Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vysokoškolské vzdělávání cizinců v České republice
Panfilova, Kaselina ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kučera, Tomáš (oponent)
1 Vysokoškolské vzdělávání cizinců v České republice Abstrakt Cílem této práce je popsat vývoj, trendy a struktury cizinců ve vysokoškolském vzdělávání a zároveň nalézt rozdíly nebo společné znaky mezi studenty s českým státním občanstvím a jiným než českým. Do teoretického pohledu na studium cizinců v České republice byla zahrnuta teorie třetího demografického přechodu. Hlavním zdrojem dat je matrika studentů (SIMS), ze které byly čerpány anonymizované individuální údaje za absolventy vysokých škol v období 2001 až 2017. Práce se zaměřuje na deskriptivní a regresní analýzu čisté délky studia, kde nezávisle proměnné jsou: věk, pohlaví, studijní obor, forma studia, typ vysoké školy a státní příslušnost. Pozornost byla také věnována diferenciaci čisté délky studia a studijního programu podle pohlaví. Jedním ze závěrů práce je zjištění, že počet studentů s českým občanstvím v posledních několika letech klesá, zatímco opačná situace je u cizinců, kde každým rokem zájem o vysokoškolské studium v ČR roste. Avšak čistá délka studia u Čechů je kratší než u cizinců, s výjimkou Slováků, kteří ve většině studijních programů studují kratší dobu než Češi. Klíčová slova: cizinci, vysokoškolské vzdělání, třetí demografický přechod, čistá délka studia, Česká republika, regrese.
Uplatnění absolventů studijního programu Tělesná výchova a sport UK FTVS na trhu práce
Omcirk, Vilém ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Hobza, Vladimír (oponent) ; Němec, Otakar (oponent)
Tato disertační práce se zabývá uplatněním prezenčních magisterských absolventů studijního programu Tělesná výchova a sport Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy na trhu práce. V teoretické části byla provedena rešerše aktuálního stavu poznání v uplatnění absolventů na trhu práce, zejména absolventů vysokoškolských. Na základě této rešerše byl operacionalizován konstrukt uplatnění absolventa Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a byl sestaven hlavní nástroj provedeného výběrového šetření a tím byl elektronický výzkumný dotazník. Základní soubor výzkumu byl tvořen absolventy prezenční formy magisterského studia z let 2010 až 2015 z oborů Učitelství pro střední školy (dvouoborové), Tělesná výchova a sport (jednooborové), Vojenská tělovýchova a Management tělesné výchovy a sportu. Celkem bylo získáno 346 dotazníků z 671 možných (návratnost 52%). Ve výsledkové části byla získaná data nejprve podrobena chí-kvadrát testu na základě 3 identifikačních proměnných (pohlaví respondentů, obor studia a rok absolvování studia) a následně byly odprezentovány jednotlivé výsledky výzkumu. Tyto výsledky se týkaly zejména přechodu respondentů na trh práce po absolvování magisterského studia (mj. i zkušenosti s dobrovolnou a nedobrovolnou nezaměstnaností), současné práce respondentů (mj....
Formování právního vědomí studentů vysokých škol neprávnického zaměření
Krupová, Tereza ; Kysela, Jan (vedoucí práce) ; Maršálek, Pavel (oponent) ; Urbanová, Martina (oponent)
Cílem disertační práce s názvem Formování právního vědomí studentů vysokých škol neprávnického zaměření je prozkoumat formování právního vědomí této skupiny zejména prostřednictvím výuky. Předpokladem, respektive ověřovanou otázkou, je, že didaktika i metodologie práva a na ně navazující možnost kultivace právního vědomí jednotlivce, u nás nejsou na dobré úrovni. Východiskem práce je předpokládaná neefektivita výuky práva pro neprávníky. Práce nejprve hledá smysl vysokoškolské výuky práva, zejména v otázce, kdo jsou v dnešní době vysokoškoláci a jakou roli mají vysoké školy. Dále je představen koncept právního vědomí. Závěrečné dvě kapitoly přinášejí potvrzení některých předpokladů prostřednictvím vlastního dotazníkového výzkumu zamřeného jednak na učitele práva na vysokých školách, dále na samotné studenty a absolventy vysokých škol.
Specifické potřeby neslyšících při studiu na vysokých školách v České republice
Kretíková, Andrea ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku vzdělávání osob se sluchovým postižením na vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na specifické vzdělávací potřeby osob se sluchovým postižením, které jsou při studiu na vysoké škole naplňovány podpůrnými službami. Práce konkrétně řeší, jak jednotlivé typy podpůrných služeb, tak i centra pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami při vysokých školách, které tyto služby nabízí. Výzkumné šetření, provedené formou online dotazníku, zjistilo, že využívání podpůrných služeb ze strany studentů je frekventované a zároveň, že kvalita služeb nabízených centry pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami se jeví jako velmi vysoká. Šetření také sledovalo využití modifikace maturitní zkoušky ve vztahu s využitím modifikace příjímacích zkoušek na vysoké školy studenty se sluchovým postižením. Vytvořený online dotazník v českém znakovém jazyce poskytuje účinnou zpětnou vazbu neslyšících studentů k centrům pro podporu studentů se specifickými vzdělávacími potřebami. Klíčová slova: centra pro podporu studentů se specifickými potřebami, neslyšící student, podpůrné služby, sluchové postižení, specifické vzdělávací potřeby, vysokoškolské studium.
Postoje mladých osob se zdravotním postižením k vysokoškolskému vzdělávání
Moravová, Tereza ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělanostní úrovně a struktury současné populace České republiky se zaměřením na cílovou skupinu osob se zdravotním postižením. Je zde nastíněn historický vývoj této oblasti, současné trendy a dostupné statistické údaje, které danou oblast reprezentují. Předním tématem práce je v tomto směru zejména nižší podíl vysokoškolsky vzdělaných osob se zdravotním postižením v porovnání s intaktní populací. Krátká pozornost je věnována podpůrným opatřením studentů se specifickými potřebami na českých vysokých školách. Součástí práce je také výzkumné šetření, které se věnuje interpretaci postojů mladých osob se zdravotním postižením k oblasti vysokoškolského vzdělávání.
Právnické vzdělávání a pokusy o reformu právnického studia v českých zemích od roku 1918 do současnosti
Hochmanová, Alexandra ; Maršálek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavlíček, Václav (oponent) ; Večeřa, Miloš (oponent)
Dizertační práce s názvem "Právnické vzdělávání a pokusy o reformu právnického studia v českých zemích od roku 1918 do současnosti" se věnuje obecně teoretickému a historickému pohledu na problematiku výuky práva na českých právnických fakultách v období posledního století. Ve světle historického vývoje se zobrazuje průběh reforem, které v kontextu různých vlivů na právnické studium zformovaly jeho současný stav. Tematika právnického vzdělávání je v práci pojednávána z hlediska moderního přístupu k teorii univerzitního studia práva; nejsou opomíjeny aktuální trendy a nové požadavky na výuku práva, které se rozvinuly po roce 1989. Potvrzená východiska práce předložená v jejím závěru zohledňují rovněž komparativní pohled na právnické vzdělávání a přinášejí komplexní analýzu sledované problematiky.
Vliv masifikace vysokoškolského vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce
Ludvíková, Karolína ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem masifikace terciárního vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce. Zkoumá jevy zpřístupnění vysokoškolského vzdělání v populaci absolventů a jejich možnost nalezení adekvátního zaměstnání. Práce je z části inspirována prací Jana Kellera a Lubora Tvrdého - Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Dále je popsán stav trhu práce s ohledem na zaměstnávání absolventů a jejich uplatnitelnost v praxi. V práci je využit statistický výzkum, který je doplněn o dotazníkové šetření mezi zaměstnavateli. Díky těmto výsledkům se podařil vyhodnotit hlavní cíl práce - tj. uplatnění absolventů na trhu práce. Diplomová práce by mohla sloužit jako prezentace výsledků ve zkoumání kvality a potřeby vysokoškolského vzdělávání.
Chemické vzdělávání ve Skotsku - výuka chemie na středních školách a vzdělávání učitelů chemie
Laburdová, Jiřina ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Česká republika (ČR) a Skotsko se umisťují na srovnatelných pozicích v mezinárodních srovnávacích testech. Vzdělávací systémy těchto zemí jsou ale velmi rozdílné. Tato práce se zaměřuje se na tři hlavní oblasti: 1) skotské vzdělávání z hlediska vyučovacích metod, propojení s praxí a uplatnění absolventů 2) studium chemie a učitelství chemie na univerzitě 3) výuku chemie ve vyšších ročnících střední školy, konkrétně na učební plány, státní závěrečné zkoušky a jejich proměnu v rámci nového kurikula Curriculum for Excellence. Bylo využito komparace učebních plánů, závěrečných zkoušek, výročních zpráv OECD, vládních publikací a také vlastních poznatků ze dvou dlouhodobých zahraničních pobytů - studijního pobytu na univerzitě ve Skotsku a pracovního pobytu na střední škole v Anglii. Byla provedena analýza skotské písemné státní maturity z chemie Higher a její testování na studentech českých středních škol a hodnocení této zkoušky studenty učitelství chemie a učiteli chemie. Výsledky ukazují, že čeští studenti jsou vzděláváni v jiných oblastech než skotští a jsou zvyklí na jiný způsob testování, který vyžaduje více znalostí a méně kritického myšlení. Výuka chemie ve Skotsku klade větší důraz na propojení témat s reálným životem a na zařazování nejnovějších vědeckých poznatků. V rámci práce byly proto zanalyzovány...
Možnosti školské sociální práce v terciálním vzdělávání v ČR
Rytychová, Alice ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce "Možnosti školské sociální práce v terciárním vzdělávání v České republice" poukazuje na možnost zavedení profese sociálního pracovníka do vysokého školství. První část je zaměřena na vhled do problematiky školské sociální práce. Popsán je její vývoj a uvedena je zkušenost ze zahraničí, kde má školská sociální práce dlouhou tradici. Druhá část se věnuje specifickému charakteru prostředí vysokých škol, jeho problémům a potenciálu. Je vysvětlen rozdíl mezi cílovou skupinou klientů v sekundárním a terciárním vzdělávání. Poslední část definuje role a kompetence školských sociálních pracovníků na univerzitách. Sestaven je návrh definice vysokoškolského sociálního pracovníka vzhledem k jeho funkci a činnosti. Klíčová slova: Sociální práce; školská sociální práce; vysokoškolské vzdělávání; role školského sociálního pracovníka; systém podpory na univerzitě

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.