Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Manželství a nesezdané soužití : srovnání názorů a postojů mladých lidí a generace rodičů
Fulínová, Renata ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Klusáček, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Manželství a nesezdané soužití: srovnání názorů a postojů mladých lidí a generace rodičů" se zaměřuje na změny demografického chování české populace, které se začaly především u mladých lidí objevovat po revoluci v roce 1989. Jednou z těchto změn bylo odmítnutí manželství jako jediné možné formy partnerského svazku a zároveň rozšíření nesezdaného soužití jako alternativy k manželství. Podle normativní teorie a teorie druhého demografického přechodu byly tyto změny způsobeny především proměnou hodnotových orientací lidí. Práce využívá smíšený výzkumný design a pomocí sekundární analýzy kvantitativních dat a analýzy hloubkových rozhovorů srovnává názory dvou generací na manželství a nesezdané soužití. Dále práce hledá faktory, kterými jsou názory obou generací ovlivněny a zjišťuje, zda dochází k mezigeneračnímu přenosu hodnot v rodině. Výsledky ukazují, že mladí lidé jsou tolerantnější k nesezdanému soužití, než generace rodičů. To ovšem nutně neznamená, že nesezdané soužití preferují také ve svém osobním životě. Kromě věku mají dále na názory a postoje významný vliv pohlaví, rodinný stav a vzdělání. Z rozhovorů vyplynulo, že důležitou roli hraje také osobní zkušenost jedince s manželstvím jeho rodičů.
Dobrovolnictví mládeže ve věku 20 - 24 let - zkušenosti, vnímání, role rodiny a vrstevníků v dobrovolnictví
Ježová, Aneta ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Dobrovolnictví je stále velice aktuálním tématem v zahraničí i v České republice. Je nezbytnou součástí fungující občanské společnosti. Aktivity spojené s dobrovolnictvím je žádoucí podporovat a věnovat jim pozornost. Tato práce se zabývá dobrovolnictvím mladých lidí ve věku od 20 do 24 let. Zkoumá vliv rodiny a vrstevníků na dobrovolnictví mládeže, zjišťuje jaké je vnímání dobrovolnictví a jaký význam má jejich činnost pro dobrovolníky. Existují rozdíly mezi oblastí vzájemně prospěšnou a obecně prospěšnou? Dále se zabývá zkušenostmi s dobrovolnictvím této věkové skupin y a důvody volby formy dobrovolnické činnosti. V této práci byl proveden kvalitativní výzkum metodou fokusních skupin a analýza dokumentů.
Zmapování zahraničních výzkumů o vztahu dětí a médií (se zaměřením na EU - vybraná období)
Tomčíková, Nelly ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Cílem bakalářské práce je mapování zahraničních výzkumů zabývajících se vztahem médií (televize a internetu) a dětí v zemích EU za období 1990 až 2010. Televize se v životech dětí objevuje v padesátých letech minulého století a ihned se stává předmětem zájmů mnoha studií. První stěžejní studií, jež předznamenala vývoj tohoto tématu na příštích několik desítek let, je studie Televize a dítě z roku 1958, která proběhla ve Velké Británii. Od té doby došlo ke změně pohledu výzkumníků na dítě, k posunu od zkoumání mediálních účinků ke zkoumání mediálních významů a užívání a k posunu od televize k mediálnímu prostředí. Hlavními evropskými zeměmi, jež se velkou měrou podílejí na výzkumné práci tohoto tématu mezi roky 1990 a 2010 jsou Velká Británie, Německo a Severské země. Většina evropských zemí má dlouhodobou tradici kvalitativního a kvantitativního výzkumu vztahu médií a dětí. Některé země, mezi něž patří i Česká republika, používaly při zkoumání vlivu médií na děti převážně metody kvantitativní. Kvalitativní metody se v těchto zemích zavádějí až po roce 1990. Jedním z nejdůležitějších projektů mapování výzkumu internetu, do kterého je v současné době zapojeno 33 zemí Evropy, se nazývá EU Kids Online. Svůj význam má tento projekt nejen z hlediska toho, že se v rámci něho sdružují a sdílejí informace a...
Postoje středoškolské mládeže v České Lípě k otázkám partnerského soužití a rodičovství
Železná, Jana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Tématem této bakalářské práce je průzkum a charakteristika partnerského soužití středoškolské mládeže v současnosti, postoje adolescentů k primárním rodinným hodnotám a jejich připravenost k rodičovství. Teoretická část se zabývá historií partnerského soužití od počátečních modelů až po současnost. Dále se věnuje základním definicím dané problematiky a postojům teenagerů k partnerským a rodičovským vztahům. Je brán ohled na odlišnosti výchovy v rozličných sociálních vrstvách. Cílem praktické části je porovnat názory, hodnoty a postoje mezi vybraným vzorkem středoškolských studentů a učňů v závislosti na jejich rodinné situaci. Následnou analýzou získaných dat bude zjištěno, zda současní studenti mají cíle zaměřené spíše na kariérní růst, vzdělávání se, anebo uzavření sňatku. Klíčová slova: historie rodiny, partnerství, rodina, rodičovství, role, sexuální výchova, soužití, středoškolská mládež, vztahy
Náboženská gramotnost
Kaucká, Jitka ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Diplomová práce "Náboženská gramotnost" si klade za cíl zmapovat a definovat nový pojem náboženská gramotnost, popsat žádoucí náboženskou gramotnost v závislosti na věku a uvést základní přehled prvků, které ji vytváří. Práce se týká náboženské gramotnosti na poli katolického křesťanství. Nejprve je zařazeno pojednání o pojmu gramotnost obecně, jsou vymezeny jeho úrovně, druhy, hlavní činitele a hlediska posuzování. Dále je pojednáno o gramotnosti kulturní, o vzdělávání jako o jejím formování a o vztahu mezi kulturou a křesťanstvím. Poté s využitím obsahu pojmů obecné a kulturní gramotnosti následuje vlastní definice náboženské gramotnosti. Náboženská gramotnost je v práci vymezena ze dvou úhlů pohledu, které se vzájemně prolínají, tj. z pohledu znalostního a z pohledu praktického. Je pojednáno o náboženské gramotnosti v obou oblastech v jednotlivých věkových obdobích - v dětství, v mládí a v dospělosti. Pro každou věkovou skupinu jsou charakterizovány vhodné stimuly rozvoje gramotnosti a aktivity v životě farnosti. Klíčová slova: gramotnost, dítě, mládež, dospělí, duchovní život, náboženské znalosti
Problematika výchovy a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech
Seltenhoferová, Klára ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech. Cílem práce je zjistit konkrétní činnost jednotlivých organizací pro výchovu a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech a případně navrhnout zlepšení práce v těchto organizacích. Práce je členěna do dvou částí: Teoretická část vysvětluje historii a základní pojmy v oblasti pedagogiky volného času a předkládá návrhy trávení volného času u různých věkových skupin. Empirická část obsahuje přehled všech zařízení pro volnočasové aktivity v Klatovech a polostrukturované rozhovory se zástupci vybraných organizací pro výchovu a vzdělávání mimo vyučování. Zabývá se metodologií tohoto výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.