Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vnímání hrozeb v severoatlantickém prostoru: Mediální obraz terorismu v USA a západní Evropě
Moravčík, Vladimír ; Hornát, Jan (vedoucí práce) ; Weiss, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálními framy ve vybraném americkém a britském médiu s celoevropským přesahem. Předmětem zkoumání je rozdíl ve vnímání terorismu v USA a západní Evropě. Práce konkrétně zkoumá, kontexty, ve kterých bylo o teroristické hrozbě v rozmezí let 2001-2005 referováno v The New York Times a The Guardian. Práce vychází z děl autorů Mary N. Hamptonové a Wyna Reese, kteří tvrdí, že v USA je hrozba terorismu vnímána jako vnější problém vojenského charakteru, zatímco v západní Evropě je terorismus vnímán jako vnitřní kriminální problém. Tato práce identifikuje mediální rámce ve vybraných médiích, které odpovídají tomuto rozdílu ve vnímání teroristické hrozby. K identifikaci mediálních rámů je v práci použita diskursivní analýza a aplikace teorie rámování (framing).
Leoš Mareš - fenomén českého moderátorství
Adamec, Martin ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
1 Anotace: Leoš Mareš - fenomén českého moderátorství Diplomová práce se věnuje jedné z nevýraznějších osobnosti českého moderátorství Leoši Marešovi. Na toto téma doposud nevzniklo na akademické (a ostatně ani na neakademické) úrovni žádné relevantní dílo ani žádná závěrečná práce, jedná se proto o vůbec první počin v tomto směru. Je třeba položit si otázku, zda je vůbec žádoucí, aby vybrané téma bylo zpracováno na této úrovni. Dospěl jsem ke kladné odpovědi, jelikož osobnosti nejúspěšnějších moderátorů (Larry King, Oprah Winfrey, Jay Leno, Jimmy Kimmel, Jimmy Fallon, Dick Cavett či Johannes B. Kerner) zaujímají ve společnosti (obdobně jako osobnosti z oblasti umění či politiky) významnou úlohu a zkoumání jejich fenoménu je (alespoň) pro zahraniční teorii i praxi zcela přirozené. Podle mého názoru by v každé společnosti měl existovat zájem na poznání výrazných jedinců, kteří mohou společnost ovlivňovat nebo obohacovat. Z těchto důvodů jsem se v diplomové práci s ohledem na zaměření studijního programu rozhodl věnovat jedné z nejvýraznějších osobností českého moderátorství. Pokud by se tato práce stala podkladem pro budoucí odbornou či společenskou diskuzi o vybrané osobnosti nebo o moderátorství obecně, bude její smysl zcela jistě naplněn.
Bílý dům uvádí: mediální obraz Baracka Obamy
Seidlová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce Bílý dům uvádí: Mediální obraz Baracka Obamy se zabývá mediální prezentací prezidenta USA, Baracka Obamy, prostřednictvím oficiálního mediálního kanálu Bílého domu. V rámci kvalitativní sémiotické analýzy obsahu je zde zkoumáno pět záznamů projevů prezidenta Obamy, a to se zaměřením na jazykové, vizuální i auditivní znakové kódy. Samotné analýze předchází výklad odborných termínů, které se týkají převážně reprezentace reality. Na jejich základě je potom analýza pojata jako výčet různých způsobů dosažení mediální konstrukce reality, na níž má podíl jak sám prezident, tak Kancelář Bílého domu pro komunikaci, která má obsah zmíněného kanálu na starost. Pro rozšíření kontextu jsou zahrnuty i všeobecné informace o fungování mediální komunikace prezidenta USA. Cílem práce je tedy výklad jednotlivých komunikačních prvků nabídnutých kanálem Bílého domu a analýza jejich symbolického významu za účelem vykreslení procesu vzniku specifického mediálního obrazu prezidenta. Důležitý je pak také přístup k analyzovanému obsahu z pohledu interkulturní komunikace. Je totiž potřeba vzít v potaz, že je tento obsah vytvořen v americké kultuře a analyzován v české.
Analýza mediální komunikace vybraných minipivovarů
Kolář, Jiří ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Diplomová práce na téma Analýza mediální komunikace vybraných minipivovarů se zabývá vztahem malých pivovarských provozů a médií. Práce se zaměřuje na vybrané malé provozovny, nabízející ke konzumaci své vlastní pivo přímo v místě výroby, tj. pivovary, jejichž součástí je restaurační provoz. Práce nejprve uvádí principy marketingové a mediální komunikace a stručnou historii vaření piva na území České republiky. Dále se věnuje konkrétním vybraným pražským minipivovarům, hodnotí prvky jejich propagace a prezentace prostřednictvím klasických i nových médií. V kapitolách věnovaných kvantitativnímu a kvalitativnímu výzkumu seznámí čtenáře s teoretickými poznatky těchto výzkumů, s provedením dotazníkového šetření a jeho výsledky. Obdobně také poskytuje informace ohledně realizace a výsledků vyplývajících z rozhovorů se zástupci vybraných minipivovarů v rámci výzkumu kvalitativního. V závěru jsou na základě získaných poznatků a realizovaných výzkumů stanovena doporučení pro zlepšení mediálně marketingové komunikace jednotlivých minipivovarů.
Mediální výuka na českých školách: Postoje vedení škol k rozvoji mediální gramotnosti
Stoszková, Šárka ; Bárta, Karel (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Mediální výuka na českých školách: postoje vedení škol k rozvoji mediální gramotnosti" zpracovává téma analýzy současného stavu v oblasti vzdělávání žáků na základních školách a gymnáziích v novém tématu mediální výchova, zjišťuje, jakým způsobem se tak děje, jaké jsou postupy ředitelů škol - tedy zjišťuje, jak a kde se tento obor ve školách zavádí, jaké výsledky ředitelé škol dosahují a jak by přínos předmětu hodnotili. Hlavním cílem práce je zmapování současného stavu v Praze a okolí a nalezení východisek pro všechny, kteří se o téma zajímají, a rovněž vymezení postojů ředitelů škol vůči zavádění nových témat do školních vzdělávacích programů. KLÍČOVÁ SLOVA: Média; mediální komunikace; mediální výchova; mediální gramotnost; rámcový vzdělávací program; ředitel školy
Jazyková analýza předpovědi počasí jako informačního komunikátu. Akční výzkum
Zítka, Martin ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Jazyková analýza předpovědi počasí je rozdělena na dvě části, a sice teoretickou a praktickou. V první seznamujeme čtenáře s obecnými poznatky z mediální oblasti: vymezujeme pojem mediální komunikace a popisujeme její specifika, věnujeme se mediálnímu produktu, jeho obsahu a významu. Poté volně přecházíme k mediálnímu publiku se zřetelem k žákovi jako ke zvláštnímu typu příjemce. Následuje charakteristika televizní předpovědi počasí v rámci mediální komunikace a analýza jejích typických výrazových prostředků. Celou část završuje popis školního kurikula, především mediální výchovy, neboť samotný výzkum probíhal ve školském zařízení a hlavní cíle byly na požadavcích kurikulárních dokumentů ČR postaveny. Praktická část představuje motivaci zkoumání a zvolenou metodu akčního výzkumu. Největším oddílem celku je část obsahující vyhodnocování a interpretaci výsledků dílčích aktivit, a to jak propedeutických, tak proaktivních s mediálním produktem. Mezi hlavní cíle práce patří tvorba a následná aplikace akčního plánu s návrhem činností pro učitele českého jazyka na druhém stupni ZŠ, konkrétně v 7. ročníku. Plán umožňuje: 1) vhodně zařadit televizní předpověď počasí do vyučování, 2) rozvíjet žákovu schopnost porozumění danému typu mediálního produktu, 3) zefektivnit žákovu práci s...
Role symbolu v mediální komunikaci
Pečenková, Jana ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Má diplomová práce se věnuje tématu symbolů v mediálních sděleních. Toto téma jsem si zvolila především proto, že sama pracuji v oblasti mediální komunikace, konkrétně v oboru public relations, a chtěla jsem se proto zaměřit na oblast, která je mi nejen profesně blízká. Symboly jsou jedním z druhu znaků, jejichž význam se odvíjí od kulturního či společenského kontextu, hodnotového systému. Mým záměrem je za pomoci různorodých metod sémiotické analýzy ukázat, jak jsou mediální sdělení symbolů plná a že si jejich významu a působení na nás často nejsme vědomi. Mediální sdělení jsou všude kolem nás a my jsme tak s nimi dennodenně konfrontováni. Je důležité uvědomovat si jejich význam, protože jsou součástí našeho kulturního prostředí a zpětně nás tak ovlivňují.
Vnímání kontroverzních reklam v dnešní společnosti. Co kontroverzní reklama říká o společnosti?
Vejborná, Hana ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Paulíček, Miroslav (oponent)
Reklama je odrazem společnosti a zároveň ji ovlivňuje. Diplomová práce nahlíží na reklamu jako na významný společenský fenomén a na příkladu kontroverzních reklam se zabývá tímto vzájemným vztahem reklamy a společnosti. Výsledkem práce je tematické vymezení vzájemného vztahu kontroverzních reklam a společnosti. S využitím metody kvalitativního výzkumu se autorka věnuje tomu, jak se současná společnost odráží v komunikaci kontroverzních reklam a zda jimi může být ovlivněna. Aby výzkumný záměr práce byl srozumitelný, jsou v teoretické části práce vymezeny a charakterizovány pojmy reklama a zejména kontroverzní reklama, dále se tato část práce věnuje i vzájemnému vztahu reklamy a společnosti. Na základě analýzy získaných dat dle metody zakotvené teorie autorka uznává, že kontroverzní reklama je odrazem společnosti. Kontroverzní reklamy využívají komunikaci, která je společnosti vlastní a srozumitelná, ale zároveň jejich působení ve společnosti není vždy považováno za přijatelné a vhodné. Závěry práce se věnují tomuto vzájemnému vztahu a dalším souvislostem, které z výzkumu vyplývají. Vzhledem k doposud neprozkoumané problematice jsou zjištění diplomové práce především východiskem pro další výzkumy.
Digitalizace televizního a rozhlasového vysílání v České republice
Endris, Petr ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Mašek, Karel (oponent)
Cílem bakalářské práce je podat ucelený přehled procesu digitalizace televizního a rozhlasového vysílání v České republice. V úvodu jsou vysvětleny základní pojmy. V druhé kapitole je pojednáno o televizi jako novém médiu a o funkci médií ve společnosti. Třetí kapitola je věnována standardům a specifikacím digitálních zařízení. Jsou zde popsány televizní normy, rozdíl mezi HDTV a SDTV. Jsou také popsány možnosti příjmu vysílání v HD kvalitě a interaktivní služby. Čtvrtá kapitola je věnována institucionálnímu zabezpečení digitalizace - konkrétně Českému telekomunikačnímu úřadu, Radě pro rozhlasové a televizní vysílání a Národní koordinační skupině. V páté kapitole je vysvětlen samotný průběh digitalizace televizního a rozhlasového vysílání [Autorský abstrakt]. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Formy oslovování v TV
Škodová, Kateřina ; Hirschová, Milada (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Resumé Tato diplomová práce se věnuje oslovování v českých televizních pořadech typu tzv. talk- show. Celkem bylo analyzováno 54 pořadů z roku 2012 a přelomu roku 2013. Nejprve definujeme, co je oslovení a jaké jsou jeho funkce, dále pak na základě prostudované odborné literatury vydělujeme jednotlivé typy oslovení, zejm. oslovování přímé a nepřímé, vztah k vertikální sociální distanci a frekvenci užívání tzv. honorifik. Na základě analýzy vzorku vybraných televizních pořadů (jednotlivé pořady jsou charakterizovány, výsledky analytických pozorování jsou shromážděny v sumarizujících tabulkách - protokolech) dále popisujeme výskyty jednotlivých typů oslovení v souvislosti s typem talk-show (zaměření na jistou skupinu diváků), v níž se využívají (zábavná versus politická talk-show, klasické interview). Protože zvolený způsob oslovování do značné míry předurčuje celkový ráz komunikace vedené v pořadu, je jeho důležitost pro vyznění talk show značná. Někde je jednoznačně dán formální a distanční způsob oslovování (Otázky Václava Moravce), jinde se o způsobu oslovení "vyjednává" (Drzá Diana). Televize je vlivné médium, jehož komunikační normy a konvence se přenášejí do situací v komunikaci interpersonální - zejména se ukazuje nárůst neformálního oslovování, ať už jde o neformálnost skutečnou, nebo o komunikační...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.