Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití Montessori pedagogiky v ZŠ
Hajná, Denisa ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Cílem této práce je detailně popsat a zanalyzovat reformní pedagogiku Marie Montessori a porovnat ji s tradiční pedagogikou v bodech, ve kterých se tyto dva směry nejvíce rozchází. Dále si tato bakalářská práce klade za cíl popsat jednotlivé metody výuky z hlediska tradičních a alternativních směrů, zaměřených především na výuku cizího jazyka. Toto srovnání je popsáno za účelem vyvrácení, nebo potvrzení hlavní výzkumné otázky, která zkoumá efektivitu využití Montessori výukových metod v kontextu a zázemí tradiční školy. K dosažení relevantní odpovědi na výzkumnou otázku je využito výzkumné metody pozorování a následně na něm založeném experimentu, který v praxi využívá Montessori výukových metod v tradiční základní škole. Klíčová slova Montessori pedagogika, tradiční pedagogika, metody výuky cizího jazyka, efektivita metod
Křesťanské zhodnocení montessoriovské a waldorfské pedagogiky
Podéšťová, Martina ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Práce v šesti kapitolách nejprve vysloví tezi o nutnosti se zabývat problémem úbytku kvality katolické výuky náboženství. Tomu je pak věnována druhá kapitola, která promýšlí jeho historii. Po kratší třetí kapitole, která pohovoří souhrnně alternativním školství je do tohoto produ zařazen analyticky zpracovaný rozbor montessoriovské a waldorfské pedagogiky. Zpracovává historii zakladatelů obou pedagogik a vztak k didaktickému trojúhelníku pedagog- učivo - žák. V šesté kapitole je provedena syntéza poznatků a vysloveny závěry o vztahu spiritualit ke křesťanství a využitelnosti pedagogických mětod. Klíčová slova Křesťanství, pedagogika, montessori, waldorfská, učitel, žák
Rozvíjení metakognitivních strategií žáka I. stupně v prostředí pedagogiky Montessori
Šejnohová, Daniela ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zabývala rozvojem metakognitivních strategií u žáků prvního stupně v prostředí Montessori pedagogiky. První část práce měla za úkol celou tuto problematiku ukotvit do širšího kontextu současné pedagogické situace s respektováním požadavků, které klade Rámcový vzdělávací program. Ve druhé části práce jsem charakterizovala oba jevy - metakognitivní strategie i klíčové aspekty Montessori pedagogiky. Tuto charakteristiku jsem provedla na základě analýzy dostupné literatury. Závěrečná část teorie pak byla věnována syntéze obou oblastí. Z této syntézy vyplynulo jejich harmonické propojení a značná komplementárnost. V této části jsem se také věnovala odhalení některých problémů, se kterými se pedagogové setkávají v praxi, a pokusila jsem se nastínit možné cesty k jejich řešení - podle zkušenosti z vlastní pedagogické praxe. Empirická část práce odhaluje způsoby uvádění metakognitivních strategií do pedagogické práce a představuje několik "příkladů dobré praxe".
Způsoby prezentace učiva matematiky v 7. třídě Montessori školy
Vernerová, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce s názvem Způsoby prezentace učiva matematiky v 7. třídě Montessori školy nabízí popis a podrobnou analýzu Montessori principů z hlediska jejich využití a plnění během výuky matematiky v Montessori školách. Dále si klade za cíl v praxi ověřit, zda jsou naplňovány při prezentacích nového učiva v 7. třídě Montessori školy tři vybrané Montessori principy: samostatné objevování, práce s chybou a individuální přístup. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá vymezením vzdělávací oblastí Matematika a její aplikace v Rámcovém vzdělávacím programu a popisem současného trendu ve výuce matematiky, didaktickým konstruktivismem reprezentovaný Hejným a Kuřinou. Dále popisuje Montessori principy a jejich uplatnění a realizování během výuky matematiky a způsoby prezentace matematického učiva v Montessori školách. V závěru teoretické části je porovnání Montessori principů při výuce matematiky a didaktického konstruktivismu. Praktická část se v úvodu opírá o teoretickou koncepci způsobu výuky na druhém stupni Montessori ZŠ Na Beránku. S využitím metody aplikačního výzkumu, respektive Korthagenova cyklu se zaměřuji na popis prezentací nového matematického učiva a podrobnou analýzu tří vybraných Montessori principů: samostatného objevování, práce s chybou a...
Testování jemné motoriky dětí ve věku 3 - 6 let navštěvujících Montessori předškolní zařízení testovou baterií MABC-2
Nejdlová, Eliška ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název: Testování jemné motoriky dětí ve věku 3-6 let navštěvujících Montessori předškolní zařízení testovou baterií MABC-2 Cíl: V rámci bakalářské práce bylo provedeno měření jemné motoriky u dětí předškolního věku pravidelně navštěvujících Montessori mateřskou školu. Cílem měření bylo posoudit, zdali jsou výsledné hodnoty dětí z Montessori MŠ (mateřská škola) lepší v porovnání s hodnotami dětí, které pravidelně docházejí do běžné mateřské školy. Metodika: Ke sběru dat byla aplikována testová baterie MABC-2. Pro účely výzkumného šetření byla dále použita data z měření jemné motoriky u výběru dětí z pražského komplexu běžných MŠ (autorem dosud nepublikovaného výzkumu je Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D.) a data, která ve své práci uvádí Mgr. Ludvík Valtr. Nejdříve proběhlo porovnání výsledků dětí z Montessori MŠ s hodnotami pražských dětí a poté komparace výsledků zjištěných v Montessori MŠ a hodnot dětí uvedených v diplomové práci Mgr. Ludvíka Valtra. Výsledky a diskuze: V rámci obou porovnání byl patrný statisticky významný rozdíl pouze v motorické dovednosti číslo 1, kdy u prvního zmíněného vzorku vykazovaly ukazatele úrovně jemné motoriky lepší hodnoty u souboru dětí z běžné MŠ a u druhého byla naopak patrná dovednostní převaha dětí z Montessori MŠ. Z výsledků tedy jednoznačně nevyplývá potvrzení ani...
Specifika výuky anglického jazyka na druhém stupni základní školy s výchovně vzdělávacím programem podle Marie Montessori
HÁKOVÁ, Lada
Diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka na druhém stupni základních škol s výchovně vzdělávacím programem podle Marie Montessori. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká jsou specifika ve výuce anglického jazyka. Teoretická část představuje Marii Montessori, zakladatelku Montessori pedagogiky, její metody, principy a specifika. Dále se zabývá rolí učitele a dítěte v tomto vzdělávacím systému. Velká pozornost je věnována jazykové výchově, způsobu osvojení mateřského a cizího jazyka. Celou teoretickou část uzavírá rámcový vzdělávací program, jeho principy a cíle ve výuce anglického jazyka. V praktické části bylo pomocí pozorování a rozhovoru s učitelem a se žáky zjištěno, jakým způsobem probíhá výuka anglického jazyka na ZŠ a MŠ Na Beránku vzhledem k rámcovému vzdělávacímu programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.