Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,384 záznamů.  začátekpředchozí27375 - 27384  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.45 vteřin. 

Profil současného českého učitele literatury (na druhém stupni základních škol)
Zuntová, Lucie ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
ABSTRAKTY Profil současného českého učitele literatury Tato diplomová práce se zabývá tím, jaký je dnešní učitel literatury. Zaměřila jsem se na pedagogy, kteří učí na druhém stupni základních škol. Tyto školy se nacházejí ve městech, která nepřesahují počtem obyvatel 20 000. Jedná se tedy podle mého názoru o maloměstské školství. Skutečný profil by měl vzniknout na základě výzkumu. Ten jsem realizovala pomocí dotazníků, které jsem rozdala vyučujícím, ale také dětem. Nejedná se tedy o profil vědecký, ale o profil, který vznikne na základě zúženého pohledu dvou odlišných skupin - žáků a učitelů. Dotazníky jsem se snažila pečlivě vyhodnotit, analyzovat a správně interpretovat. Výsledný profil jsem zkombinovala z výsledku od žáků i výsledků od dospělých. Otázky nebyly složité ani moc časově náročné. Byly to otázky otevřené, ale také uzavřené. V některých otázkách se měli dotazovaní vyjádřit zcela sami, u některých otázek jsem dala možnost volby. Pro děti jsem připravila 21 otázek, pro pedagogy otázek 23. Během doby, kdy jsem obcházela základní školy a prosila o pomoc a spolupráci, jsem se bohužel setkala také s negativním přístupem vedení, ale také i od učitelů jsem si vyposlechla kritiku. Když se již povedlo dotazníky dostat do škol přes vedení, ne každý učitel mi pomohl. Někteří odmítli vyplnění dotazníku...

Transferové ceny ve specifických smlouvách pro finanční řízení podniku
Brabenec, Tomáš ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Krabec, Tomáš (oponent) ; Kiesewetter, Zbyněk (oponent)
Můj výzkum uzavřený disertační prací se věnoval transferovým cenám ve finančním řízení podniků. Cílem práce bylo analyzovat využití smluv o podílení se na nákladech, smluv o přispívání na náklady a smluv o úrovni služeb ve skupině spojených osob ve skupině nadnárodních společností. Práci jsem rozdělil do tří logických celků. První část mé práce analyzovala dostupné vědecké práce a odbornou literaturu. Tématu se věnuje řada publikací, avšak pouze okrajově, vycházel jsem proto zejména z právních textů. Potenciál praktického využití jsem usoudil ze zjištění, že cca 72 % společností podnikající ve výzkumu a vývoji, jsou společnostmi, které podnikají v uskupení spojených osob. Pouze cca 1,1 % společností podniká mimo podnikové uskupení. Zbylou část (26,9 %) společností se mi nepodařilo přiřadit k jedné těchto skupin. Druhou část práce jsem věnoval smlouvám o podílení se na nákladech a smlouvám o přispívání na náklady společně. Základní problém obou smluv je odhad důvodně očekávaných prospěchů. Navrhnul jsem postup jak odhadovat podíly na benefitech účastníků a na jakých ukazatelích je měřit. Následně jsem definoval podíly na nákladech. Navrhnul jsem definování K.O. kritéria i pro jinou legislativu než legislativu USA při chybně nastavených podílech. V rámci teoretického pojednání o vážených nákladech na kapitál jsem zjistil, že společnosti, které nejsou součástí skupiny spojených osob, vykazují nižší WACC. Upozornil jsem na podstatný vliv uzavřených dohod o zamezení dvojího zdanění. Zjistil jsem, že hrozí dvojí zdanění užitků. Jako alternativu k výše uvedeným smlouvám v ČR jsem uvedl smlouvu o sdružení podle občanského zákoníku. Třetí část své práce jsem věnoval smlouvě o úrovni služeb, a to jak jejím teoretickým, tak praktickým problémům. V prvé řadě dospívám k závěru, že je nutné určitými způsoby měřit užitek, neboť je velmi důležitým faktorem na straně příjemce služeb. Užitek však není možné měřit přímo, nýbrž přes pomocné veličiny, kdy dané zjišťování bude vždy ovlivňováno aplikovanými účetními standardy. Druhým zkoumaným aspektem byla alokace nákladů poskytovatele na služby. Zde dospívám k závěru, že neexistuje univerzálně správný způsob, nicméně podstatné pro tyto náklady jsou pouze skutečné relevantní náklady vynaložené v souvislosti s poskytováním nehmotných statků. V poslední řadě jsem se věnoval řešení obvyklé výše ziskové přirážky nad náklady poskytovatele nehmotných statků. Docházím k závěru, že při nastavení ziskových přirážek v souladu s principem tržního odstupu je vhodné vycházet z úrovně obvyklého zhodnocení investovaných aktiv u poskytovatele.

Citování vědecké literatury prostřednictvím formátu XML
Jansová, Linda ; Nič, Miloslav (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent) ; Strossa, Petr (oponent)
Disertace je zaměřena na problematiku využití jazyka XML pro účely citování. Nejprve je přiblížen současný stav problematiky citování, který je významně ovlivněn rozvojem elektronického publikování. Následně jsou představeny vybrané projekty zaměřené na strojově srozumitelná citační data a způsoby zahrnutí citačních dat do XML formátů. Podrobně jsou charakterizovány citační formáty užívané v praxi, a to jak formáty využívající jazyk XML, tak další formáty. Stručně jsou představeny vybrané citační manažery jako nástroje využívané při automatizované práci s citačními daty. Pozornost je věnována také typologii citovaných dokumentů. Zahrnuta je i podrobná analýza citační praxe uplatňované v tzv. barevných knihách IUPAC. Na základě dílčích zjištění byly formulovány doporučené postupy pro zahrnutí citačních dat do XML formátů. Doporučené postupy mají podobu sedmi zásad, které lze stručně shrnout takto: využití kódování UTF-8, nízký počet prvků i atributů, maximální strukturování dat, využití řízených slovníků, zachycení hierarchie dat a propojení dat pomocí odkazů, využití existující typologie dokumentů nebo vytvoření nové typologie, využití principu rekurze při práci s daty. Na základě doporučených postupů byl navržen experimentální formát. Možnost jeho implementace v praxi je ukázána na příkladu citačních dat z...

Edukce dospělých v pojetí polských andragogů
Pavlů, Jiří ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Palán, Zdeněk (oponent)
Disertační práce pod názvem "Edukace dospělých v pojetí polských andragogů" (Education of Adults: Approach of Polish Andragogues) přibližuje problematiku vývoje edukace dospělých na příkladu jedné ze sousedících zemí s Českou republikou - Polsku. Těžiště práce spočívá v prezentaci teoretických poznatků z oblasti vzdělávání dospělých v historickém vývojovém sledu událostí v období XIX.-XXI. století. Prostřednictvím interpretací názorů a představ o edukaci dospělých dobovými osvětovými pracovníky - průkopníky polské andragogiky - dává předložená práce příležitost k seznámení se s řadou osobností v oblasti vzdělávání dospělých. Je to bohatý a přínosný zdroj informací o jejich vlivu na vznik a rozvoj základů andragogiky, jejich vkladu při tvorbě a řízení osvětových institucí, teoretické a vědecké činnosti, budování tradic přetrvávajících dodnes. Součástí práce jsou rovněž přílohy, přibližující přehledný systém edukace v Polsku, udílené odborné a vysokoškolské tituly a vědecké hodnosti, anotace vybraných periodik a andragogických nakladatelství, úplný jmenný seznam vydaných titulů (1994-2006) edice Knihovna edukace dospělých a jsou uvedena Sdružení polských osvětových pracovníků a Sdružení polských osvětářů. Přínos disertační práce lze spatřovat zejména v: prezentaci historických a současných poznatků, tak jak...

Strategie marketingové komunikace vysokoškolské instituce s důrazem na využití stakeholder managementu
Slabá, Marie ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent) ; Štarchoň, Peter (oponent)
Disertační práce řeší problematiku marketingové komunikace vysokoškolských institucí. Do této doby nebyla problematice komunikace vysokoškolských subjektů věnována dostatečná pozornost, což bylo hlavním důvodem pro výběr a řešení tématu dizertační práce. Marketingová komunikace vysokoškolských subjektů je chápána jako komplexní problém zapadající do strategického marketingu uvedených institucí. Hlavní důraz je kladen na plánování marketingové komunikace vysokoškolského subjektu. Dizertace vychází z nejnovějších poznatků v oblasti teorie marketingové komunikace jako součásti marketing managementu. Disertace je založena na analýze a mapování klíčových skupin stakeholderů prostřednictvím Metodiky Stakeholder Circle. Disertační práce je rozčleněna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola analyzuje současný stav zkoumané problematiky v ČR i zahraničí. Druhá kapitola vymezuje předmět zkoumání disertační práce, přínosy autorky na úrovni teoretické i praktické a cíle disertační práce. Třetí kapitola podrobně rozebírá metodiku práce a použité vědecké metody i hypotézy, které byly pro další zkoumání stanoveny. Výsledky a interpretace vlastního zkoumání autorky jsou shrnuty v kapitole čtvrté. V závěru této kapitoly jsou verifikovány hypotézy a navržena opatření. V závěru práce jsou shrnuty přínosy disertační práce a naplnění formulovaných cílů.

Dětské světy a fenomény reality v německy psané problémově orientované literatuře pro mládež v poslední třetině 20. a na začátku 21. století
Bučková, Tamara ; Veselá, Gabriela (vedoucí práce) ; Kouřimská, Milada (oponent) ; Lenčová, Ivica (oponent)
Projekt se zaměřuje na práci s celistvým literárním textem. Těžiště projektu spočívá v seznámení s románem "Malka Mai" od Mirjam PRESSLEROVÉ, románem s vícesměrnou adresností textu, zachycujícím dětství v době druhé světové války. Jádrem projektu je společné čtení a reflexe textu. Literární projekt má sloužit jako pozvánka k četbě románu - jeho cílem je otevřít diskusi k interkulturním aspektům tématu, přesahujícímu oblast literatury. Projekt tímto způsobem zdůrazňuje nutnost všeobecného historického a společenského přehledu, povědomí o druhé světové válce jako o jedné z klíčových událostí 20. století. Je prostředkem k prohloubení literárních a sociálních kompetencí a zároveň umožňuje automatické rozvíjení kompetencí jazykových (včetně kompetencí komunikačních). Didaktická adaptace románu "Malka Mai" je určena pro studenty čtyřletých gymnázií a studenty vyššího stupně víceletých gymnázií. Lze ji využít také na dalších typech středních škol, na kterých se němčina vyučuje jako první nebo druhý cizí jazyk.

Zhudebňování české moderní poezie
Žárská, Marie ; Mocná, Dagmar (oponent) ; Peterka, Josef (vedoucí práce)
Téma diplomové práce Zhudebňování české moderní poezie je rozděleno do tří částí. Estetický horizont dokládá, že vztah poezie a hudby je v Evropě nosným tématem již od dob antiky. Ve 20.století je vztah poezie a hudby předmětem nejrůznějších výzkumů i tématem odborných diskuzí. Z vědeckých publikací jsou pro tematiku nejpřínosnější publikace O.Zicha, R.Welleka a A.Sychry. Diplomová práce na téma Vztah poezie a hudby byla napsána roku 1989. Zabývá se především pojmem hudebnost verše a poezií 19.století. Kniha V.Merty Zpívaná poezie nám umožňuje pohlédnout na poezii a proces zhudebňování očima muzikanta. V heuristické části jsou registrovány zhudebněné básně, které vyšly na zvukovém disku od listopadu roku 1989 do září roku 2008. Seznam je sestaven za účelem pozdějšího využití v pedagogické praxi a obsahuje 251 básní. Samotnému seznamu zhudebněných básní předchází kapitola Materiál a metodologické postupy, která popisuje především proces sestavování seznamu a upřesňuje jeho využití, komentuje zúžení výběru. Třetí část obsahuje interpretaci vybraných básní a následnou komparaci zhudebnění takových básní, které zaujaly více muzikantů. Do výběru jsou zahrnuty také tři básně, které vešly do povědomí široké společnosti. Obsahuje básně Blázen od B.Reynka, Svatební píseň od J.Seiferta, Ukolébavku od J.Seiferta,...

Psychiatrie, duševní nemoc a kultura
Müller, Matyáš ; Komárek, Stanislav (vedoucí práce) ; Fulka, Josef (oponent)
Práce si klade za úkol zmapovat širokou oblast psychiatrie a duševní nemoci z převážně antropologického hlediska. Téma zkoumá na třech rovinách. V první části se zabývám psychiatrií jakožto specifickým kulturním produktem a zkoumám, jakým způsobem sama sebe ustavuje jako objektivní vědu. Závěrem této části je, že ačkoliv psychiatrie rozvíjí svůj přírodovědný aspekt, její humanitně-vědní aspekt se rozvíjí jen pomalu a v zásadě stojí na evolucionistickém paradigmatu 19. století. V současné době se objevuje řada zdrojů nového, méně etnocentrického a scientistického a více reflexivního psychiatrického paradigmatu, ovšem z důvodu institucionální rigidity stávajícího paradigmatu zatím zůstává spíše vizí než skutečností. V druhé části se zabývám duševní nemocí jako abstraktním pojmem. Zajímá mě, jestli jsou západní psychiatrické klasifikace univerzální a jaké jsou různé kulturně specifické formy duševní nemoci a způsoby její konceptualizace. V třetí části, která je částečně založena na mém terénním výzkumu, se zabývám otázkou, jak se duševní nemoc jako abstraktní pojem vtěluje do konkrétního člověka a jak se liší pohled duševně nemocného člověka od pohledu profesionála z oblasti péče o duševně nemocné. Záměrem práce je také ukázat, že ačkoliv se všechny tři roviny prolínají, jejich jednota není samozřejmá, ale...

Řízení pracovního výkonu - efektivní motivace a rozvoj zaměstnanců
Jelínková, Petra ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent) ; Folwarczná, Ivana (oponent)
Disertační práce se věnuje pracovnímu výkonu zaměstnance, jeho motivaci a rozvoji. V teoretické části této práce bylo analyzováno současné vědecké poznání v oblasti personální práce, řízení pracovního výkonu a motivace, které bylo dále prakticky ověřeno dotazníkovým šetřením v konkrétní firmě, která je lokální pobočkou mezinárodní organizace. Dotazníkové šetření bylo koncipované tak, že umožnilo srovnání s trhem. Na základě těchto poznatků byly identifikovány slabé stránky, které se prakticky vyskytují při uplatňování koncepce řízení pracovního výkonu. Analýza dotazníkového šetření a dostupných zdrojů byly podkladem pro vznik nového modelu motivujícího přístupu k rozvoji zaměstnance v rámci uplatňování koncepce řízení pracovního výkonu. Tento model byl aplikován do praxe, konkrétně ve firmě, ve které bylo provedeno dotazníkové šetření. Tím byl naplněn cíl práce.

Význam prvků komunikace pro práci manažera
Stěhulová, Eva ; Fiedler, Jiří (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Komunikace slouží jako prostředek pro vytváření a udržování interpersonálních vztahů, jak v osobní, tak i profesní sféře. Umění komunikace je důležité pro každého, ale pro manažery je jedním z pilířů jejich práce. Čím lépe s kolegy komunikují, tím lepší jsou výsledky, které oni a jejich týmy odvádějí. Přenos, zpracování a uchování informací je základním procesem pro efektivní vnitropodnikovou komunikaci. Správná interní komunikace slouží jako jeden z nástrojů pro naplňování cílů podniku na základě kvalitního přenosu informací. Diplomová práce je zaměřena na zkoumání významu klíčových prvků komunikace, majících vliv na výkon manažerské činnosti na základě prostudování odborné literatury a výzkumu v praktické části práce. Výstupy získané zpracováním výsledků provedeného výzkumu dotazníkovým šetřením mohou sloužit k rozvoji komunikačních dovedností vedoucích pracovníků a ke zlepšení způsobu přenosu informací k podřízeným.