Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Reflection on Hamlet in McEwan's Nutshell
REJMANOVÁ, Adéla
Práce se zaměří na vyprávěcí perspektivu současného románu britského autora Iana McEwana Nutshell, který autor pojal jako literární experiment ve vztahu k literárnímu odkazu Williama Shakespeara a jeho klasické tragédie Hamlet. Práce v úvodní části představí autora v kontextu současné britské prózy a stručně zmíní díla současné literatury, která jsou součástí projektu The Hogarth Shakespeare Series (od roku 2015). Jádrem práce bude literární analýza McEwanova románu ve vztahu k tragédii W. Shakespeara, která se soustředí na identitu vypravěče příběhu, jeho existenciální zkušenost, vnímání světa a uzavřeného prostoru v matčině lůně. Závěrečná kapitola zhodnotí téma románu I. McEwana v porovnání s námětem klasické Shakespearovy tragédie.
Školní zralost a připravenost u žáků v přípravné třídě
Rejmanová, Adéla ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku školní zralosti a připravenosti u dětí v přípravné třídě. V teoretické části je vymezena základní terminologie z oblasti vývoje dítěte v předškolním období, předškolního vzdělávání a problematiky vstupu do ZŠ. Jsou zde také podrobně popsány principy Jiráskova orientačního testu školní zralosti, které jsou následně aplikovány v praktickém výzkumu. Výzkumná část se věnuje srovnání úrovně školní zralosti a připravenosti dětí v přípravné třídě s dětmi v mateřské škole. Šetření bylo prováděno zejména pomocí kvalitativních metod, konkrétně prostřednictvím rozhovorů, dotazníků, pozorování a anamnéz. Použita byla ale taktéž kvantitativní metoda, a to sice standardizovaný Jiráskův orientační test školní zralosti pro děti. Daný test je zaměřen na jemnou motoriku a schopnost vizuo-motorické koordinace. Výzkum byl realizován v přípravných třídách a mateřských školách ve Středočeském kraji. Cílem diplomové práce bylo zjistit, nakolik vzdělávání v určitém typu předškolního zařízení může ovlivnit připravenost dětí na školu. Výsledky celého šetření ukázaly, že přípravné třídy mají nastaveny lepší podmínky k rozvoji předškolního dítěte s odkladem školní docházky než mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní vzdělávání, Školní zralost, Školní připravenost, Povinná školní...

Viz též: podobná jména autorů
2 REJMANOVÁ, Adéla
2 Rejmanová, Alžběta
2 Rejmanová, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.