Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 211 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Politická informovanost a angažovanost žáků českých gymnázií
Macek, Lukáš ; Jelen, Libor (vedoucí práce) ; Hána, David (oponent)
Tato diplomová práce dává do souvislosti politickou informovanost a angažovanost mladých lidí vzhledem k procesu jejich vzdělávání na středních školách. Jejím cílem je zhodnocení schopnosti naplňování vytyčených cílů českého vzdělávání na úrovni gymnaziální výuky. Konkrétně jde o cíle klíčových kompetencí rámcových vzdělávacích programů rozvíjejících občanské a politické dovednosti žáků. Pomocí širokého kvantitativního dotazníku zaměřeného na geopolitická témata a následných úzce zaměřených kvalitativních rozhovorů jsou vedle úrovně politické informovanosti a angažovanosti žáků maturitního a předmaturitního studia sledovány i faktory ovlivňující jejich úroveň. Kvantitativní výzkum potvrzuje dostatečnou úroveň politické informovanosti žáků gymnázií a pozitivní vliv školní instituce prostřednictvím odborných seminářů. Zároveň potvrzuje nadstandardní úroveň znalostí žáků gymnázií oproti žákům odborných středních škol. Osobní rozhovory s vybranými žáky potvrzují vysokou úroveň politické angažovanosti, vliv školní výuky na úroveň politické informovanosti či angažovanost však nepotvrzují. Ze studie vyplývá, že faktory ovlivňující obě sledované proměnné vycházejí spíše z volnočasových zájmů jednotlivých žáků, dále jejich pohlaví a v rámci středoškolské výuky pouze náplní odborných seminářů vyučovaných na...
Proposal for Personal Development Plan for Manager Operating in a Small Company
Šabacká, Zuzana ; Mandel, Miroslav (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
The aim of this work is a proposal for the development of a manager in a private company. The means will be to create a functional competency model and then measure the manager's competencies. The theoretical part focuses on the definition of management and the manager's function and the definition of competencies and their classification. It then describes the various stages for creating a competency model and types of education development. The practical part is focused on the description of the company. This is followed by creating a functional competency model and its practical verification. The next step is to measure the current competencies of the manager, based on which a proposal for further education is created.
Využití deskových her pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Siberová, Karolína ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Cílem mé diplomové práce je obohatit první stupeň o pomůcky, které bude možné efektivně využívat v hodinách českého jazyka, bude možné je snadno modifikovat a využívat napříč prvním stupněm základního vzdělávání, zároveň bude žáky bavit a motivovat je v dalším vzdělávání. Jedná se o deskové hry, které jsou blíže popsány v posledním odstavci. První polovina práce je teoreticky zaměřena. Vysvětluje definici pojmu hra z různých zdrojů, upozorňuje na důležitost hry v životě člověka a jakým způsobem rozvíjí jednotlivé dovednosti. Představuje také historii deskových her. Nalezneme zde i vysvětlení jednotlivých pojmů souvisejících s hrami a školním prostředím. Součástí je odůvodnění didaktického potenciálu deskových her v hodinách českého jazyka. V neposlední řadě je zde i krátký rozbor části RVP týkající se českého jazyka s komentáři, jakým způsobem mohou být naplněny výstupy, či rozvíjeny klíčové kompetence pomocí deskových her. Druhá část práce obsahuje dotazník mapující používání deskových her v českém jazyce, a způsob, jakým jsou učiteli vnímány. Zhodnocení již existujících deskových her na trhu, které jsou určené do hodin českého jazyka. Praktická část také ukazuje jednotlivé mnou vymyšlené hry, jejich představení, motivační část, způsob provedení, postupy při vytváření, aplikace ve škole s...
Kompetence vedoucího pracovníka vzdělávací organizace
Círal, Gabriela Sarah ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Ve většině mateřských škol je ředitel/ředitelka a jejich zástupci (záleží na velikosti mateřské školy). Jsou i mateřské školy, které spadají pod základní školy nebo i střední školy v dané obci a funkci vedení vykonává ředitel/ředitelka základní školy nebo střední školy. V mateřské škole je potom zřízena pozice vedoucí učitelky, která není zástupcem ředitele/ředitelky, ale má na starost chod mateřské školy a zodpovídá se řediteli/ředitelce dané organizace. V této práci se zabývám kompetencemi vedoucí učitelky, jakožto vedoucího pracovníka vzdělávací organizace. V teoretické části se zabývám funkcí vedoucí učitelky, co v této pozici znamená řízení a kontrola kolektivu, dokumentace a materiální zabezpečení. Podle čeho se řídí její pracovní doba a jak se podílí na řízení organizace. Dále jsou popsány klíčové kompetence a podrobně rozepsány profesní kompetence vedoucí učitelky. Čím se vedení mateřské školy zabývá, co si představit pod termínem výchovně vzdělávací proces a jaká je odpovědnost. U všech lidí by měla být důležitá sebereflexe, u pedagogických pracovníků je obzvlášť důležitá a u vedoucí učitelky nezbytná. V empirické části provádím dotazníkové šetření, ve kterém zjišťuji, jaké jsou profesní kompetence vedoucích učitelek mateřských škol a obsah práce, který vykonávají. Součástí zjišťování je...
Kompetence a jejich rozvoj v novém skautském výchovném programu
Kuberová, Kateřina ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy. Zaměřuje se na proměnu výchovného programu v dětské organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR na počátku 21. století. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části se věnuje popisu historie, poslání a principů skautingu. Zabývá se i vývojem skautingu v Československu (resp. České republice) po roce 1990 a věnuje se též Junáku z pohledu veřejnosti, kdy čerpá z výzkumů, které byly provedeny v roce 2003. Diplomová práce porovnává historické i současné výchovné nástroje, které slouží k všestrannému osobnímu rozvoji. Popisuje prvotní impulsy, které vedly ke změně programu a systém kompetencí, který je pro Nový program zásadní. Praktická část nabízí návody a náměty na efektivní rozvoj kompetencí, věnuje se přípravě dospělých a charakterizuje základní výchovné nástroje, které skautský program pro rozvoj osobnosti využívá. Práce je doplněna přílohami, které obsahují ukázky starých i současných materiálů a tabulky shrnující rozpracování kompetencí.
Indikátory GUR: Návrh modelu a sady indikátorů gramotnosti k udržitelnému rozvoji dospělé veřejnosti v ČR
Končinská, Alice ; Třebický, Viktor (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
V současné době se začíná v České republice uplatňovat Vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Vstupuje do různých strategických dokumentů i do pedagogické a andragogické praxe. K hodnocení tohoto typu vzdělávání vzniká zejména v zahraničí řada indikátorů. Česká republika stojí před úkolem tyto indikátory upravit pro české prostředí či vytvořit vlastní. Tato práce se zabývá výsledkovými indikátory, tedy indikátory dopadu vzdělávání k udržitelnému rozvoji na gramotnost dospělé veřejnosti na místní, mikroregionální a krajské úrovni. Práce analyzuje vybrané národní i mezinárodní strategické dokumenty a českou i zahraniční odbornou literaturu z hlediska koncepcí environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty a vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Tyto koncepce pak analyzuje z hlediska vzdělávacích kvalit, ze kterých se skládá gramotnost k udržitelnému rozvoji. Identifikované kvality následně expertně posuzuje podle definice gramotnosti k udržitelnému rozvoji a sestavuje komplexní Model gramotnosti k udržitelnému rozvoji dospělé veřejnosti. Na základě tohoto modelu sestavuje sadu 65 indikátorů gramotnosti k udržitelnému rozvoji dospělé veřejnosti včetně indikátorových listů, která je určena zástupcům veřejné správy na místní, mikroregionální a krajské úrovni. Součástí indikátorových listů jsou i některé již...
Program RWCT a výuka Českého jazyka a literatury na prvním stupni ZŠ
Bachová, Anna ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá programem RWCT v souvislosti s výukou českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Teoretická část zpracovává informace z odborné literatury. Tyto informace se týkají trendů v oblasti základního vzdělávání, konkrétněji pak trendů ve výuce českému jazyku a literatuře. Zabývá se východisky a základní charakteristikou programu RWCT a významem tohoto programu pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Praktická část má za úkol provázat teoretická východiska s praxí a popisuje konkrétní výuku metodami RWCT a další postupy ve výuce. Sledováné postupy analyzuje v naplňování vybraných vzdělávacích cílů. Klíčová slova - klíčové kompetence, předmět Český jazyk a literatura, model evokace - uvědomění si významu - reflexe, metody RWCT, školní vzdělávací program Anotation This thesis deals with the RWCT program in connection with teaching of Czech language for first stages of primary schools. The theoretical part covers information from specialized literature. This information applies to trends in primary education and particularly to trends in teaching of Czech language and literature. It deals with bases and characteristics of the RWCT program, and, finally, it discusses the importance of this program for teaching Czech language in first stages of primary schools. The practical part links...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 211 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.