Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
H-compactifications of topological spaces
Tížková, Tereza ; Vejnar, Benjamin (vedoucí práce) ; Hušek, Miroslav (oponent)
H-kompaktifikace tvoří důležitý typ kompaktifikací se speciální vlastností takovou, že všechny automorfismy daného topologického prostoru mohou být na takové kompaktifi- kace spojitě rozšířeny. Van Douwen dokázal, že existují pouze tři H-kompaktifikace prostoru reálných čísel a pouze jedna H-kompaktifikace racionálních. Vejnar dokázal, že existují právě dvě H- kompaktifikace euklidovských prostorů vyšších dimenzí. V úvodu představíme koncept H-kompaktifikace, přičemž zvláštní důraz je kladen na Alexandrovu a Čech-Stoneovu kompaktifikaci. Shrneme existující poznatky o H-kompaktifikacích několika známých pro- storů. Hlavním výsledkem třetí kapitoly je důkaz, že existuje jediná H-kompaktifikace mno- žiny všech racionálních posloupností, a tou je právě Čech-Stoneova kompaktifikace. Kapi- tola dále popisuje vlastnosti množiny všech racionálních posloupností a jejích obojetných podmnožin. Některé z těchto vlastností - především silná nul-dimenzionalita a silná ho- mogenita - jsou pak využity k dosažení zmíněného výsledku. V poslední kapitole nás zajímá množina všech H-kompaktifikací Hilbertova prostoru l2 a navrhujeme tři způsoby, jak na tento problém nahlížet. Ukazujeme, že za určitých pod- mínek je jakákoliv H-kompaktifikace daného prostoru homeomorfní jeho Čech-Stoneově kompaktifikaci. Dále se díváme na...
H-compactifications of topological spaces
Tížková, Tereza ; Vejnar, Benjamin (vedoucí práce) ; Hušek, Miroslav (oponent)
H-kompaktifikace tvoří důležitý typ kompaktifikací se speciální vlastností takovou, že všechny automorfismy daného topologického prostoru mohou být na takové kompaktifi- kace spojitě rozšířeny. Van Douwen dokázal, že existují pouze tři H-kompaktifikace prostoru reálných čísel a pouze jedna H-kompaktifikace racionálních. Vejnar dokázal, že existují právě dvě H- kompaktifikace euklidovských prostorů vyšších dimenzí. Výsledek, který přinášíme v kapitole 2, říká, že existuje pouze jediná H-kompaktifikace množiny všech racionálních posloupností, a tou je Stone-Čechova kompaktifikace. Pro důkaz používáme silnou nul-dimenzionalitu, silnou homogenitu a další vlastnosti množiny všech racionálních posloupností a jejích obojetných podmnožin. Ve třetí kapitole si klademe otázku o množině všech H-kompaktifikací Hilbertova prostoru l2 a navrhujeme některé způsoby, jak tento problém řešit, např. charakterizace Stone-Čechovy kompaktifikace nebo nástroje používané k popisu H-kompaktifikací reál- ného prostoru dimenze 2. Nakonec se podíváme na analýzu množiny všech H-kompaktifikací prostoru pomocí kategorie teoretického přístupu a studujeme vlastnosti kategorií H-kompaktifikací a funk- torů v těchto kategoriích. 1
Vliv kognitivní disonance na altruistické chování v neziskovém sektoru
Tížková, Tereza ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
práce v českém jazyce Obor behaviorální ekonomie prochází za poslední dekádu rapidním rozvojem. Toto odvětví ekonomie pracuje s kognitivními biasy, heuristikami, a dalšími faktory, jež zkreslují lidský úsudek a vedou lidi k rozhodování, které můžeme obecně nazývat iracionálním. Jedním z jevů ovlivňujících lidskou mysl v momentech, kdy s určitou dávkou nejistoty činíme důležitá rozhodnutí, je i takzvaná kognitivní disonance, nepříjemný a znepokojivý stav vnitřního rozporu, obvykle mezi našimi zažitými hodnotami a skutky, jichž se dopouštíme. Lidé přirozeně usilují o vyhnutí se pocitům disonance, i když obvykle podvědomě, aniž by tento jev dokázali přímo pojmenovat. V empirické části této studie byly ve dvou Modifikacích náhodné skupiny subjektů vystaveny hrozbě kognitivní disonance, ve třetí Modifikaci pak subjekty disonanci přímo prožily. Ve všech případech pak byl měřen následný efekt na jejich prosociální chování. Následná analýza dat odkryla zajímavý, statisticky významný vztah (negativní) mezi vytvořením pozitivního sebeobrazu o sobě samém (nebo i jeho narušením) a následným altruistickým jednáním. Výsledky výzkumu jsou aplikovatelné v komunikaci jak neziskového, tak i komerčního sektoru. Počátečním záměrem zde bylo především zefektivnění marketingové strategie v oblastech lidského působení,...
Priming as a tool for triggering prosocial behavior
Tížková, Tereza ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Godar, Sarah (oponent)
Priming je kognitivním zkreslením, jež v různých podobách ovlivňuje náš každodenní život. Tato práce studuje působení primingu v ekonomii, kde jsou subjekty běžně nuceny činit rozhodnutí za nejistoty. Empirická část této práce obsahuje experiment, kde jsou subjekty manipulovány směrem k, nebo proti prosociálnímu chování pomocí techniky verbálního primingu. Výsledky experimentu ukazují, že priming na specifické koncepty spojené s tendencí jednat prosociálně skutečně zvyšuje následnou míru prosociálního chování, ačkoliv v opačném případě pro toto dostatečný důkaz nebyl nalezen.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.