Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,861 záznamů.  začátekpředchozí2842 - 2851další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.17 vteřin. 

Srovnávací průzkum dovedností žáků v chemii na ZŠ (nižším gymnáziu)
Pražienka, Miroslav ; Kloučková, Jitka (oponent) ; Šulcová, Renata (vedoucí práce)
SHRNUTÍ Miroslav Pražienka, bakalářská práce: Srovnávací průzkum dovedností žáků na ZŠ (nižším gymnáziu) Universita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra učitelství a didaktiky chemie Moderní pedagogické vědy a didaktika apelují na nový přístup k výuce, jednak po technické stránce, jednak v oblasti metod. V přípravě budoucích učitelů, ale též v celoživotním dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jsou preferovány počítače (a vše co je s nimi spojeno) a takové metody, kde se žák aktivně účastní výuky a není jen pasivním "přijímačem". Ve svém průzkumu jsem vyslyšel tyto požadavky a postavil jsem je do kontrastu s "klasickou" metodou výuky. Byly připraveny didaktické pomůcky (PowerPointové prezentace, pracovní listy, výukové didaktické hry, demonstrační pokusy, testy, včetně metodik a manuálů), pomocí kterých byli žáci vyučováni. Nakonec jim byl zadán test znalostí, který byl vyhodnocen. Třebaže výsledky tohoto jednoduchého průzkumu z různých důvodů jednoznačně nepotvrzují výraznou převahu jedné či druhé metody v oblasti efektivity výuky, ani nemohou mít statisticky vypovídající hodnotu pro velmi malý zkoumaný vzorek a též jiná další zkreslení mnoha dalšími faktory, průzkum jasně ukazuje, že výuka pomocí moderní techniky a aktivizačních metod je mnohem atraktivnější jak pro žáky, tak pro...

Vztah mysli, těla a stroje v souvislosti s rozvojem umělé inteligence
Farská, Kateřina ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Práce se zabývá souvislostmi umělé inteligence a vztahu člověka a stroje, který zkoumá především z pohledu myšlení, života a tělesnosti. První část práce je zaměřena na objasnění historických předpokladů pro vznik umělé inteligence. Velice důležitý milník zde představuje oddělení mysli a těla v dualistickém pojetí Reného Descarta. Karteziánský dualismus uvádí v pozornost tzv. problém mysli a těla, který je dodnes skloňován v souvislosti s umělou inteligencí. Newtonovská mechanika, která navazuje na Descartovy myšlenkové koncepty, uplatňuje ideu světa jako mechanického stroje, což postupně vede k tomu, že i lidské tělo začíná být chápáno jako stroj. Vzniká tak prostor pro úvahy o vytvoření uměle myslící bytosti-stroji. Umělá inteligence je konfrontována se vztahem člověka a stroje. Druhá část práce bude proto věnována vymezení shod a rozdílů mezi člověkem a strojem na základě analýzy jejich vlastností. Ty budou definovány prostřednictvím jejich vztahu k pojmům jako stroj, život, přirozené, umělé, mentální stav, myšlení, vědomí, tělesnost. Na základě poznatků získaných v rámci těchto pohledů bude provedeno porovnání člověka a stroje. Poslední část práce se soustředí na způsoby, jakými jsou poznatky o vztahu člověka a stroje, mysli a těla aplikovány v jednotlivých směrech umělé inteligence. Detailnímu rozboru bude podroben zejména počítačový funkcionalismus. Tento tradiční směr umělé inteligence vychází z algoritmizovatelné povahy mysli, kterou modeluje prostřednictvím symbolických reprezentací. Analýza bude doplněna o alternativní směry v umělé inteligenci -- konekcionismus a zjednávací přístup. Tyto tři přístupy budou zhodnoceny v přímé návaznosti na poznatky získané ve druhé části práce. Smyslem práce je zdůraznit význam vztahu člověka a stroje, mysli a těla v souvislosti s umělou inteligencí, také v smyslu dalšího rozvoje a směřování této vědní disciplíny. V práci bude sledována linie vlivu karteziánsko-newtonovského myšlení v rámci dané problematiky. Bude poukázáno na možnosti a omezení tohoto paradigmatu, dualistického a materialistického (mechanistického) přístupu. Metoda práce je sumarizačně-kompilační, založená na uvedení relevantních informací a objasnění souvislostí.

Mobilní Business Intelligence
Křižka, Radek ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Business Intelligence (BI) nástroje se staly klíčovou komponentou fungování mnoha dnešních podniků díky svým přínosům -- přístupu k datům z různých zdrojů v jednotné podobě a podpoře rozhodování, které pomáhá společnostem se přiblížit vytyčeným cílům. Mnozí zaměstnanci dnes tráví více času mimo svoji kancelář a nemohou přistupovat k podnikovým datům. Přístup na internet skrze mobilní zařízení změnilo způsob, jakým lidé získávají potřebné informace. Využívání mobilních technologií znamená mít potřebné informace kdykoliv a kdekoliv dostupné, což umožňuje dělat rozhodnutí rychleji. Práce se zaměřuje na mobilní Business Intelligence a jejím cílem je poskytnout ucelený pohled na tuto oblast, zhodnotit situaci a trendy na trhu, definovat kritické faktory úspěšnosti implementace projektů a představit mobilní platformu QlikView. Dále jsou zde vysvětleny rozdíly mezi tradičním a mobilním BI, shrnuty výhody a nevýhody těchto nástrojů a problémy, se kterými je třeba se vypořádat. Čtenář se dozví, pro jaké uživatele a typy pracovních činností je mobilní BI určeno. Vymezené kritické faktory úspěšnosti mohou být užitečným zdrojem informací pro společnosti, které plánují zavedení mobilního BI.

Strategické řízení a budování značky Pilsner Urquell
Nováková, Tereza ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Kraus, Karel (oponent)
Práce je strukturována do devíti kapitol. V prvních třech kapitolách se zabývám teoretickými východisky, která tvoří základ pro následujících šest kapitol praktické části. První kapitola je věnována definici základních pojmů, jako je značka, vztah značky a produktu a na příkladu značky Pilsner Urquell pak také popisuji základní prvky značky. V druhé kapitole se věnuji dvěma klíčovým konceptům strategického řízení značky. Prvním z nich je koncept identity značky, kde vysvětluji dimenze identity značky a popisuji také typické problémy, se kterými se brand manažeři setkávají ve vztahu k tomuto tématu. Druhým konceptem je koncept hodnoty, u kterého podrobně popisuji zdroje hodnoty značky prostřednictvím kategorií znalost značky, věrnost značce, vnímaná kvalita značky a asociace spojené se značkou. Ve třetí kapitole se zabývám procesem strategického řízení značky počínaje stanovením positioningu, přes plánování a implementaci marketingových programů až po měření a udržování hodnoty značky v čase. Zabývám se zde také přínosy silné značky jak pro firmy, tak pro spotřebitele a uvádím bariéry, se kterými se brand manažer může setkat při snaze silnou značku vybudovat. Kapitola končí rozborem složek marketingového mixu a jeho vlivem na budování hodnoty značky. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na analýzu českého pivního trhu. Ačkoliv cílem této práce není rozbor českého pivního trhu, považuji za důležité seznámit sebe i čtenáře se základními fakty a hlavními vývojovými trendy na tomto trhu. Kapitola také zasazuje český pivní trh do světového kontextu a krátce se dotýká marketingového mixu pivního trhu a jeho specifik. V páté kapitole zužuji záběr diplomové práce pouze na společnost Plzeňský Prazdroj, a.s. Jejím majitelem je společnost SAB Miller plc., což do značné míry ovlivňuje řízení společnosti. Kromě stručného nastínění historie obou společností se soustředím zejména na marketingové řízení společnosti Plzeňský Prazdroj v kontextu SAB Miller a vysvětluji způsob řízení portfolia značek. Na závěr se zmiňuji o Etickém kodexu pro marketingovou komunikaci Plzeňského Prazdroje, jež je pro pivovarnickou společnost tohoto významu v dnešní době nepostradatelný. Šestá kapitola je věnována přestavení značky Pilsner Urquell. Popisuji zde historii značky, výrobní specifika tohoto piva, zabývám se působením značky na zahraničních trzích z pohledu exportních a licenčních aktivit a kapitolu uzavírám krátkým pohledem na mezinárodní marketingové řízení značky. Sedmá kapitola spolu s následující osmou a devátou kapitolou tvoří jádro diplomové práce. V sedmé kapitole se věnuji strategickému řízení značky Pilsner Urquell v rámci českého trhu. Abychom mohli cílového zákazníka oslovit, musíme ho nejdříve důkladně poznat, nejprve se tedy zabývám cílovou skupinou a typickými spotřebními příležitostmi pro tuto značku. Velkou pozornost věnuji rovněž positioningu a marketingovému mixu značky Pilsner Urquell, tedy výrobkové, cenové, distribuční a komunikační strategii. Osmá kapitola je zaměřena na analýzu příležitostí pro značku Pilsner Urquell ve vztahu k mladým mužům mezi 18 a 29 lety. Po analýze konkurenčních značek Heineken a Stella Artois, která zahrnuje definici cílového spotřebitele, rozbor positioningu značky a její komunikace, přistupuji ke kvalitativnímu výzkumu, ze kterého sestavuji SWOT analýzu pro tuto cílovou skupinu a vyvozuji závěry pro návrh komunikační strategie. Poslední devátá kapitola obsahuje návrhy možné komunikační strategie pro značku Pilsner Urquell ve vztahu k výše zmíněné cílové skupině. Návrhy jsou rozděleny do pěti bloků podle zaměření, kterými jsou on-trade a off-trade aktivace, aktivace v nových médiích, prostřednictvím speciálních eventů zaměřených na mladé a product placement v PC hrách a ve filmech.

Trenažér Mariáše
Malý, Dominik ; Bílý, Tomáš (oponent) ; Senft, Martin (vedoucí práce)
Mariáš je pravděpodobně nejznámější a nejoblíbenější karetní hrou v Čechách a přitom zůstává téměř výhradně výsadou našich luhů a hájů. V této práci studujeme, jakým způsobem je možné tuto zajímavou hru implementovat v řeči jedniček a nul výpočetních zařízení. Je zde také stručně popsán vývoj algoritmů pro implementaci her s úplnou informací a nulovým součtem, od stařičkého minimaxu, přes alfa-beta prořezávání až k mému vlastnímu upravenému negamaxu - algoritmu pro hry s neúplnou informací, používajícímu obecnější postup, který by teoreticky mohl být rozšiřitelný na všechny existující i neexistující karetní hry.

3D maze
Ružinský, Jozef ; Dokulil, Jiří (oponent) ; Štanclová, Jana (vedoucí práce)
Cieľom práce je vytvoriť 3D akčnú hru, ktorá vychádza z hry Descent. Úlohou hráča bude hľadať cestu bludiskom. To bude dynamicky generované pri každom spustení hry a okrem správnej cesty bude obsahovať množstvo slepých uličiek. Hráčovi budú cestu sťažovať počítačom ovládaní nepriatelia. V bludisku bude možné nájsť rôzne veci, ktoré hráčovi doplnia život a náboje.

Pixelart
Sýkora, Ondřej ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent)
Všechny velké utopické teorie o transformaci spolecnosti na základe zmen ve zpusobech lidské komunikace jsou zatím nesplnené a zrejme mnohé z nich navždy zmizí v zapomnení. Hlasatelé Velkých teorií pomalu utichají a my jsme vystaveni jinému, tichému, ale zato duraznému procesu promeny. Digitální technologie dnes ve vyspelých státech sveta prostupuje takrka všemi oblastmi lidské cinnosti. Na rozdíl od nových médií minulosti digitální technologie je prístupná nebývale velkému okruhu lidí. A díky jejich interaktivní povaze mohou všichni vnímatelé aktivne reagovat, spolupracovat na vytvárení informace nebo ji prímo sami tvorit. Pro ucitele výtvarné výchovy to znamená vyrovnat se s velkou oblastí nových médií, která díky digitalizaci a masové produkci už nejsou cenove nedostupnými, a proto nadstandardními nástroji výtvarného projevu. Bežným mobilním telefonem mužeme natácet filmy, nahrávat zvuky. Analogové fotoaparáty byly témer úplne vytlaceny digitálními, s nimiž odpadá technicky i financne nárocný proces vyvolávání filmu. Pocítace se staly nedílnou soucástí domácností a vetšina detí k nim má prístup. Troufám si ríci, že absence širšího využití digitálních technologií v našich školách není jen problém financní. Jde o to, že technický vývoj predbehl tempo, jímž jsou ucitelé schopni vstrebat nové informace a...

Využití nástroje Informatica v datovém skladu a optimalizace ETL procesů
Adámek, Karel ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Derfler, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ETL vývoje v rámci Business Intelligence řešení. Analyzuje širší portfolio aplikací podporujících ETL vývoj, poskytuje přehled jejich základních charakteristik. Detailní analýze podléhá dvojice vybraných nástrojů, jejichž funkčnost je demonstrována na vývoji reálných transformací. Dále jsou analyzovány výhody a možná rizika přechodu na vyšší verzi produktu PowerCenter společnosti Informatica. Podstatná část práce se zabývá optimalizačními postupy, které jsou aplikovány do reálného provozu datového skladu a jsou analyzovány jejich přínosy z hlediska úspory strojového času. Cílem práce je poskytnout detailní pohled do nástrojů ETL, tvorby samotných ETL transformací a v neposlední řadě také způsoby optimalizace ETL transformací. Diplomová práce si klade za cíl vyřešit problematiku výběru vhodného ETL nástroje a to nejen z pohledu ETL vývojáře v podobě detailního porovnání použitelnosti dvojice nástrojů, ale i z pohledu managementu v podobě obecného přehledu, základních charakteristik a porovnání širšího portfolia ETL nástrojů. V rámci detailnější analýzy sady nástrojů Informatica PowerCenter by měla poskytnout odpovědi na otázky: "Jaké výhody přináší upgrade Informatica PowerCenter řady 7 na řadu 8?" nebo "Jaké problémy může tento upgrade způsobit a jak je řešit? Část věnovaná optimalizaci si klade za cíl poskytnout náhled do základních optimalizačních procedur uvnitř datového skladu a porovnání jejich přínosů. Paralelně s analytickou částí bude probíhat i tvorba praktické části diplomové práce, která spočívá ve vývoji reálně používaných ETL transformací a v optimalizaci vybraných ETL transformací datového skladu. V úvodu se diplomová práce soustřeďuje především na analytickou činnost spočívající v průzkumu produktů, které udávají trend v oblasti současného ETL vývoje. Dále shromažďuje detailní poznatky o dvojici konkrétních produktů, které poté aplikuje při tvorbě ETL transformací. Druhá analytická fáze se zaměřuje na optimalizační procedury. Poznatky získané v této části jsou následně využity v praxi, včetně příslušné závěrečné analýzy přínosů těchto procedur. Diplomová práce se také pokouší nastínit alespoň okrajově budoucí vývoj v oblasti ETL. Její hlavní přínosy tkví v poskytnutí nejen uceleného přehledu ETL nástrojů, ale i v detailní analýze kladů/záporů dvojice vybraných produktů. Práce poskytuje odpovědi na otázky formulované v úvodu a spojené s přechodem na vyšší verzi produktu PowerCenter. Analýza optimalizačních postupů umožnila provést optimalizaci 29 ETL transformací a byla prokázána jejich vysoká účinnost.

Herní interakce dvouletého dítěte se členy jeho rodiny
Kubů, Miloslava ; Šulová, Lenka (oponent) ; Šírová, Eva (oponent)
Jsem nida v pritomnosti malych deti. Neprestavaji me stale neeim nov,Ym prekvapovat, svou napaditosti, se kterou vymysleji rUzne hry, svou bezprostrednosti, uprimnosti svych reakci. Neubranim se usmevu, kdyz jsem svedkem toho, jak se spontanne raduji z nejakeho "objevu". Detstvi neni samozrejme jenom "prochazka rUzovou zahradou", je nutne se vyporadat s mnoh,Ymi narocn,Ymi situacemi. Nektere pritorn k zivotu prirozene paW, jde zaroveii o pHlezitosti, ktere lze vyuzit k nasernu dalsfmu osobnostnimu rUstu. Mnohym dalsim uskalim lze vsak, dIe meho nazoru, predejft. Tuto rnoznost majf od pocatku "ve svych rukach" predevsim nejblizsf lide kazdeho dftete, tedy elenove jeho rodiny, obzvlaste jeho rodice. To oni se pro ne stavaji prUvodci pri poznavani "toho velkeho sveta". Zalezf na nich, jak se s tfrnto ukolern vyrovnaji. Idealni je, aby jejich pomoc byla eim dal nenapadnejsf, aby dite spiSe podporovali v postupnem osamostatiiovani. Meli by vytvaret vhodne podrnfnky, v rarnci kazdodennfch kontaktu, interakci rUzneho razu dodavat odvahu, podporovat sebeuctu dftete, oceiiovat jeho vYkony. Vhodn,Ym prostredkem pro osobnostnf rozvoj vsech zueastnenych jsou rozmanite hemi interakce. V priznive atmosfere pri hre, at' jiz je pospolu cela rodina Ci jsou do nf zahrnuty jen nektere dyady, muze dochazet k rnnoha pozitivnfrn...

Dehumanizace myšlení
Kršňák, Jan ; Hanáková, Petra (oponent) ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce nechce mít pravdu. Budu začínat o sobě. Jako malý jsem šilhal. Při pohledu do zrcadla jsem měl pocit, že moje oči se nechtějí moc sledovat a raději by zmizely někam z dosahu zarámované reflexní plochy. Pak jsem podstoupil dva operační zákroky, v jejichž důsledku se na mě sice již dalo dívat, ale protože jsem zároveň nabyl krátkozrakosti, nemohl jsem se zase dívat já. Svět se mi rozmazal do barevných skvrn. Od té doby nejsem schopen vidět nic takové, jaké je to ve skutečnosti - na ta vybroušená skla, na moje objektivy, bez přestání usedá prach a pyl a občas za ně zapadne kolem letící hmyz, který pak zmateně hledá cestu ven skrze mé rohovky. Díky podobným zážitkům nejsem "mužem hnaným touhou po pravdě jako Isaac Newton jež si jednou vpíchl tupou jehlu mezi oko a oční důlek aby mohl studovat oční anatomii" a nechám se spíš inspirovat Andy Warholem, který si představoval, jaké to muselo být v dobách, než optici všem srovnali vidění na 20-20, v časech, kdy každý viděl jinak. Víc než věda o správném pohledu, to bude taková pop filosofie o rozmanitých viděních. O tom, jak se obrazotvornost baví lidským myšlením. Vyprávění o modrosti a duchamplnosti. Příběh o pohledu z roku 1521, kdy Magellan našel na Borneu hmyz ve tvaru listu, ale myslel si, že se jedná o strom s chodícími listy, které...