Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 164 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalita života osob s poruchami příjmu potravy
Mandíková, Jana ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název: Kvalita života osob s poruchami příjmu potravy Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je pomocí dotazníku EDQOL (Eating Disorders Quality of Life) zjistit, jaká je kvalita života žen s poruchami příjmu potravy (PPP) ve srovnání s běžnou populací a ve kterých oblastech života působí PPP ženám největší potíže. Metody: V teoreticko-empirické práci byla zkoumána kvalita života žen s poruchou příjmu potravy (n = 100) a žen z běžné populace pomocí dotazníku EDQOL. Vzorek respondentů vznikl metodou dostupného výběru oslovením ve vybraných skupinách na sociálních sítích. Česká verze dotazníku EDQOL byla distribuována pomocí platformy Survio. Výsledky: Výsledky dotazníku EDQOL odhalily statisticky významný rozdíl v kvalitě života mezi ženami s PPP a ženami z běžné populace (p < 0,001, d = 2,404). Ženy s PPP vykázaly v celkovém hodnocení proměnných dotazníku průměrnou hodnotu (1,87 ∓ 0,49), zatímco ženy z běžné populace dosáhly průměru (0,68 ∓ 0,50). V rámci skupiny žen s PPP byla jako významná identifikována oblast psychologická (2,91 ∓ 0,48) a oblast fyzická a kognitivní (2,24 ∓ 0,81). Naopak, oblast týkající se práce a školy (1,01 ∓ 0,90) a oblast finanční (0,44 ∓ 0,6) byly hodnoceny jako méně významné. Mezi ženami s mentální anorexií a mentální bulimií nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly ve...
Porovnání oblastí školní zralosti dětí z vybraných běžných a logopedických mateřských škol pomocí diagnostického nástroje iSophi
Vičíková, Nikola ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Porovnání oblastí školní zralosti dětí z vybraných běžných a logopedických mateřských škol pomocí diagnostického nástroje iSophi Cíle: Hlavním cílem této práce je porovnání oblastí školní zralosti stanovené testovou baterií iSophi u dětí z vybraných mateřských škol (MŠ), konkrétně dvou běžných MŠ a dvou MŠ logopedických v Praze. Metody: Celkem 40 dětí ve věku 5-7 let (20 z běžné MŠ, 20 z MŠ logopedické) podstoupilo hodnocení školní zralosti nástrojem iSophi. Nástroj iSophi, vyvinutý pedagogicko psychologickou poradnou STEP v roce 2019, zahrnuje 13 oblastí, z nichž některé jsou testovány na místě examinátorem (např. grafomotorika, předmatematické představy, časová orientace, aj.) a další učitelem na základě dlouhodobého hodnocení (např. sebeobsluha, hrubá motorika, sociální porozumění, aj.). Zpracování dat probíhá pomocí digitální nástavby Moje iSophi a má grafickou podobu (lineární grafy pro dílčí dovednosti a koláčový graf pro celkové hodnocení). Pro získání doplnění byl použit účelově sestavený anamnestický dotazník pro rodiče probandů a hodnotící anketa pro učitelky. Výsledky: Děti navštěvující běžnou MŠ průměrně dosáhly přiměřenou nebo velmi dobrou úroveň získaných dovedností ve všech (13) testovaných oblastech. Skupina dětí z MŠ logopedické má sníženou úroveň dovedností v 8 testovaných...
Komparace bioimpedančních metod měření tělesného složení u osob s míšní lézí
Szmitková, Lenka ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Komparace bioimpedančních metod měření tělesného složení u osob s míšní lézí Cíle: Cílem diplomové práce bylo analyzovat a porovnat rozdíly v diagnostice celkové tělesné vody, tukuprosté hmoty a tělesného tuku mezi multifrekvenčními bioimpedančními přístroji InBody S10 a Bodystat Quadscan 4000 ve skupině osob s míšní lézí. Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 17 osob (8 žen a 9 mužů) ve věku od 28 do 64 let s diagnózou kompletní a nekompletní míšní léze. Tělesné složení probandů bylo měřeno multifrekvenčními bioimpedančními přístroji Bodystat Quadscan 4000 a InBody S10 v tomto pořadí s odstupem několika minut. Měření bylo realizováno vždy na stejném pracovišti za stejných podmínek. Výsledky: V kompletním souboru byly zjištěny signifikantní rozdíly mezi výslednými hodnotami celkové tělesné vody, tukuprosté hmoty a tělesného tuku z přístrojů InBody S10 a Bodystat Quadscan 4000. Porovnáním výsledků tělesného složení v závislosti na pohlaví byly prokázány signifikantní rozdíly ve stanovení vybraných parametrů tělesného složení mezi přístrojem InBody S10 a Bodystat Quadscan 4000 pouze v subsouboru mužů nikoli v subsouboru žen. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná kompozice; poranění míchy; komponenty tělesného složení; parametry tělesného složení, tukuprostá hmota; tělesný tuk; celková tělesná voda
Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku
Hmirová, Sára ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zkoumat možnosti realizace a vliv komplexního programu motivační intervence na pohybovou aktivitu (PA) dětí staršího školního věku během dvouměsíčního období v rámci školního vzdělávacího procesu. Metody: V rámci smíšeného výzkumu byl zkoumán vliv dvouměsíčního motivačního programu na podporu PA u skupiny 50 žáků 7. tříd (28 dívek a 22 chlapců, ve věku 12 až 13 let). Intervence zahrnovala tematické edukativní přednášky, tělovýchovné chvilky, učení v pohybu, motivační aktivity v tělesné výchově a aktivní přestávky mezi vyučovacími hodinami. Dále byl realizován školní sportovní den a sportovní výlet. V rámci metod sběru dat byly v pre-testu a post-testu využity: dotazník PAQ-C/CZ pro sledování úrovně PA a motorické testování. V průběhu programu byly využity observační a deskriptivní metody. Pro zhodnocení programu byly využity rozhovory formou focus group s učiteli (n=7) a anketa žáků (n=50). Výsledky: Všechny plánované aktivity motivační intervence se podařilo úspěšně realizovat. V rámci zpětné vazby reagovali učitelé i žáci na intervenci pozitivně. 6 ze 7 učitelů plánuje prvky programu využívat a bude v PA ve svých hodinách i nadále pokračovat. Z...
Senzomotorické obtíže u dětí s poruchami řeči
Hodačová, Alžběta ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Senzomotorické obtíže u dětí s poruchami řeči Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zhodnocení senzomotorických funkcí u dětí s poruchami řeči pomocí standardizovaných testových baterií. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 27 dětí (21 chlapců, 6 dívek) s řečovými problémy z logopedické základní školy ve věkovém rozmezí 11-15 let (12,4 let±1,05). U výzkumného souboru se testovala se motorika pomocí testovací baterie MABC-2 a Unifittestu 6-60. Dále se testovaly senzitivní funkce dle Nottinghamského vyšetření čití. Probandům byl také předán dodatkový dotazník pro získání doplňujících informací. Následně byla vytvořena datová matice. Analýza dat probíhala v Microsoft Excel a v programu Jamovi. Výsledky: Děti s poruchou řeči vykazovaly vyšší výskyt motorických obtíží v porovnání s českými normami. Dle celkového skóre STS v testu MABC-2 se v pásmu významných motorických obtíží pohybovalo 63 % (17), což je 13x více oproti normám. Byl prokázán statisticky významný vztah mezi Unifittestem a MABC-2. Dále pozitivní korelační vztah byl také potvrzen mezi komponentou BAL v MABC-2 a úkolem skok do dálky v Unifittestu 6-60. Ze senzitivních funkcí byl potvrzen statisticky významný korelační vztah mezi taktilním čitím a komponentou házení a chytání v MABC-2. Mezi ostatními kvalitami čití vztah s MABC-2 shledán...
Tvorba metodické podpory pro realizaci pohybových programů dětí mladšího školního věku v češtině, ukrajinštině a ruštině
Shkliar, Alexandra ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Tvorba metodické podpory pro realizaci pohybových programů dětí mladšího školního věku v češtině, ukrajinštině a ruštině Cíl: Cílem bakalářské práce je tvorba vhodné a srozumitelné metodické podpory k podpoře pohybové aktivity u ukrajinských dětí v azylu v ČR. Metody: Bakalářská práce se skládá se ze tří částí a má teoreticko-empirický charakter. V první, teoretické části je využit kvalitativní přístup (literární rešerše). Ve druhé části byl na základě rešerše vytvořen návrh metodické podpory, který byl následně přeložen tak, aby byl k dispozici ve třech jazycích: češtině, ukrajinštině a ruštině. Ve třetí, empirické části byl využit kvantitativní přístup ve formě anonymní ankety dotazníkového typu. Výzkumný vzorek pro empirickou část byl získán metodou záměrného výběru. Respondenty byly zejména osoby z oblasti školství, které pracují s dětmi, osoby z rodin postižených válkou (uprchlicí z napadené země), rodiny pocházející ze země, jež válku začala a rodiny českých občanů, jejichž děti trpěly psychickými problémy ve spojitosti s válkou. Výsledky: Anketního šetření se zúčastnilo 41 respondentů, z toho 12 z České republiky, 15 z Ukrajiny, 4 z Běloruska, 8 z Ruska, 1 z Kazachstánu a 1 ze Slovenska. Přičemž 19 (46,3 %) z nich se věnuje pohybovým aktivitám dětí ve volnem čase, 10 (24,3 %)...
Barriers and facilitators of sport activities in adults with congenital physical disabilities: A Systematic Review
Šašek, Vít ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Bariéry a facilitátory sportovních aktivit u dospělých s vrozeným tělesným postižením: Systematická rešerše Teoretická východiska: Na světě žije více než miliarda osob se zdravotním postižením. Tito jedinci mohou mít v důsledku svého zdravotního stavu omezené možnosti sportovat, věnovat se fitness a hýbat se obecně v pracovním i osobním životě. Nedostatek pohybu představuje významný problém pro zdraví populace a může zhoršovat fyzický a psychický stav jednotlivců. Cíle: Hlavním cílem této práce bylo systematicky prozkoumat dostupné informační zdroje týkající se sportu a pohybových aktivit dospělých jedinců s vrozeným postižením a identifikovat bariéry a facilitátory usnadňující těmto osobám účastnit se pohybových aktivit a zapojit se do odvětví para sportu. Metody: Byly prohledány celkem čtyři databáze - Medline, PubMed, ERIC a Sportsdiscus s použitím hesel: cvičení; para sport, trénink, fyzická aktivita, kontinuální cvičení společně s vybranými vrozenými tělesnými postiženími. Byla použita kombinace termínů MeSH specifických pro jednotlivé databáze, volného textu, zástupných a logických operátorů. Vyhledávány byly pouze práce publikované od roku 2003 a vyhledávání bylo strukturováno do tří fází - dle názvu, dle abstraktu a nakonec detailní evaluace plného textu. U všech nalezených prácí...
Vztah žáků druhého stupně ke sportu
Hoppeová, Andrea ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Vztah žáků druhého stupně ke sportu Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit vztah žáků druhého stupně ke sportu. Dílčím cílem je odhalit, jestli žáci sportují pravidelně, kdo je ke sportu přivedl a zda sportovní aktivita nebo vzdělání rodičů ovlivňuje jejich vztah ke sportu. Dalším dílčím cílem je vyhodnotit životní styl žáků, jak tráví volný čas a zda je sportování ovlivněno pohlavím či místem bydliště. Metody: Vztah žáků ke sportu na základních školách byl zkoumán prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazník byl sestaven speciálně pro tento výzkum. Výsledky: Z výsledků je patrné, že žáci sport považují v 97 % za velmi důležitý ze zdravotního hlediska, z ekonomického hlediska ho považuje za důležitý nadpoloviční většina, vztah mezi názory a pohlavím nebyly prokázány. Pozitivním výsledkem je, že 84 % dotazovaných považuje sport za součást svého životního stylu a 88 % sportuje buď pravidelně, nebo nepravidelně. Výsledky ukazují, že s narůstající úrovní vzdělání rodičů, roste i pozitivní vztah ke sportu u dětí. Dále bylo zjištěno, že místo bydliště neovlivňuje způsob trávení volného času. Klíčová slova: sport, volný čas, žáci druhého stupně, životní styl
Kompenzační cvičení na nožní klenbu u atletů do 18 let
Mutinská, Lucie ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Kovařovic, Vojtěch (oponent)
Název: Kompenzační cvičení na nožní klenbu u atletů do 18 let Cíle: Cílem bakalářské práce bylo zkoumat vliv kompenzačního cvičení na tvar a funkce nožní klenby u atletů do 18 let. Metodika práce: V kvantitativní empirické studii formou kvazi-experimentu podstoupila skupina výkonnostních atletů z atletického sportovního klubu ASK Dipoli z.s. (n = 10, 6 dívek, 4 chlapci) 2měsíční intervenční program na podporu nožní klenby. Samostatné cvičení pro aktivizaci a stabilizaci nožní klenby probíhalo 3x týdně po dobu 10 minut. Při sběru dat byly v pre-testu i post-testu použity diagnostické testy, biomedicínská a fyzikální měření týkající se nožní klenby: aspekce, palpace, hodnocení stabilizační funkce nohy, antropometrické údaje vztahující se k nožní klenbě, hodnocení otisku nohy na papír a další specifické testy. Pomocí softwaru Excel byly výsledky zaznamenány a statisticky zpracovány na úrovni komparace hodnot mezi jednotlivými testováními. Výsledky: V důsledku intervence došlo u 2 probandů z 10 ke změnám ve stabilizační funkci nohy, která byla hodnocena testem stoje na 1 dolní končetině. U všech 10 probandů nastaly změny ve tvaru nohy: změny se projevily zejména v testu Foot posture index (100 %). Všichni probandi pociťovali na konci intervenčního programu změny ve funkcích nohy. Klíčová slova: nožní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 164 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Vařeková, Jarmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.