Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální výchova na gymnáziích - cíle a skutečnost
Hronová, Barbora ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce Mediální výchova na gymnáziích - cíle a skutečnost pojednává o novém předmětu Mediální výchova, který vstupuje do českého školství v souvislosti s kurikulární reformou. V první části práce je teoreticky popsán koncept mediální gramotnosti v kontextu ostatních typů tzv. nových gramotností. Konkrétní způsob jejího zvyšování představuje mediální výchova. Práce přibližuje historický vývoj ustavování tohoto předmětu, různé přístupy k realizaci, situaci v zahraničí a diskutovaná témata této problematiky. Konkrétněji je popsána situace České republice, podoba nové reformy školství, vývoj její tvorby a aktuální stav a pojetí mediální výchovy v závazných dokumentech. Druhá část práce je tvořena empirickým výzkumem. Zaznamenává poznatky získané prostřednictvím kvalitativní metody ohniskových skupin ve skupinách studentů gymnázií. Výzkumu se zúčastnili žáci ve čtyřech skupinách. Studenti ve dvou z nich v současné době absolvují v rámci výuky předmět s mediální tematikou, další dvě skupiny se s tímto předmětem nikdy nesetkaly.
Kategorie Kompetence a její chápání učiteli v praxi
Kargerová, Jana ; Doležalová, Jana (oponent) ; Lukavská, Eva (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou zavádění konceptu klíčových kompetencí jakožto cílů vzdělávání, které přináší kurikulární reforma. Teoretická část je zaměřená na prozkoumání toho, jakým způsobem jsou zpracovány klíčové kompetence v odborné literatuře a evropských i českých kurikulárních dokumentech. Věnuje se pojetí a začlenění klíčových kompetencí do národních vzdělávacích programů v zemích EU. Různé přístupy v těchto zemích porovnává a vyhodnocuje ve vztahu ke kurikulární reformě v České republice a ve vazbě na pojetí klíčových kompetencí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část se soustředí na zmapování porozumění klíčových kompetencí u "stěžejních hráčů" kurikulární reformy (učitelé, školitelé, inspektoři), jejichž úkolem je tento nový koncept zavádět do pedagogické praxe.
Kontinuita předškolního a základního vzdělávání z pohledu managementu sloučených mateřských a základních škol v kontextu kurikulární reformy
Lisnerová, Romana ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Vítečková, Miluše (oponent)
Cílem disertační práce je provést první výzkumnou sondu do oblasti kontinuity předškolního a základního vzdělávání z pohledu managementu ve sloučených mateřských a základních školách v České republice a zjistit, jaký mají ředitelé škol názor na kontinuitu předškolního a základního vzdělávání v kontextu kurikulární reformy a jak tuto kontinuitu zajišťují v praxi svých škol. Kontext tématu disertační práce je vymezen managementem školy a kurikulární reformou. Teoretická část objasňuje triádu pojmů: management, kontinuita, kurikulární reforma a následně je propojuje s prostředím sloučených mateřských a základních škol. Zároveň reflektuje roli ředitele školy ve specifickém prostředí tohoto typu škol. Východiskem se staly teoretické přístupy managementu i pedagogiky. Empirická část se podrobněji zaměřuje na zkoumání role jednoho z aktérů zajišťování kontinuity předškolního a základního vzdělávání, kterým je ředitel školy. Kvalitativní výzkum je proto řešen pomocí deskriptivní případové studie, která reflektuje názory vzorku ředitelů škol a přináší jejich pohled na manažerské činnosti a kompetence i na potřeby související se zajišťováním kontinuity předškolního a základního vzdělávání. Definovaným případem je role ředitele ve specifickém prostředí sloučených mateřských a základních škol.
Problematika výuky moderních dějin na základních a středních školách v České republice
Kulhavá, Zdeňka ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent) ; Parkan, František (oponent)
Tématem rigorózní práce je problematika výuky moderních dějin na základních a středních školách v České republice. Práce je členěna do dvou hlavních částí. První část se věnuje analýze legislativního rámce vzdělávací politiky České republiky s akcentem na výuku moderních dějin, rozboru a hodnocení základních kurikulárních dokumentů. Ve stručnosti jsou uvedeny i vybrané faktory, které ovlivňují proces výuky. Následně je provedena didaktická analýza učebnic dějepisu, které byly vyhodnoceny na základě realizovaného kvantitativního výzkumu na vybraných středních školách jako nejčastěji využívané. Druhá část práce je zaměřena na využití metody projektové výuky jako vhodného způsobu motivujícího, atraktivního a efektivního vzdělávání žáků základních a středních škol v oblasti moderních dějin. V teoretické rovině jsou charakterizovány vybrané projekty realizované školami, paměťovými institucemi či neziskovými organizacemi. Praktická část je pak věnována charakteristice, podrobnému metodickému zpracování a evaluaci vlastního autorského projektu Vzpomínky na 80. léta v Československu, který vznikl pod záštitou Národního muzea v rámci projektu Dotkni se 20. století!. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání, školský zákon, kurikulární reforma, moderní dějiny, projekt, škola
Střední odborné školství v celostátních denících
Blechová, Eva
V bakalářské práci je zpracováno téma prezentace SOŠ v tištěných celostátních denících. Cílem teoretické části práce je definovat oblast systému vzdělávání v České republice v kontextu středního odborného školství, popsat kurikulární reformu a mediální prostředí v České republice a specifikovat vliv médií na jeho okolí. Metodou pro zpracování teoretické části práce je analýza, syntéza a komparace získaných poznatků na základě práce s odbornou literaturou. Cílem praktické části práce je zjistit četnost výskytu článků z oblasti středního od-borného školství za poslední 3 roky v tištěných celostátních denících, jejich obsa-hové zaměření a četnost jednotlivých obsahových kategoriích. Analyzovanými deníky jsou MF Dnes, Hospodářské noviny, Právo a Blesk (každý deník je ve vlastnictví jiného subjektu). Metodou praktické části bude obsahová analýza článků z oblasti SOŠ publikovaných v celostátních denících za poslední 3 roky.
Činnost koordinátora školního vzdělávacího programu
Radová, Lenka ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce podává komplexní pohled na práci koordinátora školního vzdělávacího programu, jeho profesní a osobnostní předpoklady pro výkon specializované funkce. V teoretické části práce je definována funkce koordinátora, popsán obsah jeho činnosti a charakterizovány manažerské dovednosti potřebné pro řízení tvorby školních vzdělávacích programů. Součástí práce je popis aktivit koordinátora při přípravě, tvorbě a realizaci školního vzdělávacího programu. Empirická část zahrnuje analýzu studijního vzdělávacího programu s názvem: Koordinátor školního vzdělávacího programu. Pomocí rozhovorů s koordinátory školních vzdělávacích programů, byly zjišťovány jejich zkušenosti s tvůrci vzdělávacích programů a využitím poznatků z přípravného kurzu v reálné činnosti. Dotazníkové šetření tvořilo podklad pro zjištění názorů na činnost koordinátorů samotnými tvůrci ŠVP. Oblast výzkumu jsem zaměřila na školy v Plzeňském kraji. Klíčová slova: Koordinátor školního vzdělávacího programu, školní vzdělávací program, kurikulární reforma, činnost koordinátora, manažerské dovednosti, tvorba školního vzdělávacího programu, příprava koordinátorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.