Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 208 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj českých učebnic prvopočátečního čtení a psaní v průběhu 20. století
Bousová, Barbora ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem učebnic prvopočátečního čtení a psaní v českém jazyce, které byly používány na území dnešní České republiky v průběhu 20. století. Vychází z výčtu metod výuky od počátku do současnosti, na něj navazuje popisem a hodnocením většiny učebnic používaných v minulém století a uvádí životopisy hlavních autorů. V závěrech kapitol i závěru práce samotné sleduje posun v charakteru učebnic i výuky. Klíčová slova čtení, výuka čtení, výuka psaní, učebnice čtení, slabikáře, první čítanky
Práce s textem a rozvíjení čtenářské gramotnosti minoritních skupin
Vejlupek, Michal ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Štréblová, Miroslava (oponent)
Resumé Práce s textem a rozvíjení čtenářské gramotnosti minoritních skupin Moje diplomová práce, Práce s textem a čtenářská gramotnost u minoritních skupin, pojednává o čtení a čtenářské gramotnosti. Zabýval jsem se definicemi těchto pojmů s nastíněním jeho vývoje. Popsal jsem historický vývoj jednotlivých metod výuky čtení se zaměřením na porozumění. U minoritních skupin jsem se zaměřil na vietnamské etnikum a problematiku jeho života u nás s důrazem na odlišnou komunikaci. Přiblížil jsem problematiku žáků s odlišným mateřským jazykem a způsob výuky v České republice, která je zatím v počátcích. V praktické části jsem zkoumal, jaké jsou rozdíly mezi vietnamskými a českými žáky a mé výsledky potvrzují, že téměř žádné. Nalezl jsem sice horší výsledky v porozumění, ale nijak výrazné. Výsledky čtenářského dotazníku ukazují ještě menší rozdíly.
Výchova k hodnotám v současné mateřské škole
Vinšová, Kateřina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
4 ANOTACE DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce se zabývá vztahem mezi čtenářstvím a tvorbou hodnot. Potvrzuje čtenářství jako výchovnou hodnotou i čtenářství jako výchovou k hodnotám v současné mateřské škole. V teoretické části jsou nejprve obecně vymezeny pojmy, jako je hodnota a výchova. Následně jsou popsány v souvislostech s mateřskou školou, dítětem předškolního věku, jeho potřebami i s rodinou. Dále se práce zabývá samotným čtenářstvím. Jsou objasněny různé aspekty, které mají na rozvoj čtenářství a na jeho výchovnou hodnotu vliv. Je to jednak působení vychovatelů a jejich vztah ke knihám, tak i samotná pohádka, která má pro vztah k hodnotám a jejich následné utváření nesmírný vliv. Stejně tak i samotné ilustrace v knihách a naopak i dnešní media jako je televize či internet, která mohou při nesprávném využití působit negativně. Praktická část popisuje průběh šetření, který je zaměřený na samotné čtenářství. Součástí šetření byly dva dotazníky. Jeden byl cílený na učitelky mateřských škol a druhý na rodiče předškolních dětí. Dotazník pro učitelky se zabýval tím, jak se v mateřských školách s knihami pracuje, zdali mají děti volný přístup ke knihám a zda mateřské školy spolupracují s knihovnami. Také kladl otázky, které hodnoty v očích učitelek čtenářství rozvíjí. Smyslem dotazníku pro rodiče bylo...
Čtení adolescentů se specifickými poruchami učení
Břečková Chalupová, Eva ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Jošt, Jiří (oponent) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Disertační práce je zaměřena na problematiku čtení u adolescentů se specifickými poruchami učení. V teoretické části práce popisuje základní teoretická východiska problematiky čtení, přístupu ke specifickým poruchám učení, specifika čtení a s ním souvisejících dovedností u adolescentů a dospělých osob. Výzkumná část práce zahrnuje analýzu a interpretaci dat získaných srovnáním výkonů ve čtení studentů se specifickými poruchami učení s výkony studentů intaktní populace. Hlavním cílem práce je odhalit základní charakteristiky čtení adolescentů se specifickými poruchami učení.
Čtenářství z pohledu regionální knihovny
Dvořáková, Barbora ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Hrabáková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce Čtenářství z pohledu regionální knihovny se zaměřuje na zjištění stavu úrovně knihoven ve vybraném regionu - Nymburk. Práce je rozdělena na 2 částí, na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části si všímá různých hledisek při vymezení pojmu čtenářství a čtenářské gramotnosti. Dále se zmiňuje o faktorech, které na čtenáře působí při jeho formování a současných výzkumech čtenářství a jejich výsledcích. Ve výzkumné části rozebírá stav knihoven na okrese Nymburk v roce 2010 s konkrétním zaměřením na Městskou knihovnu Nymburk. KLÍČOVÁ SLOVA čtenářství, rozvoj čtenářství, vedení ke čtení, dětské čtenářství, čtenářství dospělých, výzkumy čtenářství, knihovnictví, faktory ovlivňující čtenářství, regionální knihovna, čtenářská gramotnost, informační gramotnost
Proměny vztahu čtenáře ke knize v letech 1990-2009
Suková, Anna ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Prázová, Irena (oponent)
Bakalářská práce Proměny vztahu čtenáře ke knize v letech 1990-2009 si vytkla za cíl popsat a objasnit vývoj čtenářství v České republice od porevolučních let až do současnosti s přesahem do let osmdesátých. Mapování této problematiky je založeno na analýze řady čtenářských průzkumů, které se zabývaly vztahem čtenáře ke knize, čtenářskými návyky, chováním na knižním trhu, knihovnami, preferovanými literárními žánry a autory apod. O všech těchto aspektech pojednává i tato práce. Navíc se věnuje i mezinárodním výzkumům čtenářské gramotnosti u školní mládeže (PISA). Na začátku se věnuje typologii čtenářů a snaží se přijít s nejvhodnější definicí čtenáře, pojednává o významu knihy pro lidské společenství a rozebírá proměny na českém knižním trhu od pádu komunistického režimu. Následně charakterizuje sociologický výzkum a jeho náležitosti, stejně jako případná omezení či nedostatky. V nejrozsáhlejší kapitole pak rozebírá jednotlivé čtenářské průzkumy, od informací o tom, jakým způsobem byly provedeny, až po nejdůležitější zjištění, která se pak pokouší zasadit do kontextu a porovnat. Závěrem přináší srovnání základních údajů o těchto výzkumech a jejich vybrané výsledky a uvádí zjištěné trendy v čtenářství i na knižním trhu a upozorňuje na výjimečné postavení českých čtenářů v rámci Evropy.
Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou disfázií
Mielniková, Renáta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Diplomová práce Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií je zaměřena na zjištění, jakým způsobem se vzájemně ovlivňuje řeč a pohybové dovednosti právě u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Ve své teoretické části se nejprve zabývám termínem narušená komunikační schopnost, vývojové dysfázie, její symptomatologií a následně termínem verbální vývojová dyspraxie. Důležité informace související s touto problematikou uvádím rovněž ve druhé kapitole, která se věnuje problematice čtení, procesem osvojováním si čtení i čtením s porozuměním. V pořadí třetí kapitola teoretické části je pak zaměřena na charakteristiku termínu pohyb, motorika, koordinace a v neposlední řadě také dyspraxie. Praktickou část jsem založila na testování dětí třetích tříd a to jak na běžné základní škole, tak na základní škole logopedické, kam dochází i mnou sledovaná žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Došlo k vytvoření dvou testů, a to testu čtení s porozuměním a testu pohybových dovedností. Cílem těchto testů bylo zjištění, jakým způsobem dochází k vzájemnému ovlivňování čtenářských a pohybových dovedností. V závěru své práce pak shrnuji dosažené výsledky, porovnávám výsledky testování mezi kontrolní a experimentální skupinou i žákyní s těžkou vývojovou dysfázií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 208 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.