Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hipsters and their Identity: Discursive Manifestations of Hipster Culture in VICE magazine
Horáková, Zuzana ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Hájek, Martin (oponent)
Tento výzkum se zabývá tématem fenoménu hipster a jeho diskurzivními projevy v online časopisu VICE. Teoretická část práce předkládá základní diskurzivní rámce, které slouží jako teoretické ukotvení pro praktickou část, která je založena na diskurzivní analýze článků. Samotná analýza je založena na 11 článcích hlavně z části ​Remembering the Hipster​, která byla pro tuto studii vybrána jako nejvhodnější. Cílem práce je prozkoumat hlavní diskurzivní projevy kultury hipster v těchto článcích a zjistit, zda se tyto reprodukované projevy překrývají s identifikovanými kategoriemi z teoretické části, nebo zda se od sebe liší. Hlavním účelem této analýzy je potom zjistit, co to znamená být hipster podle přispěvatelů do magazínu VICE.
The Channel of Influence? YouTube Advertising and the Hipster Phenomenon
Horáková, Zuzana ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Hájek, Martin (oponent)
Výzkum se zaměřuje na téma vlivu inzerce na YouTube na společnost z pohledu subkultury hipsterů. Cílem této práce je prozkoumat postoj hipsterů vůči YouTube díky analýze rozhovorů a také za pomoci teoretického ukotvení základních konceptů jako je subkultura, hipster, životní styl nebo reklama. Důvodem, proč jsem se zaměřila na postoje jedinců hipster je fakt, že fenomén hipster se stává čím dál rozšířenějším. Kromě toho jsou tito jedinci spojováni se skeptickým postojem vůči hlavním trendům. Proto jsem se rozhodla konfrontovat zdánlivě nedůvěřivý pohled hipsterů na YouTube, jakožto zástupce moderního hlavního proudu, se skutečnými postoji hipsterů.
Role reklamy v životě seniorů
Horáková, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Téma diplomové práce Role reklamy v životě seniorů se věnuje českým seniorům a zabývá se jednotlivými aspekty jejich vztahu s reklamním sdělením. První část diplomové práce se zabývá teoretickým obsahem, který popisuje publikum z pohledu obecné roviny, historie, nových médií a vybraných výzkumů. Další kapitola se soustředí na samotné seniory, kde se snažím vymezit základní pojmy, které jsou s nimi spojené jak z pohledu sociologie, tak i z pohledu životního stylu této starší generace. Prostor je zde věnován i spotřebnímu chování seniorů, které je ovlivněno určitými aspekty, které se odvíjí od jednotlivých životních etap. Aby práce byla kontextově ucelená, je zde i kapitola o reklamě a jednotlivých reklamních médií. Praktická část diplomové práce je vyhodnocení kvantitativního výzkumu, který se týkal vlivu reklamního sdělení na seniory. Do dotazníku byly zařazeny otázky, které vyplynuly z poznatků získaných z teoretické části. Otázky se mimo jiné ptaly na zdroj reklamního sdělení, se kterým se senioři nejčastěji setkávají, na dostatečnou nabídku produktů a služeb pro seniory nebo na to, jaká má být podle seniorů reklama, aby jí více důvěřovali. Na základě získaných odpovědí, bylo zpracované vyhodnocení, které odpovědělo na téma mé diplomové práce - a to, zda reklamní sdělení hraje roli v životě seniorů.
Vliv specifických polutantů na kvalitu vod studánek
Horáková, Zuzana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou znečišťování vod. Teoretická část je věnována popisu častých kontaminantů (se zaměřením na pesticidy a léčiva), jejich výskytu ve vodách, popisu moderních metod analýzy a legislativnímu opatření problematiky. V praktické části se zabývá sledováním studánek v okolí Tišnova. Bylo provedeno měření základních parametrů kvality vod. Za základní parametry vod byly zvoleny pH, teplota, konduktivita, rozpuštěný kyslík a vydatnost pramene. Z naměřených hodnot byly vypracovány grafy a bylo provedeno vyhodnocení kvality jednotlivých studánek.
Hipsters and their Identity: Discursive Manifestations of Hipster Culture in VICE magazine
Horáková, Zuzana ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Hájek, Martin (oponent)
Tento výzkum se zabývá tématem fenoménu hipster a jeho diskurzivními projevy v online časopisu VICE. Teoretická část práce předkládá základní diskurzivní rámce, které slouží jako teoretické ukotvení pro praktickou část, která je založena na diskurzivní analýze článků. Samotná analýza je založena na 11 článcích hlavně z části ​Remembering the Hipster​, která byla pro tuto studii vybrána jako nejvhodnější. Cílem práce je prozkoumat hlavní diskurzivní projevy kultury hipster v těchto článcích a zjistit, zda se tyto reprodukované projevy překrývají s identifikovanými kategoriemi z teoretické části, nebo zda se od sebe liší. Hlavním účelem této analýzy je potom zjistit, co to znamená být hipster podle přispěvatelů do magazínu VICE.
Témata o ženách a pro ženy v Národní politice a Českém slově v letech 1944 až 1945
Horáková, Zuzana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Téma bakalářské práce "Témata o ženách a pro ženy v Národní politice a Českém slově v letech 1944 až 1945" je o pojetí ženy a jejího postavení v období Protektorátu Čechy a Morava na základě vydaných článků o ženách, nebo pro ženy, v periodických listech Národní politika a České slovo. První část bakalářské práce obsahuje kapitolu, která stručně popisuje historické období, do něhož tato práce spadá. Následně se věnuje postavení žen v Protektorátu Čechy a Morava, a to obecně. V rámci první části figurují též dvě kapitoly, z nichž jedna se soustředí všeobecně na protektorátní legální tisk včetně jeho charakteristiky, druhá se pak věnuje konkrétním periodikům - Národní politika a České slovo, která byla v této bakalářské práci použita pro praktickou ukázku i část. Ona kapitola obsahuje nejen stručnou historii, obsah a určení daného periodika, ale i popis jeho vizuální podoby v letech 1944 a 1945. Druhý oddíl bakalářské práce se věnuje praktické části, která se zabývá kvantitativní a historickou analýzou témat o ženách a pro ženy v listech Národní politika a České slovo v letech 1944 až 1945. Analýza vznikala na základě vybraných témat, podle nichž byly rozřazovány příspěvky, týkající se žen, nebo byly ženám určeny.
The Channel of Influence? YouTube Advertising and the Hipster Phenomenon
Horáková, Zuzana ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Hájek, Martin (oponent)
Výzkum se zaměřuje na téma vlivu inzerce na YouTube na společnost z pohledu subkultury hipsterů. Cílem této práce je prozkoumat postoj hipsterů vůči YouTube díky analýze rozhovorů a také za pomoci teoretického ukotvení základních konceptů jako je subkultura, hipster, životní styl nebo reklama. Důvodem, proč jsem se zaměřila na postoje jedinců hipster je fakt, že fenomén hipster se stává čím dál rozšířenějším. Kromě toho jsou tito jedinci spojováni se skeptickým postojem vůči hlavním trendům. Proto jsem se rozhodla konfrontovat zdánlivě nedůvěřivý pohled hipsterů na YouTube, jakožto zástupce moderního hlavního proudu, se skutečnými postoji hipsterů.
Struktura a dynamika těsných interpersonálních vztahů
Horáková Hurychová, Zuzana ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce) ; Janoušek, Jaromír (oponent) ; Výrost, Jozef (oponent)
Zuzana Horáková Hurychová Disertační práce: Struktura a dynamika těsných interpersonálních vztahů ABSTRAKT Klíčová slova: Blízký (těsný) interpersonální vztah, komponenty blízkých vztahů, dynamika blízkých vztahů, typ blízkého vztahu, metody měření blízkých vztahů, prototypický přístup, RCI, DOTEV Tato práce se věnuje problematice těsných interpersonálních vztahů, a jejich specifickým charakteristikám. Ačkoliv jde o oblast ve světě obsáhle zmapovanou, v českém prostředí jí jakožto celku doposud nebylo věnováno mnoho pozornosti. Vzniká tak jistý paradox - zatímco v České republice neexistují žádné standardizované metody měření ani specifikace vztahových charakteristik české populace, světová literatura naopak přetéká teoriemi principu fungování blízkých vztahů, včetně metod jejich měření. Tyto metody jsou zato většinou zaměřeny specificky jen na určitou komponentu vztahu. Vzhledem k těmto skutečnostem je zřejmé, že ani jeden z hlavních cílů práce nemohl být apriori zcela naplněn. Prvním cílem totiž bylo zmapovat oblast blízkých vztahů z teoretické stránky, což z rozsahu této práce není dokonale možné. Zaměřila jsem se proto jen na ty nejcitovanější a z mého pohledu nejzajímavější koncepce, které ústí v praktické metody měření blízkých vztahů. Tato práce tak nabízí široký, i když ne zcela vyčerpávající...
Pohyblivé obrazy - ilustrace procesu myšlení
Horáková, Zuzana ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Mucha, Ivan (oponent)
V práci Pohyblivé obrazy - ilustrace procesu myšlení vycházím z předpokladu, podle kterého je umění schopno ilustrovat myšlení. Myšlení, jako kontinuální, nezastavitelný proces, je tak díky umění možné "zachytit" v jednom určitém fixním bodě (řezu), což představuje možnost, jak myšlení popsat, a tak se mu i přiblížit. Prostřednictvím filmu tak lze poukázat na procesy myšlení, které jsou jinak těžce zachytitelné, a změny, kterými tyto procesy i samotný film prošly během posledních desetiletí - především v souvislosti s digitální revolucí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 HORÁKOVÁ, Zuzana
2 Horáková, Zdeňka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.