoj klíčových kompetencí. Následuje mapování situace ohledně vybavenosti českých škol prostředky informačních a komunikačních technologií, zkušenostních a vědomostních kvalifikací pedagogů a v neposlední řadě softwarových nástrojů, které je možno při používání e-learningu využít. Poslední část je věnována dotazníkovému šetření, na jehož základě bude možné porovnat zmapovanou situaci s reálnou školní praxí.

Pravidelné tematické aktivity ve školní družině - dlouhodobý projekt zaměřený na anglicky mluvící země
Čermáková, Helena ; Pávková, Jiřina (oponent) ; Hanzová, Marie (vedoucí práce)
"Pravidelné tematické aktivity ve školní družině - dlouhodobý projekt zaměřený na anglicky mluvící země" je tématem této bakalářské práce. Na základě znalostí z psychologie dětí mladšího školního věku si ujasníme specifika této cílové skupiny. Společně zmapujeme vybrané čtyři země světa, ve kterých se mluví anglicky, a poznáme jejich zajímavosti. Naučíme se jejich písně, básně a tanec, vyrobíme si společně něco typického pro tyto země a také ochutnáme něco z jejich kuchyně. Tímto způsobem se děti se zvolenými zeměmi seznámí téměř všemi smysly. Předložíme náplň projektu, který byl realizován ve školní družině základní školy.