Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Outplacement - využití outplacementu při uvolňování zaměstnanců
Balková, Anna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Predkládaná bakalárská práce se soustredí na predstavení outplacementu jako užitecného nástroje personálního managementu. Vzhledem k úzké provázanosti outplacementu s problematikou uvolnování pracovníku z organizace je první cást textu venována uvolnování pracovníku a možným rizikum, která jsou s tímto spojena. Hlavní cást pak pojednává o samotném outplacementu - jeho možnostech, obsahu, formách, prubehu procesu outplacementu i jeho historickém vývoji. Text rovnež seznamuje s výsledky aktuálních zahranicních výzkumu na poli outplacementu a také s výzkumy provedenými v ceském prostredí.
Analýza vzdělávacích potřeb
Kubelková, Olga ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hálek, Vítězslav (oponent)
Pracuji ve státní přímo řízené instituci s působností ve všech krajích ČR, která se zabývá dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Před dvěma lety jsem dostala za úkol vytvořit plán vzdělávání našich zaměstnanců zabývajících se projektovou činností. Protože jsem k úkolu přistupovala zodpovědně, rozhodla jsem se nejprve provést analýzu vzdělávacích potřeb. Zaměstnanci doposud navštěvovali vzdělávací akce na základě operativního rozhodnutí, a nikoli na základě plánu vzdělávání. Cílem analýzy vzdělávacích potřeb bylo zmapovat absolvované vzdělávací akce a zohlednit nové potřeby stávajících zaměstnanců a mimo jiné také na výsledcích získaných z analýzy ukázat vedení potřebnost sestavování plánů školení a vzdělávání. Analýza byla zaměřena na všechny pracovníky podílející se na realizaci projektů financovaných z ESF, kterých bylo cca 80 a byli rozmístěni po celé republice.
Použití her ve vzdělávání dospělých
Šneiderová, Vilma ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Michalová, Lucie (oponent)
Diplomová práce pojednává o některých aspektech využití hry jako nástroje vzdělávání a rozvoje dospělých. Práce nejprve vymezuje pojem "hra" a uvádí některé možnosti jejího využití se zaměřením na dospělé jedince ve firemním vzdělávání. V další části práce jsou popsány podmínky využití hry jako prostředku rozvoje klíčových kompetencí, jsou uvedeny předpoklady lektorů a účastníků pro efektivní využití rozvojových her a další ovlivňující faktory. Další část textu se zabývá účastníky rozvoje jako sociální skupinou s jejími zákonitostmi a vnitřními procesy. V poslední části jsou uvedeny podmínky a postupy zpětného zpracování průběhu hry tak, aby byl naplněn její rozvojový potenciál a aby se hra stala pro skupinu účastníků přínosnou pro jejich praxi a naplnila tak stanovené vzdělávací cíle. V závěru jsou uvedeny dva ilustrativní příklady z praxe, které ukazují možné problémy při nevhodném použití hry. Postup přípravy a vedení hry nejsou předmětem této práce, hlavním tématem je práce se skupinou při vedení hry a zejména po jejím skončení.
Kibuc jako výrobní, sociální a kulturní systém
Rubinsteinová, Petra ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
Tato práce se zameruje na kibuc jako na neopakovatelný jev lidské spolecnosti. Snaží se osvetlit jednotlivé urcité stránky velkého celku. Kibuc chápe jako samostatnou výrobní, sociální a kulturní jednotku, kterou se snaží analyzovat od jejího vzniku po její soucasný stav. Práce je venována aspektum komplikovaného historického vývoje, problematice struktury kibucu, rodiny, vzdelávání, kultury. V neposlední rade se zabývá též zemedelstvím a výrobou.
Testy schopností jako nástroj ke zkvalitnění výběru pracovníků pro manuální profese ve strojírenském průmyslu
Pudilová, Veronika ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vytvářením výběrové metodiky pro manuální profese ve strojírenském průmyslu, se zaměřením na testy schopností. Na začátku práce jsou popsány procesy, které probíhají před sestavením baterie výběrových metod. Patří mezi ně analýza pracovního místa a vytváření popisů pracovních míst a kvalifikačních profilů pracovníka. Dále je to proces identifikace požadovaných schopností a sestavení kompetenčního profilu pracovníka. U obou těchto procesů jsou uvedeny obvyklé metody analýzy, popis tvorby výsledných nástrojů a jejich využití. Dále se práce věnuje popisu metod používaných při výběrovém řízení, se zaměřením na psychodiagnostické testy. Jsou zmíněny psychometrické charakteristiky, které je třeba sledovat při tvorbě testů a pravidla používání a vyhodnocování testů. Další část práce popisuje specifika výběru do manuálních profesí. V praktické části je popsáno vytvoření konkrétní výběrové metodiky na pozici operátor ve výrobě. Jsou přiblíženy pracovní podmínky na dané pozici, analyzováno pracovní místo, vytvořen kompetenční profil a sestavena testová baterie. Baterie obsahuje dva testy schopností, které bylo před jejich uvedením do praxe třeba znormalizovat podle vzorku operátorů dané společnosti. Test manuální zručnosti byl zkonstruován na míru podmínkám dané pozice. Třetí část výběrové...
Životní cyklus a rozvoj manažera
Nováková, Kamila ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Hlavním cílem této práce je informovat čtenáře o profesním životě manažera jako o významné části jeho životního cyklu. Jsou v ní předloženy některé základní dovednosti a kompetence, kterými musí manažerova osobnost disponovat a zejména je umět efektivně využívat při vedení a řízení lidských zdroja. Zároveň je zde však sledován fakt, že manažer se ve své kariéře celý život orientuje a utváří ji. Proto se tato práce pokouší analyzovat a vytyčit významné momenty a vlivy, které manažerovu kariéru a tedy i životní cyklus formují. Ve čtyřech kapitolách je popsána osobnost manažera a hlavní kvality, které jsou specifické pro manažerovo pracovní pole, zahrnující rovněž širokou řadu rolí, ve kterých manažer pasobí. Dále je stěžejní zaměření na životní cyklus v oblasti lidských zdroja celkově, jelikož ve firmách existuje ustálený proces aktivit následující po přijetí na pracovní pozici v organizaci. Avšak než člověk dosáhne dospělosti a než začne jeho samostatný pracovní život, jeho přípravu doprovázejí specifické momenty, kdy se rozhoduje, jaká je~o kariéra bude. Razné okolní vlivy, do kterých mažeme zahrnout rodiče, přátele a své okolí, mají často významný dopad na naši kariéru a motivaci při rozhodování o povolání sna. Rozhodování o takovém povolání, které nás bude naplňovat a jehož součástí budeme chtít každý den...
Styly manažerské práce
Černá, Lenka ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Základem úspěchu každé organizace jsou kvalitní manažeři. V odborné literatuře bývají poměrně často rozlišováni tzv. generalisté, tj. obecně zaměření manažeři a dále specialisté na konkrétní oblasti řízení (v současné době bývají někdy označováni jako tzv. manažeři znalostní). Osobně považuji za důležitější zamyslet se spíše nad tím, co mají manažeři společného (bez ohledu na to, na které úrovni řízení ve společnosti působí), než na to, jaké jsou mezi nimi rozdíly. Ve své práci proto nejprve zkoumám obecné předpoklady pro výkon řídící práce, poté uvádím historický výčet nejdůležitějších názorů na problematiku řízení a seznamuji čtenáře s manažerskými styly, které jsou v současnosti uplatňovány při řízení lidí.
Oddanost pracovníka a její vliv na pracovní výkon
Váradi, Petr ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Na základě prostudování odborné literatury i na základě informací vyhledaných na internetu se domnívám, že pracovní oddanost prochází změnou, která bohužel stojí poněkud mimo střed zájmu teoretiků organizace. Jedná se nicméně o změnu poměrně zásadní. Ti autoři, kteří se touto problematikou zabývají, se v podstatě shodují v tom, že v praxi zřejmě v souvislosti s krizí pracovních vztahů nastává i změna v přístupu k oddanosti. Jedná se přitom o změnu přístupu obou zúčastněných stran, tj. přístup mění organizace i samotní pracovníci. V současné době není již pravděpodobně nejdůležitější zkoumání, která strana tuto změnu vyvolala. V souvislosti s opouštěním modelu celoživotní kariéry v rámci jednoho podniku se rozvolňují dříve pevné vazby mezi jedincem a podnikem. Organizace již v současné době obvykle neusilují o oddanost svých pracovníků plošně, nýbrž výrazně selektivně. V popředí zájmu jsou především core-workers, pracovníci tvořící jádro organizace. Tito pracovníci pak zároveň většinou disponují i znalostním kapitálem. Pracovníci, jež nelze zahrnout do této kategorie, mají pozici značně složitější, neboť jsou snáze nahraditelní. Jsou tedy poté i postradatelnější a organizace se podle toho často chovají.
Systém podnikového vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti Tesco Stores ČR a.s.
Havel, Jiří ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku systému podnikového vzdělávání a rozvoje zaměstnanců maloobchodního řetězce Tesco Stores ČR a. s. V práci na základě teoretických přístupů k současnému podnikovému vzdělávání definuji význam tréninku a rozvoje pro pracovníky firmy působící ve vysoce konkurenčním a poměrně specifickém prostředí maloobchodu. Z podnikové strategie vychází i orientace firemních vzdělávacích aktivit na poskytování prvotřídní služby zákazníkům. Po vymezení základních údajů o firmě se v práci především věnuji obecnému popisu řízení lidských zdrojů, podnikového vzdělávacího systému, tj. využívaným formám, metodám a principům školení a tréninku, organizaci vzdělávacích aktivit i vyhodnocování jejich efektivity. Značná část práce je věnována jednotlivým cílovým skupinám vzdělávání, které jsou definovány na základě organizačního uspořádání firmy. Zabývám také se rozvojovými programy určenými pro řídící pracovníky a stěžejním procesem jejich vzdělávání a rozvoje, za který považuji proces řízení výkonnosti. Konkrétní realizaci firemních vzdělávacích aktivit v praxi představuji na příkladu Obchodního domu Tesco Praha, Národní třída, který je počtem zaměstnanců největší obchodní jednotkou firmy v České republice. Na základě popsaného systému a jeho realizace se pokouším přinést některá doporučení a...
Profesní kompetence instruktora zážitkového vzdělávání
Nováková, Kamila ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Froněk, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesními kompetencemi instruktora zážitkového vzdělávání, které mu umožňují zastupovat roli vzdělavatele na firemních zážitkových kurzech. Vzdělávání skrze zážitek je velice progresivním a uplatňovaným přístupem ke vzdělávání dospělých. Ve firemní praxi je tento metodologický koncept nejčastěji uplatňován pro rozvoj tzv. měkkých dovedností jedinců a týmů v rámci teambuildingových programů. Důležitou roli v celém vzdělávacím procesu, který se odehrává nejčastěji v outdoorovém prostředí, sehrává kromě účastnické skupiny také sám instruktor, což je v praxi nejčastěji užívané označení pro vzdělavatele v této oblasti. Profesionální instruktor má proces vzdělávání skrze zážitek ve svých rukou a podporuje jeho účastníky na jejich cestě k novým poznatkům, znalostem a dovednostem. V ideálních případech jsou rozvíjený kompetence firemních pracovníků, které byly v zadání programu specifikovány v rámci vzdělávacích cílů. Na českém trhu teambuildingového komerčního vzdělávání působí skupina vzdělávacích firem, které konkrétní programy korporátní klientele prodávají, a každá z nich má vlastní instruktorský sbor, z nějž jsou stavěny realizační týmy pro jednotlivé zakázky. Na zážitkově vzdělávacích kurzech jsou na chování a jednání instruktorů kladeny specifické požadavky, avšak v praxi není...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 MUŽÍK, Jan
4 Mužík, Jakub
2 Mužík, Jan
5 Mužík, Jiří
2 Mužík, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.