Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,794 záznamů.  začátekpředchozí2321 - 2330dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Každodennost novináře v letech 1970-1990
Čepková, Markéta ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá každodenností novináře v letech 1970 - 1990. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část čerpá především ze sociologických knih, Statistického úřadu a z publikací a časopisů vydavatelství Novinář. V první části jsou definice klíčových pojmů, statistické údaje o médiích, kultuře a životním stylu. Uvádí také českou společnost v období normalizace, profesionální a sociální strukturu obyvatelstva, vzdělanost a postavení novináře této doby. Praktická část je zaměřena na rozhovory s jednotlivými novináři a analyzuje jednotlivé aspekty každodenního života. K této analýze byla použita kvalitativní metoda výzkumu orální historie a porovnává jednotlivé odpovědi novinářů s údaji z teoretické části.
Dysfunkční rodinná výchova a její vliv na kvalitu partnerského vztahu
Nováková, Pavla ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá výchovou v dysfunkčních rodinách a jejím vlivem na partnerské vztahy. V úvodní části vymezuji odborné pojmy jako jsou rodina, výchova a partnerské vztahy, zabývám se teoriemi s těmito fenomény souvisejícími. V praktické části na třech případových studiích ilustruji, jak dysfunkční rodinná výchova ovlivňuje u mladého člověka pohled na partnerství a očekávání od partnerského vztahu.
Význam vzdělávání v životních osudech pamětníků šoa
Šafirová, Lucie ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Janiš, Kamil (oponent)
Následující diplomová práce se snaží zjistit, jaký význam mělo vzdělávání u pamětníků šoa. Nastiňuje podobu vzdělávání v Československu v letech 1918-1948 a zaměřuje se na vzdělávání židovské menšiny. Výzkumná část práce obsahuje analýzu narativních rozhovorů s pamětníky židovského původu, kteří prožili druhou světovou válku. Skrze studium odborné literatury a analýzu kvalitativních dat zachycuje, jakou roli hrálo vzdělávání v době předválečné, válečné a poválečné. Práce poukazuje na to, že vzdělávání mělo pro židovskou menšinu význam vždy a jeho role se měnila v závislosti na sledovaném období. Klíčová slova: židovská menšina, vzdělávání, Československo 1918-1948
Vysokoškolské vzdělávání budoucích pedagogů dětí a žáků s vadou sluchu v ČR - popis aktuálního stavu
Kvasničková, Jana ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Petráňová, Romana (oponent)
(česky) Bakalářská práce nazvaná "Vysokoškolské vzdělávání budoucích pedagogů dětí a žáků s vadou sluchu v ČR - popis aktuálního stavu" se soustředí především na výuku předmětů zabývajících se problematikou, výchovou a vzděláváním osob s vadou sluchu. Práce se zaměřuje hlavně na speciálně-pedagogické obory, jejichž absolventi se výchově a vzdělávání jedinců s vadou sluchu věnují. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první z nich je shrnuta historie vzdělávání osob s vadou sluchu, vymezeny termíny, které se v práci objevují, tj. např. surdopedie či medicínský a sociokulturní přístup k problematice hluchoty. Dále je zde přehled české legislativy vztahující se ke vzdělávání osob s vadou sluchu. Část praktická je dále rozdělena do dvou sekcí. V první z nich jsou shromážděny informace ze studijních plánů a sylabů relevantních předmětů. Na základě analýzy sylabů uvádí formu, způsob a obsah výuky vybraných oborů na konkrétních vysokých školách. V sekci druhé jsou potom analyzovány výsledky z elektronického dotazníku s odpověďmi studentů zkoumaných oborů. Na základě vysokoškolských sylabů jednotlivých předmětů a dotazníkového průzkumu práce mapuje přístupy k problematice vzdělávání budoucích pedagogů dětí a žáků s vadou sluchu a snaží se podat obraz současné podoby, kterou výuka...
Výchova a tolerance v díle Johna Locka a Jana Amose Komenského
Schullerová, Nikola ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
NÁZEV: Výchova a tolerance v díle Johna Locka a Jana Amose Komenského AUTOR: Nikola Schullerová KATEDRA: Katedra občanské výchovy a filosofie VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zaměřuje na výchovu a toleranci v díle Johna Locka a Jana Amose Komenského. Cílem práce je představit názory obou autorů na problematiku výchovy a tolerance za použití analýzy pramenné literatury. Názory Johna Locka i Jana Amose Komenského jsou zasazeny do širšího historického kontextu, ze kterého je patrné jejich názorové zaměření a ovlivnění. V závěru práce jsou názory obou autorů porovnány z hlediska vzájemné podobnosti a odlišnosti s přihlédnutím k současné moderní době. Je kladen důraz na základní rozdíl ve vnímání, zaměření a přesah díla Johna Locka a Jana Amose Komenského. KLÍČOVÁ SLOVA: Jan Amos Komenský, John Locke, výchova, tolerance, vzdělávání
Výchova a vzdělání v hnutí Haré Kršna
Schlichtsová, Jitka ; Vojtíšek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce s názvem Výchova a vzdělání v hnutí Haré Kršna si klade za cíl především shromáždit informace o smyslu, principech a způsobech výchovy a vzdělávání v gurukulách Mezinárodní společnosti pro vědomí Kršny (angl. zkr. ISKCON) v zahraničí a otevřít zkoumání problematiky vzdělávání v českém hnutí Haré Kršna. V textu jsou nejprve popsána východiska a teoretické pojetí výchovy v hnutí a jeho srovnání s původním způsobem vzdělávání višnuistické tradice. Dále se práce věnuje konkrétnímu historickému vývoji a podobě vzdělávání v gurukulách ISKCON, problematice zneužívání dětí a přináší dostupné informace o současném stavu gurukulského vzdělávání ve světě. Poslední část práce je věnována projektu Gurukula Kršnův dvůr v České republice a rekonstrukci neúspěšné snahy českých oddaných o její zařazení do sítě škol a školských zařízení Ministerstva školství, mláděže a tělovýchovy České republiky v letech 1995-1997 na základě dosud nepublikovaných archivních materiálů. Klíčová slova Guru, gurukula, hnutí Haré Kršna, ISKCON, Kršnův dvůr, Mezinárodní společnost pro vědomí Kršny, Prabhupáda, Rochford, výchova, vzdělání
Možnosti zavedení školské sociální práce na základní školy v České republice
Skalová, Nikola ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Suda, Radek (oponent)
Diplomová popisuje možnosti zavedení školské sociální práce na základní školy v ČR. V úvodu se zaměřuje na vhled do problematiky školské sociální práce spolu s charakteristikou role školského sociálního pracovníka a možnými překážkami na cestě v zavedení školské sociální práce. Dále je pojednáno o praxi školské sociální práce v zahraničí a současném stavu poradenského systému ve školství ČR. Práce se také zaměřuje na legislativní nastavení a návrh možné budoucí podoby školské sociální práce v ČR. V závěru je nastíněn návrh specializačního vzdělávacího programu pro školské sociální pracovníky v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,794 záznamů.   začátekpředchozí2321 - 2330dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.