Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  začátekpředchozí266 - 275dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Společenská odpovědnost firem
Nezdařilová, Andrea ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Henzl, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je posoudit současný koncept CSR a veškeré aktivity s tím spojené, jež provozuje vybraný podnik a navrhnout dílčí zlepšení tohoto konceptu pro konkrétní geografickou oblast. Teoretická část uvádí základní poznatky z oblasti společenské odpovědnosti firem od její historie, přes základní pilíře, po organizace, jež se tomuto konceptu rozsáhle věnují. Dále zde najdeme konkrétní normy a metody měření společenské odpovědnosti firem. Praktická část rozebírá aplikaci systému CSR na mezinárodní podnik. V této části je zmíněn původ vzniku podniku, přes hodnoty a ocenění až po současnou činnost v oblasti společenské odpovědnosti, jež je doložená výsledky měření. Následují aktivity CSR v rámci ČR, klady i nedostatky společensky odpovědného podnikání a návrh na dílčí změny konceptu CSR.
Trends in marketing communication with a focus on social marketing
Taišová, Andrea ; Říha, David (vedoucí práce) ; Petříčková, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá trendy v marketingové komunikaci a jejich zaměřením na řešení sociálních problémů. Teoretická část se zaměřuje obecně na působení komunikace a komunikačního mixu v marketingovém mixu, popisuje trendy v marketingové komunikaci jako guerilla marketing a virální marketing. Definuje pojmy sociální marketing, cause related marketing a společenská odpovědnost firem. Praktická část popisuje neziskovou organizaci Oxfam International a následně popisuje marketingovou komunikaci její kampaně Grow. Dále charakterizuje úspěšné guerillove a virální kampaně se zaměřením na řešení sociálních problémů a hodnotí použití těchto trendů v daných kampaních. V poslední části představuje cause related marketingovou kampaň Create Jobs for USA od firmy Starbucks.
CSR jako efektivnější nástroj v přístupu (nejen) k životnímu prostředí
Škarda, Jakub ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Vejchodská, Eliška (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na teoretickou analýzu konceptu společenské odpovědnosti a ukazuje jeho fungování a naplňování v praxi. Na příkladu firmy Patagonia jsem demonstroval, jak správně uchopený koncept společensky odpovědného podnikání pomáhá jak firmě samotné, tak prostřednictvím jednotlivých projektů a opatření také životnímu prostředí a společnosti jako celku. Tento dobrovolný, nenákladný, efektivní a účinný nástroj jsem porovnával s nástroji a regulacemi veřejného sektoru v ochraně životního prostředí. Zkoumal jsem rizika, nákladovost a efektivitu opatření příjímaných na nadnárodní úrovni. V porovnání s konceptem společensky odpovědného podnikání mi tato opatření (Kjótský protokol, biopaliva) vyšla jako nákládná a neúčinná, kdy často nebyla ani prokázaná jejich opravdová potřeba. Jejich implementaci také doprovází rizika známá jako selhání veřejného sektoru, kterou se zabývá myšlenkový proud ekonomie veřejné volby.
Stárnutí populace v ČR, dobrý byznys?
Novák, Vladimír ; Szabová, Lucia (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Již nyní je v ČR velmi diskutovanou otázkou, jak zapojit starší občany na trh práce. Díky častějším zdravotním omezením, nižší kvalifikaci a také menší produktivitě práce je to riziková skupina, pro kterou je stále obtížnější získat zaměstnání. Tento problém může v budoucnosti nabýt přímo gargantuovských rozměrů. Díky demografickým trendům a postupnému prodlužování věkové hranice pro odchod do důchodu můžeme s jistotou říci, že během několika let vznikne na trhu práce obrovská skupina starších občanů v předdůchodovém věku. Pro přesnější vymezení skupiny starších pracovníků se nejprve na začátku práce věnuji základním demografickým ukazatelům, jako jsou např. plodnost, úmrtnost nebo věková pyramida populace ČR, tzv. strom života. Dále se pomocí projekce zaměřím na charakterizování této skupiny. Bude však nutné vidět v této situaci pouze problém a nepokusit se na ni nahlédnout také jako na obrovskou příležitost? Hlavním cílem mé práce je zmapovat možnosti hospodářské politiky ČR a podpůrných programů EU ve snaze působit na zaměstnavatele na trhu práce a podnítit tak aktivity starších osob.
Bilance praktického zapojování zaměstnanců do CSR aktivit firmy
Akšteinová, Michaela ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením zapojení zaměstnanců Skupiny ČEZ do jejích společensky odpovědných aktivit, především do jejího programu firemního dobrovolnictví. Cílem práce je kromě samotného zhodnocení také srovnání programů firemního dobrovolnictví s konkurenčními firmami RWE a E.ON a návrh možných zlepšení dosavadních postupů. Teoretická část práce definuje základní pojmy jako společenská odpovědnost firem (Corporate Social Responsibility -- CSR), firemní filantropie a dobrovolnictví a možnosti zapojení zaměstnanců do odpovědných aktivit firmy. Analytická část práce popisuje sociální oblast společenské odpovědnosti ve Skupině ČEZ a možnosti zapojení jejích zaměstnanců do těchto aktivit se zaměřením na firemní filantropii a dobrovolnictví. Následuje popis obdobných činností v rámci CSR u konkurenčních firem. Na základě výsledků dotazníkového šetření je poté provedeno zhodnocení programů firemního dobrovolnictví v jednotlivých firmách a nastíněny různé možnosti pro zlepšení dosavadních postupů CSR ve Skupině ČEZ.
Společenská odpovědnost firem v rámci kategorie FMCG na příkladu společnosti Kraft Foods
Melnik, Dzmitry ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Kořánová, Helena (oponent)
Společenská odpovědnost firem neboli Corporate Social Responsibility je v dnešní době nejaktuálnějším trendem v oblasti managementu a marketingu, který se stává nezbytnou součástí strategie každé firmy, která chce být úspěšná. Cílem bakalářské práce je na základě analýzy aktivit v oblasti společenské odpovědnosti společnosti Kraft Foods a společnosti Nestlé navrhnout možnosti rozšíření a propojení v marketingové komunikaci.
Význam filantropie v mezinárodních vztazích
Hýla, Ondřej ; Kratochvíl, Petr (vedoucí práce) ; Rolenc, Jan Martin (oponent)
Sociální odpovědnost firem (corporate social responsibility -- CSR) má dlouhou historii. Ovšem tempo, kterým se CSR vyvíjela v posledních letech, je bezprecedentní. Rychlý rozmach by mohl svádět k dojmu, že CSR se vyvíjí v permanentní fenomén zahrnující novou podobu vztahu mezi společností a firemním sektorem, a to na národní i mezinárodní úrovni. Realita je přirozeně mnohem složitější.
Trends in corporate IS - Green IT
Vojtková, Erika ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Tématem diplomové práce je jeden ze současných trendů v oblasti IT - Green IT. Pro firmy zavedení green IT znamená nejen to, že berou na vědomí svou zodpovědnost vůči společnosti a životnímu prostředí, ale také velké finanční výhody a celkově lepší pohled veřejnosti na jejich podnikání. Společnosti tak mají mnoho motivací zavádět green IT řešení. Tyto iniciativy jsou mnohem více podporovány legislativou a rozličnými standardy. Rovněž se rozvíjejí rozličné postupy a přístupy, které pomáhají podnikům při jejich transformaci. Mezi cíle práce patří identifikace klíčových hráčů, přínosů a bariér green IT a nových příležitostí. Cílem práce je přinést komplexní pohled na trend green IT a poskytnout dostatek kvalitních informací k získání všeobecného přehledu o trendu green IT a základu pro případný hlubší zájem o danou tematiku. Dalším cílem práce je analýza frameworků sloužících pro zavádění green IT iniciativ do podniku. K dosažení cílů se přistupovalo formou rešerše i analýzy, přičemž byly využívány informace dostupné v odborné literatuře, publikovaných zprávách a příspěvcích, a na internetových stránkách zabývajících se oblastí green IT. Přínosem práce je především analýza green IT frameworků, v rámci které se hodnotilo jejich zaměření, co se týče vln green IT, cílů green IT, využití v procesu zavádění green IT řešení do podniků, jejich centra pozornosti a dalších vlastností.
Current Trends in Corporate Social Responsibility
Šimčíková, Eunika ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Pencová, Barbora (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikovat aktuální trendy v CSR. Teoretická část práce se věnuje vývoji problematiky CSR, základním koncepčním přístupům, motivaci firem k společensky odpovědnému podnikání a dominantním globálním trendům. Praktická část má za cíl zhodnotit relevanci CSR trendů pro jednu z největších firem světa General Electric.
Analýza pracovní spokojenosti ve společnosti Sokolovská uhelná
Hrušková, Michaela ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zjištění aktuální úrovně pracovní spokojenosti zaměstnanců důlní společnosti Sokolovská uhelná, právní nástupce, a.s. Práci je dán teoretický základ čerpaný z relevantní odborné literatury zaměřené na motivaci, stimulaci, pracovní spokojenost a faktory, které ji ovlivňují. Analýza byla uskutečněna prostřednictvím dotazníkového šetření, které bylo aplikováno na reprezentativní vzorek zaměstnanců. Analýza byla zaměřena na obecný vztah zaměstnanců ke společnosti, dále na spokojenost s organizací práce, pracovním prostředím, prací nadřízeného, možnostmi vzdělání a kvalifikace, odměňováním, mezilidskými vztahy a sociálním programem. Získané výsledky jsou zpracovány, a na jejich základě jsou formulovány návrhy a opatření na možná zlepšení vedoucí k zvýšení úrovně pracovní spokojenosti zaměstnanců.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 334 záznamů.   začátekpředchozí266 - 275dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.