Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Emotions and utility maximization
Abraham, Diya Elizabeth
Cílem této diplomové práce je výzkum role emocí souvisejících s problémem maximalizace užitku a vytvoření předpokladu pro začlenění emocí do ekonomických modelů rozhodování. Tato práce dále poukazuje prostřednictvím sociálního experimentu na to, jak specifické emoce ovlivňují úsudek mezičasové preference. Výsledky experimentu ukazují v souladu s dřívějšími výzkumy, že náhodný smutek zvyšuje úroveň ekonomické netrpělivosti. Nicméně v rozporu s teoretickými predikcemi, prosociální emoce soucitu nemůže být použita jako nástroj, který snižuje ekonomickou netrpělivost. Ve skutečnosti existují důkazy, které soucit v některých situacích spolehlivě neodlišují od smutku, pokud jde o jeho vliv na ekonomickou trpělivost, a poté může poškodit hospodářskou prosperitu.
Vplyv sentimentu správ na obchodovanie inštitucionálnych investorov na Forexe
Holá, Silvia
Bakalářská práce zkoumá vliv iracionálního faktoru, sentimentu ekonomických a finančních zpráv, na devizové kurzy obchodované na forexovém trhu. Základní podstata práce vychází z teorie behaviorální ekonomie upozorňující na psychologické aspekty, které vysvětlují anomálie chování investorů. Analýza se vztahuje na měnový pár EUR/USD, který je obchodován institucionálními investory nejčastěji. Výsledky práce naznačují ekonomickou nerelevantnost sentimentu, což poukazuje na nevhodnost zahrnutí tohoto iracionálního faktoru do investičního rozhodování.
Model zákazníka generace Y na trhu bankovních a jiných finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie
Fojtů, Kateřina ; Dohnalová, Zuzana (oponent) ; Rozmahel, Petr (oponent) ; Vochozka, Marek (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na identifikaci typického představitele generace Y na trhu finančních produktů a na základě těchto charakteristik vytvořit model zákazníka generace Y na trhu finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie. Na základě literární rešerše byly vymezeny pojmy „generace Y“ a „vybrané poznatky z behaviorální ekonomie“. Literární rešerše vedla také ke stanovení dotazníku, který sloužil pro získávání primárních dat výzkumu. Pomocí sekundárního výzkumu bylo charakterizováni spotřebitelé na trhu finančních produktů. Sekundární výzkum byl zaměřen na formu placení; vztah k technologiím v souvislosti s financemi; hotovostní a bezhotovostní platby; vztah ke kryptoměnám; vztah k úsporám; digitální transformaci bankovnictví; finanční chování českých domácností. Primární výzkum se zaměřil na získání informací v oblasti behaviorální ekonomie, konkrétně jakým předsudkům česká generace Y podléhá; a dále na to, jaké produkty finančního trhu česká generace Y využívá a její vztah k rizikům, poskytovaným informacím a na spokojenost s produkty. Data z primárního výzkumu byla použita jako vstupní data pro modelování pomocí strukturálních rovnic. Díky této metodě byly nalezeny vzájemné vztahy mezi vybranými produkty; charakteristikami zákazníků a heuristikami. Přínosem této práce je charakteristika zákazníků na vybraném trhu. Jedná se o odvětví, které pomalu vstupuje do období digitalizace, pochopení mladé generace, která dnes tvoří třetinu zákazníků tohoto trhu, je pro společnosti klíčové. Je to z toho důvodu, že pokud nebudou společnosti schopny reagovat na měnící se potřeby mladších generací, mohou přicházet o své zákazníky, a tedy i o tržby.
Beer Consumption Patterns in Europe
Zobal, Vladimír ; Janda, Karel (vedoucí práce) ; Špolcová, Dominika (oponent)
Tato diplomová práce se snaží ověřit a kvantifikovat vztah mezi mikroekonomickými, makroekonomickými a sociálními rysy jednotlivých zemí a roční spotřebou piva na hlavu. Pro zhodnocení a zaznamenání odlišností v chutích jednotlivých skupin zemí je použit koncept 'pivních', 'vinných' a 'lihovinových' národů. V první řadě je za pomoci technik pro analýzu panelových dat vyhodnocen obecný model pokrývající všechny Evropské země v rozmezí let 2000 a 2013. Výsledky a poznatky z tohoto obecného modelu jsou dále použity jako základ pro stavbu specifického modelu pro Českou republiku. Česká republika je známa pro svou dlouhodobě nejvyšší spotřebu piva na hlavu, přesto podíl piva vypitého v pohostinství zaznamenává dlouhodobě klesající tendenci. Všechna data použita pro tuto práci jsou kumulována na roční bázi na úrovni jednotlivých zemí. Klíčová slova Pivo, Víno, Lihoviny, Chování Spotřebitelů, Poptávka po Pivu, Pivní Země, Behaviorální Ekonomie E-mail autora Vladimir.Zobal@gmail.com E-mail vedoucího Karel-Janda@seznam.cz 1
Vliv behaviorální ekonomie na fundraisingový emailing neziskové organizace Greenpeace Česká republika
Fišer, Matěj ; Báča, Ladislav (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cílem této práce je přinést nové poznatky v rámci oboru behaviorální ekonomie a prozkoumat působení vybraných behaviorálních konceptů na fundraisingové kampaně vedené skrz e-mail. Práce se z počátku zabývá teoretickým ukotvením behaviorální ekonomie, jejímu zasazení do historického kontextu a definicí vybraných konceptů, se kterými obor pracuje. Dále je přiblížen obor fundraisingu a jeho využití v neziskových organizacích. Ve druhé části se práce věnuje případové studii, která se zabývala aplikací vybraných behaviorálně ekonomických konceptů na e-mailingovou kampaň vedenou neziskovou organizací Greenpeace Česká republika. Praktická část představuje popis tohoto experimentu a analýzu výsledků, které odhalily, že behaviorální intervence se za určitých podmínek mohou chovat i kontraproduktivně.
Decoy effect a jeho využití v marketingu
Regnerová, Eva ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá decoy efektem (česky efektem návnady), fenoménem behaviorální ekonomie. Především se soustředí na efekt asymetrické dominance. Hlavním cílem práce je zmapovat současný výzkum v oblasti decoy efektu a možnosti jeho využití v marketingové praxi. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V první kapitole teoretické části práce je obecně vysvětlen princip fungování decoy efektu a popsány jeho možné modifikace. Další kapitola je věnována charakteristice efektu asymetrické dominance, základnímu typu efektu návnady. Jsou popsány jeho možná vysvětlení a limity. Práce také pojednává o oblastech testování efektu. Zvláštní pozornost je věnována využití efektu asymetrické dominance v marketingové komunikaci. Empirická část je pak tvořena replikací experimentu zabývajícího se obecnou platností efektu asymetrické dominance. V této části je krátce pojednáno o významu replikací. Závěry původního experimentu se replikovat nepodařilo, výsledky experimentu ovšem ukázaly efekt asymetrické dominance v některých výzkumných skupinách jako signifikantní.
Priming as a tool for triggering prosocial behavior
Tížková, Tereza ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Godar, Sarah (oponent)
Priming je kognitivním zkreslením, jež v různých podobách ovlivňuje náš každodenní život. Tato práce studuje působení primingu v ekonomii, kde jsou subjekty běžně nuceny činit rozhodnutí za nejistoty. Empirická část této práce obsahuje experiment, kde jsou subjekty manipulovány směrem k, nebo proti prosociálnímu chování pomocí techniky verbálního primingu. Výsledky experimentu ukazují, že priming na specifické koncepty spojené s tendencí jednat prosociálně skutečně zvyšuje následnou míru prosociálního chování, ačkoliv v opačném případě pro toto dostatečný důkaz nebyl nalezen.
Choice Architecture and the Pension System in the Czech Republic
Polenova, Daria ; Štěpánek, Martin (vedoucí práce) ; Janský, Petr (oponent)
Předmětem této práce je výzkum vlivů behaviorální ekonomie na důchodový systém. Analýza je provedena se záměrem porovnání českých a švédských penzijních plánů z pohledu behaviorální ekonomie. Aplikace průzkumové logistické regrese slouží ke zkoumání rozdílů a podobností v názorech českých a švédských občanů. Jako zdroj dát jsme využili Eurobarometr 76.2 (2011). Výsledky ukazují, že oba státy mají podobné názory na fundamentální otázky týkající se důchodu. Bez ohledu na fakt, že oba národy podporují myšlenku, že starší lidé by mněli odkládat odchod do důchodu na později, je počet zaměstnaných českých seniorů nižší v porovnáni se seniory ve Švédsku. Můžeme se tedy domnívat, že švédský důchodový plán, na nějž politici uplatnili některé zásadní principy behaviorální ekonomie, funguje při maximalizaci zaměstnanosti lépe, než český systém. Lepší funkčnost švédského systému možná očekávat i při plnění hlavního cílů penzijního systému, co následně slouží jako důkaz, že lidé mohou být ovlivněni různými faktory při odkladu odchodu do důchodu. Analýza dále poukazuje na tendenci lidí k nereálným očekáváním, které vedou k situacím kdy selhává lidská schopnost správně vyhodnotit dané okolnosti. Právě takové momenty vyžadují "šťouch", aby se zabránilo nežádoucímu dopadu na život jednotlivce a na ekonomiku celé země.
Využití efektu ukotvení v marketingové komunikaci
Režný, Michal ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Báča, Ladislav (oponent)
Tato bakalářské práce se věnuje efektu ukotvení, jednomu z nejznámějších kognitivních zkreslení, a jeho potenciálnímu využití v marketingové komunikaci. V první části je nejprve poskytnut teoretický základ efektu ukotvení jako psychologického konceptu ve formě, ve které ho v 70. letech 20. století definovali Amos Tversky a Daniel Kahneman. Důraz je kladen na porozumění možným vysvětlením jevu a dále na příbuzná kognitivní zkreslení, která jsou s efektem ukotvení úzce spojena a jejichž znalost je nezbytná pro následnou orientaci v problematice v oblasti marketingové komunikace. Hlavní sekcí první části je poté teoretická rešerše odborné literatury a provedených studií/výzkumů zabývající se právě využitím efektu ukotvení v marketingové komunikaci. V této sekci je věnována speciální pozornost terminologickým neshodám a odlišnostem v pojetí efektu ukotvení v marketingové komunikaci. Významný prostor je věnován především druhům využití s příklady z praxe. Druhá, empirická, část je věnována výzkumu, v rámci kterého je proveden experiment, jehož cílem je prozkoumat účinky a celkovou využitelnost efektu ukotvení na příkladu fiktivních printových reklam na automobily. Výsledky nasvědčují, že ačkoliv je vliv kotev např. na odhadovanou cenu či na maximální cenu, kterou je zákazník ochotný zaplatit, patrný,...
The Truth Behind the Lies: The Experiment
Harutyunyan, Mikayel ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Matoušek, Jindřich (oponent)
Tato bakalářská práce představuje ekonomický experiment, který zkoumá vzorce nečestného chování studentů druhého stupně na základní a střední škole. Studenti vyplnili osobnostní inventáře týkající se Velké Pětky a Temné Triády, za což byli následně odměněni. Jako odměna fungovaly sladkosti a jejich počet byl určen hodem kostkou. Výsledky hodů byly známé jen jednotlivým účastníkům, mohli se tudíž rozhodnout, zda zalžou, nebo budou mluvit pravdu o tom, co jim padlo. Následná analýza odhalila, že určitá část účastníků podváděla, ale někteří si nenárokovali plnou výši odměny. Apel na poctivost jsme shledali neefektivním ve snižování počtu podvodů. Dále jsme objevili pozitivní korelaci mezi narcismem, extraverzí a podváděním. Na druhou stranu otevřenost vůči zkušenosti, neurotismus a morálnost, jeden z aspektů přívětivosti, s podváděním korelují negativně. Jednotlivci s horšími akademickými schopnostmi podvádějí méně, naopak ti, kteří dosahují lepších výsledků v testu kognitivní reflexe, podvádějí více. Mimoto indikátory "nestabilního" rodinného zázemí (rozvedení nebo nezaměstnaní rodiče) jsou spojeny s vyšší mírou podvádění, efekt stabilnějšího rodinného zázemí je nejasný. Konečně, zdá se, že ženy si raději odpustí možnost vybrat si plnou výši odměny a místo toho podvádí jen částečně. Celkové výsledky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.