Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj dětských skupin a agresivita
Šustová, Petra ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá vývojem skupin a agresivitou v dětských kolektivech. V první kapitole jsou představeny klíčové skupinové charakteristiky a teoretický základ vývoje skupin. Zaměřila jsem se především na skupinovou strukturu, skupinovou dynamiku a skupinové normy. Druhá kapitola se věnuje specifikům dětských skupin. Agrese v dětských kolektivech je popsána ve třetí kapitole. Nejdůležitější částí této práce je čtvrtá kapitola. Snažila jsem se v ní identifikovat rizikové fáze ve vývoji skupin, které mohou přispívat ke zvýšené agresivitě v dětských kolektivech. Závěrečnou část tvoří návrh výzkumu, který se zaměřuje na porovnání agresivity a viktimizace mezi fází formování a bouření.
Vliv pohlaví na sexuální vztahy pacientů se schizofrenií
Wogurková, Karolína ; Androvičová, Renáta (vedoucí práce) ; Šustová, Petra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu sexuality jedinců se schizofrenií a toho, jak je moderována pohlavím. Krátce definuje schizofrenii a popisuje její příznaky včetně vymezení jejich rozdělení na pozitivní a negativní. Vykresluje specifika sexuálního fungování u schizofrenie, zabývá se sexuálními dysfunkcemi a tím, jakými způsoby mohou s onemocněním souviset. Je zde rovněž věnována pozornost sexuálním potřebám lidí se schizofrenií, jejich vztahům a jiným oblastem, ve kterých se schizofrenie a sexualita protínají, jako je sexuální zneužití a rizikové sexuální chování. Dále práce probírá pohlavní rozdíly v prezentaci onemocnění a to, jakým způsobem pohlaví ovlivňuje sexuální fungování, na což navazuje popisem estrogenové hypotézy. Z ní vychází návrh výzkumu, popsaný v empirické části práce, který se zabývá vztahem hladiny estrogenů v těle a míry sexuální dysfunkce. Klíčová slova: schizofrenie, sexuální dysfunkce, pohlavní rozdíly, estrogen
Neuropsychiatrické symptomy v predementních stádiích a míra shody při jejich hodnocení blízkou osobou a pacienty
Krejčí, Monika ; Vyhnálek, Martin (vedoucí práce) ; Šustová, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá neuropsychiatrickými symptomy (NPS) v časných stádiích neurodegenerativních onemocnění s důrazem na Alzheimerovu nemoc (AN). Cílem je představit tyto symptomy a jejich souvislosti a v rámci výzkumu popsat prevalenci a závažnost NPS a porovnat hodnocení NPS u pacientů a jejich blízkých v rámci dotazníku Mírné behaviorální poruchy (MBI-C). Pozornost je přitom zaměřena na celkové skóry MBI-C, ale i na jednotlivé domény NPS. Kvantitativní výzkum je proveden na souboru 70 dyád pacientů a jejich blízkých, přičemž zahrnuti jsou pacienti se subjektivním kognitivním deficitem a s mírnou kognitivní poruchou. Provedené statistické analýzy prokazují, že pacienti a blízcí se v hodnocení NPS mezi sebou liší, a to v celkovém skóru MBI-C a v doméně poruch kontroly impulzů. Zároveň tyto rozdíly korelují s mírou kognitivního deficitu pacienta. Hodnocení NPS ze strany pacienta i blízkého a zhodnocení míry jejich souladu by tedy mohlo být užitečné a důležité pro predikci progrese onemocnění. Bude však potřeba tento předpoklad ověřit v dalším výzkumu, jehož možnosti jsou v práci také diskutovány.
Sociální dovednosti ve vynořující se dospělosti v souvislosti s ACE
Kotrášová, Anna ; Děchtěrenko, Filip (vedoucí práce) ; Šustová, Petra (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl ověřit faktorovou strukturu dotazníku SSI (Social skills inventory, Inventář sociálních dovedností), a to na běžné i klinické populaci, konkrétně populaci, která prošla adverzními dětskými zkušenostmi (ACE). Nejdříve je charakterizováno období vynořující se dospělosti jakožto cílové skupiny. Dále práce podává základní přehled literatury týkající se sociálních dovedností jak v zahraničí, tak v českém prostředí a představuje SSI jako výzkumný nástroj. Problematika ACE je charakterizována a zkoumána v souvislosti s vynořující se dospělostí a sociálními dovednostmi. Výzkum v této práci neověřil předpoklad, že šestifaktorový model SSI (Riggio & Carney) bude odpovídat datům nasbíraným na české populaci ve vynořující se dospělosti. Vzniklo čtyřfaktorové řešení, jehož odhady reliability jsou přinejmenším na stejné úrovni jako odhady reliability v původní verzi SSI. Nicméně výsledky naznačují, že SSI pravděpodobně není validním nástrojem pro měření sociálních dovedností a je třeba tyto závěry dále ověřit. Proto práce navrhuje studii na reprezentativním vzorku české populace se zahrnutím populace s ACE, která by ověřila faktorovou strukturu SSI. Jsou zde diskutovány případné limity a přínosy tohoto výzkumu včetně možných doporučení. Klíčová slova: sociální dovednosti;...
Emoční kreativita v časných stádiích neurodegenerativních onemocnění
Janečková, Terezie ; Nikolai, Tomáš (vedoucí práce) ; Šustová, Petra (oponent)
Cílem práce je nastínit pohled na prožívání emocí a příbuzných jevů u Alzheimerovy nemoci a Parkinsonovy nemoci jako dvou modelových případů nejčastějších neurodegenerací. Obecně popisuje skupinu neurodegenerativních onemocnění, jejich klasifikaci na základě neuropatologických změn v mozku a do větších detailů charakterizuje dvě nejčastější - Parkinsonovu a Alzheimerovu nemoc. Důraz je kladen především na preklinickou fázi a na neuropsychiatrické příznaky spojené s neurodegeneracemi. Druhá část literárně přehledové části práce je zaměřena na koncept emoční kreativity, jakožto osobnostních a kognitivních faktorů vztahujících se k emocím. Součástí je i přehled dalších psychických fenoménů, s nimiž může emoční kreativita souviset. Empirická část práce nabízí porovnání proměny emoční kreativity u osob s diagnostikovanou Alzheimerovou nemocí a Parkinsonovou nemocí. Výzkumný soubor sestával z 55 pacientů z FN Motol a VFN v Praze. Oběma skupinám byla administrovaná neuropsychologická baterie testů a sebeposuzovací dotazník Emotional Creativity Inventory. Následná statistická analýza prokázala významný rozdíl v komponentě připravenost mezi pacienty s Alzheimerovou a Parkinsonovou nemocí s vyšším dosaženým skóre u skupiny s Alzheimerovou nemocí. V jiných oblastech se emoční kreativita nelišila. Ačkoli práce...
Nespokojenost s vlastním tělem a somatoformní disociace ve vztahu k poruchám příjmu potravy u mužů
Bednář, Adam ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Šustová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vztahem mezi somatoformní disociací a nespokojeností s vlastním tělem u mužů s poruchou příjmu potravy. Uvedená problematika trpí z hlediska mužské populace poměrně významnými nedostatky, jelikož byla v minulosti zkoumána převážně u pacientek s poruchou příjmu potravy. V úvodu literárně přehledové části jsou nejprve stručně představeny poruchy příjmu potravy. Pro účely této práce je důraz kladen především na mentální anorexii, mentální bulimii a záchvatovité přejídání. Diskutovány jsou rozdílné aspekty onemocnění z hlediska pohlaví, včetně případných rizik stigmatizace poruch příjmu potravy jako femininních onemocnění. Dále jsou uvedeny aktuální vědecké poznatky o souvislostech mezi somatoformní disociací a nespokojeností s vlastním tělem v kontextu poruch příjmu potravy. Důraz je také kladen na vymezení psychiatricko-psychologické péče s ohledem na postavení disociace a přístupy, které se zdají být vhodné pro práci s mužskou populací. V empirické části je představen návrh výzkumu, který se zabývá ověřením vztahu mezi somatoformní disociací a nespokojeností s vlastním tělem u mužů s poruchou příjmu potravy. Klíčová slova: Nespokojenost s vlastním tělem; somatoformní disociace; poruchy příjmu potravy u mužů; traumatická událost; restriktivní a purgativní subtypy !
Efektivita tréninku sociální kognice u dospělých s projevy ADHD
Kuchařová, Josefína ; Šustová, Petra (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
1 Abstrakt Tato práce se zabývá tématem sociální kognice a možností jejího tréninku u dospělých s projevy ADHD. Jsou představena specifika ADHD v dospělosti a konkrétní projevy ADHD v souvislosti s psychosociálním fungováním a emocemi. Dále navazuje téma sociální kognice ve vztahu k ADHD a jsou popsány specifické domény sociální kognice, v nichž se u osob s touto diagnózou projevují deficity. Dále práce představuje možnosti tréninku sociální kognice a existující tréninkové programy, včetně souvisejících psychosociálních intervencí, a popisuje současný stav poznání v oblasti tréninku sociální kognice u osob s ADHD. Výzkumná část práce pak obsahuje návrh programu na trénink sociální kognice pro dospělé s projevy ADHD, včetně návrhu ověřování jeho efektivity. Klíčová slova ADHD; ADHD v dospělosti; sociální kognice; trénink sociální kognice; SCIT; Teorie mysli; zpracování emocí; sociální percepce; atribuce
Vývoj dětských skupin a agresivita
Šustová, Petra ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá vývojem skupin a agresivitou v dětských kolektivech. V první kapitole jsou představeny klíčové skupinové charakteristiky a teoretický základ vývoje skupin. Zaměřila jsem se především na skupinovou strukturu, skupinovou dynamiku a skupinové normy. Druhá kapitola se věnuje specifikům dětských skupin. Agrese v dětských kolektivech je popsána ve třetí kapitole. Nejdůležitější částí této práce je čtvrtá kapitola. Snažila jsem se v ní identifikovat rizikové fáze ve vývoji skupin, které mohou přispívat ke zvýšené agresivitě v dětských kolektivech. Závěrečnou část tvoří návrh výzkumu, který se zaměřuje na porovnání agresivity a viktimizace mezi fází formování a bouření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.