Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18,424 záznamů.  začátekpředchozí18415 - 18424  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.50 vteřin. 

Význam setkávání dítěte předškolního věku se seniory
Kubešová, Jana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice mezigeneračního soužití, konkrétně možnostem setkávání předškolního dítěte se starými lidmi. Teoretická část se zaměřuje na porovnání soužití generací v rodině v kontextu historického vývoje, dále analyzuje problémy současné moderní rodiny a dopady na děti, které nemají možnost pravidelného setkávání s prarodiči či jinými seniory. Empirická část je založena na pozorování realizace aktivní spolupráce mateřské školy Sokolovská s domovem seniorů. Pozorování je doplněno rozhovory s dětmi, rodiči a učitelkami. Cílem bakalářské práce je analýza forem spolupráce mezi mateřskou školou a domovy seniorů a vzájemný přínos setkávání předškolních dětí se seniory.

Standard German in Czech secondary schools (an analysis of the process of shaping the standard variety in social practise)
Hajíčková, Zuzana ; Dovalil, Vít (vedoucí práce) ; Doležal, Jiří (oponent)
Tato rigorózní práce analyzuje proces utváření spisovné variety německého jazyka v sociální praxi, a to na českých středních školách. Jejím těžištěm je role učitele jakožto normové autority při prosazování normy. Metodologickým východiskem je model sociálního silového pole a teorie jazykového managementu. Pro potřeby této práce bylo dále použito následné interview. Na základě testů obsahujících vybrané sporné jazykové jevy roviny morfologické, syntaktické, lexikální a pravopisné, které anonymně opravilo 66 oslovených středoškolských učitelů němčiny, a prostřednictvím následných interview jsem zkoumala, co učitelé svým žákům předkládají jako normu spisovné němčiny, jak znalost této normy ve výuce zkouší a ověřují a jak řídí její užívání v interakcích se žáky. Dále jsem srovnávala jejich normu s ostatními instancemi sociálního silového pole, tj. s jazykovými kodexy, částečně s jazykovými experty a modelovými texty. Zajímalo mě, zda se s nimi dostávají do rozporů a jak je (případně) řeší. Nakonec jsem se zamýšlela nad mimojazykovými souvislostmi, které ovlivňují podobu normy těchto učitelů i normy, kterou od svých svěřenců vyžadují. Středoškolští učitelé němčiny jsou zde představeni jako síla korigující i argumentující. Jejich normou je myšlena norma v sociolingvistickém pojetí. Ta je zasazena do sociálního...

Sociální sítě v životě teenegerů
Zíka, Vojtěch ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Fišerová, Sylvie (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jakou roli hrají SNS (Social Network Sites) a Internet v životech dnešních teenagerů. Především, kolik času tato věková skupina věnuje zmíněným fenoménům, jaký jim přikládá význam a jak se teenageři, jejich rodiče a pedagogové staví k rizikům, která jsou spojena s životem v online světě. Teoretický rámec práce je postaven, vedle zasazení tématu do historického kontextu vývoje Internetu a SNS, především na pracích a výzkumech danah boydové, Sonii Livingstoneové a Zeynep Tufekciové. Jsou v něm mimo jiné rozlišeny typy SNS, rozebrány důvody k užívání SNS, popsána nejčastější rizika spojená s užíváním Internetu, ale také objasněny některé fámy a mýty, které jsou běžně s online světem spojovány. Dále v teoretické části představuji vlastní rozdělení SNS podle míry anonymity uživatelů na Anonymní SNS, Kvazi-anonymní SNS a Neanonymní SNS. Toto rozdělení vychází z aplikace interních institucí podle Stefana Voigta na prostředí Internetu. Výzkumná část, založená na kvantitativním výzkumu (n = 543), analyzuje situaci českých teenagerů studujících víceletá gymnázia v pěti hlavních oblastech: Využívanost SNS, Čas strávený na Internetu a SNS, Online bezpečnost, Přátelství na Facebook.com, Role SNS v životech teenagerů. Výsledky jsou porovnávány s výstupy nejen z prací...

Zájmová struktura nadaného dítěte a její možnosti rozvoje ve školních podmínkách
Heráfová, Zuzana ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Diplomová práce je koncipována jako teoreticko-empirická. Teoretická cást textu se zabývá dosavadními poznatky o problematice rozumove nadaných detí, shrnuje jejich charakteristické projevy, problémy a specifické vzdelávací potreby. Vcasná identifikace nadání a príznivý prístup rodicu, školy a ucitelu je pro zdravý vývoj techto detí zásadní. Je proto nezbytné stimulovat a rozvíjet nadání dítete a jeho schopnosti. V souvislosti s tím jsou nastíneny možnosti rozvoje a systémy vzdelávání a školní péce o nadané. Poslední kapitola teoretické cásti se zabývá problematikou zájmu a zájmové struktury z obecne psychologického hlediska, na kterou plynule navazuje empirická cást. Empirické šetrení analyzuje zájmovou strukturu nadaných detí a predkládá návrh diagnostického projektu, který by zejména ucitelum umožnil poznat a rozvíjet zájmy nadaných.

Školní hodnocení žáků v České republice a v Anglii se zaměřením na primární vzdělávání
Poláčková, Ladislava ; Linková, Marie (oponent) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Rigorózní práce se zabývá školním hodnocením žáků v České republice a v Anglii se zaměřením na primární vzdělávání. Dále se zabývá evropskými trendy ve vzdělávání. Kromě teoretických podkladů se opírá o výsledky šetření provedených v obou zemích, které následně analyzuje. Šetření se zabývá postoji žáků, jejich rodičů a učitelů ke školnímu hodnocení.

Hodnocení ve vzdělávacím programu Začít spolu
Raffayová, Petra ; Kasíková, Hana (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Diplomová práce Hodnocení ve vzdělávacím programu Začít spolu popisuje a analyzuje metody hodnocení a sebehodnocení žáků, které se v programu používají. Zaměřuje se především na sebehodnocení žáků a jeho vývoj v první až třetí třídě základní školy s programem Začít spolu. Práce obsahuje základní charakteristiku programu Začít spolu, vymezuje pojem hodnocení a sebehodnocení a popisuje jejich vliv na osobnost žáka. Podrobně se věnuje i zdravému sebepojetí a sebeúctě u žáků. Součástí diplomové práce je empirický výzkum užívaných metod hodnocení a sebehodnocení žáků ve škole s programem Začít spolu (rozhovor s vyučující, pozorování dětí při sebehodnotících činnostech a analýza dětských prací). K diplomové práci jsou přiloženy přílohy - ukázky různých metod sebehodnocení žáků.

Arteterapie ve školní praxi
ČINČEROVÁ, Helena
Práce analyzuje možnosti využití arteterapeutických metod v praxi výuky výtvarné výchovy v nižších ročnících víceletého gymnázia. V první části stručně charakterizuje principy arteterapie a nejčastější poruchy chování, učení a sebepojetí žáků. Ve druhé části přibližuje autorčinu práci s vybranými studenty. Je zde zachycen posun ve výtvarném projevu žáků v důsledku dlouhodobého metodického působení autorky v hodinách výtvarné výchovy. V závěru shrnuje získané poznatky z praxe a upozorňuje na omezení arteterapeutického působení učitele vyplývající z podmínek školní výuky.

Děti jiné národnosti v mateřské škole
Vodičková, Stanislava ; Opravilová, Eva (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dětmi jiné národnosti v mateřské škole. Teoretická část vychází z odborné literatury, definuje pojmy spjaté s multikulturní a interkulturní výchovou, analyzuje několik významně odlišných kultur, poskytuje informace o počtu dětí cizinců v mateřských školách v ČR. V praktické části mapuje situaci na jednom pražském obvodě podle složení a počtu dětí jiných národností. Přináší výsledky z realizace projektu zaměřující se na rozvoj multikulturního a interkulturního cítění dětí předškolního věku. Seznamuje s názory učitelek mateřské školy a rodičů dětí jiné národnosti na předškolní vzdělávání ve vybrané mateřské škole.

Standard German in Czech secondary schools (an analysis of the process of shaping the standard variety in social practise)
Hajíčková, Zuzana ; Doležal, Jiří (oponent) ; Dovalil, Vít (vedoucí práce)
Tato práce analyzuje proces utváření spisovné variety německého jazyka v sociální praxi, a to na českých středních školách. Jejím těžištěm je role učitele jakožto normové autority při prosazování normy. Metodologickým východiskem je model sociálního silového pole a teorie jazykového managementu. Pro potřeby této práce bylo dále použito následné interview.

The proportion of piano at the profiles of future teacher of Music - Music Education
Kistyová, Ľubica ; Poledňák, Ivan (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent) ; Medňanská, Irena (oponent)
Hlavnou témou dizertačnej práce je poukázať na význam klavírnej hry pri umeleckom i osobnostnom formovaní učiteľa hudby. Autorka zdôrazňuje potrebu dostatočne rozvinutých klavírnych zručností učiteľa ako propagátora umeleckých diel a tiež ako iniciátora hudobno-tvorivých činností. Analyzuje rôzne stupne a formy klavírnej prípravy, všíma si ich pozitíva i nedostatky. Upozorňuje na profesionálnosť tejto prípravy, založenej na komplexnom, celostnom prístupe k osobnosti interpreta. Vo vysokoškolskom študijnom programe Hv nachádza mnohoraké využitie klavírnej hry na základe interdisciplinárnych vzťahov. Reflektuje tvorbu a priebeh niektorých modelových umelecko- pedagogických prezentácií vysokoškolákov v predmete didaktika Hv s využitím klavírnej tvorby pre deti ako základu najmä k percepčným hudobným činnostiam. Študenti sú motivovaní k potrebe vlastnej interpretácie počúvaných skladieb v pedagogickej praxi. "Živou" klavírnou hrou môžu účinnejšie pôsobiť na hudobno-zážitkový svet detí. Autorka tým nastoľuje východisko pre skvalitňovanie umeleckého i osobnostného profilu učiteľa hudby - hudobnej výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)