Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 188 záznamů.  začátekpředchozí169 - 178další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 

Vliv tělesné výchovy na žáka s mentální retardací - Metodika florbalu na speciální škole
Hronková, Kateřina ; Silberhornová, Eliška (oponent) ; Pařízek, Michal (vedoucí práce)
Teoretická část je zaměřena na psychologickou charakteristiku lidí s mentálním postižením, na obecnou charakteristiku a klasifikaci mentální retardace. Jsou zde zařazeny kapitoly o Downově syndromu a o autismu. Dále práce obsahuje formy výchovy a vzdělávání dětí s mentálním postižením na speciálních školách. Jsou zde zahrnuty metody a způsoby vyučování tělesné výchovy na těchto školách. Praktická část je zaměřena na metodiku florbalu na speciální škole. Nejprve je zařazena obecná charakteristika florbalu a jeho stavba, etapy a systematika tréninku. Dále je zde zpracována samotná metodika florbalu na speciální škole. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Psychologická intervence u matek nedonošených dětí
Matoušová, Milada ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Disertační práce je zaměřena na problematiku předčasného porodu a vlivu narození nedonošeného dítěte na psychický stav jeho rodičů. Zejména matky nedonošených novorozenců zpravidla prožívají předčasný porod velmi negativně, ale jedná se o složitou životní situaci, která klade zvýšené nároky na oba rodiče, resp. celou rodinu. Stupeň nezralosti a zdravotní stav nedonošeného dítěte zásadním způsobem ovlivňují a narušují kontakt a ranou interakci rodič-dítě, což má vliv na celý vývoj jejich vzájemného vztahu. S následky nedonošenosti se mohou rodiče i dítě vyrovnávat dlouhou dobu, protože nezralost dítěte při narození s sebou nese riziko zdravotních problémů po celý jeho život Lékařská péče o nedonošené novorozence je v České republice na vysoké úrovni a statistické ukazatele péče o tyto děti se drží v celosvětové špičce. V rámci komplexního přístupu k tělesnému a duševnímu zdraví jedince by bylo žádoucí doplnit vynikající lékařskou péči o předčasně narozené děti o psychologickou podporu a pomoc věnovanou jejich rodičům, a později, v případě potřeby, celé rodině. Klíčová slova: rizikové těhotenství, předčasný porod, prenatální vývoj, hranice viability, nedonošený novorozenec, raná interakce, kojení, péče o dítě

Domácí prostředí žáků v tanečních rodinách
Babická, Ivana ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; SCHUBERTOVÁ, Erika (oponent)
Bakalářská práce na téma "Domácí prostředí žáků v tanečních rodinách", popisuje rodinné prostředí, kde profese rodičů je tanec. Práce je rozdělena na dvě části. V první teoretické části jsou zmíněny pedagogické a psychologické odborné podklady o rodině a dětech. Druhá část vychází z výzkumu, který obsahuje výtah z rozhovorů od Zuzany a Jiřího Pokorných a Margarity a Vjačeslavu Pleškových. Cílem této práce bylo zmapování prostředí, ve kterém vyrůstají budoucí generace tanečníků.

Integrace předmětu sexuální výchova v programu RVP
Hyrmanová, Klára ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce s názvem: Integrace předmětu sexuální výchova v programu RVP se v teoretické části zabývá obsahem, cílem, principy a metodami sexuální výchovy. V této části je také charakterizován věk cílové skupiny, a to v oblasti biologické, psychologické i sociální. Teoretická část se zabývá čtyřmi oblastmi zkoumání, na které je dále v praktické části navržen vlastní program pro výuku žáků v páté třídě. Po teoretické části následuje část výzkumná, ve které dochází ověření informovanosti učitelů na 1. st. ZŠ v oblasti metodiky sexuální výchovy a její následný vliv na informovanost samotných žáků. Praktická část je celá věnována vlastnímu programu, který byl navržený pro konkrétní školu a konkrétní věkovou skupinu. Tento program byl částečně realizován a zhodnocen.

Analýza výchovných problémů u klientů střediska výchovné péče z hlediska zdravotního, psychologického a sociálního.
LÍSKOVCOVÁ, Ilona
Provedený výzkum byl zaměřen na analýzu klientů střediska výchovné péče. Jednalo se o kvantitativní výzkum. Předmětem zkoumání byly výchovné problémy dětí a mládeže. Objektem zkoumání byl soubor vybraných klientů s poruchami chování střediska výchovné péče. K analýze byla použita sekundární analýzu dat, pozorování, dotazník a rozhovor. Cílem práce byla analýza výchovných problémů u klientů střediska výchovné péče z hlediska zdravotního, psychologického a sociálního, posouzení efektivity péče a spolupráce rodiny, pohled na ekonomické zázemím rodiny, vzdělanost rodičů a vliv těchto faktorů na rozvoj poruch chování. Tímto výzkumem se podařila potvrdit vyšší efektivita propojené, všestranné péče u respondentů s poruchami chování, tedy péče zdravotní, psychologické a sociální. Neprokázalo se, že by vyšší ekonomické poměry rodiny měly negativní vliv na rozvoj poruch chování, ale zjistilo se, že rodiče s dobrými ekonomickými poměry lépe spolupracují a že u těchto rodin dochází ve vyššímu počtu k pozitivní změně u respondentů. Dále lze potvrdit, že vyšší vzdělanost rodičů vede k lepší spolupráci a že tito rodiče mají pozitivní vliv na zlepšení stavu u respondentů. Je zde prokazatelně vyšší efektivita péče.

Zbožnost. Psychologické aspekty zvnitřnělé religiozity u katoliček - matek malých dětí
Bartáková, Vladislava ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce) ; Muchová, Ludmila (oponent) ; Tavel, Peter (oponent)
ZBOŽNOST psychické aspekty zvnitřnělé religiozity u katoliček - matek malých dětí. Klíčová slova: Zbožnost, Modlitba, Spiritualita každodennosti, Mateřství, Katolická víra, Identita, Narativní analýza. Sekularizace současné postmoderní Evropy představuje krach křesťanství ve smyslu integrující síly společnosti, nepředstavuje však zánik křesťanství jako takového. Na proměny postmoderní společnosti reaguje už několik desetiletí i největší evropská církev přesunem důrazu z katolicismu (institucionálně - doktrinálního postoje církve) na katolicitu (otevřenost a univerzalitu popstoje církve). I přes tento vnitřní pohyb Římskokatolická církev ztrácí počty svých členů a mnohdy nedokáže uspokojivě oslovit v konkurenci na "náboženském trhu" ani agnostiky, ani "hledající". Z jiného úhlu pohledu je ale zřejmé, že stále zůstává pro řadu lidí "domovem", v němž rozvíjejí svoji víru jako individuální projev existenciálních potřeb. Těmto lidem symbolické universum tradičního katolického náboženství poskytuje faktické i symbolické nástroje, jak spiritualitu rozvíjet. Závažné změny v religiozitě a spiritualitě v postmoderní společnosti jsou v posledních desetiletích předmětem narůstajícího odborného zájmu. I v oblasti psychologie narůstá počet publikovaných teoretických prací i výzkumných studií z psychologie...

Hodnoty výskytu dyslálií v 1. ročníku ZŠ
Štumpfová, Libuše ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit problematiku dyslálie. Práce se zaměřuje na hodnoty výskytu dyslálií v 1. ročníku ZŠ. Teoretická část poskytuje poznatky, jež se dotýkají této problematiky. Jedná se především o vymezení pojmů: komunikace, narušená komunikační schopnost, komunikace ve vztahu RVP PV a RVP ZV. Značná část se věnuje komplexnímu zpracování problematiky dyslálie (klasifikace, symptomatologie, etiologie, diagnostika a terapie), práce se také věnuje dyslalii a jejím možným dopadům na život (dyslalie a škola, dítě s dyslalií a učitel, společenské důsledky dyslalie a psychologické důsledky dyslalie) Praktická část je zpracována na základě dotazníkového šetření, bylo tedy použito metod kvantitativního výzkumu. Respondenty dotazníkového šetření byli rodiče žáků. Hlavním cílem této části bylo orientační zjištění hodnot výskytu dyslalií v prvním ročníku základní školy.

Management v preprimárním vzdělávání: proměny a souvislosti
Houdková, Pavlína ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předškolní vzdělávání jakkoli není úplně doceněno, je velmi důležitou a hlavně neoddělitelnou součástí vzdělávacího systému. Kvalita pedagogicko-výchovné práce v mateřské škole se odrazí i v připravenosti dítěte na základní školu. Kvalitní mateřská škola s dobrým vzdělávacím programem je výsledkem úsilí všech pracovníků zařízení a management takovéto školy má na úspěšném výsledku nezanedbatelný podíl. Diplomová práce se zabývá specifiky řízení mateřské školy a přístupem ředitelů/ek k jednotlivým složkám managementu. Teoretická část se věnuje jednak vysvětlení a definování pojmů z oblasti managementu a také ukotvení a vývoji předškolního vzdělávání v celém vzdělávacím systému v České republice. V praktické části se diplomová práce věnuje hledání souvislostí mezi vzdělávacím programem mateřské školy a stylem jejího řízení. Cílem práce bylo zjistit, jaké skutečnosti mají vliv na styl řízení v mateřské škole, zda došlo v ke změnám v podmínkách řízení mateřských škol a jaké jsou souvislosti mezi kurikulem, klimatem a řízením MŠ. Pro naplnění cílů práce jsem použila kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu k výzkumu. Výzkum probíhal v základním výzkumném vzorku šesti mateřských škol s různými kurikuly. V základním vzorku jsem realizovala na základě vyplněných dotazníků rozhovory s ředitelkami...

ZÁMEK LITENČICE – KONCEPCE OBNOVY A NOVÉ VYUŽITÍ ÚZEMÍ ZÁMECKÉHO AREÁLU
Petrová, Markéta ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce navrhuje obnovu Litenčického zámku. Městys Litenčice se nachází ve Zlínském kraji. Na zámku je v současné době patrná jeho pohnutá historie kdy po dobu téměř padesáti let chátral, případně byl nevhodně a nešetrně opravován. Má koncepce revitalizace je založena na pokorném přístupu k současnému stavu se snahou navrátit honosnému sídlu důstojnost. Velký důraz byl také kladen na případnou realizaci projektu, kvůli čemuž jsem pozměnila některé prvky tak, aby odpovídaly představám majitele. Vzhledem k nákladnosti oprav a zajištění kontinuity revitalizace jsem se ve svém projektu také snažila o vytvoření příležitostí k ekonomické návratnosti. Mou snahou bylo vytvořit ze zámeckého areálu prostor, ve kterém bude možné strávit celý víkend i s rodinou. Obnovením provozu koníren vznikne nejenom atrakce pro děti, ale také možnost hbitě prozkoumat blízké okolí po vybudovaných hipostezkách. Dále bude možné podílet se formou workshopů na dílčích opravách, čímž se znatelně sníží náklady. Jelikož majitel zámku v současné době nabízí prodej loveckých lístků, prostory hlavního zámku jsem navrhla tak, aby byly využitelné k pronájmu ubytování případných zájemců. V případě, že by výše zmíněné cíle byly úspěšné, bylo také vhodné přemýšlet nad důsledky. Údržba velkého objektu s sebou samozřejmě nese i vysoké náklady, které je možné částečně eliminovat právě workshopy, kterým bude poskytovat zázemí ekocentra, které jsem umístila v bezprostřední blízkosti koníren.

Psychologické souvislosti efektivity outdoorových programů
Švyhnosová, Alena ; Štětovská, Iva (oponent) ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce)
Stále více firem vyhledává v dnešní době outdoorové programy pro manažery či pracovní týmy jako prostředek rozvoje. Outdoorové programy využívají zážitkového vzdělávání a mají pomoci účastníkům lépe porozumět sami sobě i ostatním. Aktivity, které tyto programy využívají, jsou speciálně vyvinuty tak, aby pomohly dosáhnout žádoucího cíle a naplnit potřeby zadavatele. Hlavními výstupy pro účastníky jsou netradiční prožitky v neformálním pracovním prostředí, práce s vlastním potenciálem (poznání vlastních hranic), poznání kolegů. Pro splnění vzdělávacího cíle je potřeba, aby byl program spojen se zpětnou vazbou (review), která bývá facilitována instruktory. Ti by měli po ukončení aktivity iniciovat skupinovou diskuzi a usměrňovat ji žádoucím směrem, tedy ke zobecnění poznatků, aby ty pak mohly být převedeny do praxe. Bez review je zužitkování poznatků méně efektivní. Řada firem věnuje na různé výcvikové programy značné finanční prostředky, aniž by se zajímala o to, zda byly vynaloženy efektivně. My jsme se v této práci pokusily představit outdoorové programy a teoreticky je vymezit v rámci sociálního učení, zážitkového učení a malé sociální skupiny. Cílem naší studie bylo zjistit, pomocí rozhovoru, individuálně reflektovanou efektivitu outdoorového programu a zajímalo nás, zda je přínos programu hodnocen stejně...