Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lidé s mentálním postižením a význam pohybu v jejich životě
Šmídová, Marie ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Silberhornová, Eliška (oponent)
Práce pojednává ve své první části obecně o mentálním postižení, příčinách vzniku a o možnostech vzdělávání takto postižených osob. Díky zvyšujícímu se zájmu společnosti o kvalitu života mentálně postižených získávají na významu nové terapeutické přístupu, kterými se zabývám v páté kapitole. Vlastní problematice pohybu je věnována další část práce. Věnuji se v ní specifickým přístupům a možnostem, které lidé s mentálním postižením mají. V sedmé kapitole pak shrnuji působení dvou organizací v České republice, které se takto handicapovaným sportovcům věnují. V praktické části se díky anketě provedené mezi obyvateli chráněného bydlení Slapy přibližuji tuto problematiku z pohledu samotných lidí s mentálním postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv tělesné výchovy na žáka s mentální retardací - Metodika florbalu na speciální škole
Hronková, Kateřina ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Silberhornová, Eliška (oponent)
Teoretická část je zaměřena na psychologickou charakteristiku lidí s mentálním postižením, na obecnou charakteristiku a klasifikaci mentální retardace. Jsou zde zařazeny kapitoly o Downově syndromu a o autismu. Dále práce obsahuje formy výchovy a vzdělávání dětí s mentálním postižením na speciálních školách. Jsou zde zahrnuty metody a způsoby vyučování tělesné výchovy na těchto školách. Praktická část je zaměřena na metodiku florbalu na speciální škole. Nejprve je zařazena obecná charakteristika florbalu a jeho stavba, etapy a systematika tréninku. Dále je zde zpracována samotná metodika florbalu na speciální škole. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sport jako prostředek integrace lidí s tělesným handicapem do společnosti
Hlaváčová, Pavla ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Silberhornová, Eliška (oponent)
Ve své práci se zabývám motivy, které podněcují ke sportování jedince s handicapem a sportovce zdravé. Jsou stejné nebo různé? Podle mého názoru jsou důvody ke sportovní u obou skupin stejné. Mým úmyslem je také zjistit, zda i handicapovaní jedinci považují sport za dobrý integrující prvek a zda jim osobně přináší větší pocit sounáležitosti s intaktní společností. Čtenáře seznámím s různými sportovními disciplínami pro tělesně postižené. Sport pro lidi s handicapem je srovnatelný se sportem lidí zdravých. Obě tyto kategorie sportu vycházejí ze stejných principů. Jediný rozdíl je v úpravách pravidel, tak aby jednotlivé disciplíny byly přístupné lidem se ztíženým pohybem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Lidé s mentálním postižením a význam pohybu v jejich životě
Šmídová, Marie ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Silberhornová, Eliška (oponent)
Práce pojednává ve své první části obecně o mentálním postižení, příčinách vzniku a o možnostech vzdělávání takto postižených osob. Díky zvyšujícímu se zájmu společnosti o kvalitu života mentálně postižených získávají na významu nové terapeutické přístupu, kterými se zabývám v páté kapitole. Vlastní problematice pohybu je věnována další část práce. Věnuji se v ní specifickým přístupům a možnostem, které lidé s mentálním postižením mají. V sedmé kapitole pak shrnuji působení dvou organizací v České republice, které se takto handicapovaným sportovcům věnují. V praktické části se díky anketě provedené mezi obyvateli chráněného bydlení Slapy přibližuji tuto problematiku z pohledu samotných lidí s mentálním postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv tělesné výchovy na žáka s mentální retardací - Metodika florbalu na speciální škole
Hronková, Kateřina ; Silberhornová, Eliška (oponent) ; Pařízek, Michal (vedoucí práce)
Teoretická část je zaměřena na psychologickou charakteristiku lidí s mentálním postižením, na obecnou charakteristiku a klasifikaci mentální retardace. Jsou zde zařazeny kapitoly o Downově syndromu a o autismu. Dále práce obsahuje formy výchovy a vzdělávání dětí s mentálním postižením na speciálních školách. Jsou zde zahrnuty metody a způsoby vyučování tělesné výchovy na těchto školách. Praktická část je zaměřena na metodiku florbalu na speciální škole. Nejprve je zařazena obecná charakteristika florbalu a jeho stavba, etapy a systematika tréninku. Dále je zde zpracována samotná metodika florbalu na speciální škole. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sport jako prostředek integrace lidí s tělesným handicapem do společnosti
Hlaváčová, Pavla ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Silberhornová, Eliška (oponent)
Ve své práci se zabývám motivy, které podněcují ke sportování jedince s handicapem a sportovce zdravé. Jsou stejné nebo různé? Podle mého názoru jsou důvody ke sportovní u obou skupin stejné. Mým úmyslem je také zjistit, zda i handicapovaní jedinci považují sport za dobrý integrující prvek a zda jim osobně přináší větší pocit sounáležitosti s intaktní společností. Čtenáře seznámím s různými sportovními disciplínami pro tělesně postižené. Sport pro lidi s handicapem je srovnatelný se sportem lidí zdravých. Obě tyto kategorie sportu vycházejí ze stejných principů. Jediný rozdíl je v úpravách pravidel, tak aby jednotlivé disciplíny byly přístupné lidem se ztíženým pohybem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.