Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role přípravné třídy v prevenci specifických poruch učení
Malinová, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem diplomová práce "Role přípravné třídy v prevenci specifických poruch učení" je porovnání intervence mateřské školy a přípravné třídy základní školy u dětí s odkladem školní docházky. Práce popisuje všechny druhy specifických poruch učení. Detailně rozpracovává speciálně pedagogickou diagnostiku rizikových faktorů specifických poruch učení. Nabízí ucelenou metodiku časově nenáročného orientačního testování rizikových faktorů specifických poruch učení u dětí před nástupem školní docházky. Tato metodika byla použita při testování dětí s odloženou školní docházkou na začátku školního roku a v březnu téhož školního roku. Vyhodnocení výsledků testování jednotlivých účastníků výzkumu je zpracováno graficky, je doplněno kazuistikou a zdokumentováním kresebné a grafomotorické tvorby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přípravné třídy: Krok do úspěšného startu v základní škole
Kasalová, Tereza ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce Přípravné třídy: Krok do úspěšného startu v základní škole si v teoretické části klade za cíl, seznámit čtenáře s předškolním věkem dítěte, poskytnout informace o školní zralosti a připravenosti dětí na vstup do základní školy, seznámit se s důvody odkladu školní docházky a pochopit význam přípravných tříd při základních školách. Cílem výzkumné části je představit čtenáři jednu konkrétní přípravnou třídu a to při Základní škole U Říčanského lesa, diplomová práce se snaží zjistit, zda je tato třída pro děti krok do úspěšného startu v základní škole a mapuje spokojenost rodičů dětí, které navštěvují tuto přípravnou třídu. Jako výzkumné metody jsem použila test schopností a rozhovor.
Specifika práce učitelek v mateřské škole a v přípravné třídě základní školy
Meryová, Nikola ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku dvou předškolních institucí, ve kterých lze plnit povinnou předškolní docházku. První institucí je mateřská škola, která má v předškolním vzdělávání nezpochybnitelnou roli, druhou institucí je přípravná třída, která se v posledních letech dostává více do povědomí veřejnosti. Práce tak reaguje na poměrně nedávné legislativní změny v oblasti přípravných tříd. Ty jsou uvedené v teoretické části společně s charakteristikou předškolního období, vymezením pojmů školní zralost a školní připravenost, možností její diagnostiky, představením zmíněných institucí a jejich fungováním. Praktická část práce bude mít za cíl zjistit specifika pedagogické práce učitelek mateřských škol i učitelek přípravných tříd i další specifika, jakými jsou například režim dne či spolupráce s dalšími institucemi, a porovnat je. Sekundárním cílem, který byl vymezen v průběhu práce, je zjištění rozdílů v přípravných třídách v Praze a v Ústeckém kraji (v Mostě). Výzkumné šetření bude realizováno kvalitativním výzkumem za využití metod pozorování, rozhovoru a analýzy dokumentů. KLÍČOVÁ SLOVA mateřská škola, přípravná třída, předškolní věk, školní zralost, školní připravenost
Obtíže u dětí přípravných tříd se zaměřením na narušenou komunikační schopnost
Smejkalová, Eva ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Abstrakt:Abstrakt: Komunikace představuje schopnost, jak můžeme v běžném životě vyjádřit a sdílet své myšlenky, zkušenosti i pocity. Komunikace sehrává důležitou roli také v průběhu vzdělávání. Ve vzdělávání informace získáváme, osvojujeme si je, učíme se s nimi pracovat a dále je využívat. Pozice dítěte i žáka s narušenou komunikační schopností je v tomto případě mnohem složitější, protože obtíže v mluvním projevu se přenesou do komunikačního děje a mohou ovlivnit zvládání školních dovedností. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností je náročný úkol. Žáci nedokážou dostatečně uspořádat a vyjádřit své myšlenky, jejich mluva je mnohdy nesrozumitelná, nerozumí přesně výkladu učitele, nedokážou mluvit dostatečně plynule, aby vyhověli běžné komunikační normě. Z těchto důvodů se dostávají pod psychický tlak a někdy raději přestanou zcela komunikovat. Hlavním cílem předkládané rigorózní práce je analýza nejčastějších obtíží dětí s narušenou komunikační schopností zařazených do přípravných tříd základních škol. Následné vyhodnocení s popisem nejčastějších obtíží z důvodu školní nezralosti směřující ke školnímu odkladu jsou součástí empirické části rigorózní práce. S ohledem na hlavní cíl byly stanoveny tyto dílčí cíle: sledování celkového vývoje dítěte, aktivní pozorování v přípravných třídách s...
Školní zralost a připravenost u žáků v přípravné třídě
Rejmanová, Adéla ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku školní zralosti a připravenosti u dětí v přípravné třídě. V teoretické části je vymezena základní terminologie z oblasti vývoje dítěte v předškolním období, předškolního vzdělávání a problematiky vstupu do ZŠ. Jsou zde také podrobně popsány principy Jiráskova orientačního testu školní zralosti, které jsou následně aplikovány v praktickém výzkumu. Výzkumná část se věnuje srovnání úrovně školní zralosti a připravenosti dětí v přípravné třídě s dětmi v mateřské škole. Šetření bylo prováděno zejména pomocí kvalitativních metod, konkrétně prostřednictvím rozhovorů, dotazníků, pozorování a anamnéz. Použita byla ale taktéž kvantitativní metoda, a to sice standardizovaný Jiráskův orientační test školní zralosti pro děti. Daný test je zaměřen na jemnou motoriku a schopnost vizuo-motorické koordinace. Výzkum byl realizován v přípravných třídách a mateřských školách ve Středočeském kraji. Cílem diplomové práce bylo zjistit, nakolik vzdělávání v určitém typu předškolního zařízení může ovlivnit připravenost dětí na školu. Výsledky celého šetření ukázaly, že přípravné třídy mají nastaveny lepší podmínky k rozvoji předškolního dítěte s odkladem školní docházky než mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní vzdělávání, Školní zralost, Školní připravenost, Povinná školní...
Využití biblioterapie pro rozvoj slovní zásoby u žáků v přípravné třídě ZŠ
Pospíšilová, Denisa ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce Využití biblioterapie pro rozvoj slovní zásoby u žáků v přípravné třídě ZŠ se zabývá využitím a účinností biblioterapie jako nástroje pro rozvoj slovní zásoby u žáků v přípravné třídě ZŠ. Práci tvoří dvě stěžejní části. První je část teoretická, která zmiňuje specifika předškolního období, zejména ve vztahu k vývoji řeči, konkrétně slovní zásoby, a také shrnuje dosavadní poznatky o biblioterapii a jejím využití u dětí v předškolním věku. Druhá je část praktická a jejím cílem je navrhnout kompletní biblioterapeutický program zaměřený na rozvoj aktivní i pasivní slovní zásoby v pěti vybraných kategoriích (zvířata, povolání, jídlo, doprava a emoce) a následně prostřednictvím akčního výzkumu ověřit jeho využitelnost v praxi pro možné přijetí této metody jako nového přístupu k posilování slovní zásoby u předškolních dětí. Pro názornější ověření úspěšnosti programu jsou do výzkumu zařazeny dvě porovnávací skupiny, jejichž výsledky slouží ke srovnání dosažených pokroků. Výsledky výzkumu ukazují na biblioterapii jako na vhodný nástroj pro rozvoj slovní zásoby. KLÍČOVÁ SLOVA předškolní věk, přípravná třída, slovní zásoba, biblioterapie, biblioterapeutický program, akční výzkum
Možnosti rozvoje zrakového vnímání u dtí v přípravné třídě ZŠ
Fečková, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce s názvem Možnosti rozvoje zrakového vnímání u dětí v přípravné přídě základní školy se zabývá tím, jak co největší měrou přispět práci pedagoga v předškolním vzdělávání k připravenosti dětí na vstup do základní školy v oblasti zrakové percepce. Teoretická část obsahuje charakteristiku dítěte předškolního věku, školní zralost a připravenost a oblast vzdělávání dětí v předškolním vzdělávání. Cílem praktické části je zjistit, zda realizace pravidelné stimulace zrakového vnímání vede k jeho rozvoji. Výzkumné šetření bylo realizováno ve dvou přípravných třídách základních škol prostřednictvím Testu zrakového vnímání a Souboru pracovních listů pro rozvoj zrakového vnímání (2013). KLÍČOVÁ SLOVA: předškolní věk, přípravná třída, školní zralost a připravenost, zrakové vnímání, stimulace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.