Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dynamika tréninkových ukazatelů v rámci RTC v základní etapě plaveckého tréninku
Willner, Jiří ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Horčic, Josef (oponent)
Název: Plánování a analýza tréninku plavců v základní etapě Cíle: Cílem práce bylo experimentálně aplikovat tréninkový plán pro plavce v základní etapě sportovního tréninku a zároveň prostřednictvím dosažených výkonů na vybraných soutěžích ověřit účinnost a platnost realizovaného plánu. Metody: V práci jsme využili metodu experimentální aplikace tréninkového plánu, metodu nepřímého pozorování v rámci diagnostiky plavecké techniky ve flumu. Další metodou bylo přímé pozorování pro kontrolu techniky při realizaci tréninku. Dále byly pro diagnostiku plavecké techniky navrženy a využity tabulky kvalitativní analýzy pohybu. Metodou komparace byly srovnány vybrané obecné tréninkové ukazatele a dosažená výkonnost plavců. Rovněž byla použita metoda Conconiho testu pro zjištění funkčních parametrů zátěžového vyšetření. Výsledky: Zjistili jsme, že tréninkový plán byl efektivní. Došlo ke zlepšení technické úrovně plavců a zlepšení dosažené výkonnosti na plaveckých závodech. Zároveň bylo u testovaných osob sledováno VO2 max, které se v průběhu aplikace tréninkového plánu u jednoho z plavců zvýšilo a u druhého snížilo. Klíčová slova: plavecký trénink, základní etapa tréninku, plavecká technika, tréninkové ukazatelé
Příprava na nejdelší triatlonový závod (Ironmana)
Mika, Tomáš ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Triatlon je stále populárnějším sportem, který získává čím dál tím více na oblibě. Rozlišujeme základní dva směry. Krátký, nebo-li olympijský a dlouhý triatlon, nebo-li Ironman. V mé práci se budu zabývat dlouhým triatlonem. Jeho historií, tréninkovým cyklem a jeho specifiky. Sám jsem aktivní závodník, takže tato problematika je mi velmi blízká. Práci jsem rozdělil na část teoretickou, kde se zabývám teorií a obecnými zákonitostmi triatlonu. Jako je historie, specifika ironmanu, tréninkovou jednotkou a tréninkovým cyklem, průběhem jednotlivých disciplín triatlonu a dalšími podtématy, které velmi úzce souvisí s tématem. V empirické části jsem zvolil metodu výzkumu experiment a sám na vlastní kůži jsem absolvoval závod v dlouhém triatlonu po ročním tréninkovým cyklu. Nabyté vědomosti jsem v závodu zúročil a popsal v diplomové práci. Tato práce může sloužit jako jakýsi návod a přiklad tréninkového směru, který lze uplatnit při pokusu zvládnout výzvu jménem IRONMAN. Zabývám se zde dále problematikou výživy během závodu, což je mimo celkové trénovanosti organismu, jedním ze nejdůležitějších faktorů ovlivňující výkonnost. Práce obsahuje několik tréninkových i závodních tipů, které jsem získal studiem zahraniční literatury a vlastními závodními zkušenostmi.
Hry ve vodě pro děti předškolního věku
Kubátová, Šárka ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Práce řeší problematiku adaptace dětí předškolního věku na vodní prostředí pomocí her, které jsou specifikovány potřebou osvojit si základní plavecké dovednosti (plavecké dýchání, splývání, potápění, skoky, plavecké záběry). Základem je zásobník her, který je zaměřen nejen na osvojení si těchto plaveckých dovedností, ale také na seznámení s vodou a na získání kladného vztahu veškerým vodním aktivitám, protože hra je nejvhodnější formou jak děti s vodním prostředím seznamovat.
Výuka plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku
Vopálenská, Zuzana ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
VÝUKA PLAVECKÉHO ZPŮSOBU ZNAK DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU Cíle: Hlavním cílem práce je sestavení vyučovacího postupu osvojování plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku a vytvoření digitálního videozáznamu postupových kroků resp. cvičení vhodných pro zvolenou věkovou kategorii. Demonstrátory videopořadu budou děti mladšího školního věku od 6 do 9 let. Metody: V této práci jsme v první a v druhé etapě zaměřili na shromažďování dat z literatury a jeho následné zpracování do metodické řady cvičení. Ve třetí etapě jsme využili zpracovaný scénář ke zpracování videozáznamu. Výsledky: Zjištěné poznatky této práce uvádějí možný postup výuky plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku. Klíčová slova: didaktika tělesné výchovy - plavání, znak, mladší školní věk
Testování Maximální SF v plaveckém trenažéru
Hubička, Tomáš ; Jurák, Daniel (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
Název práce: Testování maximální SF v plaveckém trenažéru. Cíle práce: Navrhnout způsob testování maximální SF v bazénu s protiproudem. Upravit a použít metodiku testování SF max na suchu a použít jí v bazénu s protiproudem, fungujícího jako plavecký trenažér. Alternativní metoda zjišťování maximální srdeční frekvence u plavců. Metody: Dle základu pilotní studie byla sestavena metodika testování SF max. Vzorek probandů k výzkumu byl vybrán ze studentů a učitelů na FTVS, kteří jsou bývalí, nebo stále aktivní plavci. Pro zaznamenávání SF byl použit sporttestr a vyhodnocení dat bylo provedeno programem Polar Precision Performance. Pro určení submaximální rychlosti plavání byl probandy podstoupen test CSS. Tato rychlost byla dále použita k rozplavání před stupňovaným zátěžovým testem do individuálního maxima SF probandů. Výsledky: Testem CSS je získána individuální rychlost plavání na úrovni ANP každého z probandů v m/s. Ta byla dále využita jako rychlost pro rozplavání ve stupňovaném testu do maxima SF. Z analýzy výsledků můžeme vidět, že jsme se dostali se čtyřmi probandy ze šesti na hodnotu max SF v porovnání s teoretickým výpočtem max SF. Klíčová slova: Maximální srdeční frekvence (SF max), bazén s protiproudem (flum), rychlost plavání, sporttestr, Critical Swim Speed (CSS), laktát
Význam plavecké výuky pro děti 1. stupně základních škol
Dvořáková, Kristina ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se venuje významu plavecké výuky pro deti na 1. stupni základních škol (ZŠ) a zameruje se nejen na význam výuky z hlediska zdravotního, kdy dochází k rozvoji dítete nebo odstranování ruzných disbalancí, ale i z hlediska socializacního a výchovného. Podrobneji se diplomová práce zameruje na žáky, kterí již mají základy plaveckých stylu a na ty, kterí je teprve získají v podobe plaveckého výcviku, a to pomocí dotazníkového šetrení. V neposlední rade je predmetem diplomové práce také prevence, která je založená na doporucení rodicum jak od ucitelu plaveckých škol tak i ucitelu ZŠ. Teoretické poznatky týkající se plavecké výuky, konstrukce dotazníku, metod vyhodnocení výsledku a doporucení prevence pro rodice jsou aplikovány na uskutecneném dotazníkovém šetrení a ve zpetné reflexi pro rodice.
Aplikace CSS (Critical Swimming Speed) v plaveckém trenažéru
Cagaň, Štěpán ; Jurák, Daniel (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
Název: Aplikace CSS (Critical Swimming Speed) v plaveckém trenažéru Cíle: Cílem naší pilotní studie bylo zjistit, zda zatížení při plavání rychlostí odpovídající ANP ve flumu na stupni ověřeném akreditovaným pracovištěm je úměrné zatížení při plavání rychlostí odpovídající ANP v bazénu. Metody: Pro ověření stanoveného cíle jsme stanovili u každého probanda rychlost odpovídající anaerobnímu prahu pomocí protokolu Critical Swimming Speed. Následně jsme sledovali hodnoty krevního laktátu a srdeční frekvence při plavání stanovenou rychlostí v bazénu a posléze ve flumu. Naměřené hodnoty jsme porovnali. Výsledky: Zjistili jsme, že zatížení ve flumu je výrazně nižší, než zatížení v bazénu. Dále jsme zjistili, že proudění vody ve flumu není konstantní. Klíčová slova: flum, plavání, plavecký trenažér, laktát, kraul, critical swimming speed
Technika způsobu prsa plavecké veřejnosti v ČR a USA
Urbánková, Iveta ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Title: Breaststroke style technique by public swimming in the Czech Republic and the USA Objectives: The aim of the thesis is to identify and compare the selected regions in the country and abroad, which is the most used swimming technique by public swimmers. Identify specific technical deficiencies of the breaststroke style performance, according to age and gender. Methods: Research methods used: direct observation, scaling-tabular record, comparison of data from different regions and selected groups of probands and methods of mathematical - statistical data processing. The data were analyzed and graphically illustrated. Results: It was found that the breaststroke is the most used technique by public swimmers in selected regions in the Czech Republic. The most used technique in the USA is the one similar to crawl. Breaststroke swimmers from the USA committed less blunders than breaststroke swimmers in the Czech Republic. More than a half of visitors to Czech pools swim breaststroke with blunders. Swimmers in the Czech Republic very often use only one technique for swimming locomotion - breaststroke. The elderly were observed more errors in the breaststroke technique, than generation of younger swimmers. Difference was observed between swimming technique of men and women - women often swim with...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.