Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Hendrychová, Eva ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Téma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce pracovat. Cílem mé práce je, na základě zpracování odborné literatury a empirického výzkumu, zjistit jaké jsou možnosti efektivního využití interaktivní tabule v procesu učení žáků. V teoretické části jsou popsány kapitoly, které jsou věnované obecně informačním a komunikačním technologiím, interaktivní tabuli z hlediska jejího využití ve výuce, dále pak jejím přednostem a limitům, základním funkcím a interaktivní výuce. Dále je práce zaměřena na autorský software interaktivní tabule SMART Notebook a následnou práci s jednotlivými technikami, nástroji a aplikacemi. V empirické části práce je zvolena metoda kvantitativně-kvalitativní. V rámci ní bylo provedeno dotazníkové šetření, které je určeno pro učitele prvního stupně ZŠ a týká se toho, jak učitelé interaktivní tabuli ve své výuce využívají. Dále je zde část, která je zaměřena na vytvořené interaktivní materiály pro předměty český jazyk a matematika, které byly následně realizované ve třetí třídě základní školy.
Využití metod a technik dramatické výchovy jako prevence rizikového chování ve třídě
Vlasatá, Andrea ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce se věnuje prevenci nejčastějšího rizikového chování na základních školách, kterým je šikana, a to pomocí metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části seznamuje čtenáře s důležitými informacemi o šikaně a podstatě dramatické výchovy, které jsou základem pro ucelené pochopení této problematiky. Teoretická část je zároveň podkladem pro vytvoření projektu prevence šikany s využitím metod a technik dramatické výchovy, který je obsažen a reflektován v praktické části diplomové práce. Součástí praktické části je také výsledek dotazníku, který se zaměřil na zjišťování názoru učitelů prvního stupně základní školy na prevenci šikany a na využití metod a technik dramatické výchovy v této problematice. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, metody a techniky, rizikové chování, šikana, prevence, školní třída, 1. st. ZŠ
Klima školní třídy v alternativní a tradiční škole
Kubátová, Tereza ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Předmětem diplomové práce je klima třídy v alternativní a tradiční škole. Diplomová práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji vysvětlení základních pojmů týkajících se tématu. Dále se práce zabývá metodami diagnostiky třídního klimatu. Praktická část je tvořena výzkumem, který je realizován ve třídách škol alternativního a tradičního typu. Výzkum má kvantitativní charakter a jeho výzkumným nástrojem je dotazník. Praktická část je koncipována jako porovnání třídního klimatu mezi třídami obou typů škol. Cílem práce je porovnat třídní klima v alternativní a tradiční škole a interpretovat zjištěná data.
Adaptační kurz na středních školách v ČR
Machačová, Julie ; Stretti, Sylvie (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Tématem práce jsou adaptační kurzy na středních školách v ČR a jejím cílem je poskytnout lektorům a školám uvedení do teoretického zázemí tohoto typu kurzů. Práce představuje pojem adaptační kurz, jeho cíle, principy a historií v ČR. Charakterizuje vývojová stádia studenta, školní třídu, studenta v nové třídě a vztah třídního učitele ke třídě. Dále provází fázemi skupinové dynamiky a možnostmi jejího ovlivňování prostřednictvím externí intervence. Seznamuje se zážitkovou pedagogikou a s rolí hry v jejím kontextu, s pojmem zkušenostní Kolbův cyklus a s možnostmi práce s reflexí. Na závěr jsou popsány zásady dramaturgie kurzu, využití aktivit a je prezentována tvorba konkrétního harmonogramu kurzu. Klíčová slova: Adaptační kurz, školní třída, student, třídní učitel, skupinová dynamika, zážitková pedagogika, hra, zkušenostní /Kolbův/ cyklus, reflexe, dramaturgie kurzu.
Vývoj dětských skupin a agresivita
Šustová, Petra ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá vývojem skupin a agresivitou v dětských kolektivech. V první kapitole jsou představeny klíčové skupinové charakteristiky a teoretický základ vývoje skupin. Zaměřila jsem se především na skupinovou strukturu, skupinovou dynamiku a skupinové normy. Druhá kapitola se věnuje specifikům dětských skupin. Agrese v dětských kolektivech je popsána ve třetí kapitole. Nejdůležitější částí této práce je čtvrtá kapitola. Snažila jsem se v ní identifikovat rizikové fáze ve vývoji skupin, které mohou přispívat ke zvýšené agresivitě v dětských kolektivech. Závěrečnou část tvoří návrh výzkumu, který se zaměřuje na porovnání agresivity a viktimizace mezi fází formování a bouření.
Vliv školního klimatu na učitele a žáky na 1.stupni ZŠ
Zrůstová, Pavla ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá faktory a jevy, které mají vliv na školní klima, na klima v učitelském sboru a školní třídě ve vazbě na učitelovu osobnost, profesní kompetence, motivovanost a sebepojetí v profesi. Zajímá se o spokojenost učitelů a jeho vliv na interakci učitele se žáky a kolegy. V závěru teoretické části jsou shromážděny přístupy ke zkoumání klimatu. Praktická část prezentuje výzkum, který na základě pozorování popisuje atmosféru škol, která je významným ukazatelem školního klimatu. Jsou zde analyzovány faktory, které ovlivňují vzdělávací a výchovnou práci učitele a jeho spokojenost v pracovním životě. Shrnuje poznatky z rozhovorů a dotazníků a porovnává je s postřehy získanými během pozorování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sociální klima školní třídy a školní úspěšnost žáka
Stárková, Eliška ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
a klíčová slova Předmětem této diplomové práce je sociální klima školní třídy a školní úspěšnost žáka. Diplomová práce je členěna na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se zaměřuji na zpracování daného tématu na základě české i zahraniční soudobé odborné literatury. Zaměřuji se na školní třídu z pohledu sociální psychologie. Rozebírám formování sociální struktury školní třídy, způsoby jejího poznávání i nejčastější pozice a role, jež se ve školním kolektivu vyskytují. Dále uvádím základní poznatky o sociálním klimatu, jeho tvůrcích, determinantách a diagnostice. Jako posledním se zabývám tématem školní úspěšnosti. Vymezuji pojmy školní neúspěšnost, sebehodnocení a vnímaná akademická účinnost. V empirické části prezentuji kvantitativní výzkum, do kterého se zapojilo 309 žáků a 17 třídních učitelů ze základních škol z Prahy. Cílem výzkumu bylo potvrdit souvislost mezi sociálním klimatem školní třídy a školní úspěšností žáka. K tomuto účelu byly použity dvě dotazníkové metody - dotazník B-3 a dotazník "Jak se učím" (MALS). Na základě statisticky zpracovaných dat nebyla tato závislost potvrzena. Jako průkazný se ovšem ukázal vztah mezi vnímanou akademickou účinností a známkami žáků ve škole. Klíčová slova: školní třída, sociální klima, sociální struktura, školní úspěšnost, vnímaná...
Klima školní třídy
Molová, Kristýna ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na téma klima školní třídy a s tím související výskyt šikany v různých typech základních škol. Její teoretická část se zabývá popisem a definováním hlavních témat, a to klimatem ve třídě a šikanou ve třídě. Zároveň se soustřeďuje na popis žáka, učitele, jakožto spolutvůrce třídního klimatu a jejich vztahu, popis projevu a prevence šikany a v neposlední řadě přibližuje pojem alternativní školy. Praktická část se zabývá výzkumem, jak u žáků, tak u učitelů s cílem zjistit jaké klima panuje ve třídě, v jaké míře se vyskytuje šikana a jak velký důraz je kladen na osvětu šikany a na vztah učitele a žáka. Zároveň porovnává shodu názorů mezi žáky a učiteli na daná témata. Žákům byl pro zjištění potřebných dat předložen dotazník, s učiteli veden polostandardizovaný rozhovor.
Edukační prostředí školní třídy
Buršová, Markéta ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá edukačním prostředím školní třídy a výzkum je zaměřen na její sociální a fyzikální prostředí. Teoretická část popisuje fyzikální a sociální prostředí školní třídy a stručně charakterizuje základní metody, které se používají pro výzkum psychosociálního prostředí ve školní třídě. Praktická část se věnuje výzkumu aktuálního sociálního klimatu ve školní třídě realizovaného pomocí standardizovaného dotazníku MCI - Naše třída - Aktuální forma a fyzikálního prostředí za použití autorského dotazníku, který byl vytvořen pro účely této práce. Součástí práce je i podrobný popis a zhodnocení získaných výsledků. Nakonec jsou tvořeny a diskutovány závěry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.