Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prvky podporující autonomii studujících v současných učebnicích německého jazyka pro střední školy a jazykové kurzy
Klápšťová, Květoslava ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Andrášová, Hana (oponent) ; Spáčilová, Libuše (oponent)
Tato práce si klade za cíl na základě odborné literatury charakterizovat autonomního studujícího a vymezit prvky, které lze v učebních souborech cizích jazyků používat pro rozvíjení jeho autonomie. Následně se budeme zabývat těmito prvky v učebních souborech německého jazyka pro střední a jazykové školy a v učebních souborech odborného jazyka a posuzovat, do jaké míry rozvíjí učebnice schopnost studujícího samostatně rozvíjet vlastní cizojazyčné znalosti, jak přispívá k přenášení zodpovědnosti za vlastní učení na studujícího. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nácvik ústního a písemného referátu na české vysoké škole v česko-německém interkulturním prostředí
Hasilová, Helena ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Janíková, Věra (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Mým záměrem je, aby výsledky této práce bylo možno aplikovat ve výuce německého odborného jazyka na vysokých školách (např. v Jazykovém centru UK FF), a proto jsem výzkum provedla na základě materiálu získaného z prací studentů negermanistů, kteří se jazyku učí právě zde. Jedná se o studenty filologických i nefilologických oborů a cílem jejich studia němčiny je práce s odborným jazykem, a to v jeho psané i mluvené podobě.
Dětské světy a fenomény reality v německy psané problémově orientované literatuře pro mládež v poslední třetině 20. a na začátku 21. století
Bučková, Tamara ; Veselá, Gabriela (vedoucí práce) ; Kouřimská, Milada (oponent) ; Lenčová, Ivica (oponent)
Projekt se zaměřuje na práci s celistvým literárním textem. Těžiště projektu spočívá v seznámení s románem "Malka Mai" od Mirjam PRESSLEROVÉ, románem s vícesměrnou adresností textu, zachycujícím dětství v době druhé světové války. Jádrem projektu je společné čtení a reflexe textu. Literární projekt má sloužit jako pozvánka k četbě románu - jeho cílem je otevřít diskusi k interkulturním aspektům tématu, přesahujícímu oblast literatury. Projekt tímto způsobem zdůrazňuje nutnost všeobecného historického a společenského přehledu, povědomí o druhé světové válce jako o jedné z klíčových událostí 20. století. Je prostředkem k prohloubení literárních a sociálních kompetencí a zároveň umožňuje automatické rozvíjení kompetencí jazykových (včetně kompetencí komunikačních). Didaktická adaptace románu "Malka Mai" je určena pro studenty čtyřletých gymnázií a studenty vyššího stupně víceletých gymnázií. Lze ji využít také na dalších typech středních škol, na kterých se němčina vyučuje jako první nebo druhý cizí jazyk.
Úloha reálií jako zprostředkovatele interkulturního učení ve vyučování cizím jazykům se zřetelem na němčinu jako cizí jazyk
Nečasová, Pavla ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Höppnerová, Věra (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Tato práce se proto zaměřuje na základní problémy v postavení a úkolech reálií ve vyučování cizím jazykům a dává si za cíl přispět tak k řešení problematiky výuky reálií ve vyučování cizím jazykům. Dále je cílem této práce posouzení možností promítání. problematiky interkulturních aspektů do výuky právě prostřednictvím reálií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti využití prvků projektového vyučování v hodinách německého jazyka na gymnáziích v České republice.
Zapletalová, Pavla ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Spáčilová, Libuše (oponent) ; Janíková, Věra (oponent)
Projektová metoda není metodou neznámou. Již od dob J. A. Komenského, v jehož díle se některé z jejích obecných principů také objevují, zaujímá mezi jinými metodami své právoplatné místo. Z nejnovějších vědeckých pohledů je řazena mezi metody tzv. skupiny činnostné pojatých metod a přístupů. Ty zdůrazňují v hodinách především význam citově zabarvené činnosti, multisensorického přístupu к vyučovací látce, situativnosti a úzkého propojení s reálným světem. Jako jeden z nejvhodnějších modelů projektu v současnosti se jeví model zformulovaný německým pedagogem Herbertem Gudjonsem, jehož význam spočívá zejména v komplexnosti jeho pojetí. Projektová metoda s sebou přináší jak pozitivní aspekty, tak také jistá úskalí a rizika, na které je potřeba brát zřetel, pokud dochází к rozhodování o výběru vhodné vyučovací metody. Z pohledu výuky cizích jazyků se navíc některé její znaky z obecného modelu v cizojazyčné výuce vůbec neuplatní, popřípadě se uplatní pouze částečně. Naopak ke slovu přicházejí jiné dimenze, které vycházejí se specifičnosti výuky cizích jazyků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Úloha reálií jako zprostředkovatele interkulturního učení ve vyučování cizím jazykům se zřetelem na němčinu jako cizí jazyk
Nečasová, Pavla ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Höppnerová, Věra (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Tato práce se proto zaměřuje na základní problémy v postavení a úkolech reálií ve vyučování cizím jazykům a dává si za cíl přispět tak k řešení problematiky výuky reálií ve vyučování cizím jazykům. Dále je cílem této práce posouzení možností promítání. problematiky interkulturních aspektů do výuky právě prostřednictvím reálií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza čítanek německého jazyka pro střední školy na českém území se zaměřením na germánskou mytologii (1800-2000)
Besedová, Petra ; Veselá, Gabriela (vedoucí práce) ; Spáčilová, Libuše (oponent) ; Kouřimská, Milada (oponent)
Hlavním ze stanovených cílů bylo vytvořit obraz znalostí germánské mytologie, které měl středoškolský student v českých zemích v letech 1800 - 2000. Tento obraz jsme se snažili získat pomocí analýzy čítanek německého jazyka, používaných na českém území pro výuku němčiny. V úvodních kapitolách jsme vyslovili hypotézu, že výběr ukázek týkajících se germánské mytologie ve zkoumaných čítankách bude souviset s politickou situací doby. Nejprve musíme konstatovat, že se potvrdil následující fakt: kulturní tvorba je téměř vždy spjata s politickými událostmi doby, čímž působí na umělecká díla kladně i záporně. Pohled na germánskou mytologii během let 1800-2000 prošel vlastním vývojem. V naší práci jsme se zaměřili hlavně na českého středoškolského studenta.
Nácvik ústního a písemného referátu na české vysoké škole v česko-německém interkulturním prostředí
Hasilová, Helena ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Janíková, Věra (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Mým záměrem je, aby výsledky této práce bylo možno aplikovat ve výuce německého odborného jazyka na vysokých školách (např. v Jazykovém centru UK FF), a proto jsem výzkum provedla na základě materiálu získaného z prací studentů negermanistů, kteří se jazyku učí právě zde. Jedná se o studenty filologických i nefilologických oborů a cílem jejich studia němčiny je práce s odborným jazykem, a to v jeho psané i mluvené podobě.
Dětské světy a fenomény reality v německy psané problémově orientované literatuře pro mládež v poslední třetině 20. a na začátku 21. století
Bučková, Tamara ; Veselá, Gabriela (vedoucí práce) ; Kouřimská, Milada (oponent) ; Lenčová, Ivica (oponent)
Projekt se zaměřuje na práci s celistvým literárním textem. Těžiště projektu spočívá v seznámení s románem "Malka Mai" od Mirjam PRESSLEROVÉ, románem s vícesměrnou adresností textu, zachycujícím dětství v době druhé světové války. Jádrem projektu je společné čtení a reflexe textu. Literární projekt má sloužit jako pozvánka k četbě románu - jeho cílem je otevřít diskusi k interkulturním aspektům tématu, přesahujícímu oblast literatury. Projekt tímto způsobem zdůrazňuje nutnost všeobecného historického a společenského přehledu, povědomí o druhé světové válce jako o jedné z klíčových událostí 20. století. Je prostředkem k prohloubení literárních a sociálních kompetencí a zároveň umožňuje automatické rozvíjení kompetencí jazykových (včetně kompetencí komunikačních). Didaktická adaptace románu "Malka Mai" je určena pro studenty čtyřletých gymnázií a studenty vyššího stupně víceletých gymnázií. Lze ji využít také na dalších typech středních škol, na kterých se němčina vyučuje jako první nebo druhý cizí jazyk.
Prvky podporující autonomii studujících v současných učebnicích německého jazyka pro střední školy a jazykové kurzy
Klápšťová, Květoslava ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Andrášová, Hana (oponent) ; Spáčilová, Libuše (oponent)
Tato práce si klade za cíl na základě odborné literatury charakterizovat autonomního studujícího a vymezit prvky, které lze v učebních souborech cizích jazyků používat pro rozvíjení jeho autonomie. Následně se budeme zabývat těmito prvky v učebních souborech německého jazyka pro střední a jazykové školy a v učebních souborech odborného jazyka a posuzovat, do jaké míry rozvíjí učebnice schopnost studujícího samostatně rozvíjet vlastní cizojazyčné znalosti, jak přispívá k přenášení zodpovědnosti za vlastní učení na studujícího. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.