Název:
Trendy v marketingovej komunikácii so zameraním na sociálny marketing
Překlad názvu:
Trends in marketing communication with a focus on social marketing
Autoři:
Taišová, Andrea ; Říha, David (vedoucí práce) ; Petříčková, Iva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Bakalárska práca sa zaoberá trendmi v marketingovej komunikácii a ich zameraním na riešenie sociálnych problémov. Teoretická časť sa zameriava obecne na pôsobenie komunikácie a komunikačného mixu v marketingovom mixe, popisuje trendy v marketingovej komunikácii ako guerilla marketing a virálny marketing. Definuje pojmy sociálny marketing, cause related marketing a spoločenská zodpovednosť firiem. Praktická časť popisuje neziskovú organizáciu Oxfam International a následne popisuje marketingovú komunikáciu jej kampane Grow. Ďalej charakterizuje úspešné guerillové a virálne kampane so zameraním na riešenie sociálnych problémov a hodnotí použitie týchto trendov v daných kampaniach. V poslednej časti predstavuje cause related marketingovú kampaň Create Jobs for USA od firmy Starbucks.Bakalářská práce se zabývá trendy v marketingové komunikaci a jejich zaměřením na řešení sociálních problémů. Teoretická část se zaměřuje obecně na působení komunikace a komunikačního mixu v marketingovém mixu, popisuje trendy v marketingové komunikaci jako guerilla marketing a virální marketing. Definuje pojmy sociální marketing, cause related marketing a společenská odpovědnost firem. Praktická část popisuje neziskovou organizaci Oxfam International a následně popisuje marketingovou komunikaci její kampaně Grow. Dále charakterizuje úspěšné guerillove a virální kampaně se zaměřením na řešení sociálních problémů a hodnotí použití těchto trendů v daných kampaních. V poslední části představuje cause related marketingovou kampaň Create Jobs for USA od firmy Starbucks.Bachelor work deals with trends in marketing communication and their focus on solving social problems. Theoretical part generally focuses on the action of the communication and communicating mix in the marketing mix, it describes trend in marketing communication as guerilla marketing and viral marketing. It defines the terms of social marketing, cause related marketing and corporate social responsibility. The practical part describes a nonprofit organization Oxfam International and it also describes marketing communication of its campaign Grow. Furthermore, it characterizes successful guerilla and viral campaigns with the focus on solving social problem and evaluates the usage of these trends in daily campaigns. In the last part, it introduces cause related marketing campaign that creates jobs for USA from the Starbucks company.
Klíčová slova:
cause related marketing; marketingová komunikace; sociální marketing; společenská odpovědnost firem; cause related marketing; corporate social responsibility; Marketing communication; social marketing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31220