Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 260 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení pracovního výkonu ve vazbě na hodnocení a odměňování pracovníků
Balšánek, Jaroslav ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení pracovního výkonu ve vazbě na hodnocení a odměňování pracovníků. Řízení výkonu (resp. management výkonnosti) je proces zajišťující, aby soubor pracovních činností a výstupů účinně naplňoval stanovené strategické cíle organizace. V práci byly analyzovány a identifikovány faktory, které ovlivňují pracovní klima, motivaci zaměstnanců a jejich výkonnost. V teoretické části byla zpracována východiska z oblasti personálních činností, lidského kapitálu, řízení lidských zdrojů, profesních kompetencí a pracovního výkonu vybraných skupin zaměstnanců. Důraz byl kladem na definování modelů hodnocení a odměňování pracovníků. Jednotlivá kritéria jsou v podnikové praxi provázána s analytickým hodnocením práce a následně komparována s formálním hodnocením pracovního výkonu zaměstnance za určité období. Na základě takto definovaných teoretických východisek byla vytvořena druhá část práce - empirická. V této části popsán realizovaný výzkum, který byl navržen jako smíšený, tj. s využitím kvalitativního a kvantitativního přístupu. Výzkumné šetření bylo realizováno v několika fázích. Jednou z fází byla analýza zahraničních výzkumných studií zaměřených na pracovní výkon a motivaci pracovníků. Ta byla realizována na začátku roku 2021. Na základě této analýzy jsme zvolili...
Rozvoj lidského kapitálu v organizaci
Zuna, Karel ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou lidského kapitálu v kontextu dalšího profesního vzdělávání. Snaží se o ukotvení tématu v manažerských souvislostech a vzájemných ekonomicko-edukačních vztazích. Nejde totiž jen o schopnost efektivně vzdělávat a rozvíjet zaměstnance, ale o celkový koncept, strategický přístup, který je výhodný jak pro firmu, tak pro zaměstnance. Řízení lidských zdrojů je mezioborová disciplína, ve které dochází ke změnám a objevují se nové trendy, které mají zásadní možnosti využití a dopady na zaměstnance a manažery organizací. Problematiku lze teoreticky ukotvit v oblasti lidského kapitálu, vedení lidí v organizaci, dalšího profesního vzdělávání pracovníků a řízení podle cílů. Po stanovení výzkumných cílů byl definován výzkumný problém, který lze vyjádřit takto: Jaký je přístup zaměstnavatelských organizací k rozvíjení lidského kapitálu prostřednictvím dalšího vzdělávání a rozvoje zaměstnanců? Na základě toho byly stanoveny čtyři výzkumné otázky a dvě hypotézy. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat a popsat vybrané firemní procesy související s rozvojem a řízením lidského kapitálu v rámci organizací. Dále pak charakterizovat klíčové metody moderního managementu lidských zdrojů. Posledním cílem výzkumného šetření bylo identifikovat trendy v oblasti rozvoje a řízení...
Variability Among Determinants of Education Attainment: the Effect of Natural Resources and Institutional Quality in Sub-Sahar Africa
Hanspal, Tobin ; Bauer, Michal (vedoucí práce) ; Riegl, Martin (oponent)
Master's Thesis: Tobin Hanspal May 18th, 2012 Variability Among Determinants of Education Attainment: The Effect of Natural Resources and Institutional Quality in Sub-Sahara Africa ABSTRACT: This thesis exploits survey data from 21 Sub-Saharan African countries. After constructing a dataset of over 100,000 households to analyze the variability in traditional determinants of schooling attainment across exogenous domains, results indicate strong heterogeneity across countries in the effects of household composition and parental background. Additionally, findings suggest that 1) marginal effects of parental education are on average three times smaller for secondary compared to primary school attainment, 2) countries with lower corruption are correlated with higher levels of educational mobility, 3) dependence on natural resource revenue is associated with increased educational mobility. And finally 4) household wealth becomes a stronger determinant in countries with better institutions. Exogenous factors appears to have a large correlative impact on schooling outcomes, such as individuals belonging to the richest households have almost ten times the chances of completing primary schooling over the poorest quintile in less corrupt states compared to only a marginal advantage in highly corrupt states.
Souvislost profesního rozvoje ředitelů škol s fázemi jejich kariérové dráhy (z pohledu ředitelek, ředitelů mateřských škol Plzeňského kraje)
Adamová, Jitka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Práce se zabývá aktuálním tématem, které je třeba řešit v souvislosti s prosazováním principu celoživotního učení v současné vzdělávací politice a s nutností systematické podpory ředitelů škol prostřednictvím vzdělávání a rozvoje po celou dobu jejich kariérové dráhy. V době, kdy se v závislosti na měnícím se okolním prostředím proměňují i role vedoucích pracovníků ve školství, je nezbytné, aby se s myšlenkami celoživotního rozvoje vedení škol zcela ztotožnilo. V tomto smyslu je též orientován výzkum. Jeho hlavním cílem je zmapovat aktuální stav pozornosti, kterou svému profesnímu rozvoji vedení mateřských škol Plzeňského kraje věnuje. Práce je zpracována v kontextu se zvyšováním hodnot lidského kapitálu jako nástroje adaptace na změny, které přináší současný svět, vychází ze studované teorie, z informací získaných dotazníkovým šetřením, i z vlastní zkušenosti autorky. Práce přináší náčrt vnímání aktuální podpory rozvoje a vzdělávání samotnými řediteli mateřských škol Plzeňského kraje v souvislosti se zvládáním všech fází v jejich kariéře a naznačuje, že v profesním rozvoji ředitelů škol přetrvávají slabá místa a samotný rozvoj vedoucích pracovníků ve školství není koncipován jako systém.
Personální rizika v práci ředitele střední školy
Řebíčková, Lenka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
NÁZEV: Personální rizika v práci ředitele střední školy AUTOR: Mgr. Lenka Řebíčková KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Personální práce patří mezi nedílnou a významnou součást pracovní náplně každého ředitele střední školy. Efektivně a promyšleně prováděné personální činnosti ovlivňují kvalitu práce celé školy a minimalizují případná rizika při práci s lidmi. Závěrečná práce se zabývá problematikou personálních činností v souvislosti s určením nejčastějších personálních rizik v práci ředitele střední školy. Vychází ze studia odborné literatury k dané problematice a z průzkumu provedeného mezi řediteli středních škol v Libereckém kraji. Ředitelům středních škol tato práce nabízí informaci o možných personálních rizicích s ohledem na personální činnosti, se kterými daná rizika souvisejí. Klíčová slova: Riziko, Lidské zdroje, Lidský kapitál, Personální práce, Řízení lidských zdrojů, Personalistika, Řízení, Vedení, Personální činnosti
Význam odborné praxe a zvyšování odborných znalostí v rámci vysokoškolského studia jako podstatného faktoru pracovního uplatnění absolventů
Jonák, Martin ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématice reálného uplatnění absolventů po absolutoriu na trhu práce v České republice a možné přípravě na tuto problematiku během studia. Míra participace studentů na jejich budoucích profesních kvalitách a zvýšení konkurenceschopnosti jejich lidského kapitálu je předmětem této práce. Postavení absolventů se v historii České republiky mění. Tato práce popisuje vývoj postavení vysokoškolsky vzdělaného absolventa v období historie České republiky, a to před Sametovou revolucí a socializmem, následně pak vývoj vzdělávací politiky terciárního vzdělání v demokratické společnosti. Tato období jsou blíže rozpracována pomocí odborných pramenů a názorových idejí. Diplomová práce se zaměřuje na časový horizont absolventů deseti let 2006-2015. Za použití výzkumného šetření autor sleduje jednotlivé strategie a postoje studentů v rámci této problematiky. Respondenti dané cílové skupiny absolventů jsou dotazováni retrospektivně na jejich počínání při studiu. Svět se mění. Dochází k technologickému pokroku, globalizaci a rozvoji států jako socioekonomických jednotek. Stejně tak se přizpůsobují a rozvíjejí se i jednotliví aktéři vzdělávacího systému v oblasti vysokých škol. Ti se adaptují na současný stav vzdělávacího systému, trh práce a celkově se přizpůsobují společnosti, a také...
Současný pohled mezinárodních organizací na koncept celoživotního učení - srovnání UNESCO a OECD
Moss, Linda ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce představuje koncept celoživotního učení jako ambiciózní politický projekt, který se zrodil na poli mezinárodních organizací počátkem 70. let a jehož dopad dnes sahá daleko za hranice národních států i vzdělávací politiky. Oblast vzdělávání je sice stále v působnosti národních vlád, avšak i zde se od 90. let projevují silné globalizační tendence, v jejichž důsledku je národní vzdělávací politika čím dál více ovlivňována nadnárodními institucemi. Přestože koncept celoživotního učení dnes slouží jako jednotný rámec, byl v průběhu svého vývoje interpretován různě a dosud neexistuje konsenzus o tom, co přesně znamená a jak by měl být v praxi konkrétně realizován. Cílem práce je na základě analýzy klíčových dokumentů srovnat pojetí celoživotního učení mezinárodní organizace UNESCO s pojetím OECD, jakožto dvou specifických pohledů na tuto problematiku. Komparace vychází z Rubensonova modelu (2004), jenž koncept celoživotního učení nahlíží skrze tři klíčové kategorie představující hlavní aktéry společenského života - stát, trh a občanskou společnost. Vzhledem k tomu, že zvolené téma je v České republice dosud málo zpracované, cílem práce je podat ucelený přehled, včetně kritického zhodnocení pojetí obou srovnávaných organizací.
Misallocation of Human Capital: The Austrian Perspective
Skala, Jakub ; Lebovič, Michal (vedoucí práce) ; Bobková, Božena (oponent)
Vysokoškolské vzdělání je často považováno za jednu z nejbezpečnějších a nejvýnosnějších investicí do lidského kapitálu. Existují nicméně signály, že tento sektor je ve Spojených státech ve stádiu neudržitelného ekonomického růstu. Tato práce zkoumá schopnost rakouské teorie hospodářského cyklu vysvětlit možnost existence takového růstu, tj. možnost vysvětlit potenciální systematické chyby v alokaci lidského kapitálu. Docházíme k závěru, že alokace lidského kapitálu podléhá podobným tržním silám jako alokace fyzického kapitálu a že i tato může podlehnout stejným nebo podobným falešným tržním signálům, v důsledku čehož dojde k cyklu růstu a následného poklesu. Úvěrová expanze v sektoru studentských půjček potom může sloužit jako spouštěcí mechanismus takového cyklu. Dále v této práci studujeme skutečný vývoj v sektoru vysokoškolského vzdělávání a docházíme k závěru, že empirická data poskytují mnoho důvodů věřit, že ve Spojených státech skutečně došlo k nezdravému růstu (tj. k ekonomické bublině) v sektoru vysokoškolského vzdělávání.
The estimation of country - level production function aimed at understanding the role of human capital
Mačorová, Simona ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Průša, Jan (oponent)
Naším cieľom je odhad úrovne produkčnej funkcie v krajinách zamerané na pochopenie úlohy ľudského kapitálu. Analyzujeme vplyv vzdelania, najmä vplyv terciálne vzdelanej populácie v rozpätí 25 až 54 rokov, taktiež nazvané produktívny vek, na produktivitu v krajinách Európskej únie (EÚ). Dôležitou otázkou je efektívnosť inštitúcií terciárneho vzdelávania. Neskôr sme sledovali podiel ľudského kapitálu z rôznych hľadísk. Porovnávame efekt nižšieho a vyššieho terciárneho vzdelania, odlišné špecializácie a podľa pohlavia. Vzťah medzi ľudským kapitálom a produktivitou práce bol nájdený ako nevýznamný alebo významný len na 10% úrovni spoľahlivosti. Vplyv ľudského kapitálu na produktivitu práce bol nájdený ekonomicky nevýrazný, v niektorých prípadoch dokonca negatívny. Za predpokladu, že jedna z hlavných príčin týchto proti-intuitívnych výsledkov je problém spôsobený nepozorovanou heterogenitou, riešenie hľadíme pomocou odhadu inštrumentálnej premennej. Zistili sme pozitívny a významný na 5% hladine spoľahlivosti vplyv ľudského kapitálu na produktivitu práce. Vplyv vysokoškolsky vzdelaných ľudí na produktivitu práce bol zreteľný po určitom období, v našom prípade po dvoch rokoch. Kľúčové slová: ľudský kapitál, produktivita práce, Európska únia, produkčná funkcia Email autora: s.macorova@gmail.com Email...
Řešení nezaměstnanosti nástroji aktivní politiky zaměstnanosti s hlubším zaměřením na rekvalifikace
Maczáková, Lenka ; Nekolová, Markéta (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Ústředním tématem této práce jsou rekvalifikace a hodnocení účinnosti tohoto nástroje při řešení nezaměstnanosti, s regionálním dosahem v okrese Děčín. Účinnost rekvalifikací je zde zjišťována přímou souvislostí oborového zaměření kurzu s nově získaným pracovním uplatněním účastníků. Cílem analýzy je vyhodnotit nejefektivnější typy rekvalifikací v lokalitě okresu Děčín, včetně zjištění časového intervalu odchodu absolventa kurzu z registru úřadu práce po ukončení programu. Součástí je rovněž hodnocení kvality rekvalifikací účastníky kurzu a posouzení přínosu tohoto programu pro další karierní vývoj. K získání relevantních údajů byla využita data z informačního systému OK práce, osobních složek účastníků rekvalifikací a dotazníků z řad oslovených respondentů. Rekvalifikace jsou zde chápány nejen jako opatření aktivní politiky zaměstnanosti, ale také jako jeden z významných prvků celoživotního učení. Z tohoto pohledu je na rekvalifikace nahlíženo jako na nástroj řešení nezaměstnanosti podporující kultivaci lidského potenciálu, potažmo rozvoj lidského kapitálu. Prostřednictvím této teorie a teorie preferencí je zde popsána souvislost mezi úrovní lidského kapitálu a mírou participace osob na formálním i neformálním typu vzdělávání. Součástí diplomové práce je rovněž posouzení reakce MPSV v průběhu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 260 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.