Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přínos adaptačního kurzu pro rozvoj sociálních vztahů ve školních třídách
Kalkusová, Lucie ; Slepička, Pavel (vedoucí práce) ; Janíková, Marcela (oponent) ; Macků, Richard (oponent)
Název: Přínos adaptačního kurzu pro rozvoj sociálních vztahů ve školních třídách Cíl: Cílem práce bylo zjistit, nakolik program výchovy a aktivit v přírodě v podobě adaptačního kurzu ovlivní strukturu a kvalitu sociálních vztahů ve skupině školních kolektivů dospívající mládeže. Metody: Výzkumný soubor představovalo 211 žáků (128 dívek, 83 chlapců, průměrný věk 13,3±SD let) prvního ročníku střední školy, kteří se zúčastnili šestidenního adaptačního kurzu. Kurz byl sestaven s využitím zásad dramaturgie, tak aby naplnil cíle adaptačního kurzu v podobě bližšího seznámení žáků mezi sebou a se svými učiteli, navození pozitivních sociálních vztahů, spolupracující atmosféry, pocitu vzájemné důvěry a bezpečí. Před kurzem, týden po kurzu a tři měsíce po skončení kurzu, žáci vyplnili dotazník tvořený kombinací preferenčního záznamu, sociometrických otázek (volba spolužáků v otázce oslava narozenin a ostrov), B3 dotazníkem a dvěma otevřenými otázkami objasňujícími preferenci programových prostředků. Výsledky byly nejprve analyzovány po třídách, abychom popsali jevy odehrávající se v konkrétní skupině, a dále pak souhrnně všechny třídy dohromady. Vyhodnocení vstupních dat bylo provedeno neparametrickým Friedmanovým testem, pro ověření statistické významnosti mezi jednotlivými měřeními byl použit neparametrický...
Vztahy v genderově nevyvážených třídách
Chládková, Jana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce Vztahy v genderově nevyvážených třídách ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá vztahy v genderově nevyvážených středoškolských třídách. Pro sběr dat byla využita kombinace tří metod: sociometrický ratingový dotazník, dotazník vztahů mezi dívkami a chlapci ve školní třídě a rozhovor s vyučujícími. Vzorek zahrnuje celkem šest pražských škol. Teoretická část mapuje vliv genderových stereotypů na vývoj jedince a charakter vztahů v koedukovaných a separovaných třídách. Empirická část přináší analýzu dat vzhledem k celému kolektivu a k postavení menšinových jedinců mezi spolužáky/spolužačkami. Výsledky ukázaly, že dívčí i chlapecké kolektivy hodnotí vzájemnou oblibu a vliv srovnatelně s genderově vyváženými třídami. V porovnání mezi sebou však dosahovaly lepších výsledků kolektivy s převahou dívek. Respondenti/ky v nich reflektovali větší respekt a toleranci. Chlapecká menšina je mezi dívkami spokojenější, než dívčí menšina mezi chlapci. Kolektivy s převahou chlapců byly negativně hodnoceny za to, že si dívek neváží a posmívají se jim. V obou typech genderově nevyvážených kolektivů byly menšiny v pozadí a na chodu třídy se moc nepodílely. Kvalitativní analýza slovních odpovědí ukázala, že gender nehraje roli v tom, nakolik jsou studenti/ky oblíbení či neoblíbení. Gender se projevil jen v hodnocení...
Změna třídního klimatu po odchodu žáků na osmiletá gymnázia
Holubová, Markéta ; Greger, David (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Vlčková, Kateřina (oponent)
Cílem disertační práce je porovnat psychosociální klima školních tříd v 5. a 6. ročnících základních škol, kde důsledkem odchodu žáků do osmiletých gymnázií jsou značné organizační změny v třídních skupinách. Toto téma zahrnuje fenomén vnější diferenciace a zároveň selekci žáků v raném věku, kdy mají někteří z nich možnost opustit hlavní proud vzdělávání (základní škola) a přejít do výběrové školy (víceleté gymnázium). Cílem naší práce je přispět k výzkumům, které poukazují na problém, že odchodem žáků na osmiletá gymnázia se jednoznačně zhorší psychosociální klima v přebraných třídách 2. stupně. Zajímá nás, jací konkrétní žáci odchází na výběrové školy a zda se opravdu jedná o efektivní vůdce a sociometrické hvězdy (žáci s vysokými hodnotami vlivu a sympatie). V naší studii dále zjišťujeme pozice žáků, kteří zůstávají v přebraných třídách, a jejich spolužáků, kteří se začali nově vzdělávat ve třídách 2. stupně. V teoretické části seznamujeme čtenáře se zahraničními a tuzemskými výzkumy, které měří klima školních tříd v diferencovaném i nediferencovaném prostředí školy. Empirická část se zabývá podrobnou analýzou kvantitativního výzkumu, jehož cílem je přiblížit prostředí školních tříd po přechodu žáků na 2. stupeň základních škol. Dále poukazujeme na změny v proměnných psychosociálního klimatu...
Podniky služeb a možnosti spolupráce v destinaci
KVĚTOŇOVÁ, Dominika
Bakalářská práce se zabývá podnikem Angusfarm, který se nachází v Soběsukách. Tento podnik se zaměřuje především na poskytování služeb včetně ubytování, stravování a doplňkových služeb. Tato práce definuje pojmy jako je spolupráce a sociometrie. Práce poskytuje podrobné informace o stakeholders a způsob, jakým spolupracují s Angusfarmou, včetně analýzy slabých stránek a překážek, ke kterým dochází při spolupráci se zúčastněnými stranami. Výzkum je založen na analýze sociálních sítí. Sociální síť je systém herců, který je propojen prostřednictvím vztahů. Cílem práce je zanalyzovat současnou situaci spolupráce se stakeholdery a odhalit, které subjekty jsou nejdůležitější a jak velké je propojení mezi stranami s podnikem Angusfarm.
Sociopreferenční vztahy v pracovní skupině a využití jejich znalostí pro management organizace
Visčurová, Monika ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Král, Pavel (oponent)
Práce je zaměřena na pracovní skupiny, jejich strukturu a význam v organizacích. Teoretická část je věnována organizaci, především jejímu rozmanitému pojetí a struktuře, pracovním skupinám a týmům a sociometrii se zaměřením na sociometrický test, který je východiskem pro praktickou část. V praktické části je proveden výzkum v podobě sociometrického testu ve vybrané pracovní skupině. Cílem je zjištění neformální struktury skupiny. Na základě získaných dat je vytvořen komplexní pohled na působení jednotlivých členů ve skupině a funkčnost skupiny jako celku. Díky získaným poznatkům jsou v závěru práce navržena sociotechnická doporučení na zlepšení vztahů ve skupině, samostatně pro každého člena a pro skupinu.
Sestavení a ověření teambuildingového programu pro středoškolské studenty
Ornstová, Kateřina ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Sestavení a ověření teambuildingového programu pro středoškolské studenty Cíle: Hlavním cílem je sestavit a ověřit teambuildingový program pro zlepšení atmosféry a komunikace ve vybrané třídě střední školy. Metody: V práci byly použity rozličné metody. Pro zjišťování atmosféry ve třídě byl použit dotazník. Pro zmapování vztahů bylo použito sociometrické šetření a pro doplnění informací potřebných k sestavení teambuildingového programu byl využit rozhovor. Výsledky: Program ve stávající vytvořené podobě byl hodnocen pozitivně, měl efekt na zlepšení komunikace, stmelení týmu atd. Pro další konání programu byly sepsány poznámky ohledně vylepšení jednotlivých bodů, které by mohly vést k ještě lepším výsledkům. Klíčová slova: spolupráce, kolektiv, sociometrie, dotazník, rozhovor, středoškolští studenti.
Změna sociální koheze po absolvování kurzů v přírodě
Hurda, Jan ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název: Změna sociální koheze po absolvování kurzů v přírodě Cíl: Cílem práce je poskytnutí uceleného pohledu na téma změny sociální koheze skupin po absolvování kurzu aktivit v přírodě. Metody: V práci byla využita metoda obsahové analýzy textu spolu s metodou sekundární analýzy dat. Výsledky: Provedený rozbor dostupných zdrojů přinesl zjištění, že kurzy aktivit v přírodě mají pozitivní vliv na rozvoj sociální koheze, jak pracovních skupin, tak i skupin mladistvých a sportovních týmů. Práce se zabývá i dalšími přínosy kurzů aktivit v přírodě. Klíčová slova: soudržnost, teambuilding, aktivity v přírodě, sociometrie, skupina, tým, sociální koheze
Využití her a cvičení v přírodě v atletické přípravce a jejich dopad na sociální dynamiku skupiny
Krupková, Dominika ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název: Využití her a cvičení v přírodě v atletické přípravce a jejich dopad na sociální dynamiku skupiny Cíle: Cílem práce je provést výzkum mapující sociální vztahy ve skupině a jejich změnu po absolvování atletického soustředění obsahujícího prvky her a cvičení v přírodě. Metody: Výzkum byl proveden formou dotazníkového šetření, za pomoci metody Třídní kompas a sociometrických otázek. Dotazníky byly doplněny polostrukturovanými rozhovory s vybranými respondenty. Výsledky byly prezentovány formou sociogramů, sociometrických matic a indexů. Výsledky: Porovnáním výsledků pre-testu a post-testu jsme došly k závěru, že hry v přírodě ovlivňují dynamiku skupiny dětí pozitivním směrem. Ze sociogramů i sociometrických matic lze vyčíst, že došlo k nárůstu počtu výběrů a tedy k četnějším vztahům mezi jedinci. Děti spatřují přínos her v podobě bližšího seznámení, berou je jako zábavu, ale také jako formu vzdělávání. Klíčová slova: hry v přírodě, sociální dynamika skupiny, sociometrie, sociogram, atletické soustředění

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.