Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociálně pedagogická práce s minoritami
Matuštíková, Hana ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Janebová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sociálně pedagogické práce s minoritami. Vstupní teoretické kapitoly mají za úkol vymezit základní teoretické pojmy, přinášejí základní informace o vybraných národnostních menšinách. Těžiště teoretické části práce spočívá v popisu postupů a konkrétních aktivit, které mohou napomoci k začlenění žáků etnických menšin do systému školy. Do poslední kapitoly diplomové práce je zařazena empirická sonda, která je zaměřena na problematiku profesní orientace a volby povolání romských žáků Základní školy v Obrnicích. Pozornost je zaměřena na vliv rodiny, roli školy a dalších institucí v této oblasti.
Vliv rodiny na výběr povolání u žáků ZŠ
Rezková, Aneta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
RESUMÉ Dávno minuly doby, kdy člověk jediným rozhodnutím o volbě oboru studia ovlivnil celou svou další kariérní dráhu. V důsledku současných globálních i lokálních celospolečenských změn musí být naopak každý připraven na možnou změnu v oblasti profesní kariéry. První volba povolání je nicméně stále důležitým mezníkem a může kariéru jednotlivce významně nasměrovat. Nejedná se ale o jediný klíčový mezník, který určí kariéru jednotlivce jednou provždy. Lidé v současném světě musí být schopni rychle reagovat na neustálé změny, vyhodnocovat nové situace a umět se správně rozhodovat. Všeobecně rozšířeným mýtem je fakt, že úspěch znamená co nejrychleji získat peníze, které jsou zárukou svobody a štěstí. Avšak skutečný úspěch spočívá ve spokojeném životě, ke kterému vede dlouhá cesta skrze takové hodnoty, jakou je např. právě jistota, že děláme práci, kterou máme rádi a která nás naplňuje. Cílem jedince v období rozhodném pro první volbu povolání je zaměření se na vlastní schopnosti a dovednosti tak, aby ho rozhodování resp. volba povolání nasměrovala na takovou cestu, na které bude moci optimálně využívat svůj potenciál i v celém budoucím profesním životě. V této etapě života by mu měla pomáhat rodina, která je primárním socializačním činitelem a nejbližší partnerskou institucí v životě žáka, a to v těsné...
Výchovné poradenství
Jetelová Koubová, Dana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na činnost výchovného poradce na základních a středních školách. Tato práce se zabývá osobností výchovného poradce a jeho vzděláním. Stěžejní částí teorie je náplň práce výchovného poradce, řešení problémů žáků, spolupráce s učiteli, rodiči a kariérní poradenství. . .
Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách
Bílková, Karolína ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Sekot, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách se zabývá problematikou přístupu k profesnímu poradenství v rámci středních škol. Pomoc s výběrem vhodné profese nebo další soustavné přípravy k budoucímu povolání je bezpochyby důležitou součástí života každého středoškoláka a vždy měla své místo ve vzdělávání. Tato práce se zamýšlí nad změnou pojetí a chápáním kariérového poradenství v dnešním školském systému, výchovném poradenství. Práce se snaží zmapovat rozmanité způsoby a možnosti práce v této oblasti poradenství, poukázat z čeho pramení právě daná koncepce současných středoškolských, výchovných poradců k této problematice a také, zda-li tak je naplňen vytyčený cíl. Na pozadí tří konkrétních škol a jejich koncepcí, přístupů k problematice i odlišných kulturních i socioekonomických podmínek, budou vysvětleny shody a rozdílnosti jednotlivých koncepcí výchovného poradenství.
Motivace žáků při volbě povolání
Škoudlínová, Simona ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vnitřní a vnější motivací žáků při ukončování povinné školní docházky na základní škole, kdy si žáci volí střední školu, nebo učební obor pro své budoucí povolání, které chtějí vykonávat. Cílem práce bylo zjistit, jaké faktory se na volbě tohoto rozhodnutí žáků podílejí. Text je rozdělen do dvou základních částí - teoretické, kde je poukázáno na ty faktory, které ovlivňují budoucí kroky žáků směrem k jejich dalšímu růstu, tím zároveň k volbě povolání. Je zde nastíněno, jaké druhy motivace jsou pro žáky důležité k jejich rozvoji, vývoj osobnosti žáka k profesnímu zaměření. Druhá praktická část se zaměřuje na konkrétní provedený výzkum, který se týká zvolení střední školy, nebo středního odborného učiliště u žáků 9. tříd dvou základních škol v Praze. Pro výzkum byla zvolena dotazníková metoda, kdy vybraní žáci anonymně z důvodu ochrany dat zaškrtávali, nebo vytvářeli odpovědi na koncipované otázky, které byly z části uzavřené, z části otevřené. Žáci ve svých odpovědích použili svůj subjektivní pocit, vyjádřili v dotazníku to, co je motivovalo nejvíce k volbě svého budoucího povolání, k zaměření oboru, který si zvolili formou výběru střední školy či učiliště. Odpovědi žáků na otázky jsou znázorněny grafy s následným komentářem. Cíl práce byl naplněn. KLÍČOVÁ SLOVA...
Studie genderových postojů žáků a žákyní devátých ročníků vybraných základních škol
Zemková, Jana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou žáci a žákyně devátých ročníků vybraných základních škol ovlivněni genderovými stereotypy a zda se genderové stereotypy promítají do jejich představ, vnímání a rozhodování. Teoretická část práce obsahuje kromě vymezení pojmu gender i kapitoly týkající se teorií genderu, postojů, genderových stereotypů, rovných příležitostí mužů a žen v zaměstnání, role muže a ženy v rodině. Stěžejní kapitola se týká oblasti genderu a vzdělávání. Praktická část diplomové práce je zaměřena na mapování žákovských postojů dotýkajících se oblasti genderu. Pomocí dotazníkového šetření byla získána data celkem od 204 žáků a žákyň. Získané výsledky byly konfrontovány s poznatky, které uvádí odborná literatura.
Možnosti využití kariérového poradenství na základní škole
Palkosková, Klára ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Možnosti využití kariérového poradenství na základní škole" se zabývá především představením možností realizace kariérového poradenství na základních školách v rámci vzdělávacího systému České republiky. Cílem diplomové práce je analýza možnosti využití a způsobu realizace kariérového poradenství na základní škole, jež je zde poskytováno primárně v rámci výchovného poradenství. Cílem práce je na základě stanovených výzkumných předpokladů analyzovat názory žáků a kariérového poradce na úroveň poskytovaných služeb kariérového poradenství v rámci základní školy. V první části diplomové práce budou analyzovány pojmy související s oblastí kariérového poradenství a profesní orientace žáků. Analyzovány budou také teorie volby povolání a kariérového vývoje žáků, aspekty poradenského procesu, a budou uvedeny poznatky o období dospívání. Zároveň jsou v diplomové práci identifikovány subjekty a instituce poskytující služby kariérového poradenství na území České republiky. Výzkumná problematika se v diplomové práci zabývá tématem kariérového poradenství, konkrétně pak kariérového poradenství a jeho specifik na konkrétní základní škole v rámci standardního českého vzdělávacího systému. Za účelem získání informací bylo využito metody dotazníkového šetření a rozhovoru. Výsledky...
Sebepojetí v adolescenci
Hoferková, Eva ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Cílem diplomové práce na téma Sebepojetí v adolescenci je objasnit konstrukt sebepojetí z pohledu psychologie osobnosti, neboť jde o individuálně specifickou charakteristiku osobnosti člověka, jejíž význam je nezpochybnitelný. V průběhu ontogeneze člověka se sebepojetí postupně vyvíjí a formuje na základě získávaných poznatků o sobě samém a má své diference v každém vývojovém období. Práce je zaměřena na období adolescence, a proto také představuje typické rysy sebepojetí u adolescentů. V jejich životě je významným mezníkem ukončení povinné školní docházky, s tím souvisí proces výběru povolání, který tato práce spojuje se školní úspěšností. Empirická část práce se zaměřuje na zjištění, zda existuje vztah mezi sebepojetím školní úspěšnosti a volbou budoucího povolání u adolescentů. V tomto směru je podstatné, jestli způsob, jakým adolescenti prožívají a hodnotí vlastní školní úspěšnost, může mít vliv na proces volby povolání. Pro kvantitativní výzkumné šetření byly stanoveny cíle a výzkumné otázky. Jako diagnostický nástroj k získání dat byl použit standardizovaný dotazník SPAS zkoumající sebepojetí školní úspěšnosti a také vlastní dotazník zaměřený zejména na další profesní směřování adolescentů a volbu dalšího vzdělávání či profesní přípravy. Dotazníky byly distribuovány do šesti základních škol...
Volba povolání bez předsudků
Babanová, Anna ; Hausenblasová, Jitka ; Krobová, Tereza ; Smetáčková, Irena ; Kolářová, Jitka (editor)
metodika projektového dne pro základní školy
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.