Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy. Případová studie
Kaucká, Jitka ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent)
Diplomová práce "Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy: Případová studie" se skládá ze dvou hlavních kapitol. Jejím hlavním cílem je představit nový pojem "náboženská gramotnost" a identifikovat jeho základní projevy u dětí předškolního věku v teorii i praxi. V první kapitole je pojednáno o pojmu gramotnost obecně a z náboženského hlediska. Nejprve je definován pojem gramotnost, jsou vymezeny jeho úrovně, hlavní činitele a hlediska posuzování. Dále se hovoří o jednotlivých modelech gramotnosti v předškolním období a jsou stanoveny základní principy její účinné stimulace a rozvoje. V části o náboženské gramotnosti je představeno stádium víry intuitivně- projektivní, typické pro předškolní období a dále se vychází z pasáží Katechismu katolické církve. Ve druhé kapitole je realizován jako případová studie empirický výzkum stavu náboženské gramotnosti v křesťanské třídě mateřské školy. Výzkum přímo navazuje na teoretickou část práce a jeho hlavním cílem je získat skutečný obraz o stavu náboženské gramotnosti předškolních dětí a analyzovat danou problematiku. Je charakterizován zkoumaný vzorek, mateřská škola je prezentována s průvodním komentářem z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, formulován výzkumný hlavní cíl i parciální cíle a...
Mateřské školy na území Prahy s vazbou na Římskokatolickou církev
Kaucká, Jitka ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Matějek, Marek (oponent)
RESUMÉ Autor: Jitka Kaucká Instituce: Katolická teologická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Název práce: Mateřské školy na území Prahy s vazbou na Římskokatolickou církev Počet stran: 62 Počet příloh: 5 Počet titulů použité literatury: 43 Počet znaků: 135 901 Klíčová slova: mateřská škola, předškolní věk, dítě, předškolní vzdělávání, Římskokatolická církev Tato bakalářská práce se skládá ze tří hlavních kapitol. Jejím hlavním cílem je představit mateřské školy na území Prahy s vazbou na Římskokatolickou církev. Nejprve je vymezena věková skupina dětí, pro kterou jsou mateřské školy určeny. V první kapitole je proto načrtnut charakteristický profil dítěte předškolního věku, tj. ve věku mezi třetím až šestým či sedmým rokem života. V úvodu této kapitoly je stručně nastíněn fyzický vývoj předškolního dítěte, poté následuje pasáž o jeho psychickém vývoji. Jádrem části první je obsáhlé pojednání o náboženském vývoji dítěte. Toto jádro se dále dělí na úvahu, jaký je význam křtu pro dítě, jak prožívá svou víru a jaký k ní má vztah. Následuje pak rozbor významu modlitby pro předškolní dítě a výchově k ní, druhy modlitby a hlavní překážky formace dítěte modlitbou. Následující pasáž je věnována základnímu prvku náboženské výchovy dítěte, kterým je rodina, dále rodinné výchově a jejímu významu pro dítě. Jako...
Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy. Případová studie
Kaucká, Jitka ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent)
Diplomová práce "Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy: Případová studie" se skládá ze dvou hlavních kapitol. Jejím hlavním cílem je představit nový pojem "náboženská gramotnost" a identifikovat jeho základní projevy u dětí předškolního věku v teorii i praxi. V první kapitole je pojednáno o pojmu gramotnost obecně a z náboženského hlediska. Nejprve je definován pojem gramotnost, jsou vymezeny jeho úrovně, hlavní činitele a hlediska posuzování. Dále se hovoří o jednotlivých modelech gramotnosti v předškolním období a jsou stanoveny základní principy její účinné stimulace a rozvoje. V části o náboženské gramotnosti je představeno stádium víry intuitivně- projektivní, typické pro předškolní období a dále se vychází z pasáží Katechismu katolické církve. Ve druhé kapitole je realizován jako případová studie empirický výzkum stavu náboženské gramotnosti v křesťanské třídě mateřské školy. Výzkum přímo navazuje na teoretickou část práce a jeho hlavním cílem je získat skutečný obraz o stavu náboženské gramotnosti předškolních dětí a analyzovat danou problematiku. Je charakterizován zkoumaný vzorek, mateřská škola je prezentována s průvodním komentářem z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, formulován výzkumný hlavní cíl i parciální cíle a...
Náboženská gramotnost
Kaucká, Jitka ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Diplomová práce "Náboženská gramotnost" si klade za cíl zmapovat a definovat nový pojem náboženská gramotnost, popsat žádoucí náboženskou gramotnost v závislosti na věku a uvést základní přehled prvků, které ji vytváří. Práce se týká náboženské gramotnosti na poli katolického křesťanství. Nejprve je zařazeno pojednání o pojmu gramotnost obecně, jsou vymezeny jeho úrovně, druhy, hlavní činitele a hlediska posuzování. Dále je pojednáno o gramotnosti kulturní, o vzdělávání jako o jejím formování a o vztahu mezi kulturou a křesťanstvím. Poté s využitím obsahu pojmů obecné a kulturní gramotnosti následuje vlastní definice náboženské gramotnosti. Náboženská gramotnost je v práci vymezena ze dvou úhlů pohledu, které se vzájemně prolínají, tj. z pohledu znalostního a z pohledu praktického. Je pojednáno o náboženské gramotnosti v obou oblastech v jednotlivých věkových obdobích - v dětství, v mládí a v dospělosti. Pro každou věkovou skupinu jsou charakterizovány vhodné stimuly rozvoje gramotnosti a aktivity v životě farnosti. Klíčová slova: gramotnost, dítě, mládež, dospělí, duchovní život, náboženské znalosti
Mateřské školy na území Prahy s vazbou na Římskokatolickou církev
Kaucká, Jitka ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Matějek, Marek (oponent)
RESUMÉ Autor: Jitka Kaucká Instituce: Katolická teologická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Název práce: Mateřské školy na území Prahy s vazbou na Římskokatolickou církev Počet stran: 62 Počet příloh: 5 Počet titulů použité literatury: 43 Počet znaků: 135 901 Klíčová slova: mateřská škola, předškolní věk, dítě, předškolní vzdělávání, Římskokatolická církev Tato bakalářská práce se skládá ze tří hlavních kapitol. Jejím hlavním cílem je představit mateřské školy na území Prahy s vazbou na Římskokatolickou církev. Nejprve je vymezena věková skupina dětí, pro kterou jsou mateřské školy určeny. V první kapitole je proto načrtnut charakteristický profil dítěte předškolního věku, tj. ve věku mezi třetím až šestým či sedmým rokem života. V úvodu této kapitoly je stručně nastíněn fyzický vývoj předškolního dítěte, poté následuje pasáž o jeho psychickém vývoji. Jádrem části první je obsáhlé pojednání o náboženském vývoji dítěte. Toto jádro se dále dělí na úvahu, jaký je význam křtu pro dítě, jak prožívá svou víru a jaký k ní má vztah. Následuje pak rozbor významu modlitby pro předškolní dítě a výchově k ní, druhy modlitby a hlavní překážky formace dítěte modlitbou. Následující pasáž je věnována základnímu prvku náboženské výchovy dítěte, kterým je rodina, dále rodinné výchově a jejímu významu pro dítě. Jako...

Viz též: podobná jména autorů
3 Kaucká, Jaroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.