Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nákupní tendence spotřebitelů kupujících fair-trade výrobky
Čerňanská, Marie ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce "Nákupní tendence spotřebitelů kupujících fair-trade výrobky" zkoumá aspekty, které ovlivňují spotřebitelské chování při nakupování fair-trade výrobků. Práce je založena na kombinaci dvou výzkumných metod - sekundární analýzy dat a metody polostrukurovaného rozhovoru. Sekundární výzkum využívá dat z šetření zaměřeného na nákup, preference a postoje v oblasti fair-trade, které bylo realizované Institutem evaluací a sociálních analýz (INESAN). Kvantitativní část práce je rozdělena do dvou pasáží. První pasáž se zaměřuje na hledání aspektů, které u spotřebitelů mohou hrát roli při přednostním nákupu fair-trade výrobků. Druhá pasáž je zaměřena na samotný nákup. Zabývá se tím, do jaké míry spotřebitelé nákup fair-trade produktů plánují a na kolik je u nich tento nákup impulzivní. Kvalitativní část vychází z kvantitativního analýzy a detailněji se zaměřuje na zjištěná fakta. Práce dospívá k závěru, že nákup fair-trade výrobků je ovlivněn zejména sociálním aspektem, kvalitou, cenou, informovaností a dostupností fair-trade výrobků a že míra plánování záleží na dané situaci.
Humor jako marketingový nástroj a jeho vliv na spotřební chování
Janjić, Saška ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce s názvem Humor jako marketingový nástroj a jeho vliv na spotřební chování se věnuje využití humoru v marketingové komunikaci. Hlavním cílem práce je prozkoumat vliv humoru v marketingu na vnímání propagované značky a zjistit jeho dopady na spotřební chování. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je pozornost nejprve zaměřena na spotřebitele, za účelem pochopení principů tržního chování a faktorů, kterými je toto chování ovlivněno. To je důležité pro lepší pochopení účinků humoru, které jsou popsány v následujících částech práce. Dále se práce zabývá humorem z psychologického pohledu, vysvětluje, co humor je a popisuje některé vybrané teorie. Poslední kapitola teoretické části se zabývá propojením humoru v marketingu, vysvětluje principy, vlivy a výhody i nevýhody, se kterými se tato taktika potýká. Praktickou část práce tvoří vlastní výzkum, který si klade za cíl prozkoumat účinky a vlivy humoru v marketingu na vnímání propagované značky a nákupní záměry spotřebitelů. Výsledky experimentu naznačují, že humor má jisté pozitivní vlivy na vnímání propagované značky, zejména se spotřebitelům díky využití humoru značka jeví zábavnější a inovativnější. Vliv na nákupní záměry ve studii prokázán nebyl.
Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů
Šprachtová, Pavlína ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie Diplomová práce Bc. Pavlína Šprachtová Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů The influence of objective factors in decision making and consumer behavior V Praze 31. 11. 2015 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. Abstrakt Na základě rešerše odborné literatury bude zpracován přehled, vymezení a charakteristika objektivních faktorů (např. demografické údaje, sociální skupiny, kultura a dal.) ovlivňujících rozhodování o nákupu a nákupní chování spotřebitelů. Samostatná kapitola pak bude věnována i vlivu sociálních vztahů. Analyzovány a srovnány budou také dostupné výzkumy zaměřené na různé aspekty motivace spotřebního chování. Empirická část práce bude zaměřena na objektivní faktory, které mají vliv na rozhodování o koupi nového vozu. Větší pozornost pak bude věnována působení sociálních skupin na toto rozhodování, respektive nákupní chování. Cílem diplomové práce bude zjištění významu a působení sledovaných objektivních faktorů na nákupní chování a dále popis a charakteristika společenského vzorce standardu, jímž se poměřuje daný produkt či služba v rámci aktuálního životního stylu. Klíčová slova spotřební chování, nákupní rozhodování, objektivní faktory, reklama
"Je potřeba si to naplánovat." Praktiky omezování plýtvání potravinami v domácnostech
Pešková, Tereza ; Čada, Karel (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
"Je potřeba si to naplánovat." Praktiky omezování plýtvání potravinami v domácnostech Anotace Diplomová práce se zabývá problematikou plýtvání potravinami na úrovni spotřebitelů. Hlavím cílem bylo zjistit, jak vypadá spotřební chování zvolené cílové skupiny a jaký má vliv na množství vyhazovaných potravin v jejich domácnostech. K výzkumnému problému bylo přistupováno pomocí teorie praxe - tedy zkoumáním konkrétních praktik, které lidé uplatňují při spotřebě potravin. Při tomto přístupu byl kladen důraz jak na činnosti samotné, tak na významovou rovinu, která je s nimi svázána. Výsledky kvalitativního šetření ukazují, že největší vliv má na množství vyhozených potravin v domácnostech nákupní chování daných jedinců, což představuje například pečlivé plánování nákupů s ohledem na reálnou spotřebu. Odlišné praktiky se uplatňují také v situacích, kdy se již v domácnosti nahromadí starší potraviny a je potřeba je zpracovat, aby nedošlo k jejich vyhození. Tyto strategie jsou ovlivňovány různými aspekty - jsou podmíněny prostředím, dostupností nebo zkušenostmi respondentů. V textu jsou dále představeny motivace a bariéry, které ovlivňují, zda se lidé snaží omezovat svoji spotřebu a minimalizovat tak vyhazování potravin ve svých domácnostech.
Faktory vysvětlující spotřební chování: výzkum spotřebitelů biopotravin na vzorku obyvatel hl. m. Prahy a okresu Znojmo
Zvěřinová, Iva ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Vlček, Josef (oponent)
Produkce, zpracování, doprava a spotřeba potravin tvoří značnou část environmentální zátěže. Ekologické zemědělství a s ním spojená produkce biopotravin představuje podle mnohých odborníků, politiků a části veřejnosti způsob, jakým je možné zátěž životního prostředí snížit. Rozhodující pro množství potravin vyprodukovaných ekologickým zemědělstvím je mimo jiné míra ochoty spotřebitelů upřednostnit produkty ekologického zemědělství a z nich vyrobené biopotraviny před konvenčními, tedy změnit své spotřební chování. Spotřební a nákupní chování ve vztahu k biopotravinám je podle některých studií motivováno ohledem na životní prostředí, ačkoliv v mnoha vyspělých zemích převažují spíše zdravotní motivy. Spotřeba biopotravin tak ve vyspělých zemích v posledních letech významnou měrou roste, což činí ze spotřeby biopotravin zajímavý sociální fenomén. Výzkumný záměr diplomové práce z těchto důvodů tvoří analýza motivačních faktorů a bariér, které ovlivňují rozhodování spotřebitelů o nákupu biopotravin. Diplomová práce nejprve podává přehled odborné literatury zaměřené na spotřební chování ve vztahu k biopotravinám. Faktory vysvětlující chování lze rozčlenit na postojové proměnné, zvyk, osobní schopnosti a kontextové faktory. Z postojových proměnných je v diplomové práci věnována zvláštní pozornost percepci...
Generace Z a sportovní značky
Šustrová, Tereza ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Navrátilová, Miroslava (oponent)
Název: Generace Z a sportovní značky Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit pomocí skupinových rozhovorů, jaký význam mají značky sportovního zboží v rámci kupního rozhodovacího procesu pro generaci Z žijící v hlavním městě Praha. Metody: V práci byla využita kvalitativní metoda skupinových rozhovorů. Scénář skupinových rozhovorů byl sestaven na základě rešerše literatury. Z rozhovorů byl pořízen audiozáznam, který byl využit spolu s poznámkami k analýze dat. K přepisu dat z audiozáznamu byla využita metoda shrnujícího protokolu. Dále byla na základě identifikovaných kategorií a témat vytvořena závěrečná zpráva. Výsledky: Pro generaci Z žijící v hlavním městě Praha hraje značka svou roli v rámci kupního rozhodovacího procesu ve všech jeho fázích při koupi sportovního zboží. Generace Z žijící v hlavním městě Praha má kladný vztah ke sportovním značkám. Jsou ochotní si připlatit za značkové zboží a jsou loajální ke značkám. Klíčová slova: generace Z, značka, sportovní značka, spotřebitel, spotřební chování, kupní rozhodovací proces
Analysis of consumer behaviour among DotA 2 players and its effect on individual performance
Krejcar, Vilém ; Krištoufek, Ladislav (vedoucí práce) ; Hronec, Martin (oponent)
Tato bakalá ská práce zkoumá moûn˝ vliv spot ebního chování, konkrétn dis- tribuce zdroj zlata a efektivity b hem nakupování, hrá hry DotA 2 na jejich v˝konnosti. Byla shrnuta relevantní literatura z posledních let a byl sestaven datov˝ soubor obsahující více neû 91 tisíc datov˝ch bod z rozhraní Open- Dota API, jeû byl pouûit ke zkoumání tohoto vztahu. Na ty i datové sady obsahující 12 prom nn˝ch rozd len˝ch na základ pozice hrá e a v˝sledku hry byly pouûity algoritmy uspo ádané logistické regrese a K-Means algoritmus se záv rem, ûe byl vysv tlen pouze zlomek variability (pr m rné hodnoty McFad- denova R2 6,2% a Cox & Snellova R2 11,7%) a shluková anal˝za s p esností 38,25%. Tyto v˝sledky byly podpo eny korela ní anal˝zou, která ukázala nízké hodnoty korela ního koeficientu závislé prom nné v˝konnost. Navzdory t mto v˝sledk m byly v jednotliv˝ch v˝konnostních skupinách objeveny zákonitosti potvrzující vyööí efektivitu zkuöen jöích hrá v oblasti spot ebního chování se silnou statistickou v˝znamností. Záv rem byla p ítomnost tohoto efektu, avöak jeho velikost sama o sob není dostate ná k p edpov di závislé prom nné. V˝sledek nazna uje moûnou p ítomnost dalöích prom nn˝ch, které mají vliv na vysv tlovanou prom nnou, jeû nejsou v anal˝ze zahrnuty.
Role reklamy v životě seniorů
Horáková, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Téma diplomové práce Role reklamy v životě seniorů se věnuje českým seniorům a zabývá se jednotlivými aspekty jejich vztahu s reklamním sdělením. První část diplomové práce se zabývá teoretickým obsahem, který popisuje publikum z pohledu obecné roviny, historie, nových médií a vybraných výzkumů. Další kapitola se soustředí na samotné seniory, kde se snažím vymezit základní pojmy, které jsou s nimi spojené jak z pohledu sociologie, tak i z pohledu životního stylu této starší generace. Prostor je zde věnován i spotřebnímu chování seniorů, které je ovlivněno určitými aspekty, které se odvíjí od jednotlivých životních etap. Aby práce byla kontextově ucelená, je zde i kapitola o reklamě a jednotlivých reklamních médií. Praktická část diplomové práce je vyhodnocení kvantitativního výzkumu, který se týkal vlivu reklamního sdělení na seniory. Do dotazníku byly zařazeny otázky, které vyplynuly z poznatků získaných z teoretické části. Otázky se mimo jiné ptaly na zdroj reklamního sdělení, se kterým se senioři nejčastěji setkávají, na dostatečnou nabídku produktů a služeb pro seniory nebo na to, jaká má být podle seniorů reklama, aby jí více důvěřovali. Na základě získaných odpovědí, bylo zpracované vyhodnocení, které odpovědělo na téma mé diplomové práce - a to, zda reklamní sdělení hraje roli v životě seniorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.