Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Rekultivace na Mostecku a jejich začlenění do výuky základních škol
Boháč, Jiří ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cílem této práce je charakterizovat oblast Severočeské hnědouhelné pánve, popsat vývoj těžby v ní a následně i vývoj poškozené krajiny a její obnovu po těžbě. V rešeršní části je shrnuta problematika rekultivací, jejích typů a historického vývoje až do současnosti, vše s důrazem na Mostecko, včetně soupisu zaniklých obcí. Následují konkrétní příklady rekultivací provedené v okresu Most. Praktická část si klade za cíl takové zpracování teoretické části do výukového programu, aby tento byl použitelný pro žáky základních škol k pochopení problematiky rekultivací včetně probuzení jejich zájmu o krajinu, ve které žijí, což jsou hlavní důvody k napsání této práce. Vytvořený a následně i opakovaně prováděný výukový program je podrobně popsán a jeho přínos je v praktické části statisticky zpracován. Použité zkratky: SHP - severočeská hnědouhelná pánev SHR - severočeský hnědouhelný revír Klíčová slova: Rekultivace, Hnědouhelná pánev, Výukový program.
Využití počítače v mateřské škole
Skopová, Alena ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Tobolářová, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem využití počítače v mateřské škole. Teoretická část popisuje hru v předškolním věku dítěte, představuje vybrané počítačové programy, popisuje pozitiva i negativa používání počítače, také pravidla, časové rozpětí, technické, organizační a psychosociální podmínky pro využívání počítače dětmi. Opírá se také o rámcově vzdělávací program jako východisko pro plánování činností na počítači. V praktické části se práce zabývá výzkumným šetřením názoru rodičů na výchovně vzdělávací proces prostřednictvím počítače v mateřské škole.
Mytologie ve výtvarné edukaci
Brychtová, Šárka ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Práce je zaměřená na stropní výzdobu Zlatého sálu ve Státním zámku Telč. Jednotlivé kazety stropní výzdoby představují převážně mytologické narativy. Cílem práce je zprostředkovat tuto kulturní památku a její ikonologický význam žákům základních škol. Jako prostředek pro představení stropního dekoru je vypracován edukační program, jehož součástí je pracovní sešit kombinovaný s prvky katalogu a následná výtvarná tvorba v ateliéru. Projekt je zaměřen na uvědomění si kvalit naší kulturní tradice a výtvarné originality. KLÍČOVÁ SLOVA mytologické narativy, historický a kulturní objekt, zámek v Telči, edukační program, základní vzdělávání, výtvarná média ANNOTATION The bachelor thesis is focused on coffered ceiling in the Golden Hall at the state Telč castle in Telč. Each coffer depicting mostly mytological narratives. The aim is to convey this cultural heritage and its iconological significance to high scholl students. Coffered ceiling is introduced by education program which includes catalogue style work book and subsequent art work in the atelier. Project is focused on awaraness of quality of czech cultural tradition and art originality. KEYWORDS mytological narratives, historical and cultural object, Telč, educational programme, elementary education
Muzejní edukační programy pro Národní pedagogické muzeum Jana Amose Komenského
Sýkorová, Pavla ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl připravit, ověřit v praxi a vyhodnotit muzejní edukační program pro žáky druhého stupně základních škol a středních škol věnující se proměnám vyučování ve 20. století. Úkolem je představit žákům historické reálie prostřednictvím tří edukačních programů a interaktivních prvků v expozici. Žáci pracují s tématy z druhé světové války, padesátých let 20. století a období tzv. normalizace. V průběhu výuky budou využívat dobové artefakty, např. učebnice, školní obrazy a školní pomůcky ze sbírky Národního pedagogického muzea a knihovny Jana Amose Komenského. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Programy podporující rozvoj dětí do tří let věku
Rybínová, Radka ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na současné možnosti péče o děti do tří let věku a hlubší analýzu vzdělávacích programů podporujících rozvoj dětí ve věku mezi dvěma a třemi lety na území hlavního města Prahy. V úvodní teoretické části práce shrnuje možnosti péče o dítě v uvedené věkové skupině z pohledu dřívější a současné nabídky v České republice a zabývá se i systémy rané péče ve vybraných evropských zemích. S ohledem na výzkumný cíl se práce zaměřuje na potřeby dítěte, specifické vývojové oblasti a související edukační programy podporující rozvoj osobnosti dítěte. Pro výzkumné šetření je použita metoda kvalitativního a kvantitativního výzkumu - metoda pozorování a dotazník. Předmětem výzkumu je analýza nabízených interaktivních programů pro děti a možnost lektorů podílet se na přípravě, realizaci a obsahu programů s ohledem na jejich zkušenosti a znalosti nabyté při práci s malými dětmi. Z výzkumného šetření vyplývá poměrně pestrá nabídka českých i zahraničních programů, které si kladou za cíl poskytnout dítěti podněty k rozvoji jeho schopností, dovedností a zájmů, a umožnit první krůčky k socializaci a adaptaci na nové prostředí. K obsahové nabídce programů, odpovídající věkové skupině dětí a jejich potřebám významně přispívá hlavně osobnost a vzdělání lektora, jeho vlastní iniciativa a přístup k...
Les a jeho proměny v průběhu roku
Mrvová, Petra ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout konkrétní možnosti využití lesů v okolí Moravské Třebové ve výchovně vzdělávacím procesu žáků prvních až pátých tříd základních škol. Východiskem byl současný platný Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, který v několika oblastech zaměřuje pozornost na tento tematický okruh. Následně byla provedena analýza obsahové náplně používaných učebnic z důvodu zjištění způsobu prezentace daného tematického okruhu. V další části byly získány aktuální odborné informace vztahující se k danému tématu. Využity byly i materiály poskytnuté pracovníky Odboru životního prostředí Městského úřadu v Moravské Třebové a místního polesí Lesů ČR. V následující etapě práce byly formou dotazníků zjišťovány konkrétní názory vyučujících na danou problematiku. V této souvislosti se autorka obrátila na vyučující tří základních škol v Moravské Třebové. Po vyhodnocení těchto poznatků byly navrženy možnosti využití prostředí lesa a jiných dostupných dřevinných komplexů pro výuku žáků v prvních až pátých třídách základních škol ve městě. Některé dílčí části projektu byly ověřeny v praxi na vybrané základní škole.
Křesťanská mateřská škola
Chourová, Jolana ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám postavením křesťanské mateřské školy v systému předškolního vzdělávání v České republice. Popisuji historický vývoj mateřské školy jako instituce. Vývoj dítěte předškolního věku posuzuji z hlediska pedagogického, psychologického a náboženského. Rodina a pedagog jsou pro dítě základní partneři a celoživotní vzory při utváření jeho osobnosti. Křesťanská mateřská škola plní stejné cíle jako ostatní předškolní zařízení, která vycházejí z rámcově vzdělávacího programu. Od běžné mateřské školy se křesťanská mateřská škola odlišuje zřizovatelem a Školním vzdělávacím programem, který je orientován a přizpůsoben požadavkům na křesťanskou výchovu dětí předškolního věku. Křesťanská mateřská škola má logicky místo a tradici v systému předškolního vzdělávání.
Bilingvní školy a evropské projekty
Pávková, Karolína ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Rýdl K., (oponent)
Tématem disertační práce je vztah bilingvního vzdělávání a vzdělávacích projektů s evropskou tématikou. Pro účely práce proběhlo výzkumné šetření na bilingvních gymnáziích v České republice, Německu a Velké Británii. Do evropské problematiky byla zahrnuta následující témata: evropská politika, mezikulturní dialog, mezinárodní mír, lidská práva, humanitární práce a jazykové vzdělávání. Empirická část práce se záměrně uskutečnila na bilingvních gymnáziích, kde výuka několika předmětů probíhá v cizím jazyce. Vzhledem k této skutečnosti zde byla očekávána častá participace na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou (dále evropských projektech), která je v některých případech velmi úzce spojována se studiem cizích jazyků. Vzdělávací projekty jsou v českém, německém i britském prostředí významnou součástí kurikula a je jim věnována stále větší pozornost. Obohacují výuku z hlediska obsahového i metodického a umožňují navázání spolupráce školy s partnerskými institucemi. Problematika bilingvního vzdělávání a výchovy je v poslední době často podporována v kontextu mezinárodních vzdělávacích strategií zaměřených na kulturní biodiverzitu a mnohojazyčnost. V Evropské unii je v programové rovině v této souvislosti podporována zejména Metoda obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL). Předložený...
Příprava a realizace kurikula. Vliv profesní přípravy učitelky na kvalitu tvorby vlastní pedagogické dokumentace
Kuběnová, Michaela ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Klíčová slova kurikulum, vzdělávací program, učitelka, mateřská škola, kompetence, profesní příprava, vzdělávací obsah, cílové kategorie, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Anotace Tato diplomová práce pojednává o vybraných otázkách spojených s problematikou kurikula předškolního vzdělávání. V teoretické části jsou vysvětleny některé základní pojmy a je dán do souvislosti předškolní pedagog a vzdělávací program. Na konci této části je vytvořena charakteristika obsahu doporučeného kurikula předškolního vzdělávání. Praktická část je zaměřena na projektovou formu kurikula předškolního vzdělávání, konkrétně na třídní vzdělávací program. Následná obsahová analýza a komparace výzkumného vzorku, přináší nástin vzdělanostních předpokladů využitelných pro tvorbu vlastní pedagogické dokumentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.