Název:
Evropské vzorce spotřeby piva
Překlad názvu:
Beer Consumption Patterns in Europe
Autoři:
Zobal, Vladimír ; Janda, Karel (vedoucí práce) ; Špolcová, Dominika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis intends to verify and quantify relationship between microeconomics, macroe- conomics and social variables with annual beer consumption per capita. To assess dif- ferences in tastes in groups of countries, the concept of beer, wine and spirit drinking countries is used to separate the influences. Firstly, the general model for all European countries is estimated with the use of panel data techniques on data from 2000 to 2013. The results and findings from the first model are subsequently used as a building blocks for specific model for The Czech Republic. The Czech Republic has over a long period the highest annual consumption per capita. Still the share consumed in hospitality expe- riences persistent downward trend. All data are collected on annual basis and with only country-aggregated level of detail. Keywords Beer, Wine, Spirits, Consumption Patterns, Beer Demand, Beer Drinking Countries, Be- havioral Economics Author's e-mail Vladimir.Zobal@gmail.com Supervisor's e-mail Karel-Janda@seznam.cz 1Tato diplomová práce se snaží ověřit a kvantifikovat vztah mezi mikroekonomickými, makroekonomickými a sociálními rysy jednotlivých zemí a roční spotřebou piva na hlavu. Pro zhodnocení a zaznamenání odlišností v chutích jednotlivých skupin zemí je použit koncept 'pivních', 'vinných' a 'lihovinových' národů. V první řadě je za pomoci technik pro analýzu panelových dat vyhodnocen obecný model pokrývající všechny Evropské země v rozmezí let 2000 a 2013. Výsledky a poznatky z tohoto obecného modelu jsou dále použity jako základ pro stavbu specifického modelu pro Českou republiku. Česká republika je známa pro svou dlouhodobě nejvyšší spotřebu piva na hlavu, přesto podíl piva vypitého v pohostinství zaznamenává dlouhodobě klesající tendenci. Všechna data použita pro tuto práci jsou kumulována na roční bázi na úrovni jednotlivých zemí. Klíčová slova Pivo, Víno, Lihoviny, Chování Spotřebitelů, Poptávka po Pivu, Pivní Země, Behaviorální Ekonomie E-mail autora Vladimir.Zobal@gmail.com E-mail vedoucího Karel-Janda@seznam.cz 1
Klíčová slova:
Behaviorální Ekonomie; Chování Spotřebitelů; Lihoviny; Pivní Země; Pivo; Poptávka po Pivu; Víno; Beer; Beer Demand; Beer Drinking Countries; Behavioral Economics; Consumption Patterns; Spirits; Wine